...Pelihän on jonkun virallisen ensimmäisen maailmansodan tutkimusryhmän kanssa/hyväksynnällä tehty, joten yksityiskohdat ja faktat ovat kunnossa kaikinpuolin. Ei ihme, että pelistä on käytetty ilmaisua "hyvä opetuspeli", jota se tosiaankin on. Tämän keskustelun toki voisi käydä Suosittele peliä-ketjussakin, koska onhan tämä saatavilla muillekin alustoille.
Valitettavasti pikkupelin työstäminen oli tuskan takana ison pelitalon Ubisoftin hoivissa ja nyt suunnitelija Yoan Fanise lähtikin firmasta. Ilmeisesti hyvä myyntikään ei auttanut vakuuttamaan lisätukea näille pienemmille nimikkeille. Kenties ja toivottavasti jotain samantyylistä on luvassa suunnittelija Faniselta jatkossa hänen itsenäisissä projekteissaan.
Jep, ja sen tosiaan huomaa että tietopohjaa on ja pelin edetessä sitä opetusmateriaalia ja faktaa riittää, ja kaiken hyvän lisäksi se tuodaan esille mukavasti siinä pelin sisällä. Soljuu hienosti siinä tarinan matkassa, mutta en lähde spoilaamaan tässä siitä sen enempää. Itse kun olen sellainen "köyhän miehen historiantutkija" eli kukaan ei tästä maksa palkkaa, niin oma mielipiteeni on että kyllä tuosta on helppo oppia asioita ja voittaisi varmasti suurimmalla osalla kirjojen lukemisen ja dokumenttien katselun, mitä mielenkiintoon ja jaksamiseen tulee. Noh, on tuo minunkin mielestä hauskin tapa oppia pieniä yksityiskohtaisiakin asioita kun aiheena on ensimmäinen maailmansota.
Tuo on todella harmillista että Ubisoft on nihkeä tuollaisen pelin suhteen, mielestäni pätevin tekele sieltä suunnalta pitkään aikaan. Toivotaan että olet oikeassa, haluan tälläisiä pelejä lisää ja heti! Tuolta Valiant Heartsin pohjalta olisi hyvä rakentaa vaikka ja mitä, esim. lisää ensimmäisestä maailmansodasta ja kyllä mulle kelpaisi vaikka Espanjan sisällissota ja toinen maailmansotakin aihealueena. Rajatonta. We want more! Joo, tämä olisi jo sopinut suosittele peliä- ketjuun, mutta menköön nyt tänne kun tuo on ilmaiseksi sieltä storesta ladattavissa.