Nyt putosi kyllä omat pisteet ja arvostus jonkinkin verran Pennasta kohtaan. Itse asiassa aika paljonkin. Todella nolo rimanalitus tähän kohtaan Pennaselta. Kaikki se puhe arvoista, "kiinnostuksesta ihmiseen", henkiseen hyvin vointiin jne. Ja sitten kovassa totisessa paikassa ne arvot ovatkon tätä tasoa. Jälleen kerran paljastui tiukassa paikassa se arvopuhe pelkäksi hienoksi paskapaperiksi.
Pettymys on ymmärrettävästi raju, mutta se, että ei tule ottelusarjan jälkeen suoraselkäisesti kättelemään ja katsomaan toista osapuolta silmiin, ei tule kiittämään faneja ja ottamaan sitä vihellystä ja paskaa niskaan kuin mies, vaan luikkii karkuun, niin on todella tökerö ja heikko suoritus. Ei voi mitään, mutta kyllä tämä koko 1,5 Ilves-stintti ja etentkin tämä vika kevät (itku tuomareista, tyhjät arvopuheet, nyt tämä jne.), niin kyllä nämä ikä kyllä jättävät aika isoja ja ikäviä tummia pilviä Pennasen Leijona-pestiä ajatellen ja laittavat miettimään. Nyt kyllä kaveri paljasti itsensä häviön ja rajun pettymyksen hetkellä rumasti ja laittavat itsenikin pohtimaan, että onkon tällainen mies todella Leijona-pestin arvoinen henkilö. Voittajan on aina helppo hymyillä ja seistä muiden joukossa.
Pennanen on itse vieläpä ollut aikanaan viisi vuotta sitten tällaisen tilanteen toisella puolella (video alla) näkemässä, miten asiat on hoidettu, ja ennen kaikkea, mitä ne Arvot ihan oikeasti ja konkreettisesti tarkoittavat. Puhua osaavat kaikkia kauniisti. Mutta tällaisten hetkien kohdalla ne puheet sitten punnitaan toden teolla ja näytetään kuka on todellisuudessa kuka. On itse ollut sen sensaatiojoukkueen luotsina virittelemässä jättipaukkua ja silloin oli helppo hymyillä ja seistä selkä suorana ja puhua "arvoista". Harmi, että viiden vuoden takaisista tapahtumista ei ole jäänyt Pendolle mitään käteen ja mieleen. Nyt kun osat ovatkin toisinpäin, luikkii Pennanen karkuun ja piiloutuu sekä paljastaa todellisen karvansa. Ei kunnioita vastustajaa, eikö kunnioita kannattajia. Todella reppanamaisen suoritus.
Luulenpa, että nyt ison häviön ja pettymyksen hetkellä Pennanen paljasti ensimmäistä kertaa koko Ilves-pestinsä aikana rumalla tavalla ne hänen todelliset ja aidot arvonsa ja asenteensa. Kaikki se kuorrutus kauniilla puheilla ja tämä olikin totuus. Nolo ja tökerö suoritus.