Playoffs 2024 ensimmäinen kierros: Lukko (8.) – TPS (9.)

  • 27 451
  • 254

Kumpi menee jatkoon 1. kierrokselta?

  • TPS

    Ääniä: 126 42,0%
  • Lukko

    Ääniä: 174 58,0%

  • Äänestäjiä
    300

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Haluaako kumpikaan edes voittaa huomenna, kun palkintona on kölimöykkyä tappuralta?

Kyllä Lukon tiputtaminen aina maistuisi.

Ja Tepsille luonnollisesti myös nuo kotipelit olisi taloudellisesti melkoisen merkittäviä. Kaiken lisäksi omatoimimatkaajana huomenna olen Raumalla, joten olisi se nyt kiva nähdä oman joukkueen voittavan.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Haluaako kumpikaan edes voittaa huomenna, kun palkintona on kölimöykkyä tappuralta?

Sais siitä sarjasta toki seurat vielä taloudellista hyvää. Vaikken itse usko Lukon tästä menevän jatkoon, niin kyllä mä toivon et tästä jatkoon menevä joukkue tiputtais ton Tapparan ja se pullistelu sais pienen stopin.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Sais siitä sarjasta toki seurat vielä taloudellista hyvää. Vaikken itse usko Lukon tästä menevän jatkoon, niin kyllä mä toivon et tästä jatkoon menevä joukkue tiputtais ton Tapparan ja se pullistelu sais pienen stopin.
Tepsillekkin tulis ainakin sen kaks kotipeliä jollain 8000+ katsojamäärällä. Epätodennäköistä se on että kumpikaan pystyy Tapparaa kaatamaan, mutta aina voi ihmettä toivoa. Heikko ylivoima ja epävarmat maalivahdit ei vaan ole kovin hyvä lähtökohta.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Sais siitä sarjasta toki seurat vielä taloudellista hyvää. Vaikken itse usko Lukon tästä menevän jatkoon, niin kyllä mä toivon et tästä jatkoon menevä joukkue tiputtais ton Tapparan ja se pullistelu sais pienen stopin.
Jep. Harvoin olen Lukon puolella ollut pleijareissa, mutta jos huomenna menevät jatkoon Tapparaa vastaan niin todellakin olen Lukon puolella.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikö pelissä voi olla tunnetta ilman huitomisia ja poikittaisia mailoja? Eihän tunteella pelaamisen pitäisi tarkoittaa, että pelataan tyhmästi?

Jep näin on.

Hieman itsellä vaan alkoi vituttaa tuo kohkaaminen yhdestä nopeasta pelitilanteesta, jossa Dudas teki virheen reaktiolla. Tajusi itsekin, että pöljästi tehty.

Mutta mielestäni noita sattuu tiukoissa peleissä ja tavallaan ne ovat pelin suola. Tilanteita ja tapahtumia.

Steriili neppailu tunteet kurissa on yleensä erittäin tylsää katsottavaa. Näissä sarjoissa tuollaisista Dudaksen tilanteista yleensä seuraa jatkumo ja kipinöitä.

Mutta olet oikeassa, että typeriä telomisia tai poikkareita ei tarvita. Mielestäni tuossa matsissa oli Dudaksen vahinko ja muuten se oli ihan asiallista santapaperitouhua puolin ja toisin. Se, että Dudas sai runtua tuon jälkeen, kuuluu oikeasti asiaan. Ei tuossa nyt mitään tappoaikeita kellään ollut, vaan puolustettiin maalivahdin koskemattomuutta.

Tämähän on myös mielipide-ero ja se on ihan fine. Mielestäni toinen peli oli tylsempi katsoa, vaikka TPS pelasi järkevämmin ja voitti. Siinä oli pitkiä jaksoja puuduttavaa lätkää, jossa ei oikeasti tapahtunut mitään (pelattiin fiksusti). Mä oon enemmän junnukisa- ja NHL-mies tässä suhteessa, eli pelissä pitää olla tapahtumia. Suomikiekosta on tullut kontrollilätkää, jolla menestytään kansainvälisesti mutta en mä sitä kotiliigassa oikein vaan jaksa kun kuitenkin viihteen takia pelejä seuraan.

Pahoittelut kuitenkin, jos olin turhan kärkäs omassa keveyssä tunnekuohussa. Ei ollut mitenkään tarkoitus hyökätä henkilökohtaisesti.

Ja jos TPS voittaa mestaruuden "steriilillä neppailulla", niin se kelpaa oikein mainiosti. Se ei vaan poista sitä omakohtaista kokemusta, että osan pelistä nukkuu silmät auki.

Meikäläinen ainakin nostaa valkoisen lipun pystyyn. Toivottavasti tämä perkeleen koko kauden kestänyt kärsimysnäytelmä loppuu Lukon osalta kolmannen pelin jälkeen. Aivan hirveää paskaa taas kerran. Toivottavasti edes häpeävät.

Pakko vielä näin maanantaina kehua kaveri.

Oli kyllä harvinaisen vaisu vastustaja. Ihan ponnetonta "yritystä" kirivaiheessa. Ja se ylivoima. Aivan tajuttoman mielikuvituksetonta. Ja mä olen nähnyt pari kautta Kalto-Specialia eli olen kokemus-expertti.

Toivon, että tänään on yhtä lauhkea lammas vastassa. Pääsette jo ansaituille lomille.

Me taas mennään alistamaan Tapparaa. Siinä ei ole enää mitään hävittävää, joten miraclea koittamaan.

Ootko kuullu Tapparan maalilaulua?

Entäs Lukon?

Kaverit harrastaa lutuuria siinä määrin, ettei ole edes omaa maalilaulua vaan 80-luvun tukkaheviä. Yksi maailman kuluneimmista ja kliseisimmistä biiseistä.

Hunajata on varmasti maan vihatuin maalipiisi ja siitä voi olla ylpeä. Pitääkin herättää tunteita.

Final Cuntdown ei kyllä herätä muuta kuin lievää myötähäpeää. Kääntäkää se vaikka suomeksi, vetäkää humppana jonkun paikallisen orkesterin voimin. Tai Kikan Sukkula Venukseen? Siinähän on vähän samat sanalliset teematkin.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Melkoinen jännitys on päällä ainakin itsellä, ei meinaa tulla töistä oikein mitään. Veikkaan että vaikka molempien joukkueiden kannattajat enemmän tai vähemmän maalailevat sitä, että "loppuispa tämä kärsimys tänään" niin illalla häviäjän puolta vituttaa.

Itse ainakin on helvetin kova pelko perseessä että tänään kausi taas päättyy.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaunis aurinkoinen päivä toivottaa Lukko illemmalla tervetulleeksi myös kesälomille. Tepsillä on nyt momentum, kun pystyivät veitsi kurkulla hoitamaan maalin pelin lauantaina. Lukko hukkasi ison tilaisuutensa. Saattaa jopa sopia se Tepsille, että nyt pääsevät haastamaan vieraissa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Melkoinen jännitys on päällä ainakin itsellä, ei meinaa tulla töistä oikein mitään. Veikkaan että vaikka molempien joukkueiden kannattajat enemmän tai vähemmän maalailevat sitä, että "loppuispa tämä kärsimys tänään" niin illalla häviäjän puolta vituttaa.

Itse ainakin on helvetin kova pelko perseessä että tänään kausi taas päättyy.
Toivottavasti nämä kauden loppumista odottavat lukeutuvat myös raumalaisiin pelaajiin. Harmittaa, että ei ehdi tänään millään paikalla. Toivottavasti kausi jatkuu vielä ja päästään muiluttamaan se räyhäävä joulupukki Levin kautta korvatunturille, kun me ajellaan se keltainen kissa karvattomaksi.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ihan mielenkiintoinen kasitien kohtaaminen on edessä. Liigakiekko on ehdottomasti parhaimmillaan, kun kevätaurinko jo kiillottelee lumihankia. Lukolle edgen antaa se, että kiekkotaivaan kappaleet ovat vinossa ilman Lukko-Tappara-sarjaa. Siispä epäilen, että sellainen on jälleen tiedossa.
 

lusmumuumi00

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Maanantai, kahden keskinkertaisen joukkueen kuolemanpeli ja heräsin vielä kuumeessa. Ilmassa EI OLE (omalta osalta) suuren urheilujuhlan tuntua, mutta ilta kaiken muuttaa voi.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Mulla on tässä sarjassa nyt jotenkin pistänyt silmään tuo aloitustilasto. Raumalla otettiin perjantaina 3. erän aloitukset 15-2 turpiin, ja sillä ei pahemmin kiekkoa pidetä (kiekonhallinta 58-42 Lukolle tuossa erässä).

Repon ketju on Lukolta erottunut omaan silmään vaarallisempana kuin muut, muutoin on Lukko ollut aika massaa.

Tilauksessa ois 1-5 tauluun ja jatketaan Tampereelle siitä suoraan.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Sarjassa on pelattu 6 erää + 2:30 jatkoerää.

2 erää TPS ollut selvästi parempi
2 erää TPS ollut parempi
1 erä ympäripyöreä
1 erä + pari minuuttia jatkoerää Lukko selvästi parempi

Kyllä tuo Tepsille kääntynee tänään, tuskin Lukko ekaan erään paria maalia tekee kuten perjantaina ja maalivahtipelikin on pysynyt jo ihmeen kauan kasassa
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: O.K!

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Sarjassa on pelattu 6 erää + 2:30 jatkoerää.

2 erää TPS ollut selvästi parempi
2 erää TPS ollut parempi
1 erä ympäripyöreä
1 erä + pari minuuttia jatkoerää Lukko selvästi parempi

Kyllä tuo Tepsille kääntynee tänään, tuskin Lukko ekaan erään paria maalia tekee kuten perjantaina ja maalivahtipelikin on pysynyt jo ihmeen kauan kasassa
Laita Valavuoren Aleksille viestiä ja pyydä häntä kirjoittamaan koko tämä kirjoitus sosiaalisen median kanaville ennen pelin alkua.

Sen jälkeen voit olla varma, että 5 minuutin pelin jälkeen peli on Lukolle 4-0 ja TPS ei saa koko pelissä edes kunnollista maalipaikkaa.

Tätä kutsutaan nimellä "Antimidaksen kosketus".
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Tämähän näyttää ihan jääkiekolta.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Loistavaa taistelua molemmilta, hienoa kovaa peliä. Sitten kaksi huumoripuhallusta Tepsille...ei näin tuomarit, ei näin. Rankkari oli ihan vitsi.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tää on jäätävä oikeusmurha, jos Lukko voittaa. Tepsi ihan kaikessa parempi. Vaatii aikamoisen tuurin, että Lukko tän voittais.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sellanen huumorivihellys ja rankkari :D
Loistavaa taistelua molemmilta, hienoa kovaa peliä. Sitten kaksi huumoripuhallusta Tepsille...ei näin tuomarit, ei näin. Rankkari oli ihan vitsi.
Päivänselvä kahvaus. Jos noita ei oteta pois, niin voidaan jättää ihan kokonaan sääntökirjasta koukkaaminen pois. Osuu myös käsillekin ja ei mitään puhettakaan, että yrittäisi puhtaasti nostaa mailaa.

Mutta mitä tulee itse peliin, niin TPS näyttäisi pelaavan paremmin. Lukko näyttää jotenkin väsyneeltä. Tällä pelillä TPS voittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös