Posiketju 2021–2022

  • 183 865
  • 1 249

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ei tarvita peiliä, eikä kannattajien syyllistämistä. Tuote myy, jos se on myydäkseen. Se ei ole ostajien vika, jos ei junnujen kasvattaminen kannattajia kiinnosta. Kyse on kilpaurheilusta ja Turun kokoisella markkina-alueella Tepsin pitäisi kuulua mestariehdokkaisiin joka kausi.

Hallin sijainti ja kulkuyhteydet vaikuttavat katsojamääriin sadan prosentin varmuudella ja uusi halli kiinnostaa katsojia 110 prosentin varmuudella.

Toivotaan, että uusi TJ tuo tietotaitoa Tampereelta ja hommaan saadaan jotain järkeä….
Kausi 2016-2017 Runkosarja sijoitus 2. yleisökeskiarvo 5612
Kausi 2017-2018 Rs 2 yk. 5492,
Kausi 2018-2019 Rs 4 yk. 5462,
Kausi 2019-2020 Rs 11 yk. 4391,
Kausi 2020-2021 Rs 3 yk 837 (korona) ,
Kausi 2021-2022 Rs 4 ym. 3018 (osittain korona)..

Otetaan hakuja kausilta kun ei oltu kärjessä
Kausi 2002-2003 Runkosarjan 8. yleisökeskiarvo 7473
Kausi 2006-2007 Runkosarjan 13. yleisökeskiarvo 6441
Kausi 2009-2010 Runkosarjan 9. yleisökeskiarvo 6056
Kausi 2012-2013 Runkosarjan 13. yleisökeskiarvo 6103 Voittoja tällä kaudella kokonaista 12!!!!
Kausi 2014-2015 Runkosarjan 13. yleisökeskiarvo 5444

On tuonne pellolle joskus löydetty vaikka ei kärjessä ollakaan keikuttu vaan jotain aivan muuta. Edelleen väitän että tuo halli on enemmän puhuttu kauas kuin sitä että se ylivoimaisen kaukana olisi. Toki tuo kulkeminen olis järjestettävissä helpommaksi ja sujuvammaksi mutta siihen pitäisi olla viisaammat paikalla kuin minä. Ja jos vanhan ammattini pohjalta vedän johtopäätöksen Turkulaisista, tuo Ratapihakin on liian kaukana että sinne kävellä voisi, se pitäisi olla Hansakorttelin paikalla.

Mutta siis, pointti on se että tuo yleisökeskiarvo on laskussa kokoajan vaikka ollaan oltu taulukon kärkipäässä. Siksi en niele selitystä että siellä pitää olla kärjessä taisteleva jengi vaan vaikutukset on muualla. Negatiivinen sävy joukkueesta nimeltä TPS, kaikki on siis aina paskaa, järjettömiä kämmejä kokoajan mitkä tosin on ollut vähenemään päin, markkinointi junnaa pahasti paikoillaan, sometiimi on jotenkin helvetin outo, välillä aivan priimaa ja seuraavaksi onkin tiedossa taas jotain niin paskaa ettei voi ymmärtää, sekavaa kaikkinensa. Tälläkin hetkellä olis aivan jumalattoman paljon positiivista mistä ottaa kaikki irti mutta en mä ainakaan siihen luota hetkeäkään että jokin muuttuisi.
Ennen syksyllä odotettiin että veneily ja mökkeilykausi lusitaan niin ihmiset tulee hallille, nykyään on kai ilmastomuutos kun tuo kausi kestää kevään poffeihin ja sielläkin vasta välierissä löydetään paikalle.

Välillä tuntuu että tuo Kodisojan ja Paanasen kukkaro kääntyy Tepsiä vastaan, sitä kai sponsorit ja yleisö ajattelee ettei Tepsi apua tarvitse, K&P kuittaa kuitenkin tappiot. Jos näin on, se on surullista.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kausi 2016-2017 Runkosarja sijoitus 2. yleisökeskiarvo 5612
Kausi 2017-2018 Rs 2 yk. 5492,
Kausi 2018-2019 Rs 4 yk. 5462,
Kausi 2019-2020 Rs 11 yk. 4391,
Kausi 2020-2021 Rs 3 yk 837 (korona) ,
Kausi 2021-2022 Rs 4 ym. 3018 (osittain korona)..

Otetaan hakuja kausilta kun ei oltu kärjessä
Kausi 2002-2003 Runkosarjan 8. yleisökeskiarvo 7473
Kausi 2006-2007 Runkosarjan 13. yleisökeskiarvo 6441
Kausi 2009-2010 Runkosarjan 9. yleisökeskiarvo 6056
Kausi 2012-2013 Runkosarjan 13. yleisökeskiarvo 6103 Voittoja tällä kaudella kokonaista 12!!!!
Kausi 2014-2015 Runkosarjan 13. yleisökeskiarvo 5444

On tuonne pellolle joskus löydetty vaikka ei kärjessä ollakaan keikuttu vaan jotain aivan muuta. Edelleen väitän että tuo halli on enemmän puhuttu kauas kuin sitä että se ylivoimaisen kaukana olisi. Toki tuo kulkeminen olis järjestettävissä helpommaksi ja sujuvammaksi mutta siihen pitäisi olla viisaammat paikalla kuin minä. Ja jos vanhan ammattini pohjalta vedän johtopäätöksen Turkulaisista, tuo Ratapihakin on liian kaukana että sinne kävellä voisi, se pitäisi olla Hansakorttelin paikalla.

Mutta siis, pointti on se että tuo yleisökeskiarvo on laskussa kokoajan vaikka ollaan oltu taulukon kärkipäässä. Siksi en niele selitystä että siellä pitää olla kärjessä taisteleva jengi vaan vaikutukset on muualla. Negatiivinen sävy joukkueesta nimeltä TPS, kaikki on siis aina paskaa, järjettömiä kämmejä kokoajan mitkä tosin on ollut vähenemään päin, markkinointi junnaa pahasti paikoillaan, sometiimi on jotenkin helvetin outo, välillä aivan priimaa ja seuraavaksi onkin tiedossa taas jotain niin paskaa ettei voi ymmärtää, sekavaa kaikkinensa. Tälläkin hetkellä olis aivan jumalattoman paljon positiivista mistä ottaa kaikki irti mutta en mä ainakaan siihen luota hetkeäkään että jokin muuttuisi.
Ennen syksyllä odotettiin että veneily ja mökkeilykausi lusitaan niin ihmiset tulee hallille, nykyään on kai ilmastomuutos kun tuo kausi kestää kevään poffeihin ja sielläkin vasta välierissä löydetään paikalle.

Välillä tuntuu että tuo Kodisojan ja Paanasen kukkaro kääntyy Tepsiä vastaan, sitä kai sponsorit ja yleisö ajattelee ettei Tepsi apua tarvitse, K&P kuittaa kuitenkin tappiot. Jos näin on, se on surullista.

Kyse on edelleen runkosarjan yleisömääristä mihin vaikuttaa todennäköisyys menestykseen. Se miten joukkue yllättää kauden aikana, ei nosta taannehtivasti yleisömääriä. Kukaan ei uskonut Tepsin mestaruusmahdollisuuksiin Kaskisen, Raipen tai Ahokkkaan aikana vaikka Raipen ja Ahokkaan aikana finaaleihin päästiinkin.

Tulevalla kaudella ollaan lähtökohtaisesti sijoilla 6-9. Taas voidaan toki lopussa yllättää, mutta ei kannattajat ole lähdössä hallille runkosarjan aikana tuon takia. Halli täyttyy sitten pleijareissa ja viimeistään finaaleissa…
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyse on edelleen runkosarjan yleisömääristä mihin vaikuttaa todennäköisyys menestykseen. Se miten joukkue yllättää kauden aikana, ei nosta taannehtivasti yleisömääriä. Kukaan ei uskonut Tepsin mestaruusmahdollisuuksiin Kaskisen, Raipen tai Ahokkkaan aikana vaikka Raipen ja Ahokkaan aikana finaaleihin päästiinkin.

Tulevalla kaudella ollaan lähtökohtaisesti sijoilla 6-9. Taas voidaan toki lopussa yllättää, mutta ei kannattajat ole lähdössä hallille runkosarjan aikana tuon takia. Halli täyttyy sitten pleijareissa ja viimeistään finaaleissa…

En ihan niin suoriksi vetäisi mutkia vaan taustalla on paljon muitakin syitä. Liigassa on liikaa sellaisia HMV-jengejä mitkä ei aiheuta minkäänlaista reaktiota yleisössä ja nykyään myös naurettavan helpoksi tehty liigan seuraaminen kotisohvalta. Jälkimmäiseen syyllistyin itse viime kaudella, kun se on vaan niin paljon helpompaa avata televisio 5min ennen matsin alkua samalla syöden kuin lähteä yli tunti ennen peliä hallille ja syödä siellä jotain lihapiirakkaa tai vastaavaa ja päästä kotiin joskus yhdeksän jälkeen.

Olisikin kiva nähdä cmoren katsojamääriä joukkuettain. Kuinka monta potentiaalista katsojaa seurasi Tepsin pelit kotisohvalta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ihan niin suoriksi vetäisi mutkia vaan taustalla on paljon muitakin syitä. Liigassa on liikaa sellaisia HMV-jengejä mitkä ei aiheuta minkäänlaista reaktiota yleisössä ja nykyään myös naurettavan helpoksi tehty liigan seuraaminen kotisohvalta. Jälkimmäiseen syyllistyin itse viime kaudella, kun se on vaan niin paljon helpompaa avata televisio 5min ennen matsin alkua samalla syöden kuin lähteä yli tunti ennen peliä hallille ja syödä siellä jotain lihapiirakkaa tai vastaavaa ja päästä kotiin joskus yhdeksän jälkeen.

Olisikin kiva nähdä cmoren katsojamääriä joukkuettain. Kuinka monta potentiaalista katsojaa seurasi Tepsin pelit kotisohvalta.

Tämä vaikuttaa kaikkiin joukkueisiin samanlailla. Tosin keskustassa oleviin halleihin on helpompi mennä, kun niihin voi mennä ex tempore, eikä matkoihin tarvitse kuluttaa tunteja.
 

O.K!

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, COL, sympatiat Coyotes-faneille
Tämä vaikuttaa kaikkiin joukkueisiin samanlailla. Tosin keskustassa oleviin halleihin on helpompi mennä, kun niihin voi mennä ex tempore, eikä matkoihin tarvitse kuluttaa tunteja.
Onhan se eri asia että käveleekö Tampereen keskustasta alle viis minuuttia Nokia Areenalle vai Turun keskustasta Gatoradelle. Ilman omaa autoa tuonne hallille pääseminen on kyllä melkoinen urakka. Itse asun tuolla Kupittaan lähellä ja sieltä kestää tulla julkisilla se reilu tunti. Se on liikaa, kun sitten se sama tunti tulee vielä hallilta takaisinpäin.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Aikamoista kärjistystä taas.. vai että tunteja kuluu matkoihin. Kupittaalta tunti hallille julkisilla? Tuskinpa. Nämä on juuri niitä asioita millä saadaan tuntumaan se että halli on aivan keskellä ei mitään ja sinne ei yksinkertaisesti voi mennä kun kotonakin on vasta "puolen yön jälkeen".
Ratapihalle ei kävele keskustasta viidessä minuutissa, ellei laske niin että Humpub on ytimessä.
Välierissä nyt keväällä oli täysi halli, hallissa siihen asti kun pelaajat poistuu koppiin, siitä autolle ja sujuvasti ulos, ja olin Ruskon S marketin pihassa 21.33. En mä koe tuota pahaksi.
 

Huppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aikamoista kärjistystä taas.. vai että tunteja kuluu matkoihin. Kupittaalta tunti hallille julkisilla? Tuskinpa. Nämä on juuri niitä asioita millä saadaan tuntumaan se että halli on aivan keskellä ei mitään ja sinne ei yksinkertaisesti voi mennä kun kotonakin on vasta "puolen yön jälkeen".
Ratapihalle ei kävele keskustasta viidessä minuutissa, ellei laske niin että Humpub on ytimessä.
Välierissä nyt keväällä oli täysi halli, hallissa siihen asti kun pelaajat poistuu koppiin, siitä autolle ja sujuvasti ulos, ja olin Ruskon S marketin pihassa 21.33. En mä koe tuota pahaksi.
Nyt puhuttiinkin julkisista, ei omasta autosta. Kyllä siinä valitettavasti vaan kestää, jos otat huomioon tällasen ajatusmallin:
Kävele pysäkille -> bussi keskustaan -> odota matsibussia/toista bussia -> bussimatka hallille/mahdollinen kävely vielä siellä päässä

Kyllä tossa saa yllättävän helposti tunnin kulutettua.
Illalla kun lähdet vielä kotiinpäin niin julkiset kulkee vielä harvemmin osaan paikoista, kun mitä päiväsaikaan.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä vaikuttaa kaikkiin joukkueisiin samanlailla. Tosin keskustassa oleviin halleihin on helpompi mennä, kun niihin voi mennä ex tempore, eikä matkoihin tarvitse kuluttaa tunteja.

