Melkoista syväanalyysia vajaan seitsemän minuutin perusteella. Vai että koko kauden pelillinen identiteetti pitäisi heivata kankkulan kaivoon vajaassa vuorokaudessa ja alkaa ajamaan Tapparan identifioimaa päätymyllyä.
Vaikka paljon kirjoitteletkin niin koen tässä kohtaa suorituksesi vaillinaiseksi, kenties pelkän tekstintuottamisen ilosta syntyneeksi lähes nollatason tuotokseksi.
Melkoisen voimakkain sanankääntein päädyit tarttumaan näkemykseeni. Sinänsä se, olenko minä oikeassa tai väärässä - ei liene kovin tärkeää tämän sarjan kannalta. Kirjoitin ilmeisen epäselvästi, mutta kyllä minä katsoin tuon TPS-Ilves -pelin ihan alusta loppuun, joka Turussa pelattiin. Yksittäisen pelin perusteella analysointi on aina, kaikilta, minulta, naapurilta ja vielä äidiltäkin yleensä turha analyysi, kun riskitekijät ovat ilmeisiä. Yksittäinen peli aika harvoin kuvaa lopulta sarjan voimasuhteita: ennustinhan minä ensimmäisen Ilves-Kärpät -pelinkin perusteella, että Ilves tulee voittamaan sarjan 4-1, jonka Ilves sitten kuitenkin voitti vain 4-3, joskin voitti. En uskonut, että Kärpät pystyisi sen ison eron kiekollisessa pelissä kirimään noin pieneksi. Olin siinäkin osin väärässä.
Yhtä lailla voin olla väärässä siitä, miten Ilveksen tulisi Turussa pelata, kun otanta on toistaiseksi yhden pelin verran. Se pitääkö Ilveksen pelata kuin Tappara - tähän voisi huumorilla sanoa, että voisi luulla sen kannattavan, kun kovin paljon tunnutte meidän pelaajiin ainakin luottavan tässä hommassa. Ilveksen vahvuudet runkosarjassa olivat kyllä minun käsitykseni mukaan nopeassa ja liikkuvassa jääkiekossa - suurin osa maaleista tehtiin vastahyökkäyksistä. TPS vei Ilveksen ensimmäisessä Turun pelissä juuri näissä vastahyökkäyksissä ja minua Ilves ei ole kiekollisena, pitkien hyökkäysmyllyjen joukkueena vakuuttanut kyllä koko kaudella. Jos et usko sitä, mitä nyt kirjoitan, niin aiheesta voit voimasuhdeketjusta kaivaa n. 1 kuukauden ikäisen viestini, jossa käsittelen täysin samaa aihetta Ilvekseen liittyen.
Se, mikä seksuaalinen merkitys sillä sitten lopulta on, ja onko merkitystä, jää nähtäväksi. Tsemppiä kuitenkin Ilvekselle Turkuun ja menestystä sarjan tasoittamiseen!