PlayStation 4

  • 409 670
  • 1 467

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Täällä kanssa yksi leirin vaihtaja. Alkuperäinen Xbox löytyi aikoinaan ja kaikki nämä vuodet on myös 360 löytynyt television alta. Nyt kuitenkin äsken laitoin tilaukseen PS 4 + Watch Dogs -yhdistelmän. Ensi viikon alkupuolella tuon pitäisi tulla.

Ilmeisesti tuo Watch Dogs ei ole ollut aivan hypen arvoinen, mutta en löytänyt pakettia paremmallakaan pelillä, joten joku tuohon oli kiva saada. Eiköhän tuo peli mene vaikka grafiikoita ihastellessa.
 

HokiHero

Jäsen
PS4 lähti itsellekin tilaukseen Mustasta pörssistä, josta etusivulta mainoskirjeen tilaamalla sai -10% koodin eli hintaa jäi omasta mielestäni hyvin kohtuullinen 404€

Seuraavaksi sitten olisi pelin hankinta edessä. Pelin tulisi olla sellainen, että voisin pelata yksinpeliä tässä vielä vajaat 3 viikkoa kun olen lomalla ja poissa kotoa. BF4 ja COD taitaa siis olla poissa laskuista? Mites onko mielipiteitä assasins creedin ja watch dogsin väliltä tai muita ideoita peleistä joissa jo oma tarina jaksaisi viihdyttää vähän paria iltaa pidempään?

Syksyllä näköjään tuleekin sitten näköjään monta pakollista hankintaa.
 

rottamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottawa Senators
PS4 lähti itsellekin tilaukseen Mustasta pörssistä, josta etusivulta mainoskirjeen tilaamalla sai -10% koodin eli hintaa jäi omasta mielestäni hyvin kohtuullinen 404€.

Loistovinkki, kiitoksia tästä!
Pakko oli laittaa itsekin tilaukseen tuolta.
Toimituksessa menee kuulemma muutama päivä ja ilmainenkin vielä. Nyt sitten viikonloppuna ihmettelemään noita pelejä, onko täällä porukalla hyviä vinkkejä?
Ilmeisesti aika vähissä on vielä pelit.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Nyt sitten viikonloppuna ihmettelemään noita pelejä, onko täällä porukalla hyviä vinkkejä?
Ilmeisesti aika vähissä on vielä pelit.

Mulla on Bäfä ollut pari viikkoa ja hyvä on ollut. Kannattaa ostaa jos pelaa FPS-pelejä.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onpahan muuten saatanan ärsyttävää, ettei tässä ole PS3:n tyylistä Mediaserver / DLNA mahdollisuutta, ts. ei voi katsoa materiaalia ollenkaan tietokoneelta... Pelkästään tätä varten tulee nykyään säilytettyä tuo ps3....
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Onpahan muuten saatanan ärsyttävää, ettei tässä ole PS3:n tyylistä Mediaserver / DLNA mahdollisuutta, ts. ei voi katsoa materiaalia ollenkaan tietokoneelta... Pelkästään tätä varten tulee nykyään säilytettyä tuo ps3....


Itse korvasin tuon aikaa sitten jo AppleTV:llä. Voin suositella tuota vaihtoehtoa varsinkin jos taloudessa on hiemankin muita omenalla varustettuja laitteita.

Esm.Padin kautta Ruutu.fi lähetykset toimivat aivan pirusti paremmin kuin normaalisti koneen kautta, en tie mikä siinä on mutta kuva ollut aina 720 eikä ole jäätynyt / tökkinyt ikinä. Toisin ku välillä puskuroi kuvaa huonommaksi koneella vaikka sama nettiyhteys käytössä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Esm.Padin kautta Ruutu.fi lähetykset toimivat aivan pirusti paremmin kuin normaalisti koneen kautta, en tie mikä siinä on mutta kuva ollut aina 720 eikä ole jäätynyt / tökkinyt ikinä. Toisin ku välillä puskuroi kuvaa huonommaksi koneella vaikka sama nettiyhteys käytössä.

Tämä taas riippuu sijainnista aivan täysin vaikka yhteys speedtest.netillä näyttää lähelle optimia varsinkin 24/2-yhteyden adsl-laitteistolla. Applen laitteilla ei ole huomattu eroa normaali pc-laitteistoon verrattuna. Toisaalta taas 4g:n(Elisa) toimiessa kiitettävästi näytti pc-kokoonpanolla ja Ipadilla toimivan molemmilla hyvin. Satasella kuidulla ei näytä tulos parantuvan adsl:stä.

Mikä tässä on surkeinta, niin valokuitu 100/10 ei takaa hyvää toimivuutta millään laitteistolla. Käytännössä maantieteellisestä sijainnista riippuu ruudun toimiminen. Yhtäkuin flash on syöpä.

Huom. Ipadilla näkyy ikäänkuin sulavammin koska pienempi ruutu, käytäntö on ettei eroa pc:n kuvasta mitenkään. Kännykässä 30fps vastaa ison ruudun 60 fps:ää.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Tämä taas riippuu sijainnista aivan täysin vaikka yhteys speedtest.netillä näyttää lähelle optimia varsinkin 24/2-yhteyden adsl-laitteistolla. Applen laitteilla ei ole huomattu eroa normaali pc-laitteistoon verrattuna. Toisaalta taas 4g:n(Elisa) toimiessa kiitettävästi näytti pc-kokoonpanolla ja Ipadilla toimivan molemmilla hyvin. Satasella kuidulla ei näytä tulos parantuvan adsl:stä.

Mikä tässä on surkeinta, niin valokuitu 100/10 ei takaa hyvää toimivuutta millään laitteistolla. Käytännössä maantieteellisestä sijainnista riippuu ruudun toimiminen. Yhtäkuin flash on syöpä.

Huom. Ipadilla näkyy ikäänkuin sulavammin koska pienempi ruutu, käytäntö on ettei eroa pc:n kuvasta mitenkään. Kännykässä 30fps vastaa ison ruudun 60 fps:ää.

100 meganen yhteys käytössä täällä ja löin mää sen Ruutu.fi streamin päälle PC:ltä, MacBook:lta tai iPadilta niin iPadi on ainoa jossa se pysyy esm.matsin pituisen ajan tasalaatuisena. Muissa se puuroutuu ja tiputtaa laatua välillä, tai jos lukitsee sieltä oikeasta alakulmasta sen lähetyksen laadun 720p:hen niin se lataa hetken jossain vaiheessa PC:llä tai MacBook:lla.

Voipi olla että se saattaa johtua jostain että kone tsekkaa gmailit kerran tuntiin tai vastaavaa ja iPadissa taas kun ei ole mulla edes mailia kytkettynä kun jäänyt vähän niinku tota varten käyttöön vaan tällä hetkellä. Mutta silti ei sen mun mielestä nyt niin paljon kaistaa tosta 100/10:stä pitäs viedä että 720 lähetys pätkäsee.


Ja oli se mikä laite tahansa niin Ruudun lähetys on aina 30fps, fullhd lähetyksissä se on vasta 60fps joten laitteen fps:llä tässä ei ole käsittääkseni mitään merkitystä.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse korvasin tuon aikaa sitten jo AppleTV:llä. Voin suositella tuota vaihtoehtoa varsinkin jos taloudessa on hiemankin muita omenalla varustettuja laitteita.

Esm.Padin kautta Ruutu.fi lähetykset toimivat aivan pirusti paremmin kuin normaalisti koneen kautta, en tie mikä siinä on mutta kuva ollut aina 720 eikä ole jäätynyt / tökkinyt ikinä. Toisin ku välillä puskuroi kuvaa huonommaksi koneella vaikka sama nettiyhteys käytössä.

Itseasiassa tuli AppleTV hommattua, mutteipä silläkään onnistu se, että omalta tietokoneelta toistaisi mediaa sen kautta telkkariin. PS3:lla onnistui.

PS4:n josain foorumilla luki, että koittanevat kehitellä jotain ratkaisua asialle, mutta tuskinpa sellaista tulee.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Itseasiassa tuli AppleTV hommattua, mutteipä silläkään onnistu se, että omalta tietokoneelta toistaisi mediaa sen kautta telkkariin. PS3:lla onnistui.

PS4:n josain foorumilla luki, että koittanevat kehitellä jotain ratkaisua asialle, mutta tuskinpa sellaista tulee.

Aika monista digibokseista ja telkkareistakin löytyy nykyään DLNA. Sonyn iso pamppu kertoi jo viime vuoden lopussa, että ominaisuus olisi tulossa myös PS4:lle.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Itseasiassa tuli AppleTV hommattua, mutteipä silläkään onnistu se, että omalta tietokoneelta toistaisi mediaa sen kautta telkkariin. PS3:lla onnistui.

PS4:n josain foorumilla luki, että koittanevat kehitellä jotain ratkaisua asialle, mutta tuskinpa sellaista tulee.

Ainakin macilta onnistuu tuo mediantoisto koneelta appletv:n kautta telsuun/stereoihin.Ohjelmia tähän on monia.Windows koneista en tiedä miten asian laita on.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Playstationia haluaville vinkki hyvästä tarjouksesta. Citymarketissa (nettikauppa) PS4 tarjouksessa 399,90€ ja lisänä alennuskoodi NASPL3009 niin hintaa jää 379,90€. Tuota halvemmalla ei varmaan hetkeen konsolia saa.
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Playstationia haluaville vinkki hyvästä tarjouksesta. Citymarketissa (nettikauppa) PS4 tarjouksessa 399,90€ ja lisänä alennuskoodi NASPL3009 niin hintaa jää 379,90€. Tuota halvemmalla ei varmaan hetkeen konsolia saa.

Harmi, että huomasin tämän vasta nyt. Oli päässy tuote jo loppumaan. PS4 osto edessä viimestään, kun nhl15 julkastaan.

Jos joku huomaa vastaavia tarjouksia niin saa mielellään huudella niistä tänne ;)
 

sakic

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Colorado Avalanche
Gigantissa tällä hetkellä PS4 395€. Onkos tuolla EU-versiolla jotain konkreettista eroa ei-EU-versioon?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Gigantissa tällä hetkellä PS4 395€. Onkos tuolla EU-versiolla jotain konkreettista eroa ei-EU-versioon?

En laita päätäni pantiksi mutta jostain olin lukevinani ettei laitteilla ole mitään muuta eroa kuin että tässä EU-versiossa ei vissiin ole tehdasasetuksissa suomen kieltä mutta sen voi ladata päivityksen yhteydessä.
 
Gigantissa tällä hetkellä PS4 395€. Onkos tuolla EU-versiolla jotain konkreettista eroa ei-EU-versioon?

Eilen kun kurkkasin niin konsoli tosiaan löytyi tuohon hintaan Gigantin sivuilta mutta nyt en millään löydä enää? Onkohan tarjous otettu pois... Oli miten oli, tuo Citymarketin plussatarjous 399€ on vieläkin voimassa joten vaikka nettikaupasta on tuotteet loppu niin konsolia saa tuohon hintaan suoraan liikkeestä. Käyn itse hakemassa myöhemmin tänään.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Eilen kun kurkkasin niin konsoli tosiaan löytyi tuohon hintaan Gigantin sivuilta mutta nyt en millään löydä enää? Onkohan tarjous otettu pois...
No niinpä näyttää, itse tilailin sunnuntaina tuolla 395e hinnalla mutta nyt näyttää olevan jo 425e halvin hinta gigantissa. Nyt tuntuu olevan kyllä joka nurkalla tuohon neljänsadan pintaan konsolia tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Perkule, kun Prisman verkkokaupasta loppunut ja eivät edes tiedä milloin on lisää tulossa. Sais vielä S-ryhmän henkilökunta-alenkin pois (paljonko lie tuon hintaiselle elektroniikalle ale%?). No, ei voi mitään.

Päädyin Xbonen ja ps4:n välillä nyt kuitenkin pleikkariin. Huhuttu 1tb malli tulossa vissiin syys/joulumarkkinoille, laskeekohan tuo vanhan mallin hintaa?
 

Yakuza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hokki, IPK
Miten tarkka kuva on PS4:lla HD teeveessä? Itselläni löytyy tuollainen perus Sonyn 40 tuuman LED-Tv, mutta kaveri sano, että ei kannata ostaa PS4 tuohon telkkariin kun kuva ei ole tarkka? Puhuuko hän asiaa vai pelkkää sontaa?

Ja sitten toinen asia, että onko PS4:ssa ilmainen netti?

Kiitos vastanneille etukäteen.
 

Zigmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Miten tarkka kuva on PS4:lla HD teeveessä? Itselläni löytyy tuollainen perus Sonyn 40 tuuman LED-Tv, mutta kaveri sano, että ei kannata ostaa PS4 tuohon telkkariin kun kuva ei ole tarkka? Puhuuko hän asiaa vai pelkkää sontaa?

Ja sitten toinen asia, että onko PS4:ssa ilmainen netti?

Kiitos vastanneille etukäteen.

No eiköhän tolla TV:llä ole ihan tarkka kuva. PS+ joudut ostelemaan jos meinaat nettiin mennä pelailemaan jotain.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mielenkiintoista olisi myös tietää, mitä kaveri suositteli (full?)HD Led-TV:n tilalle, jotta kuva olisi tarpeeksi tarkka?

Pääasiassa aivan kuten Zigmund sanoikin, mutta lisätään nyt, että ilmeisesti ilmaiseksi ladattavissa oleva Blacklight Retribution ei tarvi Plussaa pelaamiseen. Vaikka peli on karu fps ja ilmaisuutensa vuoksi täynnä mikromaksutyrkytystä, niin silti itse innostuin pelaaaman.
 

Kafrom

Jäsen
TV:n kuvanlaadussa vaikuttaa varsinkin pelatessa kuvataajuus. Omaan PS4 olen varsin tyytyväinen ollut tähän mennessä, vaikkakin lähinnä vain Fifaa tullut pelattua.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pikkuhiljaa se hetki tulee lähemmäs, jolloin uusi konsoli tulee hankintaan. Vielä on muutama peli, jotka tarvii pleikkari kolmosella pelailla läpi ennen kun alan uudempaa ostamaan. Viime syksystä lähtien mulle on ollut vesi selvää, että tulen ostamaan PS4:n. Mutta nyt, kun noita Kinectittömiä Xboxeja on alkanut saamaan Fifan kanssa samaan hintaan, kun pleikkaria oon alkanut vähän kyseenalaistamaan uskoni.

Osaisiko täällä joku kertoa ja avata mulle vähän pleikkarin ja xboxin eroja? Vai onko niitä? Itsellä oli aikanaan Xbox 360, jonka sitten myin ja jossain vaiheessa ostin pleikkari kolmosen. Näistä kahdesta olin pleikkariin huomattavasti tyytyväisempi. Moni tuntuu pitävän totuutena että Xbox 360 ohjain on yksinkertasesti parempi, kun pleikkarin vastaava. Itse taas tohdin olla erimieltä. Boxin ohjain ehkä istuu käteen paremmin, mutta pidän pleikkarin näppäimiä huomattavasti parempina. PS4:n ohjainta oon jossain kaupassa joskus kokeillut, mutta uuden Xboxin ohjaimesta ei ole mitään hajua. Osaisiko joku sanoo kuinka paljon eroaa edeltäjästä?

Mutta jos jollakin täällä olis kokemuksia molemmista uusista konsoleista olisi kiva lukea vähän ajatuksia näiden eroista. Minua ei varsinaisesti kiinnosta kummalle on paremmat yksinoikeuspelit, vaan mitä konkreettista eroa näillä kahdella konsolilla on?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös