Playoffs 2023 välierät: Tappara (1.) – HIFK (6.)

  • 84 698
  • 744

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
On näitä ennenkin pelejä siirrelty. Itseasiassa säästyis matkakustannuksia ja hiilijalanjäkee, kun pelattas nää sarjat aina pareissa: 2xkaupunki A - 2xkaupunki B - 2xkaupunki A - kaupunki B. Jossainhan nän vedetäänkin?
Ottelujärjestys menee NHL:ssä, Tšekissä ja Slovakiassa A-A-B-B-A-B-A, jotta kotiottelut jakautuisivat tasaisemmin myös silloin kun sarja katkeaa kuudennessa ottelussa.

Stanley Cupin finaaleissa 1984 ja 1985 käytettiin ottelujärjestystä A-A-B-B-B-A-A.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Pikku arvio puolueettomin silmin.

IFK voitti Lukon puolivälierissä 4-2 voitoin mutta lukemat voisivat olla pelitapahtumiin nähden toisinkin päin. Sarjan alussa IFK teki maaleja kovalla prosentilla ja viimeisissä peleissä pelillinen taso jäi hieman vajaaksi.
Voisi sanoa, että IFK:n peli ailahteli melkoisesti. Joukkueella on heikkoja hetkiä ja heikkoja kohtia joukkueessa mutta niin vain se kampesi itsensä voittoon.

Tappara on raudanluja. Ihan jäätävä. Mestariaineista ja saanut levätä pidempään. Mikään ei voisi haista enempää mestaruudelle. Tämä ottelusarja on ennakkoon Tapparan heiniä melko vahvasti.

Urheilussa hienoimpia on yllätykset ja sellainen IFK:n jatkoon meneminen totisesti olisi.
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Veikataan 4-2 sarjaa Tapparalle. Silkalla lepsuilulla menee yksi Hifk:lle, toisen voiton se taistelee oikeasti tämän päiväisen loppurutistuksen tyyliin.

Antti Tuisku tarjoaa pienen lepoajan Hifk:lle sarjan välissä. Tuosta tauosta Hifk hyötyy enemmän kuin Tappara.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla oli yks ihan hemmetin hieno kaveri, yks "Jussi". Sille Tappara oli se numero uno! Aina! Se oli tosi kova Tappara-fani, mutta sen lisäksi osasi katsoa lätkää suuremmassa mittakaavassa. Sen kanssa tuli juteltua kiekosta enemmänkin. Ja "Jussi" ei koskaan saanut tietää, että Tappara voitti CHL-mestaruuden. Tai ehkä saikin...

"Jussin" kuoli yllättäen noin 10kk sitten. Oman ikäiseni kaveri eikä mitään syytä että tuollainen olisi käynyt. Niin terve kaveri kun olla ja voi. Mutta siinä se elämän raadollisuus tulee esiin. Koskaan et tiedä, mitä huominen tuo tullessaan!

Multa löytyy tänä keväänä tästä sarjasta hieman ekstraymmärrystä Tapparalle, johtuen "Jussista". Toki toivon, että HIFK lyö Tapparalle luun kurkkuun heti kättelyssä, ja kävelee suorastaan finaaliin, mutta jokaisen pelin katson "Jussin" muistoa kunnioittaen. Ja en ole pahoillani, jos Tappara tästä menee finaaliin.

Liigajoukkue saa aina uuden mahdollisuuden päästä jatkoon, mut "Jussi" ei.


Muistoasi kunnioittaen, Jussi!

Vaakuna
 

eemuman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvin näyttäis lipunmyynti käyvän näin yöaikaankin. Aika kovat hinnat on kyllä isolla kirkolla, mutta täytyyhän sitä nyt tulla haistelemaan menoa viikonloppuna. Eipä oo ainakaan mitään 3e hintalisäyksiä kun on väärän joukkueen fani :D (KooKoo!) Huomenna pelit loppuunmyyty?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkin sanoisin alustavasti, että Tappara vie joko 4-0 tai 4-1.

MUTTA! HIFK on tehnyt tänä kautena niin yllättävän tempun, että toivonkipinä on herännyt tässä paatuneimmassakin kyynikossa. Eli alkutunnelmista huolimatta lähdetään siitä, että Taponen päästää korkeintaan 2 maalia per peli ja HIFK voittaa kilpikonnapuolustamisella sekä heittäytymisellä Tapparan otteluvoitoin 3-4.

Äärimmäisen mielenkiintoinen sarja edessä.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Kyllä mä itse näen IFK:lla saumat haastaa ja pistää Tappara ihan kunnolla ahtaalle. G7 hyvinkin mahdollinen. Tappara on kova, mutta IFK on ties jo monetta kuukautta ollut älyttömän kuumassa vireessä, joten eikös sillä ole aika iso merkitys myös. Sanoisin Tapparalle 4-2 tai G7 jommalle kummalle.
 

MegaForce

Jäsen
Jos IFK menee tästä jatkoon, puhutaan yhdestä Liiga-historian suurimmista yllätyksistä.

IFK voittaa 4–2.
Ei puhuta. HIFK on osoittanut luonnetta. Koko kevät on ollut erittäin nousujohteinen, Lukko-sarjassa pelin taso vaihteli, mutta uskon, että viimeisen pelin venyminen kantaa vielä pitkälle. Saimme onnistumisia tärkeille pelaajille, ja hengen päälle. Sama henki ja intesiteetti kun jatkuu, HIFK tulee olemaan erittäin ikävä vastustaja tässä sarjassa. Tapparaa on hyvä haavoittaa, kun ovat nyt niin varmoja voitostaan.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK oli niin huono Lukko sarjassa, että ei sillä pitäisi olla mitään jakoa tässä ottelusarjassa. 4-0 otteluvoitoin Tappara jatkaa.

Toki saa yllättää.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Aijjai mikä välieräpari me saatiin! Kyllä mä ton KooKoo-sarjan jälkeen vähän toivoin, että tulis HIFK vastaan. Jotta joudutaan taisteleen ihan tosissaan finaalipaikasta. Ja eiköhän me jouduta.

Sarjassa tullaan näkemään;
- Draamaa
- Tunnetta
- Kyseenalaisia maaleja
- Upeita maaleja
- Tuomari virheitä
- Savinaisen ja Melartin koiruuksia
- Unohtumattomia haastatteluja?
- Yms...

Mihin sarja ratkeaa?

Seiskapelin kolmannessa jatkoerässä ajassa 100.59 Sami Moilanen karkaa alivoimalla läpiajoon, virittää lämärinsä ja ampuu... ohi kiekosta. Ja kaatuu. Kiekko jatkaa liukumistaan ja Näistä Moilasen huikeista muuveista täysin hölmistynyt Taponen ei voi kun vain katsellaan seurata, kun kiekko lipuu hänen oikean luistimensa ja tolpan juuressa olevasta kiekon mentävästä raosta maaliin. Tulee täysin hiljaista. Sitten yleisöstä kuuluu varovainen "Jee?" Tämän jälkeen koko halliin räjähtää huutoon, Moilasesta tulee rakastettu sankari, hänelle tehdään patsas ja hän saa kutsun kevään MM- kisoihin.

Toivotaan rehtiä sarjaa ja paras voittakoon!
Tästä ei tule mitään 4-0 sarjaa, ei todellakaan!
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tapparan mestaruusjuna puksuttaa, mutta liikkeelle lähtö Helsingin rautatieasemalta voi tuottaa ongelmia. Tapparan pelituntuma on hukassa ja Hifkillä euforinen olo hienosta noususta voittoon Lukkoa vastaan. Siinä on Hifkin iskun paikka ottaa se ensimmäinen ja ainoa voitto tässä sarjassa. Sen jälkeen Tapparan juna puksuttaa kohti Tamperetta ja finaaleja. Sarja 4-0/1 Tapparalle.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Melkoisen varma olen, että tähän on itse asiassa hyvät mahdollisuudet.
Ymmärrän...

Perustan vain ajatukseni lähinnä siihen, että nämä joukkueet tuntien pelit eivät tule olemaan veljeksiä keskenään ja HIFK on laadullisesti KooKoota todella paljon edellä. Mutta katsotaan, miten käy!
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Vaikka stadilaisista pidänkin, niin pahaa pelkään, että he eivät saa hippaakaan tässä sarjassa… mikäli Tappara pelaa lähellekkään parastaan ja eipä oikein ole syytä epäillä tätä.

Silti IFK:n fanit on varmasti ihan ”tyytyväisiä” kauden loppupuoliskoon, kun kuitenkin väänsivät itsensä välieriin. Ennen vuoden vaihdetta tähän ei tainnut ihan kauhean moni uskoa.

4-0.
 

johtaja48

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tappara vie 4-1. HIFK saa yhden voiton Nordikselta, mutta Nokia Areenalle siirryttäessä porkkanapöksyt lyö sarjan kansiin.
 

Mazzus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänä vuonna Tamperelaiset pelaavat paikallispelissä pronssista.
Tänä vuonna Jokerit pelaa... Ai niin, eihän ne pelaakaan.
Itse asiaan, mukava, että alkaa taas oman joukueen pelit. Ifk-Lukko sarjaa tuli katseltua. Ensimmäisen pelin ensimmäisen erän jälkeen näytti siltä, että paljon pitää tapahtua, jotta Ifk jatkkoon menee. Paljon tapahtui.
Kova sarja tulossa, luotto omiin vahva.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
nämä joukkueet tuntien pelit eivät tule olemaan veljeksiä keskenään ja HIFK on laadullisesti KooKoota todella paljon edellä.

Olen samaa mieltä, että katsellaan, miten tässä käy. Sen, mitä minä olen IFK:ta katsonut niin minä en ole nähnyt sitä laatua. Itse asiassa IFK:n pelaaminen on ollut minun mielestäni erityisesti hyökkäyssuuntaan todella sekavaa ja epätoisteista. IFK kyllä voitti Lukon vakuuttavasti ei siinä mitään, mutta pelin sisällä IFK sai maksimaalisen tuloksen suhteessa siihen, mitä se esitti. IFK oli tehokas ja materiaalin laadussa riittävän lähellä Lukkoa + he voittivat maalivahtipelin puolelleen. Muutoin en kuitenkaan nähnyt, että IFK olisi ollut Lukkoa vastaan järjestelmällisen hyvä. KooKoo on/oli ihan äärimmäisen hyvin valmennettu joukkue, joka pystyi hyökkäämään erittäin vähän Tapparaa vastaan. Jos KooKoon järjestelmäkiekko ei saanut Tapparan kilpeä edes haavoitettua niin en automaattisesti pitäisi IFK:n luomujääkiekkoa parempana menestyksen takeena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös