Sinunkin kirjoituksista huokuu se että Leafs taitaa olla syvällä juurissa. Se ei aina ole henkisesti se helpoin tie, kun asiat tuppaa menemään meillä fanaatikoilla liikaakin tunteisiin. Mutta se kai tässä koko hommassa vetää puoleensa, tarjolla on suuria tunteita vuodesta toiseen.
Nuo hfboardsin "keskustelut" taas on melkoista syöpää. Megaketjut täyttyy lähinnä fanien väännöistä milloin mistäkin lillukanvarsista ja tosi vähän näkee mitään järjin älyllistä antia.
Oma fanitus on lähtenyt sieltä kesältä 1993, kun Torontossa asuvat sukulaiset kävivät Suomessa ja sain Toronton kaupungin paidan. Kaupungissa on itse asiassa melkoisen läheistäkin sukua, mutta heihin ei ole oikein minkäänlaisia yhteyksiä ja oma suhde joukkueeseen on kai tämänkin takia jostain syystä nimenomaan juurissa. Jääkiekon pelaaminen ja seuraaminen alkoi toki vähän aiemmin jo.
Toronto on tänä aikana voittanut kahdeksan pudotuspelisarjaa ja täytyy tunnustaa ettei vuoden 1994 playoffeista ole mitään järkeviä muistikuvia. Vuodesta 1999 asti on voinut jollain tasolla seurata pelejä ja jostain sieltä asti olen valvonut öitäni pudotuspelejä katsellen aina kun mahdollista. Kuvaputkitelkkarista tuli nähtyä 2004 tapahtunut Tuckerin Kapasen telominen ja sen jälkeinen Roenickin voittomaali.
Sen jälkeen kun lähdin armeijaan ja muutin pois kotoa, niin en ole nähnyt yhtään voitettua pudotuspelisarjaa. Organisaatio on ollut melkoisen surkea pääosin koko sen ajan kun olen joukkuetta kannattanut. Shanahan on muuttanut paljon.
Tämä on toki pientä kun puhutaan HFBoardsin kirjoittajista. Toronton osiossa on kertomansa perusteella useita kirjoittajia jotka ovat nähneet Toronton viimeisen Stanley Cup voiton ja jos asiaa haluaa suhteuttaa siihen, että jos olisin tämän ikäisenä sitä tapahtumaa ollut todistamassa niin olisin ollut nyt jo yli 25 vuotta eläkkeellä. Pitkä on ollut odotus, jos olit silloin 10v lapsi, niin olet nyt 65v eläkeläinen.
HFBoards on palstana valitettavasti alimoderoitu ja siellä on todella paljon trolleja sekä typeryksiä. Seassa on kuitenkin todella paljon myös hyvää kiekkopuhetta, vaikkakin se ei kokonaisuutena ole yhtä laadukasta kuin täällä. Tuntuu myös että palstan kulttuuriin kuuluu tuo kuittailu ja huutelu, jolloin keskustelut menevät todella toksiseksi. Itse olen sinällään jäävi kommentoimaan, mutta harvinaisen hyvin on Toronto ja sen fanit päässeet muiden varsinkin kanadalaisten joukkueiden fanien ihon alle. Keskustelu on varsin aktiivista mm. Jets palstalla ja joukkueesta on mahdoton keskustella tuolla ilman, että sinne ilmestyy satunnaisia Senators, Canadiens tai Jets faneja huutelemaan.