Playoffs 2025 1. kierros: SaiPa (5.) – TPS (12.)

• 92 228
  • 1 193

Pensasmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Talvitien sijoittuminen, #51
Jännää seurata tätä keskustelua, erityisesti huvittaa ne käyttäjät jotka SaiPan jatkoon menoa ihan läpihuutojuttuna. Huutikset ja saa ottaa talteen, lauantaina vellit tulee housuun viimeisen kerran tällä kaudella. Ensikaudella palaatte sinne minne kuulutte, sarjataulukon häntäpäähän:)

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Vaikka playoffs-kliseisiin kuuluukin pyöritellä sarjat tasaisiksi ja tsemppailla altavastaajalle reilut mahdollisuudet jatkoonmenolle, haluaisin kuitenkin hetkeksi edelleen pysähtyä siihen, miten näillä joukkueilla meni runkosarja. TPS-leirissä purtiin ennen runkosarjan viimeistä ottelua kynsinauhoja myöten kaikki, kun jouduttiin pelkäämään, että jäädään toiseksi viimeisiksi ja joudutaan karsimaan sarjapaikasta. Jatkoaikavoitonhan Tepsi sai lopulta sarjan toiseksi huonoimmasta joukkueesta raavittua. Sillä aikaa Lappeenrannassa valmistauduttiin pelaamaan sijoista 3-5 kuntopuntarin kärkeä ja sarjakutosta vastaan. SaiPa voitti varsinaisella peliajalla.

Nyt sitten näillä samoilla pelaajilla ja valmentajilla pelattu 60 ottelun tasonmittaus on vailla mitään painoarvoa, ja kaistapäisimmät nostavat TPS:n ennakkosuosikiksi tähän sarjaan. Tepsi oli hiuskarvan varassa karsinnoista ja SaiPa vain vähän paksumman hiuskarvan päässä koko runkosarjan voitosta.

Realismia on joku 10 % todennäköisyys Tepsille viedä SaiPa paras viidestä -sarjassa.

Ps. Ja joo tiedän, SaiPa on paska eikä koskaan edes playoffseissa. Sillä on väliä, mutta sillä ei, miten tämän kauden Tepsi pelasi?
Jos näet SaiPan todennäköisyyden jatkaa eteenpäin 90% todennäköissyydellä, suosittelen vahvasti kahlaamaan läpi vedonlyöntifirmojen tarjoaman. Tulet saamaan erittäin hyvät kertoimet asialle, joka tapahtuu 9/10 kerroista. Ei siinä, onhan SaiPa runkosarjaan peilaten ennakkosuosikki, mutta näkisin itse voimasuhteiden olevan luokkaa 60-40 SaiPalle.

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Itse näkisin mieluummin SaiPan jatkossa, mutta uskon sarjan kääntyvän Tepsille. Palloseura on pelannut näkemieni otteluiden perusteella tässä keväällä SaiPaa paremmin, tehokkuus ja klassinen tuuri ovat välillä olleet aivan koomisen surkeita. Vaikeimman kautta mennään, mutta TPS jatkoon voitoin 3-2.
Todella paljon ollut pelejä tällä kaudella jonka jälkeen ollut tunne että enemmän olisi ansaittu. Jotenkin vaan ovat onnistuneet löytämään uusia keinoja hävitä, tai tulee ihmeellinen musta hetki johon koko ottelu kaatuu. Vaikea sanoa voiko tuo nyt kääntyä pudotuspeleissä toiseen suuntaan. Vai käykö niin että TPS pelaa periaatteessa hyvin, mutta pelit kääntyy SaiPalle. Iso merkitys on myös sillä pystyykö Lindroth pelaamaan.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vaikka playoffs-kliseisiin kuuluukin pyöritellä sarjat tasaisiksi ja tsemppailla altavastaajalle reilut mahdollisuudet jatkoonmenolle, haluaisin kuitenkin hetkeksi edelleen pysähtyä siihen, miten näillä joukkueilla meni runkosarja. TPS-leirissä purtiin ennen runkosarjan viimeistä ottelua kynsinauhoja myöten kaikki, kun jouduttiin pelkäämään, että jäädään toiseksi viimeisiksi ja joudutaan karsimaan sarjapaikasta. Jatkoaikavoitonhan Tepsi sai lopulta sarjan toiseksi huonoimmasta joukkueesta raavittua. Sillä aikaa Lappeenrannassa valmistauduttiin pelaamaan sijoista 3-5 kuntopuntarin kärkeä ja sarjakutosta vastaan. SaiPa voitti varsinaisella peliajalla.

Nyt sitten näillä samoilla pelaajilla ja valmentajilla pelattu 60 ottelun tasonmittaus on vailla mitään painoarvoa, ja kaistapäisimmät nostavat TPS:n ennakkosuosikiksi tähän sarjaan. Tepsi oli hiuskarvan varassa karsinnoista ja SaiPa vain vähän paksumman hiuskarvan päässä koko runkosarjan voitosta.

Realismia on joku 10 % todennäköisyys Tepsille viedä SaiPa paras viidestä -sarjassa.

Ps. Ja joo tiedän, SaiPa on paska eikä koskaan edes playoffseissa. Sillä on väliä, mutta sillä ei, miten tämän kauden Tepsi pelasi?
Älähän nyt hyvä mies? uhriudu siellä. Olen kokoajan toistanut sitä että SaiPa on ennakkosuosikki sarjassa, miksi sinä et sitä huomioi laisinkaan? En ole tässä yrittänyt kääntää sitä mihinkään. Yrittänyt vain muutaman playoff sarjan (seurannut Tepsiä 70-luvulta saakka) kokemuksella kertoa että se maailma on eri. Viime kevään Tappara sarja antaa itselleni prosentteja "vähän" enemmän kuin kymmenen, 65-35 teille.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
@HC Hetu pakko tulla vähän purkamaan ajatuksia ihan hyvissä mielin

Kun täällä meidän fanit kaivelevat tilastoja, jotka ovat kylläkin SaiPa-myönteisiä, niin kommentoit niiden olevan turhia ja toivotat toksisesti "onnea"

Kun taas sinun joukkueesi fani kaivaa tilastoja, olet hiljaa. Minusta tuntuu, että tässä on fanitunnetta pelissä ottaen huomioon miten vastailet kenellekkin. Miksi ei vaan voida kaikki spekuloida sarjaa ja katsoa viikon päästä kumpi tässä on kumpi.
Mä olen jo monta vuotta vääntänyt noiden meidän omien kanssa, siksi jätän ne kommentit vähemmälle täällä, sori siitä. Taisit nyt kaivaa täältä mun lyhimmän kommentin esimerkiksi mitä olen täällä kirjoittanut. (Tähän meinasin kirjoittaa.. onnea.. mutta en viitsinyt)
Eikö nuo minun kommentit ole juuri sitä spekulointia? Pitäiskö sun mielestä meidän kaikkien olla täällä hiljaa viikko ja sit vasta tulla tänne kirjoittamaan miten meni?
Mun mielestä on kiva haastaa toista kirjoittajaa varsinkin kun hän lähtee kaivelemaan tilastoja joilla ei mun mielestä ole vaikutusta. Hyvin perustellut väännöt on täällä palstalla iso rikkaus.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Älähän nyt hyvä mies? uhriudu siellä. Olen kokoajan toistanut sitä että SaiPa on ennakkosuosikki sarjassa, miksi sinä et sitä huomioi laisinkaan?
Joo, ei ollut tarkoitus nimenomaan sinuun viitata ennakkosuosikkipuheilla, vaikka viestiäsi lainasinkin.

Otetaan rauhan piispanmunkki ja palataan asiaan huomenna.

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Joo, ei ollut tarkoitus nimenomaan sinuun viitata ennakkosuosikkipuheilla, vaikka viestiäsi lainasinkin.

Otetaan rauhan piispanmunkki ja palataan asiaan huomenna.
Tätä tarkoitin uhriutumisella

"Ps. Ja joo tiedän, SaiPa on paska eikä koskaan edes playoffseissa. Sillä on väliä, mutta sillä ei, miten tämän kauden Tepsi pelasi?"

Kaikki hyvin, mulla on paksu nahka joten en pienistä hätkähdä. Mukavaa tämä vääntö on niin kauden kun ei henkilökohtaisuuksiin mennä.

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
SaiPa ylivoimainen suosikki. Köyhä ja pieni Palloseura lähtee altavastaajana haastamaan. Suurella todennäköisyydellä 3-0 SaiPalle.

peaky

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä olen jo monta vuotta vääntänyt noiden meidän omien kanssa, siksi jätän ne kommentit vähemmälle täällä, sori siitä. Taisit nyt kaivaa täältä mun lyhimmän kommentin esimerkiksi mitä olen täällä kirjoittanut. (Tähän meinasin kirjoittaa.. onnea.. mutta en viitsinyt)
Eikö nuo minun kommentit ole juuri sitä spekulointia? Pitäiskö sun mielestä meidän kaikkien olla täällä hiljaa viikko ja sit vasta tulla tänne kirjoittamaan miten meni?
Mun mielestä on kiva haastaa toista kirjoittajaa varsinkin kun hän lähtee kaivelemaan tilastoja joilla ei mun mielestä ole vaikutusta. Hyvin perustellut väännöt on täällä palstalla iso rikkaus.
Juuri sanoinkin, että spekuloidaan ihmeessä. Mutta haiskahti vain sellaiselta tökkimiseltä sun puolelta, kun haluat niin kovasti oman joukkueen voittavan, ja miksi et haluaisi.

Mutta jos meiltä kaivetaan tilasto, niin joku muukin vastaus siihen olisi paikallaan kuin "ei noilla ole mitään merkitystä", tottakai ne kuvaa jotenkin joukkueita. Samanlaisia tilastoja teiltäkin tulee.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tätä tarkoitin uhriutumisella

"Ps. Ja joo tiedän, SaiPa on paska eikä koskaan edes playoffseissa. Sillä on väliä, mutta sillä ei, miten tämän kauden Tepsi pelasi?"
Aaa, tuo nyt oli mielessäni vielä enemmän
irrallaan lainaamastani viestistäsi. Lähinnä yritin vastata etukäteen mahdollisiin joukkueiden pidempää historiaa luotaaviin kommentteihin.

Onneksi pelit alkavat huomenna, niin voi yrittää tehdä asiaa muustakin kuin tikusta.

Typhooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Täällä kun näitä prosentteja (ja mitä lie muutakin) on mittailtu, on pakko lyödä omakin lusikka soppaan.

SaiPahan on meille turkulaisille aina ollut ikäänkuin se pienempi ja vähän reppana serkkupoika itärajalta. Pihapeleissä pyöritelty sitä ja joskus annettu voittaakin, ettei sille vallan tule paha mieli.

No nyt kävikin niin, että se serkkupoika otti nyrkkeilytunteja kokeneelta kehäketulta ja on nuijinut muutamia isompiaankin kuonoon tässä talven aikana. Ja nyt se perhana haluaa haastaa isomman serkkunsa lounaisrannikolta. Sanovat, että on kasvanut ihan miehen mittoihin. No ehkä sille sen pari voittoa voi antaa, ettei se orastava itseluottamus ja miehistyminen nyt kokonaan katoa. Kaiken lisäksi se koutsi on mukava kaveri ja isompi serkkukin on sen opeista aikanaan nauttinut. Mutta kyllä se serkkupoika lopulta ruotuun pitäisi silti laittaa.

Ne sen serkkupojan kaverit siellä itärajalla on ihan mukavia myös, mutta hiukan tuntuvat ottavan tosissaan. Näissä isojen poikien leikeissä tapana kun on hiukan ”miekkailla” sanallisestikin. Mitä lie turhaa alemmuuskompleksia vielä pojilla. Mutta kyllä se siitä. Tervepäinenhän se serkkupoika on ja eihän sitä tiedä vaikka pistäisi isompaansa päihin. Eikä sekään mikään maailmanloppu olisi. Voitaisiin tyytyväisinä myhäillä, että poikahan on oikeasti kasvanut mieheksi.

Hyviä pelejä kaikille, hieno sarja tulossa!

Mr. Tasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palloseura, Avalanche
No mutta sehän sopii oikein hyvin, että SaiPaa pidetään ennakkosuosikkina. Ladotaan pienelle menestymättömälle seuralle menestyspaineita nyt sitten oikein kunnolla.

Se on meinaan totaalinen farssi, jos SaiPa ei tästä mene jatkoon voitoin 3-0 heikosti runkosarjan pelannutta TPS:ää vastaan. Muistakaahan puristaa sitä mailaa oikein kunnolla, sillä ne voitot tulee.

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
TPS-leirissä purtiin ennen runkosarjan viimeistä ottelua kynsinauhoja myöten kaikki
Tämä sama tehtiin myös viime vuonna. Sen jälkeen pistettiin Lukko lauluun melko helposti ja oltiin ylivoimaiselle Tapparalle ainut oikeasti kunnollinen vastus. Eiköhän vähintään sama toisteta tänä vuonna. Saipa pudotuspeleissä? En muista.

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Omaan pussiin pelaavat palkkasoturit
Täällä kun on heitelty SaiPalle 90-10 ja 75-25 prosentein ennakkosuosikin viittaa, niin todettakoon että Veikkauksella kertoimet otteluparin jatkoonmenijästä ovat seuraavat:

SaiPa 1.71
TPS 2.10

Suosittelen siis lyömään isosti tuota SaiPaa, jos näkee heidät vähääkään yli 60% ennakkosuosikkina. Helppoa rahaa toisin sanoen.

Samalla pääsee irvailemaan Veikkauksen kertoimien laskijoille, jotka ovat ihan maailmanlaajuisesti parhaimmistoa (ja haluttuja), etenkin kotoisen Liigan suhteen.

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tämä sama tehtiin myös viime vuonna. Sen jälkeen pistettiin Lukko lauluun melko helposti ja oltiin ylivoimaiselle Tapparalle ainut oikeasti kunnollinen vastus. Eiköhän vähintään sama toisteta tänä vuonna. Saipa pudotuspeleissä? En muista.
Siinä on vaan sellainen pikku mutta, TPS oli viime kaudella runkosarjassa 9. ja Lukko 8. Tapparasta saitte kaksi kotivoittoa. Hieman eri asia voittaa viereiselle sijalle sijoittunut kuin voittaa näiltä tämänvuotisilta lisäpaikoilta runkosarjan viides, joka jäi sarjakärjestä kuusi pistettä. Toki kaikki on mahdollista, etenkin kun sarja on suhteellisen lyhyt, vain paras viidestä. Mitä tarkoittaisi, että vähintään saman toistaisitte viime vuodesta?

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet
Onneksi TPSllä ei ole mitään paineita tässä otteluparissa sillä kaikki paineet ovat Saipalla, niin selvänä ennakkosuosikkina Saipa monien mielestä lähtee tähän ottelupariin. Tämä sopii lähtökohtana ainakin meikäläiselle enemmän kuin hyvin. Ja jos nyt kävisi niin että ennakko odotusten mukaan Saipa menee jatkoon niin voi vilpittömästi olla onnellinen Raipen puolesta minkä muutoksen hän on saanut Saipassa aikaan. Itse uskon kyllä että TPS haastaa Saipaa kovasti enkä ole ollenkaan yllättynyt jos lähdetään jatkoon tästä. Alkaispa jo!

(1)
  • Tykkää
Reactions: 1827

Cornelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kertoimiin liittyen, niin itse ihmettelin tällä kaudella moneen otteseen SaiPan korkeita kertoimia varsinkin kotivoitoille. Varsinkin voittoputken aikaan esimerkiksi Kärppien peli oli aivan solmussa ja muistaakseni kertoimista ei tässäkään pelissä voinut päätellä ennakkosuosikkia. Jäänyt sellainen fiilis, että viime vuosien historiallinen paskuus painaa vieläkin vaakakupissa. Yllämainitut sarjan kertoimet on mun mielestä aika linjassa. SaiPa lähtee suosikkina, kuten yleensä lienee runkosarjassa ylemmäksi sijoittuneella ollut tapana ihan jo kotiedun turvin. 5, 10, 15 ja 20 ottelun kuntopuntareissa SaiPa on kaikissa TPS:a korkeammalla. Toiveissa olisi, että SaiPa pääsisi jatkoon maksimissaan neljässä pelissä. Joukkue on tosin halunnut tehdä asioita vaikeimman kautta, joten eiköhän tätä sarjaa hierota täydet viisi peliä runsailla jatkoerillä.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyllähän suuri ja mahtava idän jättiläinen tästä jatkoon kävelee ja vieläpä niin, että mitään ylimääräisiä pelejä he eivät tarvitse. Jos jossain vaiheessa rotsin helmat lepattaa, niin voi TPS sen yhden voiton ottaa. Asetelmat ovat oikeastaan juuri toisinpäin kuin silloin 2018 keväällä puolivälieräsarjassa, kun TPS louhi ja raivosi ollen kuskin paikalla ja SaiPa keskittyi bussipuolustukseen mallia Lehterä. Nyt SaiPa on se kenen puolustusalueen jäätä ei tarvitsisi edes ajaa erän jälkeen ja TPS roikkuu Kalapudas Anttien perässä minkä ehtii ja jos ei roiku, niin sieltä joku seepra on jo sen roikkujan laittanut boksiin.

Onhan Raipe marinoitu juuri näihin sarjoihin eli pelikirja heitetään nurkkaan ja antaa poikien suorittaa rennosti niin kuin keväällä -21 Tepsin kanssa mother nature hockeyllaan. Miettisen kiekollis-luistelevaa pelitapaa on vaikea toteuttaa, kun roikut perässä jatkuvasti ja maalivahditkin on ihme-Kariin nähden sutta ja sekundaa. Nyt vasta ne SaiPan NHL-jermut alkavat pelaamaan ja laita nitisee, ehkä Lauridsen voi tähän fyysisyyteen vastata. TPS nautiskelee vielä Lahden ihmettään, johon oululainen maalivahtikin pääsi osallistumaan.

Mielenkiintoista nähdä, että millaisen ajokoiralauman Miettinen saa joukkueesta muodostettua ja miten pitkään SaiPan paraatimarssia voidaan hidastella ennen kuin vääjäämätön tapahtuu. Tänään nähdään ylikävely kuten edellisessä Kisapuiston pelissä runkosarjassa näiden välillä, mutta Turussa Tommi lienee taas astetta äkäisempi ja siellä ei SaiPa niin helpolla pääse. 8-1 tänään, joista ensimmäisen erän jälkeen 5-0 ja Vehviläinen vaihdossa.

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Saipa on tietenkin suosikki. Mutta sen pitää tänään myös voittaa, muuten ei jatkoon mene. Kotietu on näissä hoidettava. Varsinkin kun Tepsi ei tolla sakilla ole mikään paineensietojoukkue. Toki viime kaudella pleijareissa pelit oli aivan eri luokkaa, joten ei tänään mitään helppoa matsia Saipalle tule..

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Runkosarjan sijoituksilla saa pyyhkiä ahteria, kun alkaa tosipelit. Niin monesti on nähty runkosarjassa hyvin sijoittuneiden joukkueiden sulaminen playoffeissa, että luotto paineettoman Tepsin onnistumiseen on kova.

Jos loukkaantuneita tai puolikuntoisia ei kärkipelaajissa ole, niin sarja menee Tepsille voitoin 3-1.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Runkosarjan sijoituksilla saa pyyhkiä ahteria, kun alkaa tosipelit. Niin monesti on nähty runkosarjassa hyvin sijoittuneiden joukkueiden sulaminen playoffeissa, että luotto paineettoman Tepsin onnistumiseen on kova.
Meinaatko, että Turussa voidaan alkaa varailla toria? Kaikki joukkueet pudotuspeleissä kun ovat niitä, jotka sijoittuivat TPS:ää paremmin runkosarjassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy