Pelin tunteet tiivistettynä:
Jännitys: Herätys aamulla, illalla on peli. Koko päivä odotetaan ja odotetaan. Jännittää. Peliin aikaa kaksi tuntia, pitäisikö jo lähteä? En mä ihan vielä, syön vähän. Lähdetään nyt... Hallilla: Hei joku jamppa tulee tv-kameroiden kanssa haastattelemaan. En mä tajua mitään, päästäisi jo peliin. Ai että teeveeseen, joo joo, mä haluan matsiin. Nyt pääsin. Ai Kruus, ihan ok. Nyt se alkaa.
V*tutus: Kaksi jäähyä, maali heti. Ei hyvä. Miksi näin? Pelatkaa nyt siellä *tana.
Epätoivo: Av:lla 0-2. Ei vois vähempää kiinnostaa. Mä lähden himaan, niin paskaa peliä. Tehkää nyt Tappara vaikka kymmenen maalia, ei vois vähempää kiinnostaa. Olihan toi sarjan alku liian hyvää ollakseen totta.
Epäusko: Täh! Toisen erän alkua en edes ehtinyt kunnolla huomata ja halli repeää. 2-2! Mikä juttu tää oli. Ehkä sittenkin...? Nipistäkää mua, että mä heräisin.
Pelko: Tappara jatkaa pelaamista, Blues lopettaa. Miksi? 2-3. Jaa, tässä tämä sitten oli. Turhan aikaisin innostuin. Peli täysin Tapparalla, Blues yrittää välillä vähän jotain, mutta koko ajan pelottaa, että Tappara rankaisee vielä.
Puutuminen: Nyt ei kummallakaan ole paikkoja. Nyt vähän vauhtia siihen peliin Blues! Vaan yksi maali, mutta ei toivoakaan... kunnes
Yllätyminen: Mitä *vettiä se Veke sillä kiekolla arpoo, olisit vaan laukonut, miksi ajoit ohi tilanteesta? Eiku loistava sokkosyöttö maalilla ja Marvin... JEEEEES! Nyt vaan toinen heti perään ja...
Vapina: Älkää nyt antako sen Tapparan tehdä sitä maalia tähän erän loppuun. Jaksakaa edes jatkoajalle.
Hetki: Kaikki muu unohtuu ja pimenee - on vain peli. Jäähy Tapparalle. Ratkaiskaa se nyt. Pulssi 180, hiki höyryää ohimoilla. Nitroja, oisko kellään? Nyt Mike, nyt... ei. Lähellä, mutta ei... Myrphy saa kiekon, lauo! Lauo! Se laukoi ja...
Kaikki purkautuu: Se on siinä. Perjantaina jatketaan.
Ja tämä kaikki ihan ilman alkoholia. I love this game.
Ihan analyyttisemmin, Tapparalla oli mahdollisuus ratkaista koko sarja. Mutta ei kelvannut. Ekan erän alun jälkeen peli oli kohtuullisen tasainen, Blues sai luvattoman helposti kaksi maalia toisen erän alkuun.
Blues ja nimenomaan Laatikainen ja Stapleton ei pärjää voimassa Tapparan pelaajille.
Bluesin suurimmat ongelmat on puolustuspelissä. Kiekkoa ei saada pois omasta päästä millään ja Tapparan hyökätessä peruutetaan Myllyksen syliin. Myös kulmaväänöissä Tappara vie selkävoiton.
Tapparan suurin ongelma on vauhdin puute. Niin kauan kuin Blues jaksaa luistella, Tappara ei pysy mukana millään.
Eilen Bluesilla oli tuuria mukana, mutta niin oli Tapparallakin kolmannessa pelissä. Kenelle kiekko pomppii perjantaina?