Olen luonut tämän nimimerkkini Jatkoaikaan tammikuussa 2006. Välillä olen ollut aktiivisempi, välillä passiivinen hyvinkin pitkiä aikoja. En ole ihan varma olinko aiemmin tällä kaudella kirjoitellut tänne, mutta tämän säälisarjan käynnistyesssä ajattelin, että voisi olla kiva pitkästä aikaa vähän kirjoitella ja jakaa näkemyksiä. Löytää vastakkainasettelua, ja hyviä näkökulmia.
Itse arvostan hyviä ja kärkkäitäkin kommentteja silloin kun ne perustellaan hyvin. Ehkäpä tästä syystä omat viestini ovat usein kovin pitkiä, ja voisin toki yrittää oppia tiivistämään.
Nyt kuitenkin on minun aika nostaa kädet pystyyn. Kun täällä pääosa viesteistä keskittyy joko
A) johonkin vitun kirjoitysvirheisiin tai muihin typoihin,
tai
B) viestit pyritään lähtökohtaisesti ymmärtämään väärin, tai löytämään niistä joku kulma, jolla voisi oikeuttaa väärinymmärtämisen,
käy palstan lukeminen liian raskaaksi.
Kertoo kyllä meidän tämän hetken yhteiskunnasta ja tästä ajasta aika paljon. Elämme mielensäpahoittajien aikaa, ja tyypillistä on, että ihmisiä yritetään ymmärtää väärin. Toivotaan jopa täällä tykkäyksiä viestille jolla yritetään takoituksellisesti ymmärtää toinen väärin ja tuomita hänet siitä mitä hän ei tarkoittanut. Suosittelen jokaista meitä katsomaan peiliin, ja pohtimaan, onko omat viestit tässä ketjussa vieneet keskustelua eteenpäin vai pikemminkin lapsellisesti pudottaneet keskustelun tasoa.
Siksi minä päätän tältä erää tähän. Jos Tappara jatkaa huomisen jälkeen, seuraan hetken osaavatko ”omat joukot” käyttäytyä. Jos edelleen jatkuu äidinkielentunnit, niin palailen sitten ehkä ensi kaudella. Tai pleijareissa jos sinne asti päästään.
Nyt joku voi lainata tästä viestistä osan ja kertoa kuinka uhriudun, kuinka ensin hämmästellään ettei kirjoiteta, ja kun kirjoitetaan niin kirjoitetaan väärin, ja mouhot ovat niin vitun maalaisia, ja espoolaiset niin vitun sarjanousijoita, jne.
Parempi jatkakoon huomisen jälkeen!