Kyllä se vaikuttaa, mutta kyllähän yleisömäärät on ymmärtääkseni kaikkialla ollut laskussa pl. Tampere.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Kyllä minä ainakin uskon, että alkuhypen lisäksi ratapihalla sijaitseva halli nostaisi ~1000+ yleisökeskiarvoa, ihan vaan koska todella paljon helpompi mennä paikalle, myös niiden satunnaiskävijöiden. Eri asia sitten jos menisi vaikka ratikka ympäri kaupunkia ja pysäkki hallin edessä, niin silloinhan tuo ei vaikuttaisi läheskään yhtä paljon. Nyt tosiaan busseja saa ottaa ensin sinne keskustaan ja vasta sitten pääsee hallille menevälle bussille. Lisäksi omasta mielestä raitiovaunut on huomattavasti kätevämpiä ja mukavampia käyttää kun muutaman minuutin välein menee ja ei joudu juuri välittämään muusta liikenteestä. Ehkä tuo joskus tulee...

On "vähän" kärjistettyä sanoa, että otteluiden jälkeen porukka ol puoliltaöin kotona, ei varmasti mene noin kauaa jollei asu sitten jossain Porvoossa, mutta valehtelisin, jos sanoisin ettei vituttaisi autolla mennä hallille. Kun miettii parkkipaikkojen määrää, alueen kokoa ja uloskäyntejä, en edes tiedä miten ihmeessä muutama tuhatkin saa tuon paikan aivan järkyttävään solmuun. Tosiaan joku fiksumpi voisi asiaa hieman katsoa, ei voi olla mahdotonta.

Siitä olen samaa mieltä tosin, että hallin sijainti ei ole pääasiallinen selittäjä yleisömäärille missään nimessä. Jääkiekko oli ennen koronaa laskusuunnassa ja koronan jälkeen Tamperetta lukuunottamatta Helsinkiä myöden joukkueiden yleisömäärät ovat olleet kehnoja. Jos ollaan ennen puhuttu 6-7 alkavista yleisökeskiarvoista niin nyt voidaan olla tyytyväisiä jos keskiarvo alkaa luvuilla 4-5.

Tähän vaikuttaa joukkueen lisäksi kyllä moni muukin asia, mutta itse kiteyttäisin asian kokemukseen katsojan saamasta arvosta. Jos Matti Meikäläinen menee hallille vaimon ja lasten kanssa, maksaa 100€ lipuista ja päälle muutamat 2€ tripit ja 7€ popparit ja ehkä 8€ Auran, niin loppusumma siinä ~150€ tienoilla. Mietitään, että tuote on tällä käynnillä tasoa viime Helmikuun TPS eli kentällä ei ole mitään nähtävää, hallille perhe tuli Suikkilantietä eli odotteli 20 minuuttia, että sai auton parkkiin ja samat että pääsee pois niin alkaa tuntua aika suolaiselta. Verrokkina olisi kotona yhteen noin 25€ kuukausimaksuun sisältyvä Cmore tilaus ja mahdollisuus istua sohvalla katsomassa peliä. Hallille voi lähteä sitten kun on joku todella kiinnostava peli tai välierät ja käyttää sitten sen 150€. En ihmettele yhtään miksi porukka valitsee jäädä kotiin.

Itse viihdyn hallilla ja vaaka kallistuu hyödyn puolelle edelleen vaikka joutuisi jonottelemaan ja satunnaisesti kentällä paskotaan housuun. Mutta jos katsoo taviskatsojan vinkkelistä niin pakko tuohon rahaan on saada selvästi vastinetta tai sitten ei tarvitse hallille hetkeen taas odotella. Vakikävijät täyttävät kuitenkin "vain" sen 2-3 tuhatta paikkaa, siihen päälle tarvitaan satunnaiskatsojia tai uusia vakikävijöitä ja kausikorttilaisia.

Joku kyseli Tepsin Cmore katsojamääristä, näitä ei kai julkisena tietona ole, mutta jossain lähetyksessä oli puhetta seuratuimmista seuroista ja siellä TPS oli top-5 ainakin, eli suhteessa kiinnostusta luulisi edelleen olevan vrt. Talousalue. Hallille ei vaan kiinnosta lähteä ennen kun pelataan isoista panoksista ja muutkin ovat paikalla, jolloin tunnelma on erinomainen.
 

O.K!

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, COL, sympatiat Coyotes-faneille
Kyllä minä ainakin uskon, että alkuhypen lisäksi ratapihalla sijaitseva halli nostaisi ~1000+ yleisökeskiarvoa, ihan vaan koska todella paljon helpompi mennä paikalle, myös niiden satunnaiskävijöiden. Eri asia sitten jos menisi vaikka ratikka ympäri kaupunkia ja pysäkki hallin edessä, niin silloinhan tuo ei vaikuttaisi läheskään yhtä paljon. Nyt tosiaan busseja saa ottaa ensin sinne keskustaan ja vasta sitten pääsee hallille menevälle bussille. Lisäksi omasta mielestä raitiovaunut on huomattavasti kätevämpiä ja mukavampia käyttää kun muutaman minuutin välein menee ja ei joudu juuri välittämään muusta liikenteestä. Ehkä tuo joskus tulee...

On "vähän" kärjistettyä sanoa, että otteluiden jälkeen porukka ol puoliltaöin kotona, ei varmasti mene noin kauaa jollei asu sitten jossain Porvoossa, mutta valehtelisin, jos sanoisin ettei vituttaisi autolla mennä hallille. Kun miettii parkkipaikkojen määrää, alueen kokoa ja uloskäyntejä, en edes tiedä miten ihmeessä muutama tuhatkin saa tuon paikan aivan järkyttävään solmuun. Tosiaan joku fiksumpi voisi asiaa hieman katsoa, ei voi olla mahdotonta.

Siitä olen samaa mieltä tosin, että hallin sijainti ei ole pääasiallinen selittäjä yleisömäärille missään nimessä. Jääkiekko oli ennen koronaa laskusuunnassa ja koronan jälkeen Tamperetta lukuunottamatta Helsinkiä myöden joukkueiden yleisömäärät ovat olleet kehnoja. Jos ollaan ennen puhuttu 6-7 alkavista yleisökeskiarvoista niin nyt voidaan olla tyytyväisiä jos keskiarvo alkaa luvuilla 4-5.

Tähän vaikuttaa joukkueen lisäksi kyllä moni muukin asia, mutta itse kiteyttäisin asian kokemukseen katsojan saamasta arvosta. Jos Matti Meikäläinen menee hallille vaimon ja lasten kanssa, maksaa 100€ lipuista ja päälle muutamat 2€ tripit ja 7€ popparit ja ehkä 8€ Auran, niin loppusumma siinä ~150€ tienoilla. Mietitään, että tuote on tällä käynnillä tasoa viime Helmikuun TPS eli kentällä ei ole mitään nähtävää, hallille perhe tuli Suikkilantietä eli odotteli 20 minuuttia, että sai auton parkkiin ja samat että pääsee pois niin alkaa tuntua aika suolaiselta. Verrokkina olisi kotona yhteen noin 25€ kuukausimaksuun sisältyvä Cmore tilaus ja mahdollisuus istua sohvalla katsomassa peliä. Hallille voi lähteä sitten kun on joku todella kiinnostava peli tai välierät ja käyttää sitten sen 150€. En ihmettele yhtään miksi porukka valitsee jäädä kotiin.

Itse viihdyn hallilla ja vaaka kallistuu hyödyn puolelle edelleen vaikka joutuisi jonottelemaan ja satunnaisesti kentällä paskotaan housuun. Mutta jos katsoo taviskatsojan vinkkelistä niin pakko tuohon rahaan on saada selvästi vastinetta tai sitten ei tarvitse hallille hetkeen taas odotella. Vakikävijät täyttävät kuitenkin "vain" sen 2-3 tuhatta paikkaa, siihen päälle tarvitaan satunnaiskatsojia tai uusia vakikävijöitä ja kausikorttilaisia.

Joku kyseli Tepsin Cmore katsojamääristä, näitä ei kai julkisena tietona ole, mutta jossain lähetyksessä oli puhetta seuratuimmista seuroista ja siellä TPS oli top-5 ainakin, eli suhteessa kiinnostusta luulisi edelleen olevan vrt. Talousalue. Hallille ei vaan kiinnosta lähteä ennen kun pelataan isoista panoksista ja muutkin ovat paikalla, jolloin tunnelma on erinomainen.
Tuo on aivan totta, että tuo CMore kuukaudeksi on halvempi kuin yksi lippu yhteen peliin. Ja jollekin voi olla mukavampaa katsoa kotona omassa rauhassa peliä, siinä säästää huomattavasti rahaa ja aikaa ennen peliä ja sen jälkeen. Itse olen myös porukkaa, joka tulee mieluummin hallille kuin jää kotiin, mutta ymmärrän täysin myös niiden pointin ketkä jäävät mieluummin kotiin ja katsoo pelin sohvalla.

Jos uusi halli rakennettaisiin Ratapihalle, voisi se nostaa katsojamääriä ainakin hetkeksi. Kyllähän se saattaisi satunnaiskatsojien määrää nostaa hiukan, ja ehkä vakkarikatsojiakin kun ei tarvitse aina lähteä Artukaisiin. Mutta eihän hallin sijainti ole ainoa asia mikä katsojamääriin vaikuttaa. Myös pelien markkinointi, joukkueen menestys ja joukkue itsessään vaikuttaa. Ja vaikka jotkut väittää ettei yksittäiset pelaajat vaikuta katsojamääriin, niin kyllä ne vaan vaikuttaa. Kyllä ihmiset tulee katsomaan pelejä, jos siellä on oikeasti nimekkäitä pelaajia. Jos taas kokoonpanosta puolet on omia 20v kasvatteja, oli he sitten vaikka kuinka hyviä, niin ei ihmiset tule hallille. Tämän takia Tepsin taktiikka on huono katsojamäärien kannalta, koska iso osa rosteristamme on nuoria, iso osa omia kasvatteja joista kansa ei ole vielä kuullut. Esim. Pyyhtiä on todellisuudessa loistava pelaaja, mutta kun suuri yleisö ei vielä tunne häntä, ei ihmisiä kiinnosta.
Kyllähän joukkueen menestyskin vaikuttaa ihmisten kiinnostukseen. Että jos vuodesta toiseen pelattaisiin samanlaisella rosterilla samalla tavalla kuin esimerkiksi Sport, ihmisiltä loppuisi kiinnostus.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tuo on aivan totta, että tuo CMore kuukaudeksi on halvempi kuin yksi lippu yhteen peliin. Ja jollekin voi olla mukavampaa katsoa kotona omassa rauhassa peliä, siinä säästää huomattavasti rahaa ja aikaa ennen peliä ja sen jälkeen. Itse olen myös porukkaa, joka tulee mieluummin hallille kuin jää kotiin, mutta ymmärrän täysin myös niiden pointin ketkä jäävät mieluummin kotiin ja katsoo pelin sohvalla.

Jos uusi halli rakennettaisiin Ratapihalle, voisi se nostaa katsojamääriä ainakin hetkeksi. Kyllähän se saattaisi satunnaiskatsojien määrää nostaa hiukan, ja ehkä vakkarikatsojiakin kun ei tarvitse aina lähteä Artukaisiin. Mutta eihän hallin sijainti ole ainoa asia mikä katsojamääriin vaikuttaa. Myös pelien markkinointi, joukkueen menestys ja joukkue itsessään vaikuttaa. Ja vaikka jotkut väittää ettei yksittäiset pelaajat vaikuta katsojamääriin, niin kyllä ne vaan vaikuttaa. Kyllä ihmiset tulee katsomaan pelejä, jos siellä on oikeasti nimekkäitä pelaajia. Jos taas kokoonpanosta puolet on omia 20v kasvatteja, oli he sitten vaikka kuinka hyviä, niin ei ihmiset tule hallille. Tämän takia Tepsin taktiikka on huono katsojamäärien kannalta, koska iso osa rosteristamme on nuoria, iso osa omia kasvatteja joista kansa ei ole vielä kuullut. Esim. Pyyhtiä on todellisuudessa loistava pelaaja, mutta kun suuri yleisö ei vielä tunne häntä, ei ihmisiä kiinnosta.
Kyllähän joukkueen menestyskin vaikuttaa ihmisten kiinnostukseen. Että jos vuodesta toiseen pelattaisiin samanlaisella rosterilla samalla tavalla kuin esimerkiksi Sport, ihmisiltä loppuisi kiinnostus.
Paljonko toi Perrin, Kallio ja Tallinder lisäkatsojia hallille? Niinpä.. Jostain syystä ne ei vaan liikuta niitä katsojia vaikka niin minäkin haluaisin uskoa. Ei tuonut Kakko ja Palve kaksikkokaan vaikka puhuttiin aika helvetin kovasta omasta pojasta. Mä syytän tässä kohtaa juurikin tuota markkinointia, nuo pojat, kuten nyt vaikka Pyyhtiä, pitää rummuttaa ihmisten tietoisuuteen. Viime kaudella me misssattiin täysin tuo markkinarako kun meillä oli vielä Pärssinen ja Nurmikin ja tietysti vielä Viro ja loppukaudesta Härkä nimeltä Juraj. Ei se ole markkinointia että Tuominen hassuttelee poikien kanssa Hunajacatissa, markkinointi on paljon enemmän ja siksi mä odotan uudelta TJ:ltä tekoja tuon suhteen.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paljonko toi Perrin, Kallio ja Tallinder lisäkatsojia hallille? Niinpä.. Jostain syystä ne ei vaan liikuta niitä katsojia vaikka niin minäkin haluaisin uskoa. Ei tuonut Kakko ja Palve kaksikkokaan vaikka puhuttiin aika helvetin kovasta omasta pojasta. Mä syytän tässä kohtaa juurikin tuota markkinointia, nuo pojat, kuten nyt vaikka Pyyhtiä, pitää rummuttaa ihmisten tietoisuuteen. Viime kaudella me misssattiin täysin tuo markkinarako kun meillä oli vielä Pärssinen ja Nurmikin ja tietysti vielä Viro ja loppukaudesta Härkä nimeltä Juraj. Ei se ole markkinointia että Tuominen hassuttelee poikien kanssa Hunajacatissa, markkinointi on paljon enemmän ja siksi mä odotan uudelta TJ:ltä tekoja tuon suhteen.
Samaa mieltä siitä että Tepsin markkinointi epäonnistui menneellä kaudella todella pahasti mutta tätähän se on toki ollut jo pitkään.
Tepsin Liigajoukkueessa pelasi todella monta( mm. Anttalainen, Rafkin, Viro, Pärssinen, Nurmi, Pyyhtiä, Intonen, Liukas) omaa Turun seudun kasvattia sekä myöskin Slafkovsky joka ollut täällä nuoresta iästään huolimatta jo kolme vuotta ja kaikki nämä enemmän tai vähemmän isossa roolissa. Oli uskomatonta seurata miten seura ei kyennyt tätä mitenkään markkinoimaan isommin ja paremmin. Näiden nuorten avullakin paremman markkinoinnin kautta olisi pitänyt pystyä takomaan euroja kunnolla kassaan.
Samaa mieltä myös siitä että Tuomisen hassuttelut ei tuo Tepsille sellaista julkisuutta joka toisi yleisöä lehtereille sekä mainostuloja.
Tepsillä olisi huippuominaisuudet olla suvereeni "yksinvaltias" Varsinais-Suomen" talousalueella sillä vastaavan tason kilpailijoita ei alueelta löydy. Jostain kumman syystä Tepsin markkinointi sekä seurajohto eivät ole kuitenkaan tehneet asian eteen mitään eivätkä ole kokeneet tätä tarpeelliseksi.
Seuralla olisi kaikki eväät olla koko Länsi/Varsinais-Suomen joukkue kuten Kärpät pohjoisessa mutta Tepsin johto tyytyy ylimielisellä tyylillään uskomaan että nykyinen panostus riittää.
Tepsin mainoksia teiden varsilla, kauppakeskuksissa pitäisi näkyä 100km Turusta joka suuntaan ja kuulua eri radiokanavilla ja uskon että tämä alkaisi tuottamaan lisää mustavalkoisia kannattajia lisää ja sitä kautta katsojia hallille jne.
Toinen iso tekijä on menestys ja huippu/kiinnostavat pelaajat. Mikäli tuote on kunnossa ollen laadukasta sekä menestyvän niin yleensä sellainen tuote tuottaa hyvin.
Tepsi sai aikanaan jopa Oulusta asti kannattajia koska TPS oli Liigan huippujoukkue ja Oulussa kulki tuolloin vähän heikommin.
Eli mahdollisuuksia olisi vaikka mihin mutta siihen tarvittaisiin osaavat ja ammattitaitoiset henkilöt sitä pyörittämään ja huippulaadukas tuote.
Suotavaa olisi että tämä Tampereelta tuleva uusi toimari saisi tämän uinuvan laivan kurssin käännettyä ja lähdettäisiin ajamaan takaa Tapparaa, Ilvestä ja Kärppiä niin taloudellisesti kuin itse tuotteen laadun puolestakin.
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Samaa mieltä siitä että Tepsin markkinointi epäonnistui menneellä kaudella todella pahasti mutta tätähän se on toki ollut jo pitkään.
Tepsin Liigajoukkueessa pelasi todella monta( mm. Anttalainen, Rafkin, Viro, Pärssinen, Nurmi, Pyyhtiä, Intonen, Liukas) omaa Turun seudun kasvattia sekä myöskin Slafkovsky joka ollut täällä nuoresta iästään huolimatta jo kolme vuotta ja kaikki nämä enemmän tai vähemmän isossa roolissa. Oli uskomatonta seurata miten seura ei kyennyt tätä mitenkään markkinoimaan isommin ja paremmin. Näiden nuorten avullakin paremman markkinoinnin kautta olisi pitänyt pystyä takomaan euroja kunnolla kassaan.
Samaa mieltä myös siitä että Tuomisen hassuttelut ei tuo Tepsille sellaista julkisuutta joka toisi yleisöä lehtereille sekä mainostuloja.
Tepsillä olisi huippuominaisuudet olla suvereeni "yksinvaltias" Varsinais-Suomen" talousalueella sillä vastaavan tason kilpailijoita ei alueelta löydy. Jostain kumman syystä Tepsin markkinointi sekä seurajohto eivät ole kuitenkaan tehneet asian eteen mitään eivätkä ole kokeneet tätä tarpeelliseksi.
Seuralla olisi kaikki eväät olla koko Länsi/Varsinais-Suomen joukkue kuten Kärpät pohjoisessa mutta Tepsin johto tyytyy ylimielisellä tyylillään uskomaan että nykyinen panostus riittää.
Tepsin mainoksia teiden varsilla, kauppakeskuksissa pitäisi näkyä 100km Turusta joka suuntaan ja kuulua eri radiokanavilla ja uskon että tämä alkaisi tuottamaan lisää mustavalkoisia kannattajia lisää ja sitä kautta katsojia hallille jne.
Toinen iso tekijä on menestys ja huippu/kiinnostavat pelaajat. Mikäli tuote on kunnossa ollen laadukasta sekä menestyvän niin yleensä sellainen tuote tuottaa hyvin.
Tepsi sai aikanaan jopa Oulusta asti kannattajia koska TPS oli Liigan huippujoukkue ja Oulussa kulki tuolloin vähän heikommin.
Eli mahdollisuuksia olisi vaikka mihin mutta siihen tarvittaisiin osaavat ja ammattitaitoiset henkilöt sitä pyörittämään ja huippulaadukas tuote.
Suotavaa olisi että tämä Tampereelta tuleva uusi toimari saisi tämän uinuvan laivan kurssin käännettyä ja lähdettäisiin ajamaan takaa Tapparaa, Ilvestä ja Kärppiä niin taloudellisesti kuin itse tuotteen laadun puolestakin.
Eipä tuohon juuri lisättävää ole.
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Tuo on aivan totta, että tuo CMore kuukaudeksi on halvempi kuin yksi lippu yhteen peliin. Ja jollekin voi olla mukavampaa katsoa kotona omassa rauhassa peliä, siinä säästää huomattavasti rahaa ja aikaa ennen peliä ja sen jälkeen. Itse olen myös porukkaa, joka tulee mieluummin hallille kuin jää kotiin, mutta ymmärrän täysin myös niiden pointin ketkä jäävät mieluummin kotiin ja katsoo pelin sohvalla.

Jos uusi halli rakennettaisiin Ratapihalle, voisi se nostaa katsojamääriä ainakin hetkeksi. Kyllähän se saattaisi satunnaiskatsojien määrää nostaa hiukan, ja ehkä vakkarikatsojiakin kun ei tarvitse aina lähteä Artukaisiin. Mutta eihän hallin sijainti ole ainoa asia mikä katsojamääriin vaikuttaa. Myös pelien markkinointi, joukkueen menestys ja joukkue itsessään vaikuttaa. Ja vaikka jotkut väittää ettei yksittäiset pelaajat vaikuta katsojamääriin, niin kyllä ne vaan vaikuttaa. Kyllä ihmiset tulee katsomaan pelejä, jos siellä on oikeasti nimekkäitä pelaajia. Jos taas kokoonpanosta puolet on omia 20v kasvatteja, oli he sitten vaikka kuinka hyviä, niin ei ihmiset tule hallille. Tämän takia Tepsin taktiikka on huono katsojamäärien kannalta, koska iso osa rosteristamme on nuoria, iso osa omia kasvatteja joista kansa ei ole vielä kuullut. Esim. Pyyhtiä on todellisuudessa loistava pelaaja, mutta kun suuri yleisö ei vielä tunne häntä, ei ihmisiä kiinnosta.
Kyllähän joukkueen menestyskin vaikuttaa ihmisten kiinnostukseen. Että jos vuodesta toiseen pelattaisiin samanlaisella rosterilla samalla tavalla kuin esimerkiksi Sport, ihmisiltä loppuisi kiinnostus.
Kyllä! Joskus oli Mal Davis, jonka ympärille luotiin katsojia houkuttavaa hypeä. Sitten oli "Musta surma", jota hehkutettiin ja kansa tuli sitä katsomaan. Viime kauden ykkösketjussa oli erinomaiset ainekset sen hehkutuksen luomiseen. Tuon ketjun suorituskyky taisi vaan tulla seurallekin, niin kuin monelle muullekin, yllätyksenä eikä ainakaan kauden alussa ollut uskallusta lyödä sitä tamburiinia. Kauden mittaan pojista olisi markkinoinnin keinoin varmasti kyetty tekemään "kotikylän ilmiö", jota käyttää markkinointiin. Nyt ollaan taas samassa pisteessä. Kukaan ei vielä tiedä, että onko käsissä kultaa, jota markkinoida suuresti. Ja nykyisellä strategialla on vaikea saavuttaa sellaista tilannetta, että olisi mahdollisuutta suurimuotoiseen hehkutukseen, kun kausi toisensa perään tulosyksikkö lähtee muille maille vierahille ja tilalle tulee pelaajia joiden tuloksentekotaidosta ei ole varmuutta. Pyyhtiä, Korpikoski, Skalicky ja Ilomäki ainakin omaavat recordia, josta leipoa jotain. Arellin näytöistä saa varmasti luotua tarinan, joka myy. Ja Young guns Suomi, Rafkin, Anttalainen ja Pulli ovat hyviä tarinan aiheita. Pikkuhiljaa liikkeelle ja panoksia kohottaen, jos vaan on mahdollisuus.
 
Viimeksi muokattu:

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Tepsin markkinointi tuntuu olevan epäonnistunut. Kun olette kuitenkin benchmarkannut kilpailevien seurojen onnistuneet markkinointiprosessit, niin mitä niissä tehdään toisin? Rakenteet, henkilöstö, strategia, tunnusluvut jne...
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tepsin markkinointi tuntuu olevan epäonnistunut. Kun olette kuitenkin benchmarkannut kilpailevien seurojen onnistuneet markkinointiprosessit, niin mitä niissä tehdään toisin? Rakenteet, henkilöstö, strategia, tunnusluvut jne...
Rakenteet, henkilöstö...jne on sellaisia juttuja mitä me ei täällä osata käsitellä, noita varten tuolla Seurassa pitää olla omat osaajansa, kuten kaikilla muillakin seuroilla. Mutta jos yksikin pystyy sanomaan että TPS on markkinoinnissa onnistunut puhuu isoa paskaa.
Miksi täytyy tietää toisten joukkueiden markkinointiprosessit? Ei tässä tarvi ketään apinoida, eihän tässä maassa edes ole ketään kehen verrata tätä meidän nykytilaa. Kenellä muulla on tuo määrä omia poikia ja täyttääkö joku muu Seura 100 vuotta nyt? Onko jollain muulla Seuralla kaksi tuoretta Stanley Cupin voittajaa? Varattiinko jostain muusta Seurasta pelaaja NHL:aan numerolla 1? Jos tuosta ei saa muuta irti kuin pari twiittiä niin onhan se järjetön riman alitus.

Tuossa ylempänä Hantta kirjoitti erittäin hyvin tilanteesta.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Omassa ystäväpiirissä muutama vanha kausikorttilainen, joka ei vähään aikaa ole matseissa käynyt taajaan on ilmoittanut ottavansa kausikortin tulevalle kaudella pitkästä aikaa. Olisin havaitsevinani, että siihen negatiivisuuden kehään, joka on Seuran ympärillä ollut on alkanut tulla säröjä ja rankempia murtumisia.

