Playoffs 2023 välierät: Ilves (2.) – Pelicans (4.)

  • 170 528
  • 1 508

Kumpi menee finaaliin?

  • Ilves

  • Pelicans


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.
Tila
Viestiketju on suljettu.

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä, vaatii aivan ilmiömäistä lahopäisyyttä ettei tätä tajua. Samaa ilmiötä havaittavissa myös Ilvesfoorumilla. Tärkeämpää on päästä parkumaan ja nolaamaan itsensä kuin ottaa selvää näinkin vaikeasta asiasta.
Niin kyllä Pelicans kuin myös IFK pelaavat käytännössä veitsi kurkulla. Yksinkertaisesti varaa tappioon ei ole. 1-1 olisi jo puolikatastrofi ja kaksi tappiota täysi sellainen.
 

Jpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toivotaan rehtiä ja puhdasta sarjaa (ei ulosajoja, eikä toistensa vaihingoittamisyrityksiä). Jos nyt puhtaasti katson molempien rostereita, niin niistä selviää seuraava lopputulema voimasuhdeprosenttien mukaisesti :

Maalivahdit:
Ilves (55%) - Pelicans (45%)

Puolustus:
Ilves (70%) - Pelicans (30%)

Hyökkäys:
Ilves (65%) - Pelicans (35%)

Valmennus
Ilves (55%) - Pelicans (45%)

Mutta tuo ei silti kerro ihan kaikkea ja veikkaankin sarjan menevän Ilvekselle joko 4-1 tai 4-2.

Alkaispa jo!
 

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä minä tuon tiedän. Olen silti mielipiteeni takana!
Jasek >> Kontiola
Ikonen = Sebok
E Vilen = Tikka
Hämäläinen > Koskiranta

Sitten Pelicansilla on iso jokeri Hirvonen... Ei lopu energia.

Mutta eikös ole hienoa, että on erilaisia mielipiteitä?
Siis mitä mää luin? Nyt on kyllä turkoosit lasit voiton huumassa ihan huurussa.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä minä tuon tiedän. Olen silti mielipiteeni takana!
Jasek >> Kontiola
Ikonen = Sebok
E Vilen = Tikka
Hämäläinen > Koskiranta

Sitten Pelicansilla on iso jokeri Hirvonen... Ei lopu energia.

Mutta eikös ole hienoa, että on erilaisia mielipiteitä?
Plussaa erilaisesta mielipiteestä.

Hiukan sattaa ns. värilasia olla päässä, mutta olkoot.
 

MrTriangle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tsajajajaja, tästä se alkaa. Nimittäin isojen ja pelottavien tamperelaisten kaato. Ennakkoonhan meillä on tähän sarjaan ihan yhtä paljon palaa kuin ennen kauden alkua oli neljän sakkiin.

Miksi Ilves voittaa?
Yksinkertaisesti, materiaaliero kentällä on lähes jäätävä. Ipan ylivoima jokusen valovuoden Pelicansin vastaavaa edellä. Kotietu.

Miksi Pelicans voittaa?
Bartosak > Langhamer. Niemelä vie Pennasta, kiekko saadaan turkoosien kannalta oikeaan päätyyn. Kärkijätkät saivat hyvän flow'n päälle, joka näkyy myös ylivoimapelissä. (no tämä on jo toiveikas ennuste..)

Joku mukatiukka 4-2 olisi vähän tylsä. Game Seven, Nokia-areena, ryöstö. Näillä finaaleihin!
 

MC88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toivotaan rehtiä ja puhdasta sarjaa (ei ulosajoja, eikä toistensa vaihingoittamisyrityksiä). Jos nyt puhtaasti katson molempien rostereita, niin niistä selviää seuraava lopputulema voimasuhdeprosenttien mukaisesti :

Maalivahdit:
Ilves (55%) - Pelicans (45%)

Puolustus:
Ilves (70%) - Pelicans (30%)

Hyökkäys:
Ilves (65%) - Pelicans (35%)

Valmennus
Ilves (55%) - Pelicans (45%)

Mutta tuo ei silti kerro ihan kaikkea ja veikkaankin sarjan menevän Ilvekselle joko 4-1 tai 4-2.

Alkaispa jo!
Mistä ihmeestä revit nämä %
 

surfa

Jäsen
Kyllä minä tuon tiedän. Olen silti mielipiteeni takana!
Jasek >> Kontiola
Ikonen = Sebok
E Vilen = Tikka
Hämäläinen > Koskiranta

Sitten Pelicansilla on iso jokeri Hirvonen... Ei lopu energia.

Mutta eikös ole hienoa, että on erilaisia mielipiteitä?
Anteeksi, mutta.. mitäh?!

Mutta, perjantainahan tuo sitten mitataan. En lähde tuomitsemaan vielä tässä vaiheessa sen enempää.
 

Pukuhuone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Siis Tankki täyteen Vilen parempi kuin Tikka,nyt mä olen nähnyt kaiken,ei jumalauta. Ilves ei ole millään osa-alueella paperilla heikompi,puolustus täyttä timanttia. Jasek on hyvä silloin kun kiinnostaa,muutama pusu ja pelihuumori menee. 4-1 Ilvekselle.
 

mas59

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siis Tankki täyteen Vilen parempi kuin Tikka,nyt mä olen nähnyt kaiken,ei jumalauta. Ilves ei ole millään osa-alueella paperilla heikompi,puolustus täyttä timanttia. Jasek on hyvä silloin kun kiinnostaa,muutama pusu ja pelihuumori menee. 4-1 Ilvekselle.
Luetun ymmärtäminen on hyvä taito: Siinä lukee E.Vilen = Tikka. Siis samaa tasoa
 

RedWing91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings
Mistä ihmeestä revit nämä %
Ottamatta kantaa lainaamasi viestin kirjoittajan ajatuksiin, aika helppoa nuo kaikki on Ilvekselle kääntää. Itse en oikein osaa perustella mitään kohtaa Pelicansille, kun maalissakin tuppaa olemaan vain yksi pussari kerrallaan. Pelicansille prosentteja kääntävän täytyy sivuuttaa, että runkosarjassa Ilves teki enemmän maaleja, päästi vähemmän maaleja, voitti selkeällä marginaalilla keskenäiset ottelut ja oli selkeästi parempi erikoistilanteissa. Jos sitten vielä valmentajia verrataan niin Pennanen on kokeneempi ja meritoituneempi. Miten laittaisit itse prosentit ja miksi?
 

MC88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Runkosarjassa ei ole mitään tekemistä näiden pelien kanssa… kyllä Barto on maalilla ihan 50-50 ja Pelicansilla ei ole kun voitettavaa tässä sarjassa, Ilveksellä kaikki paineet
 

RedWing91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings
Runkosarjassa ei ole mitään tekemistä näiden pelien kanssa… kyllä Barto on maalilla ihan 50-50 ja Pelicansilla ei ole kun voitettavaa tässä sarjassa, Ilveksellä kaikki paineet
Arvaanko oikein, että silläkään ei ole mitään merkitystä, että nuo faktat pysyvät samana vaikka puhuttaisiin pudotuspeleistä (keskinäiset vielä pelaamatta)?
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä mäkin maalivahdit laittaisin 50-50 ykkösten osalta ja kokonaisuudessaan 45-55 Pelicansin hyväksi.

E. Vilen on kova ja Pelicansin sentterit hyviä, mutta tosiasia on, että kaikilla muilla osa-alueilla maalivahteja lukuun ottamatta ollaan materiaalin suhteen perässä.

Ilveksen yv-pelaaminen on lopulta se asia, joka kääntää odotusarvon selkeästi Ilveksen voitolle.

Mutta ei tässä ilman mahdollisuuksia olla. Hyvä on meidänkin jengi ja erittäin sitkeä. Ei Ilves helpolla tästä jatkoon luistele jos ollenkaan.
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Runkosarjassa ei ole mitään tekemistä näiden pelien kanssa… kyllä Barto on maalilla ihan 50-50 ja Pelicansilla ei ole kun voitettavaa tässä sarjassa, Ilveksellä kaikki paineet

Tuskin joukkueella mitään erityisiä paineita on.
Ainakin kannattajat juhlivat tämän päiväistä Pelicansin voittoa kuin omaansa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tuskin joukkueella mitään erityisiä paineita on.
Ainakin kannattajat juhlivat tämän päiväistä Pelicansin voittoa kuin omaansa.

Eli voitto on jo Ilvesleirissä selvä.

Hyvä sarja tulossa ja en pistäisi pahakseni vaikka Pelikaanit marssisivat finaaliin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: K.O
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös