Porissa lunta tupaan?

  • 17 661
  • 133

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuntuuko kenestäkään että on kustu silmään tämän ajoittaisen valehtelun takia. Lapsellista ei myydä ja sitten viikon päästä myydään puheita. Ei ollut ensimmäinen kerta kun fanien suuntaan valehdeltiin. Olisiko linjanmuutoksen paikka? Valehtelu on aliarviointia. Palautteen paikka.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämän kauden suhteen peli menetettiin mielestäni lopullisesti heti joulun jälkeen pelatuissa ja hävityissä Lukko- ja Hifk-matseissa. Toki kaikki pelit merkitsevät, mutta voitot noissa em. peleissä olisivat nostaneet Ässät aivan viivan välittömään tuntumaan ja saaneet joukkueen kenties tsemppaamaan aivan eri lailla kuin mitä nyt on nähty. Mutta kun ei niin ei.

Matalamäki on olosuhteisiin nähden hoitanut hommansa niin mallikkaasti kuin häneltä realistisesti ajateltuna voitiin odottaakin. Ainakin olen häneen tyytyväisempi kuin Noksuun, Lipiin ja Vovaan yhteensä.

Nyt kun linjaukset ensikauden joukkueeseen (=nuori ja kotimainen) on selvillä, niin mielestäni JYPin Saarinen alkaa olla myös varteenotettava vaihtoehto. Hänellähän on vuodesta toiseen ollut käytettävissään ryhmä, joka on ennustettu olevan runkosarjan kahden huonoimman joukossa joka kausi. Ja aina on kuitenkin tuloksena ollut pleijariviivan aurinkoisemmasta puolesta tiukasti taisteleva joukkue.

Saapas näkee ja kenkä kuulee.
 

Carlos

Jäsen
TosiFani

Tarkoitukseni ei ollut varsinaisesti syyttää Ässiä tästä rilluttelusta, mutta et voi kiistää etteikö ko. toiminta vaikuta suoritukseen. Kyllä yö-elämässä voi viihtyä, ottaa pari oluttakin, mutta onko pakko tehdä Korpisalot, eli klo 3.55 sunnuntai-aamuna nuokkua Vaakunan alakerrassa kaksi täyttä drinkkiä pöydässä ihan ympäri kännissä vahtimestarin nykiessä hihasta että viitsisitsä vai etsä viitsis lähteä kotio. Siis huomattavasti enemmän kännissä kuin keskimääräinen baarin asiakas poistuessaan.

Pitää paikkansa että muutkin liigaseurat käyvät yökerhoissa, mutta Ässäpelaajat ovat ainoat jotka olen nähnyt ihan kännissä. Kyllä Lukon pelaajiakin näkee harva se viikonloppu Dominossa, mutta he lähtevät kotiin yleensä hyvässä kunnossa, ja joskus jopa auton kanssa. Rajansa sillä juhlinnallakin saisi olla. Ja ainakin jos samana iltana on tullut nenille oikein kunnolla, ei itselleni tulisi ensimmäisenä mieleen "nollata tilannetta" ihan tuolla tavoin. Itse pelaan usein krapulassa, mutta maksankin pelaamiseni itse, joten se on oma asiani miten luistin kulkee. Kyllä maksava yleisö voi vaatia hiukan kuria pelaajilta.

Ja kuten sanottu, vaatii 12vrk ennekuin elimistö on palautunut täysin ennalleen rankan ryyppäämisen jälkeen. Tuo 48h poistaa pahimmat päänsäryt, mutta pelaaja ei taatusti ole kunnossa pelissä.

Minullakin on sen verran pataässää sydämessä että kovin mielellään näkisin poikien menestyvän paremmin, ja toivon että he eivät ainakaan heikentäisi mahdollisuuksiaan menestyä tällä tavalla.
 

1Euro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti kapa76
Tuntuuko kenestäkään että on kustu silmään tämän ajoittaisen valehtelun takia. Lapsellista ei myydä ja sitten viikon päästä myydään puheita. Ei ollut ensimmäinen kerta kun fanien suuntaan valehdeltiin. Olisiko linjanmuutoksen paikka? Valehtelu on aliarviointia. Palautteen paikka.

Kauppila ei eilisen radiohaastattelun perusteella tunnu tajuavan, että valehtelussa on jotain pahaa. Vai mitä sanotte tästä otteesta:

Toimittaja: "Kannattiko nyt kuitenkaan vakuutella ulkomaalaispelaajien pysyvän loppukauden Ässissä, vai olisiko kannattanut jättää vastaus ikään kuin puolitiehen? Kävikö toimittaja niin päälle, että oli pakko vastata?"

Kauppila: "En nyt muista miten paljon kävi päälle, mutta kyllä minä koitin kovin vakuuttava olla..."


Kauppila ei siis edes tajunnut, mitä radiotoimittaja tarkoitti...

Mitä olette mieltä, jos taannoiset huhut toteutuisivat ja J.Kauppila ostaisi sijoittajaryhmän kanssa Ässät? Pesisikö Kauppila kasvojaan sijoittamalla rahansa, vai onko Kauppila niin "ryvettynyt", että pienen piirin pyöritys saisi kannattajien silmissä vain uuden muodon?
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hallitus

Niin piti vielä sanomani, että yrityksen hallitus on se, jossa tässä tapauksessa se suuri tuuletus pitäisi tapahtuakin. Tj vastaa toimistaan hallitukselle ja jos toiminta ja tulokset ei miellytä, hallitus voi pistää tj:n kävelemään. Veikkaanpa, että Ässissä tuo hallituksen ja tj:n välinen suhde on ollut aikalailla ristiriitainen normaalikäytäntöön verrattuna.

Ässien hallitus on ollut täysin hampaaton ja kykenemätön luotsaamaan porilaista kiekkoilua eteenpäin, joten siihen nähden Kauppilan lähteminen on aivan oikean suuntainen tapahtuma.

Harrastelijain puuhastelua tuo Ässien ns. yritystoiminta.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Parran pärinää

Viestin lähetti TosiFani
Ja raumalaisille heitin kommentin koska he haluavat osallistua tähän keskusteluun, mikä on hyvä asia, koska Lukko ja Ässät ovat naimisissa väkisinkin ( ja kuka paremmin meidän asiat tietää kuin se rakas vihollinen ). [/B]

Tiedä sitten onko kellään niin valtavaa halua osallistua tähän keskusteluun, parempi olisi varmaan kaikkien kannalta että tätäkään keskustelua ei tarvitsisi käydä. Kauppila kuitenkin teki asiasta viimeistään nyt julkisen. Tähän asti aiheesta on päristetty partaa kaikenlaisten kuulopuheiden sekä omien ja muiden arvailujen varassa. Nyt olisikin parasta jos faktat lyötäisiin oikeasti pöytään. Ehkä sen jälkeen jonkinlainen työrauha voisi palata Ässiin. Muutoin kaikenlaiset huhupuheet leviävät entistä tehokkaammin. Ja niillä on taipumusta olla pelkästään negatiivisia.

Raumalaisittain syy keskusteluun osallistumiseen on ollut aika selvä: tukka nousi pystyyn kun Kauppila käytännössä ilmoitti puoltavansa Lukon ja Ässien yhdistymistä. Uskon että niin se teki myös niillä porilaisilla joilla tukkaa kammattavaksi asti löytyy. Tähän asti näitä puheita on totuttu kuulemaan asian ulkopuolisilta. Nyt Ässä-toimisto tarttui asiaan ja Raumalla jo epäillään että tämä edellinenkin SK:n mielipidepalstalla julkaistu kirje olisi Ässä-toimiston masinoima. Se antaa yhdistymispuheille taas uutta vettä myllyyn ja on omiaan lisäämään kaikenlaisia spekulaatioita molemmista joukkueista. Kauppila tosin on jättämässä Ässät, joten on epäselvää edustaako Kauppilan kanta koko seurajohtoa.
 

aNkkU

Jäsen
Suosikkijoukkue
LUKKO
ryyppäämisestä

Tihonovin aikakaudella Tihonov antoi tarkat säännöt Lukon
pelaajille ryyppäämisestä. Jos menit ryyppäämään niin siitä
seurasi rangaistus. Vain ja ainoastaan Tihonovin luvalla sai juhlia.
En muista tarkkaan rangaistusta, mutta lähteeni on kuitenkin niin
luotettava kuin Petteri Lotila. Tosin yhden ihmisen välittämänä
tieto kantautui minulle.

Ehkä kuri porilaiskiekkoilijoille olisi paikallaan.

Ja sen verran vaan, että onhan Lukolla se RTK ja TVO.
RTK on muuten (en ole ihan varma nimestä, mutta joku tällainen)
Raumalaiskiekkoilun tuki ry.
Se on kai aikoinaan perustettu Lukkoa varten.
 
Viimeksi muokattu:

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitäisikö nousta barrikaadeille ja järjestää mielenosoitus suunnanmuutoksen (minne se nyt menisikään) puolesta. Kotiotteluun seisomakatsomoon joka jannulle banderollit käteen. Löytyykö kannatusta. Saataisiin ainakin mielipide ja ääni esiin.
 

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Patarouva
Ei millään pahalla, wild wild west, mutta juuri tätä ulkopuolisten besserwisserismiä me tällä hetkellä vähiten kaipaamme.

Tuskin tältä ulkopuolisten besserwisserismiltä koskaan täysin millään taholla tullaan välttymään. Varsinkin paikallisakselilla ollaan kovasti kiinnostuneita toisten tekemisistä, ja sen myötä kynnys kommentointiin on myös alhaisempi. Rauman suunnallakin ollaan varmasti aidosti huolissaan Ässien tilanteesta, koska Ässät on oleellinen osa Lukon liigatoimintaa. Ja onhan toisaalta Porissakin oltu varsin huolestuneita Lukon "omat pojat" -projektin suhteen kauden mittaan. Erityisesti syksyllä huolestuneisuusaste oli lähestulkoon liikuttava. Vielä aivan viime aikoinakin huolestuneisuutta on herättänyt se tosiseikka, että kolme pinnalle noussutta "omaa poikaa" onkin tullut ulkopuolelta. Viis siitä, että Lukossa pelaa jo toista kautta peräkkäin eniten aitoja omia kasvatteja koko liigassa.

Minä sanoisin, että Ässien ongelman ydin kumpuaa syvältä itse Porista. Pori on vanha, Suomen oloissa keskisuuri kaupunki, jossa on kautta historian ollut loppujen lopuksi melko vähän rakennemuutosta havaittavissa, mitä nyt olosuhteiden pakosta vähän perusteollisuuden alasajoa ym. Muuttoliike on ollut kuitenkin varsin pientä ja kaupungille on kehittynyt suhteellisen vahva identiteetti. Näin ollen kaupunki on ilmapiiriltään melko sisäänpäinlämpeävä. Niinpä kaupungin kiekkojoukkueen menestys vaikuttaa vuosikymmenien päähän, ja sen porilaiset tukipilarit ovat hamaan loppuun asti liki jumalan asemassa. Tästä on nähty esimerkkejä mm. Ketolan kohdalla, jota porilaiset puolustavat apinan raivolla, oli syytä tai ei. Tämä jalustalle asettamisen kompleksi taas on päästänyt muutamat vankat persoonat huseeraamaan kaupungin urheiluelämässä varsin vapaasti ilman, että kukaan olisi asiaan riittävän ajoissa puuttunut. Ässienkin sikariporras olisi pitänyt vaihtaa jo ajat sitten oikeasti päteviin tyyppeihin. Mutta asiat ajautuivat, kuten ajautuivat, ja pelaajaurallaan ylistetyt ylipapit pääsivät valtaamaan koko karsinan tavalla, jota ei koskaan olisi pitänyt tapahtua.

Fakta on kuitenkin se, että Porin kokoisessa kaupungissa pystytään helposti pyörittämään hyvän liigatason kiekkojoukkuetta. Ja eiköhän se homma ala kulkea tuota pikaa Porissakin.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Domy

"Tuskin tältä ulkopuolisten besserwisserismiltä koskaan täysin millään taholla tullaan välttymään."

Olet oikeassa.

Hermot ovat kyseisen tilanteen takia vain aika riekaleina. En minä voi enkä sen paremmin haluakaan ketään kieltää kommentoimasta näitä asioita. Siitä vaan. Kommentointia ja tuota besserwisserismiäkin on vain niin monenlaista, erittäin asiallisista näkökulmista ähäkuttiin.