Kyllähän nyt tärkeinpiä kysymyksiä on miten voitasiin kopioda pudotuspelien ottelutapahtumat runkosarjaan. Sen verran vielä realisimia, että viisinumeroisia määriä on turha odottaa. Viimekaudella ei tainnut ollaan yhtään runkosarjapeliä jossa olisi ollut yli 6000 katsojaa. Ilmeisesti syksyn Ässät peliin oli myyty yli 6000, joka peruttiin koska joku porilainen oli Koronassa. TPS vaihtoi ilmoituskäytäntöä, joka toki osaltaan muutti lukuja.

Luulisi, että Korona olisi sen verran avannut silmiä, että yksi suurimpia muutoksia, joka pitäisi saada olisi se, että saataisiin ihmiset elämään matsit eikä pelkästään katsomaan niitä. Jos jokainen käyttäytyy samalla asenteella kuin keväällä niin ei meillä mitään ongelmaa ole. Samalla korjaantuu seuran talouskin.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Omassa ystäväpiirissä muutama vanha kausikorttilainen, joka ei vähään aikaa ole matseissa käynyt taajaan on ilmoittanut ottavansa kausikortin tulevalle kaudella pitkästä aikaa. Olisin havaitsevinani, että siihen negatiivisuuden kehään, joka on Seuran ympärillä ollut on alkanut tulla säröjä ja rankempia murtumisia.

Kyllähän nyt tärkeinpiä kysymyksiä on miten voitasiin kopioda pudotuspelien ottelutapahtumat runkosarjaan. Sen verran vielä realisimia, että viisinumeroisia määriä on turha odottaa. Viimekaudella ei tainnut ollaan yhtään runkosarjapeliä jossa olisi ollut yli 6000 katsojaa. Ilmeisesti syksyn Ässät peliin oli myyty yli 6000, joka peruttiin koska joku porilainen oli Koronassa. TPS vaihtoi ilmoituskäytäntöä, joka toki osaltaan muutti lukuja.

Luulisi, että Korona olisi sen verran avannut silmiä, että yksi suurimpia muutoksia, joka pitäisi saada olisi se, että saataisiin ihmiset elämään matsit eikä pelkästään katsomaan niitä. Jos jokainen käyttäytyy samalla asenteella kuin keväällä niin ei meillä mitään ongelmaa ole. Samalla korjaantuu seuran talouskin.
Eikös kaikki liigassa muuttanut käytäntöä? Että ilmoitetaan paikalla olevat eikä myydyt liput.

Tota oon ihmetelly eniten TPS:n peleissä, että ei siellä ole mitään muuta kuin peli, kioskit ja mainokset. Ymmärrän kyllä suomikiekon realiteetit, mutta se on vähän sääli että iso näyttö menee lähinnä mainoksien näyttämiseen. Eikä yleisöä aktivoida mitenkään kesken pelin näytön avulla, koska mainokset. Toki se on myös vähän kiusallista, jos aktivoidaan yleisöä ja kukaan ei reagoi. Tämä tuli playoffseissa huomattua Turussa kun "sha-la-laata" pistettii screenille. Tästä oli tosin aistittavissa, ettei tästä oltu mitenkään infottu mutkaa, koska edes he eivät lähteneet mukaan. Samaa kiusallisuutta oli havaittavissa Nokia-areenalla Tappara-TPS pelissä, kun yleisö ei näihin lähtenyt. Itse en ole tapahtuma specialisti, mutta kuvittelisin että jotain voisi tehdä.

Lapsille tosiaan hunajamaailma ja aikuisille ei muutakuin alkoholinjuonti tai kioskien suhteellisen köyhät eväät. Vaikka nämä toki ovat kehittyneet.

Muttei tuo pelissä käyminen mikään elämys ole. Kaiken kruunaa oikeastaan villilänsi parkkikselta lähdön jälkeen. Oon aina ihmetelly, et miks toi pitää olla edes aidattu. Eikö siellä voisi olla aitaa pois ja useampi uloskäynti ja ajo pois yhteen suuntaan ja järkkäreitä ohjaamassa. Uskoisin, että siinä on varaa parantaa ilman suuria investointeja.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Muttei tuo pelissä käyminen mikään elämys ole. Kaiken kruunaa oikeastaan villilänsi parkkikselta lähdön jälkeen. Oon aina ihmetelly, et miks toi pitää olla edes aidattu. Eikö siellä voisi olla aitaa pois ja useampi uloskäynti ja ajo pois yhteen suuntaan ja järkkäreitä ohjaamassa. Uskoisin, että siinä on varaa parantaa ilman suuria investointeja.
En tiedä mutta veikkaan että kun on maksullinen parkki, se on myös jollain tapaa valvottu. Voiko liittyä tuohon jotenkin.
Ilman aitojahan tuo vasta villiksi länneksi muuttuisi. Siellähän autot painelisi sieltä ja vähän täältä jokaiseen suuntaan.
Keväällä jo annoin ilmaisen neuvon siihen miten pääsee nopeasti pois. Auto parkkiin kauas ovesta, mahdollisimman lähelle ulosmenoaukkoa ja näin pääset erittäin nopeesti pois. Ja tietysti peruuttaen ruutuun.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toki se on myös vähän kiusallista, jos aktivoidaan yleisöä ja kukaan ei reagoi. Tämä tuli playoffseissa huomattua Turussa kun "sha-la-laata" pistettii screenille. Tästä oli tosin aistittavissa, ettei tästä oltu mitenkään infottu mutkaa, koska edes he eivät lähteneet mukaan. Samaa kiusallisuutta oli havaittavissa Nokia-areenalla Tappara-TPS pelissä, kun yleisö ei näihin lähtenyt. Itse en ole tapahtuma specialisti, mutta kuvittelisin että jotain voisi tehdä.
Tunnelmanhan ei kuulu lähteä "yleisön aktivoinnista". Ei ole vahinko, ettei näistä mainitsemistasi esimerkeistä kumpikaan toiminut. Lisäisin Suomen maajoukkueen pelit MM-kisoissa; pelikatkolla kättä läpsyteltiin yhteen kun joku näytti mallia, mutta loppui kuin seinään pelin jatkuttua. Tämä ei ole tunnelmaa.

En hakisi esimerkkiä rapakon takaa, vaikka siellä tällainen toimiikin. Ovat sen verran kummallisia ihmisiä muutenkin. Euroopasta hakisin mallia, tunnelma vaikka länsinaapurissa on huima ja se tunnelma lähtee yleisöstä orgaanisesti.

Suomi on toki vielä kaukana Ruotsin tunnelmasta ja se on ihan OK, kannattajakulttuuri on kuitenkin rantautunut tänne vuosikymmenen myöhemmin. Mutta edistystä tapahtuu ja parhaimmillaan tunnelma on Suomessakin jo hyvä. Mennään sukupolven verran (tai vaikka kaksi) ajassa eteenpäin ja täällä voidaan olla oikeinkin kovalla tasolla, jos tunnelmaa mitataan. Mutkasta löytyy jo paljon nuoria ja heidän kasvaessa tähän kulttuuriin, ettei siellä matsissa tarvitse istua hiljaa muuttuu samalla kulttuuri kun heidän sukupolvi alkaa saada suurempaa ja suurempaa jalansijaa. Vaatii tietysti aikaa ja työtä, mutta se työhän jatkuu kaikenaikaa.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tunnelmanhan ei kuulu lähteä "yleisön aktivoinnista". Ei ole vahinko, ettei näistä mainitsemistasi esimerkeistä kumpikaan toiminut. Lisäisin Suomen maajoukkueen pelit MM-kisoissa; pelikatkolla kättä läpsyteltiin yhteen kun joku näytti mallia, mutta loppui kuin seinään pelin jatkuttua. Tämä ei ole tunnelmaa.

En hakisi esimerkkiä rapakon takaa, vaikka siellä tällainen toimiikin. Ovat sen verran kummallisia ihmisiä muutenkin. Euroopasta hakisin mallia, tunnelma vaikka länsinaapurissa on huima ja se tunnelma lähtee yleisöstä orgaanisesti.

Suomi on toki vielä kaukana Ruotsin tunnelmasta ja se on ihan OK, kannattajakulttuuri on kuitenkin rantautunut tänne vuosikymmenen myöhemmin. Mutta edistystä tapahtuu ja parhaimmillaan tunnelma on Suomessakin jo hyvä. Mennään sukupolven verran (tai vaikka kaksi) ajassa eteenpäin ja täällä voidaan olla oikeinkin kovalla tasolla, jos tunnelmaa mitataan. Mutkasta löytyy jo paljon nuoria ja heidän kasvaessa tähän kulttuuriin, ettei siellä matsissa tarvitse istua hiljaa muuttuu samalla kulttuuri kun heidän sukupolvi alkaa saada suurempaa ja suurempaa jalansijaa. Vaatii tietysti aikaa ja työtä, mutta se työhän jatkuu kaikenaikaa.

Hain ehkä enemmänkin sitä, että videotaululta voisi tulla tukea kannustamiseen. Eikä varsinaisesti juuri sitä, että se on se triggeröivä. Mutta tunnelmannostajana ja sitten 'apuna'. Jotain hypevideoita kesken pelinkin ja jos fanikatsomo huutaa jotain niin sanat taululla, jotta muutkin voi liittyä tai vastaavaa. Toki tuo jälkimmäinen vaadii koordinointia. Tyyliin, jos fanikatsomo vetä sha-la-laata niin videolle sanat tms. Että muualla helpompi lähteä mukaan. Fanikatsomo toki ydintä, mutta optimi olisi, että fanikatsomo vetää ja muu yleisö tulee mukaan. Nykyisin se on mahdotonta, kun aina ei saa juurikaan selvää mitä siellä vedetään edes. Toki voin olla yksinkin näiden ajatusten kanssa.

Mielestäni Nordiksella on yksi kiva esimerkki tuosta tunnelman luomisesta, kun huudetaan "toinen puoli huutakaa meille".

Nykyisin kun on mutka ja sitten muu halli. Mikä on vähän mustavalkoista. Loppuenlopuksi se tunnelma on kuitenkin parhaimmillaan kun koko halli mukana. Toki jos hallissa 1/3 niin ei sekään toimi. Toki kuten tuon kannattajakulttuurin nostit esille niin siitähän se enimmäkseen on kiinni. Eli se ei vain ole ihmisillä verissä, sen takia pitäisi seuran nähdä enemmän vaivaa jotta sitä saadaan rakennettua. Itseä ainakin harmittaa videotaulun ja muiden näyttöjen potentiaalin hyödyntämättä jättämäinen. Nykyisin siellä on käytännössä vain mainoksia, jos jätetään alkushow huomioimatta.
 

O.K!

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, COL, sympatiat Coyotes-faneille
Kyllähän se oli hienoa, kun esim. Ilves-sarjassa pleijjareissa koko halli taputti samaan aikaan. Niitä hetkiä oli vähän, mutta kaikki hetket kun lähes koko halli taputti samaan aikaan, oli hienoja. Ja niissä tuli erittäin hyvä tunnelma. Nuo kannatuslaulut ovatkin sitten eri asia. Niissä ei satunnaiskatsojat lähde mukaan, kun ei osaa sanoja. Esimerkiksi pelikatkoilla olisi hyvä, että fanikatsomo aloittaa jotain aika helppoa (kuten sha-la-la) ja sitten screenille ilmestyy sanat ja laulu jatkuu sitten vielä pelin ollessa käynnissä, eikä katkea suoraan siihen, kun peli jatkuu. Ja tuon biisin saisi olla aika lyhyt ja eikä sisältää ihan järjettömästi eri sanoja ja säveliä, jotta vähän heikommankin laulutaidon omaava viitsii lähteä mukaan. Minulla ei ihan hirveästi ole kokemusta, miten huudot kuuluu esim. yläkatsomoihin. Olen aina aika lähellä fanikatsomoa.

Nuo yleisöaallot, mitä pudotuspeleissä tehtiin, oli myös hyviä. Niitä en ainakaan muista tehtäneen runkosarjassa. Aaltoja voisi tuoda myös niihin. Eihän aallot toimi, jos hallissa on 4000 ihmistä, mutta siihen vaikuttaa aivan eri asiat.
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Facebook ilmoitti muistoissa, että TPS on voittanut Pitsiturnauksen 13 vuotta sitten. Siitä positiivisuutta tännekin.
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Voittihan TPS myös 2016 ja 2017 pitsiturnauksen .
Kyllä kyllä, itse olin vaan päivitellyt kyseisen vuoden pitsiturnauksen voittoa. Tuohon aikaan oli otettava kaikki ilo mitä Tepsin kautta saatiin. Kun on seurannut TPS:n kulkua jääkiekon puolella reilut 30 vuotta, niin osaa ottaa ilon pienistä jutuista.
Raumalaiset voi kertoa tästä vielä enemmän.( nauruhymiö)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös