Pikkuhiljaa se hetki tulee lähemmäs, jolloin uusi konsoli tulee hankintaan. Vielä on muutama peli, jotka tarvii pleikkari kolmosella pelailla läpi ennen kun alan uudempaa ostamaan. Viime syksystä lähtien mulle on ollut vesi selvää, että tulen ostamaan PS4:n. Mutta nyt, kun noita Kinectittömiä Xboxeja on alkanut saamaan Fifan kanssa samaan hintaan, kun pleikkaria oon alkanut vähän kyseenalaistamaan uskoni.
Osaisiko täällä joku kertoa ja avata mulle vähän pleikkarin ja xboxin eroja? Vai onko niitä? Itsellä oli aikanaan Xbox 360, jonka sitten myin ja jossain vaiheessa ostin pleikkari kolmosen. Näistä kahdesta olin pleikkariin huomattavasti tyytyväisempi. Moni tuntuu pitävän totuutena että Xbox 360 ohjain on yksinkertasesti parempi, kun pleikkarin vastaava. Itse taas tohdin olla erimieltä. Boxin ohjain ehkä istuu käteen paremmin, mutta pidän pleikkarin näppäimiä huomattavasti parempina. PS4:n ohjainta oon jossain kaupassa joskus kokeillut, mutta uuden Xboxin ohjaimesta ei ole mitään hajua. Osaisiko joku sanoo kuinka paljon eroaa edeltäjästä?
Mutta jos jollakin täällä olis kokemuksia molemmista uusista konsoleista olisi kiva lukea vähän ajatuksia näiden eroista. Minua ei varsinaisesti kiinnosta kummalle on paremmat yksinoikeuspelit, vaan mitä konkreettista eroa näillä kahdella konsolilla on?
PS4:n ja Xbox Onen suurin ero on lienee näytönohjaimessa, PS4 käyttää GDDR5 muistia, Xbox One DDR3. Kauneus on kuitenkin katsojan silmissä, jotkut pitävät PS4:sta, toiset Xboxista. Ohjaimesta sen verran, että Dualshock 4 on suurempi kuin edeltäjänsä, muutenkin paljon parempi ohjain joka istuu todella hyvin käteen.