PLAYOFFS : JYP - Kärpät - Hippos 22.3.2003

  • 6 606
  • 67

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Tomi Hassisen sanoin...

... ei Minardilla pärjätä Ferrarille. Varsinkaan jos puolet Minardin osista on jäänyt matkan varrelle. Ottelu alkoi kaikista ikävimmällä tavalla. Jäähy kotijoukkueelle ja kiekko kylmän maalivahdin ohi. Sen jälkeen pari jäähyä vierasjoukkueelle, joiden aikana Jyp ei saanut mitään aikaan. Sitten taas jäähy Jypille ja pomppiva kiekko kimpoilee taas verkon perukoille. Kymmenen minuuttia pelattua, molemmilla kaksi jäähyä ja kahdella yv-maalilla vierasjohto 0-2. Kummasti vaan Jyp nousi vielä taisteluun mukaan, täytyy nostaa hattua nuorten äijien pelimoraalille tiukassa paikassa. Ensimmäiset 10 minuuttia Kärpät luisteli Jypiltä jalat alta ja iskivät melkein kuolettavan iskun. Loppuerä olikin sitten Jypin hallintaa ja pelissä oltiin taas mukana Jääskeläisen yv-maalin ansiosta. Tosin sarkastisimmat katsojat totesivat jo tässä vaiheessa pelin hävityksi, sillä pudotuspeleissä Tuomon tehdessä maalin Jyp on hävinnyt aina ottelunsa... Muistakaapa olla syöttämättä hänelle enää huomenna!

Toinen erä olikin sitten aivan suvereenia Jypin hallintaa. Tosin peli pyöri lähinnä Kärppien nurkissa, joista maaleja ei tunnetusti tehdä. Kotijoukkue järjesteli pari maukasta maalipaikkaa, mutta jyp-pelimannien kädet jäätyivät ratkaisupaikassa Chlubnaa myöten. Kärpät suorastaan tarjosi voittoa kotijoukkueelle haluttomalla pelillään, mutta eipä tuntunut voitto kelpaavan tänään Jypille. Taistelutahdon puutteesta joukkuetta ei voi kuitenkaan syyttää.

Kolmannen erän alussa oli sitten Jypin viimeinen etsikkoaika ylivoimalla, mutta jäähyjen aikana Kärpät loi parhaimmat tilanteet. Ottelu ratkesikin sitten pari minuuttia jäähyn jälkeen Bannisten kanuunalaukaukseen. Loppu olikin pelkkää kosmetiikkaa.

Ennen pelin alkua tunnelmat olivat hieman ristiriitaiset eikä peli saanut ajatuksia selkeytymään. Lähtökohdat huomioon ottaen näinhän tässä pitikin käydä, mutta silti sisuksissa myllertää ja harmi on suuri. Kärpät ei todellakaan ollut tänään ylivoimainen, mutta tällä kertaa kävi näin. Voittoon oli kaikki mahdollisuudet, mutta ei niin ei. Maalit ratkaisevat ja parempi joukkue voitti tänään(kin). Junnujoukkue taisteli ja taisteli, mutta ei voinut paremmilleen mitään.

Nyt otteluvoitot ovat sitten tasan ja sarja on kerrasta poikki. Kaikki uskovat Kärppien jyräävän helposti jatkoon ja niinhän sen pitäisikin. Uskon ja toivon, että Jypin pelaajat eivät ole kuitenkaan samaa mieltä ja huomenna imetään sitten loputkin pisarat voimavarastosta. Jos Jyp kaatuu, niin kaatukoon sitten saappaat jalassa. Ihmeparantumisia tuskin tapahtuu yhden yön aikana, joten Jyp lienee kovasti varamiehinen myös huomenna. Mutta ei tässä auta itku markkinoilla, yksi taistelu on hävitty, mutta sota jatkuu vielä yhden pelin ajan. Nyt Kärpät on viimeistään ylivoimainen voittajasuosikki ja tällä kaudella Jyp on ollut parhaimmillaan altavastaajana. Toivottavasti myös huomenna, mutta en jaksa murehtia liikoja vaikka kausi päättyisikin Ouluun. Jypin kausi on ollut hienoa ja joukkue on antanut paljon ilonhetkiä ainakin minulle. Nyt vaan kaivetaan esiin se viimeinen puristus ja pistetään ihan kaikki peliin, meni syteen tai saveen. Parempi voittakoon huomennakin.
 

SePuree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja Hokki
Kokonaisilme oli paska...

Kärpät saa pistää huomenna vielä lisää peliin, ettei käy ysisit...

Voitto tuli, se riittää.
 

vsop

Jäsen
JYP-Kärpät 1-4 lopputulos ei ainakaan mairittele Kärppien peliä. Kärppien pelissä olleella kokoonpanolla olisi JYPin vastaava erittäin varamiehinen joukkue pitänyt voittaa selvemmin. Pelit jatkuvat sunnuntaina Oulussa ja toinen menee jatkoon.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Vilpittömät onnentoivotukset seuraavaan peliin Ryynikyläläisille, olen katsonut pelejänne ja toivon todella, että hoidatte tän ottelusarjan himaanne. Olette sen ansainneet.

Ei mulla Kärppiä vastaan ole mitään, onpahan vaan mun mielestä ostetumpi jengi kuin Jyppi ja jotenkin mä arvostan tollaista oman jengin sisällä olevaa hiileen puhaltamista. Hyvä jengi.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Vilpittömät onnentoivotukset seuraavaan peliin Ryynikyläläisille, olen katsonut pelejänne ja toivon todella, että hoidatte tän ottelusarjan himaanne. Olette sen ansainneet.

Ei mulla Kärppiä vastaan ole mitään, onpahan vaan mun mielestä ostetumpi jengi kuin Jyppi ja jotenkin mä arvostan tollaista oman jengin sisällä olevaa hiileen puhaltamista. Hyvä jengi.
 

Shane

Jäsen
Kylläpä on surullinen fiilis. Unelmakausi oli niin lähellä, niin lähellä..

Muuten tässä voisi vielä mahdollisuuksia ollakin, mutta kun seuraava peli on jo huomenna. Tuskinpa JYPin kuumepotilaat ehtivät vuorokauden sisällä parantua. Päinvastoin, potilaita saattaa hyvinkin tulla vielä lisää.
 

Unbreakable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti pale
.Ei mulla Kärppiä vastaan ole mitään, onpahan vaan mun mielestä ostetumpi jengi kuin Jyppi ja jotenkin mä arvostan tollaista oman jengin sisällä olevaa hiileen puhaltamista. Hyvä jengi.

Kärpäthän onkin omavaraisin kiekkojoukkue SM-liigassa, ja se on mielestäni hieno asia pohjoisen jääkiekolle. Hyville pelimiehille pitääkin maksaa, jos haluaa menestyä ja saada katsojia kotipeleihin.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viestin lähetti Unbreakable
Kärpäthän onkin omavaraisin kiekkojoukkue SM-liigassa, ja se on mielestäni hieno asia pohjoisen jääkiekolle. Hyville pelimiehille pitääkin maksaa, jos haluaa menestyä ja saada katsojia kotipeleihin.

Mutta sympatiaa ei rahalla saa.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Tj
Mutta sympatiaa ei rahalla saa.

Näinhän se on täällä meillä Suomen maassa. Tämän tähden Jokerit on keskimäärin Suomen vihatuin joukkue(ei omasta puolestani). Jos itsellä on Mosse ja naapurilla BMW, niin asetelma on selvä.

Ja mitä Kärppiin tulee, niin ei niillä sympatioilla mitaleja voiteta. Maailma on paha.
 

SePuree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja Hokki
Nuo 500 000 fantastista

Pohjoisen ihmistä kaipaa voittavan keulakuvan.

Ostojoukkuetta, missä on parikymmentä omaa kasvattia plus Korhonen, Bäcktröm, Myllykoski + 5 ulkolaista...

Haistakaa jo - Jokeri-vertailustanne...
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sanoisin että tämä ottelusarja ei ole lainkaan niin selvä miltä nyt näyttää. Vanha totuushan on se että odotukset luo paineita ja paineen alla suorittaminen vaikeutuu. Ulkopuolisena toivon Kärppien voittoa itsekkäistä syistä. Uskon että Kärppien jatkoon meno toisi meikäläisen telkkariin mielenkiintoisempia valieräotteluita.

