Sarja Rimpisel… Kiekko-Espoolle 1-0. Tulosta pitää kunnioittaa, ja nyt pelataan niitä pelejä, joissa vain voitoilla on merkitystä.
Pelillisesti ajattelen, että jos pelatan viisi tällaista samanmoista ottelua, niin Tappara voittaa niistä neljä. Mutta hieno taistelu Espoolaisilta ja eriryisesti Rimpiseltä!!!
Mutta kertokaa mulle, miksi Espoossa yleisöä oli 3500 henk.? Ensimmäinen playoffsottelu 10 vuoteen ja espoolaiset eivät tule paikalle! Mitä helvettiä? Jos nämä pelit ei kiinnosta, niin miten ihmeessä espoolaisen pääsarjatason jääkiekkojoukkue voisi taloudellisesti toimia? Itse espoolaisena ajattelen että minulle nämä Tapparan ”kotipelit” ovat niitä joilla haluan tukea espoolaista jääkiekkoa, ja näihin on mentävä aina kun mahdollista.
Kyllä mä sanon että niin K-Espoolla kuin K-Vantaallakin on aivan tekemätön paikka yrittää saada pääkaupunkiseudulla jalansijaa. Kaikki muistavat Espoon isännöimät finaalit keväältä 2011, kun halli oli aivan punainen. Eilen mestisvälierää katsoessani mietin, että kuka kannattaa K-Vantaata? Siis ihan vilpittömästi. Jos ei ole sukulaissuhdetta pelaajiin tai muuten seuraan, niin miksi joku pääkaupunkiseudulla valitsisi K-Vantaan, kun tarjolla on IFK:ta, Jokereita ja K-Espoota. Ja tavallaan tämä sama haaste on edelleen myös Espoolla.
Ihan syntyperäisenä espoolaisena vilpittömästi kysyn, mitä on espoolaisuus? Fakta vaan on, että Espoo on Helsingin esikaupunkialuetta. Toivon ettei kukaa vedä hernettä nekkuliin näistä kommenteistani. Tarkoitus on ihan asiallisesti hämmästellä espoolaista kiekkoa ja yhteisöllisyyttä, tai sen olemattomuutta.
Ja ihan samaa ehkä kertoo myös tämä ketju. Espoo voitti, eikä täällä käydä mitään keskustelua. Kannattaako joku täällä K-Espoota? Nyt joukkueenne tarvitsee teidän tukea ja sitä että kerrotte että Kiekko-Espoolla on merkitystä! Onko sillä?