Ulkopuolisten kaikkitietävä viisastelu on ärsyttänyt minua ennenkin, onpa sen kohteena ollut vaikkapa Jokerit tai vaikka sitä olisi harrastettu Porista Raumalle päin. Että ei tämä kohdaltani pelkkää oman nilkan suojelua ole.
 

piru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi voi, näitä juttuja.

Eniten naurattaa Garlosin ja muitten raumalaisten tietämys Ässäläisten juomatavoista, ja muiden pelaajien
kuppiin sylkemisestä, heh heh.

Eiköhän NHL:ssä kaikki ryyppää joka pelin jälkeen.
ja monet oikein kunnolla, paitsi Karalahti.

On jutut vähissä joo,
vaikenen minäkin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Patarouvalle ja Tosifanille ja miksei muillekin

Olette näköjään huolestuneita ja ärsyyntyneitä Porin ulkopuolisten tahojen kiinnostuksesta ja huolesta Ässien nykytilasta ja varsinkin tulevaisuudesta. Tämä on Varsin ymmärrettävää. Onhan kyse varsin tunnepitoisista asioista Porilaisille.

Tässä kohtaa besserwisserin täytyy kuitenkin muistuttaa siitä faktasta, että Raumalaiset on tähän keskustelun vedetty mukaan nimenomaan PORIN SUUNNALTA puheenjohtaja Jouko Kauppilan suulla. Santala & co on kosioretken (vai ristiretken) toistuvasti ja perustellusti torjunut. Julkisessa sanassa onkin jo epäilty että Ässien johto on jo niin epätoivoinen, että se toivoo Lukosta pelastusrengastaan, ja luulee samalla että myös Lukko vajoaa ilman Ässiä.

Luulisi noinkin kokeneen bisnesmiehen tietävän että liike-elämän yksi perusasioita on se, että kahdesta huonosta firmasta ei koskaan tule yhtä hyvää firmaa. Vain yksi erittäin huono.
Ässistä ja Lukosta on toisilleen hyötyä vain ja ainoastaan verivihollisina. Nurkkapatriotismi on yksi tuotteemme elinehtoja.

Porin suunnalta on myös kuulunut tässäkin viestiketjussa muistutusta siitä, että kyse on Suomen 10. suurimmasta kaupungista lentokenttineen jne. Otetaan lähimenneisyydestä esimerkiksi KalPa, joka vuosi vuodelta eli yli varojensa huonon johtoportaan säestämänä. Kuopio on talousalueena ja kaupunkina Poria selvästi suurempi, ja alueensa ainoa keskus ja veturi. Ei painanut paljon vaakakupissa kun vastapainona oli ed mainitut rasitteet. Nurin meni niin että rytisi. Myös muita onnellisemmin päättyneitä kriisipesäkkeitä voisi nostaa tässä yhteydessä esille:
Ilves ja Kiekko-Espoo olivat todella syvällä vain paria kautta sitten, mutta näiden seurojen pelastukset henkilöityivät vahvasti herroihin Salonoja ja Vincent Mangard(kirjoitinko oikein?)
Ässiltä tälläiset herrat toistaiseksi vielä puuttuvat.

Porista päin on vielä kyseenalaistettu Rtk:n ja TVO:n merkitystä ja lojaaliutta Lukkoa kohtaan. Pitää näköjään vielä korostaa että Lukko omistaa Rtk-palvelun, eikä päinvastoin. Voi silti olla että jonain päivänä TVO saa porilaisen johtajan.. kuka tietää.

Ässät lähti kauteen naureskellen Lukon valitsemaa linjaa ja julisti mm. seuraavaa:

"Jos tällä joukkueella ei olla pudotuspeleissä niin millä sitten"
"Tulemme saamaan Lukolta paljon helppoja pisteitä"
"Onhan meillä selvästi naapuria parempi nippu"

Listaa voisi vielä jatkaa pitkältikin mutta en pidä puukon kiertämisestä haavassa. Patarouva oli ymmärrettävästi harmissaan "ähäkuttiraumalaisista"

Varmasti täältä niitäkin löytyy jotka hykertelevät, sylkevät ja potkivat maassa kituvaa ja valkoisen lipun nostanutta ässäraadon päälle nauttien. Tätä oli myös vastaavasti havaittavissa Ässä-faneissa Lukon huutolaisvuosina muutama vuosi sitten.

Minä en kuulu heihin, vaan toivon että molemmat joukkueet olisivat taas mitalipeleissä, kuten oli vielä 90-luvun puolivälissä. Mutta minä en usko siihen. Kuten jo edellisessä viestissäni totesin: Noutaja tulee, ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella. Ja kuten totesin Ässien yhdistymistoiveille: Nykyässät Velkoineen historiaan, ja uusi Porilainen kiekkoyritys selvää rahaa takataskussaan Raumalle. Mutta uusiutumiskykyä kaipaa silti koko Porilainen kiekkokulttuuri.

Pelkkä hulluus ei enää riitä. (Edes Taloudenpidossa)

Kunnioittaen

wild wild west, Satakuntalaisen jääkiekkoilun huolestunut ystävä
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juomisesta ja muusta

Kommentoin vain kahta edellistä kirjoitusta:

piru: Minä ainakaan en sano sanaakaan Ässien pelaajien alkoholinkäytöstä, muuta kuin sen mitä olen itse nähnyt. Japa Levosen olen nähnyt joskus Raumalla Mustan Pitsin Yössä melkoisessa jurrissa, ja samoin olen nähnyt Salon Vekun aika pierussa. Mutta silloin Vekku edusti kylläkin Lukkoa.

Ja itse olen joskus 90-luvun alkuvuosina, 1992 tai 1993, viettänyt yhden hyvin kostean illan Harri Suvannon ja Tinke Kulosen kanssa. Ja oli pirun kivaa. Kumpikaan pelaajista ei kertaakaan sen illan aikana muistanut mainita muille kapakassa olijoille, että tässä sentään ollaan SM-liigapelaajia, vaan juttu luisti ja vähän välillä laulettiinkin. Seuraavana aamuna oli huono olo, ainakin minulla mutta ihan rauhassa voitte olla: kyllä muutkin pelaajat ryyppäävät, eivät pelkästään Porin Ässien kiekkoilijat.

wild wild west: Olisi se tosiaan hienoa, jos sekä Lukko että Ässät taas olisivat neljän parhaan joukossa. Ei siitä ole montaakaan vuotta, kun näin oli, ja kun vielä TPS oli samoin neljän joukossa, niin silloin oli mukavaa leuhkia muualla Suomessa liikkuessa, että "missäs päin Suomea sitä jääkiekkoa osataan pelata?".

Ei aika mennyt koskaan enää palaa.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti piru
Voi voi, näitä juttuja.

Eniten naurattaa Garlosin ja muitten raumalaisten tietämys Ässäläisten juomatavoista, ja muiden pelaajien
kuppiin sylkemisestä, heh heh.

Eiköhän NHL:ssä kaikki ryyppää joka pelin jälkeen.
ja monet oikein kunnolla, paitsi Karalahti.

On jutut vähissä joo,
vaikenen minäkin.

Sorry nyt jos aiheutin pahaa mieltä, mutta kertoilin vain mitä olen NÄHNYT. Itse olen henkeen ja vereen vain ja ainoastaan HIFK-fani, mutta "kannatan" myös Lukkoa JA Ässiä, käyn katsomassa molempien kotipelejä niin paljon kuin aika ja talous antaa myöden.

Käyn myöskin Porin Vaakunassa aina silloin tällöin ja ei voi mitään mutta joka kerta olen löytänyt sieltä enemmän tai vähemmän Ässä-pelaajia ihan ympäri kännissä. Vastaavasti taas Raumalla näkee pelaajia baarissa hieman harvemmin, ja ei todellakaan niin humalassa. Pahoittelen jos tätä on niin vaikea hyväksyä. Myös moni Porilainen kaverini on pistänyt saman merkille, joten kyseessä ei ole pelkästään "Raumalaisen **ttuilua".

Voi olla että muidenkin joukkueiden pelaajat vetävät lärvejä, mutta ainakaan sitä ei ole niin helppo huomata. Oli miten oli, kiistaton fakta on se että Ässä-pelaajat juovat liikaa ja se varmasti näkyy peliesityksissä. Varmasti heikkoihin esityksiin löytyy syitä muualtakin, mutta tämä ei voi olla vaikuttamatta.

Parempi tosiaan jos vain vaikenet, ellei ole mitään järjellistä kommentoitavaa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
wild wild west

Selvennän vielä vähän omaa näkökantaani.

Minulle on aivan sama, mistä vahingoniloiset ähäkutti-ihmiset tulevat ja mitä seuraa he mahdollisesti kannattavat. Yhtä vastenmielisenä piirteenä pidän vahingoniloa joka tapauksessa. Vielä vastenmielisemmältä se tuntuu, mitä heikommilla toinen osapuoli on ja mitä suuremmista ja kauaskantoisemmista asioista on kyse. Ihan elämässä yleensä, ei vain täällä. Ja usko pois, että tuntemani vastenmielisyys ei todellakaan johdu vain siitä, että oma suosikkijoukkueeni sattuu olemaan se, joka nyt on rähmällään.

Jouko Kauppila ei todellakaan puhu sen paremmin porilaisten kuin Ässä-kannattajien suulla. Siihen emme ole häntä valtuuttaneet. Ihan omia horinoitaan Jouko-poika horisee. Tätäkin ketjua lukemalla huomaa, mitä mieltä Ässä-kannattajien keskuudessa ollaan näistä hänen älynväläyksistään. Ei kai meitä vielä näistä herrojen höpinöistäkin pistetä vastuuseen? Eikö se riitä, että joudumme jo nieleskelemään samaisten herrojen meille keittämää kitkerää soppaa?

Kuten sanoin rakentava ja jopa pureva kritiikki on ulkopuolisiltakin tervetullutta. Keskustelemassahan täällä ollaan.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lumilapiot käteen..

Jos kerran Ässien tupa uhkaa täyttyä lumella niin, silloin on syytä tarkistaa, mistä lävestä viima puhaltaa.

Fuusio Lukon kanssa on suorastaan loistava idea.. TEORIASSA!
Kaupunkien fyysinen välimatka on vain n 50 km, mutta kun puhutaan satakuntalaisesta (jääkiekko)kulttuurista, etäisyyttä on kuvainnollisesti ainakin valovuosi.

Seurojen yhdistämisen jälkeen Satakunnassa pelaisi ei-kenenkään-joukkue. Tunnesiteet puolin ja toisin ovat sen verran vahvat ja vuosikymmenien aikana syntyneet, että niiden keinotekoinen muuttaminen saisi aikaan enemmän pahoja, kuin hyviä seurauksia.

Iiro Viinanen totesi aikanaan, että jos rahaa ei ole, sitä ei kertakaikkiaan ole. Valtiontaloutta tekohengitettiin silloin velkarahalla. Samaan "suusta suuhun" menetelmään on näköjään Ässienkin taloudenpito viime vuodet perustunut. Mutta on selvä että tuolla konstilla potilas menehtyy ennen pitkää. Siis säästö, iso säästö, on ainoa mahdollisuus. Kipeää se tekee, mutta miettikää onko sille mitään vaihtoehtoa.

Se, millaista viihdettä talvi-iltojen iloksi on Porissa tarjolla ensi kaudella, on vaikea arvioida. Toivon vilpittömin mielin että Ässät-niminen joukkue jatkaa liigassa. Nöyryyttä ja kärsivällisyyttä se tulee vaatimaan. Raumalla on tätä asennetta harjoiteltu tämä talvi, ja vaikka play-offsit Satakunnassa ovat tulevina keväinä kuin toinen joulu lapselle, niin sitä jaksetaan odottaa ja siihen uskoa... uskonhan minäkin edellen joulupukkiinkin. :D

26.2.2002 Äijänsuolla ei taistele tuleva "West Coast Lightning", vaan entiset, nykyiset ja tulevat rakkaat viholliset eli Lukko ja Ässät viimeistä kertaa tällä kaudella. Tupa täyteen (ei lunta) vaan yleisöä. Sitähän me kaikki haluamme?

Täältä tähän!
E-M
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti domy
Tämä jalustalle asettamisen kompleksi taas on päästänyt muutamat vankat persoonat huseeraamaan kaupungin urheiluelämässä varsin vapaasti ilman, että kukaan olisi asiaan riittävän ajoissa puuttunut. Ässienkin sikariporras olisi pitänyt vaihtaa jo ajat sitten oikeasti päteviin tyyppeihin. Mutta asiat ajautuivat, kuten ajautuivat, ja pelaajaurallaan ylistetyt ylipapit pääsivät valtaamaan koko karsinan tavalla, jota ei koskaan olisi pitänyt tapahtua.

Fakta on kuitenkin se, että Porin kokoisessa kaupungissa pystytään helposti pyörittämään hyvän liigatason kiekkojoukkuetta. Ja eiköhän se homma ala kulkea tuota pikaa Porissakin.

Olisi todella kiva jos tälläisiä heittoja perusteltaisiin hieman enemmän. Tulivat ne sitten "omien" tai "muiden" leiristä. Käsite Ässien sikariporras on jokseenkin laaja. Voisitteko yksilöidä nimiä kiitos?

Jos haluatte tämän tason kommentteja ja ohjeita, niin minäkin pystyn antamaan heittoja jokaikisestä joukkueesta aina Sveitsin liigaa ja NHL:ää myöden.

Tarkoitatteko ehkä joitain seuraavista?

Ässät Oy

Toimitusjohtaja Antti Heikkilä

Hallitus
Puheenjohtaja Jouko Kauppila
Jäsenet
Pentti Ahola
Matti Linnainmaa
Petri Niskanen
Matti Ojanperä varapj.
Jyrki Paavola
Reijo Sainio

Vai löytyvätkö nimet ehkä tästä listasta ry:n puolelta. Tämä puoli on kuitenkin edelleen Oy:n pääomistaja.

Johtokunta
Puheenjohtaja Petri Niskanen
Varapuheenjohtaja Pentti Ahola
Jäsenet
Jaakko Honkanen
Arto Javanainen
Risto Kuparinen
Risto Neuvo
Timo Santavuo
Arvo Tähtinen

Vai löytyvätkö nimet jostain muualta? Aiemmilta vuosilta? Nehän ovat jo historiaa ja menneitä...?

Tiedän että ry:n puolella johtokunnassa yritettiin tehdä viime vuoden aikana perusteellinen tuuletus. Toimintaa johtava järjestöjyrä oli kuitenkin liian taitava kabinettipelaaja ja yritys epäonnistui.

Olen itse sitä mieltä että muutosta tulisi tapahtua. Mutta ihan suoraan sanoen en tiedä (vaikka paikkakunnalta olenkin) mistä löytyisivät uudet nimet tilalle! Kyllä esim. Oy:n hallituksesta löytyy tällä hetkellä niin paljon kokemusta yrityselämästä - Kauppilan (jonka sijoitustoiminnan rinnalla Ässien liiketoiminta on pelkkä pieni pierun tujaus) ohella mm. isoja pomoja esim. seuraavista Harjavalta Metals, Satakunnan Osuuskauppa, Metso, 1 kpl kauppaneuvoksia jne. Ei luulisi että talouden ja yritystoiminnan perustuntemuksesta jäisi kiinni. Vaikka jääkiekkojoukkue liiketoimintana poikkeaakin aika tavalla ns. perinteisestä liiketoiminnasta, niin aivan järkyttäviä virheitä mm. joukkueen budjetoinnissa ollaan tehty. Jos nämä henkilöt tekevät tälläisiä virheitä, niin keitä sinne tilalle? Koko Ässien organisaation vetovoima on tällä hetkellä niin alhainen ettei oikeastaan juuri kukaan järkevä vaihtoehto edes halua kuulla koko asiasta.

Henkilökohtainen mielipiteeni hyvin ylimalkaisesti esitettynä on että Ässät Oy:n hallituksen kokoonpano on pääosiltaan kunnossa, mutta vaatisi vetäjän jolla on uhrattavana enemmän kuin pelkkää harrasteaikaa. Tuollaisessa rahoitustilassa oleva yritys sitä edellyttää. Operatiiviseen johtoon tarvitaan kaksi henkilöä. Toinen talouden, toinen urheilupuolen ammattilainen ja jomman kumman on vielä osattava viestinnän kikat eli oltava todellisissa liemissä keitetty tapaus. Tuolta paketilta pitää löytyä uskallusta ja ajatusta aivan ennalta-arvaamattomiin kehitelmiin. Sieltä on löydyttävä pitkäjänteisen strategisen suunnittelun merkityksen ymmärtämistä.

Tämä tahtoo sanoa että organisaatiokulttuurissa tulisi tapahtua huikea muutos. Tälläistä muutosta ei kuitenkaan koskaan saada aikaan ilman ulkopuolista impulssia ja käytännössä henkilövaihdoksia. Kimurantti ongelma sanoisin.

Ei Ässien pelaajamateriaalissa ole mitään erityisempää vikaa ollut. Ei tällä, eikä edellisilläkään kausilla. Esim. tänä vuonna joukkue olisi yksilötasolla kamppaillut aivan realistisesti jopa sijoista 5-6, mutta tämä on utopiaa jos kokonaisuus ei toimi. Näin kävi tänäkin vuonna, kuten oikeastaan on käynyt jo puolen vuosikymmentä. Minun mielestäni ongelma kiteytyy tällä tasolla valmentajaan (ja hänen apulaisiinsa), hänen ajatuksiinsa, tasoon ja kuriin - joissa kaikissa mentiin tällä kaudella riman alta. Osin minunkin yllätyksekseni.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti pekoni

Henkilökohtainen mielipiteeni hyvin ylimalkaisesti esitettynä on että Ässät Oy:n hallituksen kokoonpano on pääosiltaan kunnossa, mutta vaatisi vetäjän jolla on uhrattavana enemmän kuin pelkkää harrasteaikaa. Tuollaisessa rahoitustilassa oleva yritys sitä edellyttää. Operatiiviseen johtoon tarvitaan kaksi henkilöä. Toinen talouden, toinen urheilupuolen ammattilainen ja jomman kumman on vielä osattava viestinnän kikat eli oltava todellisissa liemissä keitetty tapaus. Tuolta paketilta pitää löytyä uskallusta ja ajatusta aivan ennalta-arvaamattomiin kehitelmiin. Sieltä on löydyttävä pitkäjänteisen strategisen suunnittelun merkityksen ymmärtämistä.

Tämä tahtoo sanoa että organisaatiokulttuurissa tulisi tapahtua huikea muutos. Tälläistä muutosta ei kuitenkaan koskaan saada aikaan ilman ulkopuolista impulssia ja käytännössä henkilövaihdoksia. Kimurantti ongelma sanoisin.

Hienosti pohdiskeltu, Pekoni. Juuri tällaisia muutoksia Ässiin kaivattaisiin, mutta niiden toteuttaminen ei ole niin helppoa kuin äkkipäätään voisi kuvitella. Työsarkaa kyllä riittää, mutta ketkä ovat päteviä ja etenkin tässä tilanteessa riittävän motivoituneita vetämään projektia. Ehkä muutokseen tosiaan tarvitaan ulkopuolinen impulssi. Pitää vain toivoa, että tuollaisen impulssin vaikutukset ovat sitten kannaltamme positiivisia.

Oikeastaan juuri se itseäni harmittaakin, että Ässien taustalta löytyy paljon yrityselämän osaajia, ja silti tilanne on tällainen. Kaikki ei siis todellakaan henkilöidy esim. Antti Heikkilään. Sattuneista syistä hän saa ihmisiltä kuitenkin suurimmat paskat niskaansa. Kamalinta on, että nämä ilmeisen fiksut ja osaavat ihmiset eivät pysty pääsemään asioista yhteisymmärrykseen edes hallituksen jäsenten kesken. Ässä-organisaatiossa fiksutkin ihmiset ilmeisesti käyttäytyvät kovin harrastelijamaisesti. Onko se toisaalta ihme, kun harrastuspohjalta kumminkin toimitaan.

Pekoni on oikeassa. "Ei Ässien pelaajamateriaalissa ole mitään erityisempää vikaa ollut. Ei tällä, eikä edellisilläkään kausilla."
Sehän tässä juuri raivostuttaakin. Sen takia näitä asioita on ollut vielä vaikeampi hyväksyä. Miksi siitä kokonaisuudesta on aina pitänyt puuttua jotain oleellista ja miksi jopa pienehköjen virheiden seurausten on pitänyt olla näin julmia?
 

theref

Jäsen
Porissa karsitaan menoja vieläkin?

Kuitenkin, paljonkohan Ässille tällä kaudella olisi oikein tappiota tulossa?
Ässät 25 86145 3446 4300 - 854
25 kotipeliä, koko yleisö kotona, toteutunut, tavoite ja jäljessä tavoitteesta 854 katsojaa per peli. Se on aika paljon se!

Toivotaan että Porissa saadaan talous kuriin ja ensi kaudellakin Porissa pelattaisiin pääsarjan kiekkoa. Vaikkakin sitten tuolla nykypäivän suuntauksen mukaisella "Omat pojat"-kokoonpanolla.

edit: Turhaa huhuilua pois (JA:n sääntöjen vastaista) ja spekulointia liigan virallisten tilastojen mukaan...
 
Viimeksi muokattu:

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Eipä olisi mikään yllätys,jos Lipiansky lähtisi.Hyvä pelaaja hän on kieltämättä on,mutta mitä häntä meillä pitää,kun hanskat on lyöty tiskiin ja hänen palkkansa suostuu joku maksamaan.Ensi kaudellahan hän ei enää Ässissä pelaa..
 

Lexa

Jäsen
hmmm...

...ässäpelaajien juhlimis innosta en tarkemmin tiedä kuin kuulopuheista jonka mukaa radalla ollaan aika useinkin. Lukon pelaajista sen sijaan muistan, että silloin kun T. Tuomi oli vielä puikoissa niin pelaajat (varsinkin tietyt pelaajat) viihtyivät paikallisissä ravitsemusliikkeissä hyvinkin usein, (kuten allekirjoittanutkin), mutta Tihonovin astuttua ruoriin, varsinkin nuorempia pelaajia ei niin hirveästi yössä näkynyt. Mutta toisaalta peliesityksetkin olivat hieman eri luokkaa. Mitä ilmeisemmin nuo peliesitykset ovat suoraan verrannollisia viinan litkimiseen......:confused:
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Porissa karsitaan menoja vieläkin?

Viestin lähetti theref
Kuitenkin, paljonkohan Ässille tällä kaudella olisi oikein tappiota tulossa?
Ässät 25 86145 3446 4300 - 854
25 kotipeliä, koko yleisö kotona, toteutunut, tavoite ja jäljessä tavoitteesta 854 katsojaa per peli. Se on aika paljon se!

Vituttaa kirjoittamaa tämä, mutta tuosta edellämainitusta ei pysty arvelemaan suoraan sanottuna hevon paskaa Ässien kuluvan tilikauden tuloksesta. Sen voi kyllä päätellä kaikesta julkisuuteen ja huhuihin tihkuvasta, että se tulos tulee olemaan järkyttävän huono.

Itse en ymmärrä miksi tuo 4300 hengen yleisötavoite annettiin julkisuuteen, koska epäilemättä jopa jokainen porilainen fanikin ymmärsi, että se on menestyttäessäkin tällä kaudella utopiaa. Mahtoi varmasti jälleen vakuuttaa eri tahoja tämän paikallisen jengimme toiminnan järkevyydestä. Joka tapauksessa ennen kautta budjetoitiin että kulut tultaisiin kattamaan noin 3600 hengen yleisömäärillä. Mutta kuten täälläkin on "julistettu" niin vähintään yli 4000 keskiarvoa olisi tarvittu, jotta velka olisi lyhentynyt suunnitelmien ja tarpeen mukaan.

Nyt vaan on niin, että syksyllä arvioitiin kulupuoli täysin perseelleen ja vielä hyväksyttiin se näiden talouspuolen ammattilaistemme toimesta. Siis kulupuoli! Nyt ei puhuta mistään yleisötuloista. Kulupuoli on juuri tasan tarkkaan se puoli jääkiekkobisneksessä, joka voidaan kunnolla ennustaa ja arvioida. Se tulopuoli on sitten asia erikseen. Että siltä pohjalta kaikki varmaankin alkavat jo pikku hiljaa ymmärtää että ne porilaisen kiekkoilun yllä leijuvat pilvet eivät ole enää niin kirkkaita.

Toivottavasti olen väärässä, mutta epäilen.

Ja anteeksi toki myös kiroiluni, mutta hermot alkavat pikku hiljaa mennä. Perkele.
 

zizou

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pekoni


Olisi todella kiva jos tälläisiä heittoja perusteltaisiin hieman enemmän. Tulivat ne sitten "omien" tai "muiden" leiristä. Käsite Ässien sikariporras on jokseenkin laaja. Voisitteko yksilöidä nimiä kiitos?

Jos haluatte tämän tason kommentteja ja ohjeita, niin minäkin pystyn antamaan heittoja jokaikisestä joukkueesta aina Sveitsin liigaa ja NHL:ää myöden.

Tarkoitatteko ehkä joitain seuraavista?

Olen kyllä jokseenkin samoilla linjoilla domyn kanssa sikäli, että vanhojen starojen on annettu melko lailla vaikuttaa Ässissä. Tuo vaikutus ei suoranaisesti näy pekonin esittämässä nimilistassa, mutta välillisesti kylläkin. Esim. Vellu ei omalla nimellään enää Ässissä vaikuta, koska on jo sen verran ryvettynyt, ettei se ole joukkueelle hyväksi. Sanansijaa Ässiin liittyen Vellulla sen sijaan edelleen on. Pointtini on siis, että "sikariporras" ei tässä tapauksessa välttämättä ilmene nimilistasta.

Yksi hyvä esimerkki vanhojen pelaajien vaikutuksesta taustavoimissa oli taannoinen Kari Takon nimittäminen suoraan joukkueen rakentamisesta vastaavaksi manageriksi veskarin vetimistä. Ilman minkäänlaista kokemusta, ja vähäisten kontaktien kera. Vanhojen pelisuoritusten perusteella Takkoon kuitenkin luotettiin kuin vuoreen. Itse lopputulos olikin sitten ennalta arvattavissa.

Se että joukkueen johdossa vaikuttaa liike-elämän palveluksessa vaikuttavia ihmisiä ei kerro yhtään mitään potentiaalista hoitaa liigajoukkueen asioita. Menestyksekkään liiketoiminnan pyörittäminen ei yleisesti ottaenkaan ole minkään taikanappulan varassa, vaan vaatii todellista paneutumista alan erityispiirteisiin ym. Onko satunnaisten firmojen taholta leipänsä tienaavien dirikoiden intresseissä todellakin paneutua riittävästi Ässiin. Harva jaksaa kuitenkin pelastusarmeijameiningillä todenteolla asioihin tarttua, varsinkin kun tärkeämpiäkin asioita olisi olemassa.
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kommetteja olkaa hyvä!

Viestin lähetti zizou
Olen kyllä jokseenkin samoilla linjoilla domyn kanssa sikäli, että vanhojen starojen on annettu melko lailla vaikuttaa Ässissä. Tuo vaikutus ei suoranaisesti näy pekonin esittämässä nimilistassa, mutta välillisesti kylläkin. Esim. Vellu ei omalla nimellään enää Ässissä vaikuta, koska on jo sen verran ryvettynyt, ettei se ole joukkueelle hyväksi. Sanansijaa Ässiin liittyen Vellulla sen sijaan edelleen on. Pointtini on siis, että "sikariporras" ei tässä tapauksessa välttämättä ilmene nimilistasta.

Olen kyllä antanut itseni ymmärtää ettei nykyjohto ja Ketola ole keskenään mitään sydänystäviä. Ei nyt täysin tämän vastakohtakaan, mutta sanotaanko niin ettei Ketolalla ole mitään halua ottaa osaa tai vaikuttaa Ässien nykypuuhiin. Ja nykyjohto on puolestaan harvinaisen tyytyväinen tähän asiaintilaan.

Zizou ja kumppanit - jos tarkoitatte nyt nimenomaan Ketolaa, niin kenen kautta hän tämän hetken Ässissä mielestänne vaikuttaa? Olisi kiva tietää, koska tuollaisenaan tälle väitteellenne ei ole mitään perusteita. Älkää ainakaan mainitko nimeä Antti Heikkilä, koska tiedän että juuri hänen kauttaan Vellu ei ainakaan Ässien puuhiin puutu!

Oletteko muuten tietoisia, että kauden 01/02 budjetin - joka on jo ehtinyt pettää kahdella miljoonalla markalla - loi organisaatiossa vain alle vuoden vaikuttanut Hannu Anttila. Se että muut sen hyväksyivät on toki heidän vikansa ja he kantavat vastuunsa. Mutta toisaalta he sitä ovat myös sittemmin paikkailleet. Ei Anttila.


Yksi hyvä esimerkki vanhojen pelaajien vaikutuksesta taustavoimissa oli taannoinen Kari Takon nimittäminen suoraan joukkueen rakentamisesta vastaavaksi manageriksi veskarin vetimistä. Ilman minkäänlaista kokemusta, ja vähäisten kontaktien kera. Vanhojen pelisuoritusten perusteella Takkoon kuitenkin luotettiin kuin vuoreen. Itse lopputulos olikin sitten ennalta arvattavissa.

Kari Takon kohdalla tehtiin virhe, mutta ei voida väittää että kyse oli siitä, että virhe oli juuri hänen pelaajataustansa. Pikemminkin virhe oli se, että juuri Ketola halusi hänen aloittavan toimessa jo keväällä 1999 ja kokoavan seuraavan kauden joukkueen. Eihän siitä mitään tullut kun hän yritti vielä keskittyä päättämään pelaajauraansa HV:n paidassa samalla kun Ässien seuraavan kauden joukkuetta kasattiin. Se on näin jälkikäteen selvää että ajoituksessa tehtiin suuri moka. Mutta siitä ei voi sanoa juuta eikä jaata osasiko ja osaako Takko kuinka hyvin johtaa sm-liigaseuran urheilullista puolta. Kontakteja oli tuolla peliuralla kyllä vaikka kuinka. Erityisesti NHL:n, Elitserienin ja sm-liigan suuntaan.

Voi olla että jos Takko olisi saanut seurata sivusta yhden kauden ja aloittaa vasta kaudesta 00/01, tulos olisi saattanut olla aivan toinen. Ovat sitä muutkin tehneet samanlaisia virheitä vastaavassa asemassa.


Se että joukkueen johdossa vaikuttaa liike-elämän palveluksessa vaikuttavia ihmisiä ei kerro yhtään mitään potentiaalista hoitaa liigajoukkueen asioita. Menestyksekkään liiketoiminnan pyörittäminen ei yleisesti ottaenkaan ole minkään taikanappulan varassa, vaan vaatii todellista paneutumista alan erityispiirteisiin ym. Onko satunnaisten firmojen taholta leipänsä tienaavien dirikoiden intresseissä todellakin paneutua riittävästi Ässiin. Harva jaksaa kuitenkin pelastusarmeijameiningillä todenteolla asioihin tarttua, varsinkin kun tärkeämpiäkin asioita olisi olemassa.

Niin juuri tätä olen ainakin minä yrittänyt tuossa yllä selittää. Sm-liigajoukkueen operatiiviseen johtoon tarvitaan vähintään kaksi henkilöä, joista toinen vastaa taloudesta ja toinen urheilullisesta puolesta. Toinen saa vielä huomaansa viestintävastuun.

Mutta fakta kuitenkin on, että kyllä liigaseuran hallitustyöskentelyssä (huomaa ero operatiiviseen johtoon) juuri kokemus liike-elämästä on enemmän kuin paikallaan. Samat talouden lainalaisuudet toimivat joka puolella. Ainut todella olennainen ero on nykyisin se ettei jääkiekossa tulopuolta pysty ennustamaan samalla tavalla kuin monessa muussa liiketoiminnassa. Aika harva bisnes muutenkaan perustuu tulopuolelta ns. kerjäämiseen. Loppujen lopuksi Suomesta ei löydy yhtään jääkiekkojoukkuetta, joka todella tarjoaisi "yhteistyökumppaneilleen" vastinetta saamansa rahan edestä. Kyllä se kuulkaa ihan hyväntekemistä on Jokerienkin kohdalla, vaikka kuinka uskoisi toisin. Yritykset voisivat kyllä käyttää samat rahat huomattavasti tehokkaamminkin, mutta kun ihmiset näistä päättävät niin kaikki ei mene teoreettisen logiikan mukaan.

Ässien kohdalla virheitä on tehty sekä operatiivisella puolella, jossa on epäonnistuttu molempien talouden että urheilullisen puolen hallinnassa. Mutta se ettei Ässien edustusjoukkue ole kokonaisuutena toiminut niinkuin on toivottu ei ole suurin syypää Ässien nykyiseen taloudelliseen tilaan. Suurempi syy on se, että Oy:n hallitus ei ole ymmärtänyt ammattimaisen jääkiekkoseuran pyörittämisen toimivan ihan samoin taloudellisin perustein kuin muukin bisnes. Vain omin erityispiirtein. Ja tämä on minusta sangen kummallista, kun ottaa huomioon miten suurista liiketoimista nämä henkilöt ovat vastanneet ja vastaavat varsinaisessa leipätyössään.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko mitään enää tehtävissä?

Viestin lähetti zizou


Pointtini on siis, että "sikariporras" ei tässä tapauksessa välttämättä ilmene nimilistasta.

Yksi hyvä esimerkki vanhojen pelaajien vaikutuksesta taustavoimissa oli taannoinen Kari Takon nimittäminen suoraan joukkueen rakentamisesta vastaavaksi manageriksi veskarin vetimistä. Ilman minkäänlaista kokemusta, ja vähäisten kontaktien kera. Vanhojen pelisuoritusten perusteella Takkoon kuitenkin luotettiin kuin vuoreen. Itse lopputulos olikin sitten ennalta arvattavissa.



Kun täällä on pohdiskeltu Ässien organisatioon tarvittavia muutoksia, niin pitää muistaa että kyllä niitä tottavie on yritetty tehdä. Tuo ed mainittu Takon urheilutoimenjohtajan pesti oli eräs kulminaatiopiste häviämisen kulttuurin pesiytymiseen Ässiin.

Hyvää tarkoitettiin, mutta tulos oli aivan joitain muuta. Mutta mitä odottiin mieheltä joka palkkasi mm. Kyhän, Käyhkön ja erään Taika- Jimin. Ja sokerina pohjalla: ISMO LÄNTINEN. mies yritti taikoa 80-lukua takaisin huonolla menestyksellä.

SIKARIPORTAASTA

Yksi merkittävimmistä Ässien kämmeistä oli, ja on edelleen toimitusjohtajan pestin epämääräisyys kuten täällä onkin jo todettu. Taas kerran on unohtunut yritystoiminnan peruspilari:

Yritys jolla on heikko johtaja = Henkilökunta on silloin vielä heikompaa.

Äijää tuli ja meni ja joka välissä vilahti nimi Heikkilä.
Oli Palmrothia, vetoketjutehtailijaa Vammalasta, virka oli täyttämättä kuukausia ja niin edelleen. Jätinkö jotain muistamatta tästä farssista?

Mielenkiintoista asiassa on (Palmrothin?) ilmoitus taannoin, jolloin mies ilmoitti ettei hänellä ole mitään edellytyksiä toimia menestyksekäästi toimitusjohtajan virassa. Selvisikö tuo asia koskaan meille tavallisille tallaajille? Jo tuossa vaiheessa olisi hälytyskellojen pitänyt piristä, ja kovaa.

Tiedän että huhut on huhuja, ja niitä ei ei tarvitse ottaa vakavasti jollei halua, mutta ainakin Raumalaisessa lehdistössä kuhistiin että mies ei saanut haluamiaan työkaluja ja aineistoa yritykseltä. Voidaan vain arvailla mitä tuo "aineisto" voisi olla ja mitkä muutkin tahot siitä ovat olleet kiinnostuneita jo yli vuoden verran.

Eli alkuperäiseen kysymykseeni: Mitä on enää tehtävissä?

Minun ja monen muun mielestä nykyässiin ei enää ole mahdollista saada uskottavaa liideriä "sikariportaaseen" joten nykyisten on kelvattava. Joukkeen urheilullisen linjan on luvattu muuttuvan, eri asia millä men(s)etyksellä, ja ketä tuota linjaa jaksaa tukea.

Pieni johtopäätös tästä kaikesta voisi olla että, Porilainen jääkiekko ei ollut alkuunkaan valmis OY- muotoiseen toimintaan = Avoimeen ja tulosvastuulliseen toimintaan, joka SM-liigan taholta määrättiin. Ei henkilö, eikä toimintaympäristö tasolla.

T:
wild wild west - Satakuntalaisen jääkiekon huolestunut ystävä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös