Lukolle ansaittu kiinnitys ekasta pelistä. Peli jäi mielestäni vähän puolin ja toisin vaisuksi. Tai itse odotin enemmän. Tutui että Lukon ei tarvinnut paljoa tänään esittää, vaikka samaan aikaan pelasi huomattavastinjämäkämmin kuin Tappara.
Itse odotin aika paljon enemmän tunnetta otteluun. Mielestäni ei ollut paljoa maalineduskähinöitä joiden kautta osoitetaan että taistellaan joka senteistä. Ja tämä on se jonka uskon muuttuvan jo heti huomenna. Uskon vähän fyysisempään vääntöön tulevissa otteluissa.
Lukosta jäi varmasti paras vielä näkemättä, kuten Tapparallakin. Ja eritoten kun Tapparan näkökulmasta peliä katsoi, niin myhäilin 60 min jälkeen ajatuksella ”aika p*skaa peliä, mutta voitosta taistellaan”. Mutta myönnettävä on että Lukko ansaitsi voittonsa.
Paras viidestä sarjassa huominen alkaakin olla Tapparan näkökulmasta pakkovoiton paikka. Mutta sen minkä olen oppinut Tapparan menestysvuosien aikana, on että menneisiin peleihin ei kannata summerin jälkeen katsella, pitää vaan parantaa seuraavaan ja kehittää omaa peliä suhteessa vastustajaan. Edelleen jos muistelen esim. 2016 pleijareita, niin IFK voitti Helsingissä ensin 6-0, sitten 4-0, mutta niin vaan Tappara paransi askel askeleelta sarjassa. Tapparan on siis parannettava huomiseen, ja niin on tietysti Lukonkin jos aikovat voittaa.