Riippumatta siitä jatkuuko Jyväskyläläisten kausi huomisen jälkeen, ansaitsee Jyp täyden tunnustuksen tämän kauden esityksistään.Myös tuo alkukaudesta kritisoimani joukkueen pelityyli on Matti Alatalon alaisuudessa muuttunut kauden mittaan lähes täydellisesti. Näyttääkin siltä että Aravirran Jyväskylään raahaama pelityyli on karkoitettu kaupungista.
 

RolleX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät ja muut urheilua harjoittavat seurat.
Viestin lähetti pale
Vilpittömät onnentoivotukset seuraavaan peliin Ryynikyläläisille, olen katsonut pelejänne ja toivon todella, että hoidatte tän ottelusarjan himaanne. Olette sen ansainneet.

Ei mulla Kärppiä vastaan ole mitään, onpahan vaan mun mielestä ostetumpi jengi kuin Jyppi ja jotenkin mä arvostan tollaista oman jengin sisällä olevaa hiileen puhaltamista. Hyvä jengi.

Hyi mikä ostoporukka!
Korhonen - Melkein oululaistunut manse
Bäckström - Kohta oululaistunut stadi
Myllykoski - Ehkä sittenkin kotiin Lappenrantaan?

+ Ulkolaiset mitkä nyt eivät sattuneesta syystä voi olla oman kylän miehiä - Pota kylläkin...
 

Sammy56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Dallas Stars, ManU
Re: Nuo 500 000 fantastista

Viestin lähetti SePuree
Pohjoisen ihmistä kaipaa voittavan keulakuvan.

Ostojoukkuetta, missä on parikymmentä omaa kasvattia plus Korhonen, Bäcktröm, Myllykoski + 5 ulkolaista...

Haistakaa jo - Jokeri-vertailustanne...




Hihihih! ehkä tuo ei Jokeri vertailu ei ole niin kaukaa kun sen itse mainitset....
 

Sammy56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Dallas Stars, ManU
Viestin lähetti Shane
Kylläpä on surullinen fiilis. Unelmakausi oli niin lähellä, niin lähellä..

Muuten tässä voisi vielä mahdollisuuksia ollakin, mutta kun seuraava peli on jo huomenna. Tuskinpa JYPin kuumepotilaat ehtivät vuorokauden sisällä parantua. Päinvastoin, potilaita saattaa hyvinkin tulla vielä lisää.


Näin se näyttää olevan kun tuli vielä noita sairastupa ukoja kerran noin paljon lisää. Mitä en edes tiennyt ennen kuin ottelun mittaan Näyttää menevän paskaan kausi ihan viime metreillä, aivan turhan mutta inhimillisen asian takia.Pitkän linjan liiga seuraaja herättelee liian nopeasti toivoa.
Vaikka.... toisaalta tosi tiukkaa se oli eilenkin se ottelu, ei olisi uskonut että miehiä puuttui niinkin monta. Joten en sano koskaan, ei koskaan, kun on kyse tästä ottelu sarjasta. Riemun ja surun välinen ero on niin pieni. Mutta loppuun asti taistellaan kuitenkin.

Kärpille onnea jo etukäteen ylivoimaisen materiaalin johdosta. Kyllä se seuraava joukkue sitten jo rokottaa rajummin kun on pitkä sarja takana jo ;-))







Jippiin (harrastelija) sivulla: "JYP taisteli tuulimyllyjä vastaan"
 

Sammy56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Dallas Stars, ManU
Viestin lähetti pale
Vilpittömät onnentoivotukset seuraavaan peliin Ryynikyläläisille, olen katsonut pelejänne ja toivon todella, että hoidatte tän ottelusarjan himaanne. Olette sen ansainneet.

Ei mulla Kärppiä vastaan ole mitään, onpahan vaan mun mielestä ostetumpi jengi kuin Jyppi ja jotenkin mä arvostan tollaista oman jengin sisällä olevaa hiileen puhaltamista. Hyvä jengi.



Hehehe! ostetumpi. Tuo on tosi käsite nykyään. Tarkoitan niikuin yleisesti. Kybällä sanottu.
 

erzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Les Habs, Man Utd
Viestin lähetti #43

Toisaalta kyllähän sen näki, että Jypiltä loppui papu kolmannessa erässä, ja Drew "Tyly" Bannisterin hirveä kanuuna ratkaisi pelin. Mahtava maali! Muutenki Mountain Drew pelasi tuttua, äijämäistä peliään, vaikka idiootti-Henrikssonin jääpallolinja yrittikin sotkea peliä ja näin myös Drew'lle paljon todella kyseenalaisia jäähyjä. Tuo Chlubnan ojentaminen oli päivän uroteko, Clubna veti Bäckströmiä kaulaan poikittaisella ja olisi ansainnut tuosta ainakin kympin.

Bannister on muuten ihme äijä kanukiksi, kun on joka pelissä itkemässä vastaanottamistaan taklauksista. Eilenkin taas lensi hanskat ja mailat, ja kauhee itku päälle! Nähtävästi seura tekee kaltaisekseen...
Bäckströmin kaksi tosi törkeää viikatetta Chlubnan pohkeille alkupelissä jäi tuomaristolta huomaamatta, joten siitä varmaan tuo ansaittu kosto Bäckströmille. Tänään kosto jatkuu parin maalin muodossa! Ja osaahan tuokin mies(?) näköjään nuo kuolevat joutsenet!
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti erzo
Bannister on muuten ihme äijä kanukiksi, kun on joka pelissä itkemässä vastaanottamistaan taklauksista. Eilenkin taas lensi hanskat ja mailat, ja kauhee itku päälle! Nähtävästi seura tekee kaltaisekseen...

Hieno provonyritys. Hienoa yleistää mies itkijäksi joka pelissä(heh) kahden selvän päähän kohdistuneen taklauksen valittamisesta, samalla kun omassa joukkueessa on sellaisia tähtinäyttelijöitä kuin mrs.Chlubna, Kaukalopallokuningas-Korhonen ja Nikolova.

Kaikki muuthan muistaakin ne hienot taklauskisat Pihlmanin ja Bannisterin välillä runkosarjassa, siinä oli hienoa taistelua molemmin puolin.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
"Voi tuuli kylmästi kutittaa selkää - se eteenpäin työntää, älä siis pelkää; Älä huoli siitä sillä meillä oli hetkemme; Muista että meillä oli - hetkemme."

Eilinen peli lienee JYP/Eppu-näkökulmasta juuri tuon näköinen. Toinen vaihtoehto olisi ollut aloittaa "Tahroja paperilla"-laulun sanoilla, mutta se alkaa hieman liian synkästi. Ja eihän eilinen ottelu aiheuttanut silmien pyyhintää, eihän?

JYP ja Kärpät - Daavid ja Goljat - ihan miten haluatte pelasi todella tasaisen väännön. JYP oli monella osa-alueella Kärppiä edellä jo mainituista kokoonpano-ongelmista huolimatta, mutta sillä lopputuloksen kannalta tärkeimmällä lätkäpelin osa-alueella - maalinteossa - Kärpät oli valovuoden JYPpiä edellä. Kysymys on paljolti myös onnesta. Ensimmäinen maali: syöttö pakin mailan ali ja längistä perille, toinen maali ihmepompulla Pitkämäen olkapään kautta maaliin. Toki voisi myös sanoa, että onni suosii rohkeaa ja parempaa joukkuetta. Mutta minusta näin ei eilen ollut, johtuuko sitten takertumisesta punamustavalko(v)aatteeseen vai mistä. Loppujen lopuksi tällä jauhannalla ei ole lopulta väliä. Maalit ratkaisevat ja arpaa on heitetty siellä yläilmoissa niin, että Kärpät voittivat. Piste. Ainakin edelliselle lauseelle ja kenties myös JYP-keväälle? No, traagisuus sikseen.

Eilisestä pelistä muutama (katkera) sana. JYP oli väsynyt. Pohkeissa jylläsi maitohapot, ja lopuissa ruuminosissa muiden playoff-kolhujen lisäksi kenties kuume. Junnut saavat liigadebyyttinsä play-offien ratkaisuottelussa. YV-pelissä tarjottiin ratkaisua, mutta Kärpät puolusti sisulla ja sydämellä. Ei Kärpätkään ollut SE Kärpät, mikä vei JYPpiä kuin kuoriämpäriä syksyn peleissä. Toki eilinen päättyi voittoon, se riittää. Ouluun voisi perustaa delfinaarion, jonne vietäisiin JYPistä Nikolov ja Kärpistä Niklas "Skipper" Bäckström. Ja nuo valloittavat veitikat hyppisivät eilisillan erotuomarin pillin tahtiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös