No nyt on sitten Pelicansilla ainoastaan hävittävää. Se onkin ainoa positiivinen asia tästä illasta. Jotenkin uskon, että Pelicans on juuri se joukkue, jota vastaan tuo 3-0 nouseminen voisi olla mahdollista. Kyllähän Lahdessa meinasi käydä kylmät jo ifkta vastaan. Nyt vaan voitto kerrallaan eteenpäin, koska Lahdessa tärisee jo kädet pelosta.
Pelicans on ihan peruspelaamisella pitänyt Kärpät pois kiekosta ja kolmeen peliin Kärppien hyökkäys on tehnyt neljän maalia ja sarja on 3-0. Olen aika varma ettei Pelicansin kopissa pelätä juuri nyt, päinvastoin.
Tottakai se sarjan katkaisu on vaikeaa ja Kärpät varmasti tulee pelaamaan eri tavalla neljänteen peliin mutta en usko että Havu lähtee mitään bussia parkkeeraamaan omalle alueelle kuten HIFK teki. Stadin jätkät oli jo ennakkoon ärsyttävän sitkeitä ja kovia vääntäjiä kun taas Kärppien jengi on enemmän taitojoukkue jonka aseet eivät taida riittää siihen kovaan ja sitkeään peliin mitä HIFK veti lopussa. Havu ei tule antamaan aloitteita Pelicansille ja iskemään vain vastahyökkäyksillä ja ylivoimalla, kuten Peltonen teki neljässä viimeisessä ottelussa edellisessä sarjassa.
Ja mä arvostan tuota että Kärpät yrittää oikeasti pelata eikä vain jäädyttää Pelicansin hyökkäyspelin flow'ta kuten HIFK.
Kralin keihästys meni tuomaristolta ohi ja Roinen tilanne oli aika kevyt mun mielestä, ehkä kakkosen paikka eikä muuta. En näe että mihinkään yksittäiseen tuomarin mokaan olisi mitään ratkeamassa, kyllä loistava Kokko ja tämän hetken Lasch-Carlsson-Bryggman hallitsee peliä ihan täysin.
Laschiä kritisoin syksyllä erittäin kovasti, oli aivan surkea ja kaverista oli enemmän haittaa kentällä kuin hyötyä mutta nyt on ihan eri lennossa.
Kokkoa epäilin kun se tuli mutta voi jestas miten hyvin se onkaan pelannut! Kunhan vaan jaksaa vielä pelata..
Hämmentävän helposti Kärpät on mun mielestä luopunut pelien voitoista, tähän asti. En yllättyisi vaikka siellä tosiaan rikottaisi ketjuja jotta saataisi lisää pelinopeutta ja virtaa peliin. Luulen että kyllä Kärpät vielä ainakin yhden pelin voittaa, vaikea nähdä että neljä veisi putkeen.