Mainos

Pori, Pihlava

• 12 242
  • 12

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Moikka,

Lähinnä porilaisille tarkoitettu viesti että millasta aluetta on Pihlava? Nyt kehumaan ja haukkumaan urakalla.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Moikka,

Lähinnä porilaisille tarkoitettu viesti että millasta aluetta on Pihlava? Nyt kehumaan ja haukkumaan urakalla.
Sori, en ole porilainen, mutta Pihlava on ihan kivannäköistä seutua. Siinä on palvelut lähellä kuin Räkän paalu ja muistaakseni pari karaokemestaakin.

Eli iske kiinni vaan, toki riippuen siitä onko tontti kaupungin vuokrasellainen vai oma?

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Huh hei mikä mesta!

Kaupunkiin matkaa n.15 kilometriä ja paikka täynnä sosiaalipummeja ja linnasta kotiutuneita. Porin Jakomäki.

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
Itse olen asunut ko. alueella 17 ensimmäistä vuotta elämästäni. Nykyään toisaalla porissa. Olin käymässä pihlavassa tässä joku kerta, hieman pysähdyin katsomaan ihmisiä - täytyy myöntää että hieman 'köyhempää' porukkaa siellä suhteessa liikkuu enemmän. Mutta ei pihlava ole niin chicago enää kuin parisenkymmentä vuotta sitten, sellaiset puheet kannattaa ohittaa. Kaunista seutua, metsää riittää, ei todellakaan liian kaupungistunut. Alueelta löytyy kirjasto, 3 kauppaa, 2 pizzeriaa, 3 baaria, apteekki, kukkakauppa, R-kioski, uimahalli, urheilukenttä, ala- ja yläaste, lukio. Ja kait jotain muutakin.

Talojen hinnat ovat aivan alhaalla, juurikin tuon 15km matkan takia Poriin. Riippuu siitä mitä asioita arvostaa asuinpaikassaan, onko Pihlava lottovoitto tai jotain muuta. Itse nuorena parikymppisenä tykkään olla sielläpäin missä on enemmän elämää. Mutta ei todellakaan ole jäänyt Pihlavasta mitään pahaa makua suuhun, kun on siellä kasvanut ja oppinut kävelemään.

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Kyllä enemmistö porilaisista mieltää pihlavan vähän sellaiseksi "pummialueeksi." Toki sielläkin on paljon muuttunut vuosien aikana, mutta maine tuntuu vielä seuraavan. Pitkä matka keskustaan on myös yksi huono puoli.

Mutta jos taas ajattelee ostavansa asuntoa ja ei niin kiinnosta tuo alueen status, niin kyllä sieltä varmaan irtoaa ihan hienojakin kämppiä.

Itse en sinne muuttaisi. Porissa olen asunut vajaa 30 vuotta.

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Neljä vuotta Pihlavassakin asuneena sen verran tuli koettua etten sinne enään vapaaehtoisesti ja pakotettunakin pitkin hampain muuttaisi/n. Aikalailla kaukana kaikesta, paitsi Yyteristä. Uimahalli on kyllä on kaupungin vastaavaan verrattuna LOISTAVA mutta ei se paljoa lämmitä kun kaikki muu on kouluasteikolla 5+/6- tasoa.

Paljon elämässään epäonnistuneita ja paikallisen telakan komennusmiehiä...mitenkään näitä kahta ryhmää silti rinnastaen. =D

Minusta tällä hetkellä Porin surkein asumalähiö Mäntyluodon ja Kaanaan ohessa.

Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ikinä en ole Pihlavassa asunut, mutta ei kai se nyt ihan niin paha paikka ole mitä kerrotaan. Tai siis ne keskustan kerrostalot ovat, mutta jo Enäjärvellä ja Metsämaalla on ihan kivoja omakotitaloja. Matka keskustaan on tosiaan miinusta mutta kannattaa muistaa että Meri-Pori on ainoita alueita Porissa jossa joukkoliikenne toimii, käyttäjämäärä on melko iso niin se varmasti auttaa. Palvelujakin on tarpeeksi, tai riippuu mitä etsii mutta peruspalvelut ovat hyvät. Voisin muuttaa sinnepäin, jos joskus vielä muuttoa harkitsisimme. Tosin työmatka Harjavaltaan pitenisi entisestään.

Ja Shaynelle sen verran että Porissa ei kaupungin tontteja kannata ottaa vuokralle, sen verran alhainen on hintataso. Tekee niin vähän sen talopaketin päälle ekstraa eikä tartte maksella vuokria ikinä. Katso vaikka kaupungin sivuilta jos et usko...

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
mutta jo Enäjärvellä ja Metsämaalla on ihan kivoja omakotitaloja

No nämä ja Pihlava ovat ainakin minulle jo aivan eri asioita. Tosin matka kaupunkiin on näistäkin aikamoinen. Täällä Pohjois-Porissa kun on tottunut reilun vartin matkaan torille ilman motorisoitujakin välineitä.

Oma unelmani olisi löytää kämppä vielä Käppärästä taikka "kuukkarista", mutta sehän on taas OT-juttu se.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ikinä en ole Pihlavassa asunut, mutta ei kai se nyt ihan niin paha paikka ole mitä kerrotaan. Tai siis ne keskustan kerrostalot ovat, mutta jo Enäjärvellä ja Metsämaalla on ihan kivoja omakotitaloja.

Täällä yksi joka on viettänyt koko lapsuutensa ja nuoruutensa akselilla Metsämaa/Enäjärvi/Pihlava. Koulut olen siellä käynyt ja seudulla muutenkin pyörinyt.. nykyään asun jo muualla päin Poria

Kymmenen vuotta sitten kun olin siinä yläaste/lukio ikäinen, niin Pihlava oli vieläkin hurjempi paikka mitä nykyään. Muistan Pihlavassa olleen alueeen jossa ei kerrostaloissa ollut ikkunoissa lainkaan laseja, niissä oli pahvilevyt!! Seutu näytti muutenkin kuin joltain Itä-Euroopan slummilta. Sitten kuuli kaikenlaisia mukavia "urbaani legendoja" mitä Pihlavassa oli sattunut, että kerrostaloissa oli menty kirveen ovien läpi ja sitten vaan todettu että "anteeksi, mähän asunkin tuossa naapurissa" yms.

Se hyvä puoli tässä on, että jos joskus johonkin muuhun kaupunkiin muutan, niin enpähän kavahda vähän pahamaineisempiaan kaunpunginosia, minä olen karaistunut =)

Arska79

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Kyllähän se alue on ilmeisestikin rauhoittunut kymmenen vuoden sisään.
Puistokemistitkin pitäis olla vähentynyt kun suurin osa muuttui osake taloiksi.

Saattaahan se olla hieman levotonta seutua mutta mikä kerrostalo lähiö nyt ei olisi.
Porilaiset tietää sampolan,porkan,väinölän ja impolan johon voi verrata Pihlavaa.

Itse asunut 23 vuotta koivulassa jonka jälkeen viitisen vuotta pihlavan liki metsämaalla ja kyllä tääl ainakin on niin pirun hiljaista.Ja tohon matkaan tottuu yllättävän nopeasti jonka jälkeen se ei tunnu juuri missään.

Toi kirves juttu ilmeisestikin pitää jollakin tapaa paikkansa kun olen ainakin sellaisen oven nähnyt pihlavan kerrostalossa mutta niin olen sampolassakin.
Että kyllä niitä hulluja riittää joka paikkaan.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitää eroittaa Pihlavan keskustan vuokratalot ja muu Pihlava. Alueelta löytyy hienojakin alueita, mutta jos suunnittelet kerrostaloon muuttoa niin jätä väliin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy