Ihan oikea ratkaisu KalPalta periä tuollainen summa playoff-ottelusta. Niitä pelejä ei kuitenkaan ole Kuopiossa nähty 14 vuoteen. Itse jos asuisin Kuopiossa, tuolla hinnalla ei ole mitään merkitystä. Menisin katsomaan, maksoi liput mitä hyvänsä.
Ehkä tässä vähän salaa toivookin, että tuleva vastustaja tulisi joko pääkaupunkiseudulta tai ruuhka-Suomen lähistöltä, niin pääsisin ainakin vieraspelit katsomaan.
En tiedä, onko liian aikaista puhua jo pudotuspeleistä, tai siitä miten siellä menestytään, mutta pienen sanasen kuitenkin sanon. KalPa-kannattajat ovat maltillisia, koska KalPa on kontannut niin monta vuotta. Harva uskaltaa realistisesti uskoa menestykseen pleijareissa. Ja ihan ymmärrettäväähän se on, tuo varovaisuus hiipii omaankin puseroon. Vastustajat ovat niin kovia ja rutinoituneita. Kukaan ei odota KalPalta menestystä, mutta eipä kukaan uskonut siihenkään, että KalPa menestyisi näin hyvin runkosarjassa.
Silti, moisen varovaisen ajatuksen jälkeen alan miettimään pelaajistoamme. Siellä on aivan tajuton pudotuspelimenestyjä, eli Kalle Sahlstedt. Sami Kapanen on pelannut Stanley Cup -finaalissa. Maailmanmestari. Mika Strömberg on pudotuspelien kaikkien aikojen tehokkain puolustaja. Maailmanmestari. Toni Mäkiaho on fyysisyydessään ja maalineduspelaamisessaan kullanarvoinen pleijareissa. Myös Niko Mikkolaa pitäisin mustana hevosena, joka voi yllättää aika monet. Olen mm. kuullut, että Mikkola oli viime keväänä Tepsin paras pelaaja IFK:ta vastaan. Kaveri on voittanut Suomen mestaruuksia.
Tämän terävimmän kärjeen jälkeen sitten onkin katsomattomia kortteja. Kokemattomia pelaajia muissa kentissä, kokematon puolustus, pudotuspeleistä kokemattomat maalivahdit. (No, Järviselle viime kaudella A:n mestaruus) Nii-in. Kumpi painaa vaa´assa enemmän. Maalivahtipeli taatusti, vaikka maalivahteihin ei olla kertaakaan runkosarjassa kaaduttu. Sen lisäksi olen täysin varma, jos KalPa aloittaa pudotuspelit kotonaan, se häviää ensimmäisen ottelun. Esimerkkejä on aivan liikaa, että kalpalaiset hermoilevat ja jännittävät aina isoa peliä, kuten esimerkiksi kauden avauspeliä.
Uskon ja toivon, että KalPa on neljän sakissa. Se olisi mahtava saavutus.