Playoffs 2018

  • 194 751
  • 1 421

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pelipäivä - paras päivä. On kyllä hyvä fiilis siitä, että Kärpät on tänään todella vahva ja ottaa selvän voiton. Edellisen ottelun virheistä taas opittu ja tänään nähdään tähän mennessä paras ottelu Kärpiltä. Kärpät ottaa tänään huumorin kissanpennuilta pois!
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hifk yritti vain kaikin keinoin saada Kärppien fyysistä kovuutta vähemmäksi. 5000€ löytyy haaskattavaksi selvässä tilanteessa, jos vain perhanan hyvin liikkuva tiiliseinä saataisiin pois vastustajalta. Vastaavissa tilanteissa toisinpäin puhuttaisiin vaan kovaa pelaamisesta oman maalin edustalla. Toivottavasti Kärpät saa koko joukkueen tänään mukaan talkoisiin. Kärkimiehiä tarvitaan muiden mukana nyt viimeistään hoitamaan omaa hommaansa.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ykkönen ja kakkonen uusiksi keskiviikon peliin. Muuten menee usko koko touhuun. Ei voi olla, että noilla näytöillä saa loputtomiin pelata isoja minuutteja muuttumattomin kokoonpanoin.

No nyt on ainakin yritystä! Hyvä Manner!

Luottavaisin mielin illan peliin, tää on meidän päivä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mistä me saataisiin yleisöä peliin? Ja linkkihän menee jatkoaika.comin juttuun Kärppien yleisökadosta.
Mikä juttu tää oikein on? Ymmärtäisin jos joukkue ei pärjäisi ja peli olisi paskaa.

Joukkue on tällä kaudella menestynyt ja Kärpät pelanneet hyvää lätkää. Edellinen kausi oli heikompi joten vaikka viimeisen vuosikymmenen ajan on Oulussa totuttu voittamaan ei selitystä oikein löydy siitäkään että mahat olisi menestyksestä täynnä ja mestaruusputkipöhö päällä. Onko Kärpät tälle keväälle nostaneet jotenkin radikaalisti lippujen hintoja? Ei jengi oikeasti kauttaaltaan voi olla niin pihiä että jäädään mielummin himaan kun on se kympin ruututilauskin. Itse jatkoin HIFK-kausaria myös pudotuspeleihin vaikka on se kympin ruutu.fi, vaikka hinta/peli on posketon runkosarjaan verrattuna, vaikka kaavio on enemmän kuin vaikea enkä edes ui fyrkassa roopeankkamaisesti. Tein sen koska jengin taisteluilme on ollut koko kauden erinomainen eikä vapaamatkustajia näy. Äkkiseltään Kärpät varmasti jäällä tehneet duuninsa sen verran hyvin tällä kaudella että Oulussakin ajateltaisiin samalla tavoin? Näkyykö Junnon myyntimiehen, siis ylivertaisen myyntimiehen, taitojen poistuminen näin karusti?

Ymmärrän että yrityskausareita on murto-osa varmaankin myös Oulussa myyty poffeihin runkosarjaan verrattuna mutta silti. Ulkopuoliselle ihan mysteeri. Mediatilaakaan ei tällä välieräparilla ole mitattu milleissä vaan ennemminkin metreissä.

Ja tarkoitus ei siis ollut trollata tai vittuilla tavullakaan. Omissa mielikuvissani Oulu on edelleen yksi maan vankimpia kiekkokaupunkeja ja elän edelleen siinä käsityksessä että siellä on porukkakin onnistuttu hienosti sitouttamaan seuraan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät on ikävä kyllä jokeroitunut vuosien saatossa. Sama ilmiöhän oli aikanaan erittäin voimakkaana jaffalassa. Kun yritysvieraat, sidosryhmät ja muut skumppakerhot karsitaan pois, puolet vakioyleisöstä puuttuu. Silti vähän ihme sillä tämän hienompaa ottelusarjaa ei voi olla. Mitä itse katselin katsomokarttaa niin eiköhän nyt kuitenkin lähelle 6000 päästä tai vähän ylikin.
HIFK-kannattajille hatunnosto siitä, että mökki saadaan helposti myytyä loppuun näihin peleihin.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Minulla ei ole tälle yleisökadolle selitystä, on vain hirveästi kysymyksiä.

Onko nyt niin, ettei suuri yleisö näe Kärpissä menestyspotentiaalia kun ns. kärkipelaajilla on ollut pari kuukautta pirun tahmeaa?
Eikö maakunnista enää viitsitä lähteä arkipeleihin?
Onko satunnaiset kävijät lopultakin tympääntyneet hallin ahtauteen ja huonoihin palveluihin?
Onko lippujen hinnat liian kovat (onko niitä edes nostettu esim. toissa kaudesta)?
Viekö Tapparan ylivoima mielenkiinnon Liigasta?
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä juttu tää oikein on? Ymmärtäisin jos joukkue ei pärjäisi ja peli olisi paskaa.
Varmaankin lippujen hinnat, Ruutu ja tähtipelaajien (mielenkiintoisten pelaajien) puute sekä kyllästyminen on tuohon vaikuttanut.

Minusta esimerkiksi tuossa ns. "tähtipelaajien ja mielenkiintoisten pelaajien puute" -kohdassa Kärpät lukee "peliä" väärin. Toki minun mielestäkin joukkue on hyvä ja siinä on hyviä pelaajia, mutta luulen monen kotiin jäävän ja Raksilassakin viihtyvän ajatelleen, että Kärpät olisi saanut vahvistaa joukkuetta nimimiehillä mielenkiinnon säilymiseksi.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Neely
Sen kun tietäisi, mistä syyt johtuu. Ei ne lippujen hinnatkaan niin radikaalisti ole nousseet. Jonkun sortin pöhö on iskenyt oululaisiin. Mikä pöhö. paha sanoa. En tiedä, vaivaako vielä Marjamäen kauden, ja osittain Suikkasen kaudenkin, aikainen playoff-träppipelityyli. Itse ainakin silloin olin todella kyllästynyt pelin laatuun vaikka menestystä tulikin. Epäilen kuitenkin, ettei näin ole.

Nyt on menossa erittäin hieno pleijarisarja, mikä ei jätä ketään kylmäksi. Luulisi kyllä yleisöä tämä sarja kiinnostavan.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lippujen liian korkeiden hintojen lisäksi näkisin myös osasyynä sen että ottelutapahtuma musiikkeja myöten hoidetaan todella huonosti ja pelisilmä on tältä osin pahasti hukassa. Tällä kaudella aletaan varmaan olemaan jo näiden osalta aikalailla aallonpohjassa ja korjausliikkeitä pitäisi alkaa tekemään.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Minusta esimerkiksi tuossa ns. "tähtipelaajien ja mielenkiintoisten pelaajien puute" -kohdassa Kärpät lukee "peliä" väärin. Toki minun mielestäkin joukkue on hyvä ja siinä on hyviä pelaajia, mutta luulen monen kotiin jäävän ja Raksilassakin viihtyvän ajatelleen, että Kärpät olisi saanut vahvistaa joukkuetta nimimiehillä mielenkiinnon säilymiseksi.

Tämäkin olisi vähän outoa sillä eiköhän Kärpät Vesalaisen muodossa siirtorajalla raapineet tasan niin kiinnostavan ja mediaseksikkään pelaajan kuin saatavilla oli?

Tämä Ruutu-palvelun viimeisen kauden ale on varmasti näkynyt vähän siellä sun täällä. Olisi kuitenkin tämän efektin luullut loppuvan runkosarjaan.Toisaalta itse ajattelin että näkeepähän vierasmatsit halvalla.

Onko teillä esim. kausikorttilaisilta tai fan clubeihin kuuluvilta koskaan kysytty kyselyn muodossa arviota/palautetta ottelutapahtumasta ja kehitysideoita? Kuulostaa siltä että kohta olisi aika jos näin ei ole tehty.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Tämäkin olisi vähän outoa sillä eiköhän Kärpät Vesalaisen muodossa siirtorajalla raapineet tasan niin kiinnostavan ja mediaseksikkään pelaajan kuin saatavilla oli?

Tavallaan joo, mutta toisaalta täällä on viime keväästä asti odotettu veretseisauttavaa sentterihankintaa jota ei sitten tullut. Vesalainen oli sellainen "too little, too late" -tyyppinen juttu monen mielestä.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Iso osa etenkin pk-yrityksistä ei ota pudotuspelikausaria, koska runkosarja kuuluu sponssisopimukseen. Nuo lunastamatta jääneet kausarit tekevät osan tuosta erosta yleisömäärissä kun kausarit lasketaan automaattisesti.

Toki Kärpät ei ole tuota @Neely n kysymää tiedustelua tehnyt aikoihin, onkohan kertaakaan oman 20v kestäneen kausarijaksoni aikana.

Oulun Kärppien tapa kohdella yksityisasiakasta on aliarvoinen ja on ollut pitkään. Mikäli omaat y-tunnuksen, on tilanne hiukan parempi.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tavallaan joo, mutta toisaalta täällä on viime keväästä asti odotettu veretseisauttavaa sentterihankintaa jota ei sitten tullut. Vesalainen oli sellainen "too little, too late" -tyyppinen juttu monen mielestä.
Totta tuokin, mutta onhan tässä nyt Ruudun kautta nähneetkin huomanneet Kärppien taistelevan todella hyvin ja hallinneen pelillisesti. Kaikkea menestykseen tarvittavia tekijöitä joukkueesta on löytynyt. Luulisi tuollaisen pelin, mitä Kärpät ja HIFK ovat esittäneet, tuovan niitä Ruudun välityksellä peliä seuraavia myös katsomoon asti.
 

Glove

Jäsen
Kommentoinpa omalta osaltani. Olen käynyt katsomassa Raksilassa puolenkymmentä peliä tällä kaudella. Liput ovat kuitenkin meikäläisen kukkarolle ihan liian tyyriitä tuotteen laatuun nähden. Raksilan halli ei ole missään nimessä viihtyisä paikka katsoa jääkiekkoa. Puupenkit kuuluu jo historiaan. Viimeksi sain erätauolla lämmintä lonkeroa. Myyntipisteitä on hallissa liian vähän, tai onhan niitä mutta kun jokaisessa on vain yksi kassa. Jos tupa on läheskään täynnä, täytyy joko lähteä ennen erän päättymistä katsomosta tai sitten valita ottaako tauolla kaljaa vai kärkkäriä. Kun molempia ei ehdi jonottaa. Kärppien pelissä ei ainakaan omasta mielestä ole ollut moitittavaa kun olen ollut katsomassa.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämäkin olisi vähän outoa sillä eiköhän Kärpät Vesalaisen muodossa siirtorajalla raapineet tasan niin kiinnostavan ja mediaseksikkään pelaajan kuin saatavilla oli?
Juu, kyllä. Mutta luulen keskivertokatsojan miettivän, että kuka helvetin Vesalainen...?

Aika hyvin @Neely ihmettelysi herätti aiheestakin keskustelua Kärppien kannattajien keskuudessa. Liigajoukkueen johtaminen on varmasti hienonhieno prosessi, jonka ohjaaminen vaatii tarkkaa pelisilmää. Junnolla oli takavuosina tuo pelisilmä kohdallaan - nämä uudet kaverit hakevat vielä tuntumaa prosessiin. Itse olisin pitänyt ehkä hiukan alhaisempia lipunhintoja ja hiukan antanut kannattajille porkkanaa kauden aikana vahvistuksien muodossa, mutta nuo ovat vain pari konstia, millä oltaisiin saatu katsojamääriä korkeammiksi. Tuossa sivussa tulee myös seuran kannattavuus, jossa myös on todella monta tekijää menojen, kulujen ja tulojen osalta.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Omasta puolestani kerron miksi en käy katsomassa pelejä, edes playoffeissa.

Halli ei ole 2010-luvulle soveltuva, hädin tuskin 2000-luvulle. Kovat puupenkit ja nurkissa istuimet osoittavat seinän suuntaisesti hallin toiselle puolelle, katsoppa siinä peliä kaula kierossa 3h. Ainoat paikat, josta peliä näkee kunnolla seurata on pitkillä sivuilla keskellä ja ne on järkiään loppuunmyytyjä. Ja vaikkei olisivatkaan niin haluan ehtiä ilman kiirettä syömään pienen hiukopalan ja käymään rauhassa vessassa erätauolla, eikä se ole mahdollista Oulun jäähallissa. Kaikkialle pitää jonottaa min.5min jos riittääkään. Lisäks eväs huonoa, kalja väljähtynyttä, itse pelin ulkopuoliset viihdykkeet harmaata limaa. Ei kiitos, ei kelpaa enää nykyaikana pelkkä urheilu. Tilaisuuden hinnat ovat kuin paremmassakin viihdekonsertissa, silloin pitää kaiken muunkin olla priimaa. Tää ei oo enää pelkkää urheilua syvien rivien keskuudessa.

Tänään vie Kärpät, tulta munille!
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämäkin olisi vähän outoa sillä eiköhän Kärpät Vesalaisen muodossa siirtorajalla raapineet tasan niin kiinnostavan ja mediaseksikkään pelaajan kuin saatavilla oli?

Tämä Ruutu-palvelun viimeisen kauden ale on varmasti näkynyt vähän siellä sun täällä. Olisi kuitenkin tämän efektin luullut loppuvan runkosarjaan.Toisaalta itse ajattelin että näkeepähän vierasmatsit halvalla.

Onko teillä esim. kausikorttilaisilta tai fan clubeihin kuuluvilta koskaan kysytty kyselyn muodossa arviota/palautetta ottelutapahtumasta ja kehitysideoita? Kuulostaa siltä että kohta olisi aika jos näin ei ole tehty.
Mitään kyselyitä ei käsittääkseni ole koskaan pidetty ja muutenkin toimiston suuntaan lähetetyt kehitysehdotukset ja palaute jää turhan usein vaille minkäänlaista vastausta. Vuoropuhelu toimiston ja kannattajien välillä on käytännössä olematonta. Kyllä tämä yksityisten asiakkaiden ylenkatsominen tekee osaltaan tehtävänsä ettei halli enää täyty etiseen malliin. nykypäivänä kun ei enää pelkästään riitä se että Kärpät pelaa kärkikahinoissa että halli sitä myöten automaattisesti täyttyisi vaan pitäisi panostaa myös ei pelillisten asioiden kehittämiseen.
 

Anyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, 616, kuoleman piiskatanssi...
Omalta osalta siksi että halli oheispalveluineen ei kuulu enää edes tälle vuosituhannelle, ruudun kautta kotona paljon paremmat palvelut. Kunhan saadaan asianmukainen halli tehtyä, siirryn ruudun äärestä kausikortin tilaajiin.
 
Halli ei ole tosiaan tätä päivää, ottelutapahtumaa ei ole ainakaan viiteen vuoteen kehitetty mihinkään suuntaan (tämän pidemmältä ajalta en uusio-oululaisena osaa sanoa) ja fanien ylenkatsominen on ihan omissa sfääreissään. Näistä mihinkään ei ole tulossa muutosta ainakaan hetkeen, viimeisimpään ei niin pitkään aikaan, kun työelämään tutustuvat puolustajat Loponen, Aho ja Mikkola toimistolla hilluvat pikkutakeissaan.
Viimeksi mainittu on oikeastaan suurin syy, miksi ei tee mieli tukea ottelutapahtumaa millään tasolla. Joukkue Mannerin johdolla tekee kovaa työtä, ja heille kaikki arvostus, mutta Junnon perintönä toimistolle on ison rahakirstun lisäksi jätetty väkevänä perintönä mistään piittaamaton keskijohto. Pikkulinnut laulavat, että onpa eräänkin "benchmarkkauksen" jälkeen toimistolla todettu ruotsalaisesta fanikulttuurista vaikuttuneena, että kai me täälläkin nähtäisiin vaivaa jos kannattajat yltäisivät edes auttavasti samalle tasolle. Tältä pohjalta sitten sitä keskustelukulttuuria rakentamaan.
 
Pikkulinnut laulavat, että onpa eräänkin "benchmarkkauksen" jälkeen toimistolla todettu ruotsalaisesta fanikulttuurista vaikuttuneena, että kai me täälläkin nähtäisiin vaivaa jos kannattajat yltäisivät edes auttavasti samalle tasolle. Tältä pohjalta sitten sitä keskustelukulttuuria rakentamaan.
Elikkä kärjistettynä Manner puhuu, miten joukkueen pitää ansaita fanit ja keskijohto puhuu, miten fanien pitäisi ansaita organisaatio. On siinä hienoinen näkemysero seuran sisällä. Surullista.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No alkoi muuten oikeasti löytymään täysin ymmärrettäviä syitä ja asioita tilanteeseen. Yhtä ainoaa perusteetonta näkökulmaa ei ole iltapäivän aikana tähän ylle tullut. Pelkästään hyvin pureskeltuja syitä ja pohdintoja. Kärppien toimistolla olisi jonkun syytä havahtua, oikeasti.

Tämä viittaus ruotsalaiseen fanikulttuuriin. Aivan karmea tämä fanien pitää ansaita seura-näkemys. Ilmainen vinkki: pitäisikö jonkun pikkutakkimiehen kenties miettiä mitä ja miten Kärpät seurana voisi ottelutapahtumalle tehdä jotta omat fanit lähtisivät tähän haluttuun meininkiin. Se katkarapuleivän ja poronfileen syöttäminen yrityskumppaneille ei vielä tuo sinne aitiotason ulkopuolelle karnevaalitunnelmaa...

Toivottavasti joku Kärpissä älyää ottaa asiasta kopin ennenkuin on myöhäistä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Omasta puolestani kerron miksi en käy katsomassa pelejä, edes playoffeissa.

Halli ei ole 2010-luvulle soveltuva, hädin tuskin 2000-luvulle. Kovat puupenkit ja nurkissa istuimet osoittavat seinän suuntaisesti hallin toiselle puolelle, katsoppa siinä peliä kaula kierossa 3h. Ainoat paikat, josta peliä näkee kunnolla seurata on pitkillä sivuilla keskellä ja ne on järkiään loppuunmyytyjä. Ja vaikkei olisivatkaan niin haluan ehtiä ilman kiirettä syömään pienen hiukopalan ja käymään rauhassa vessassa erätauolla, eikä se ole mahdollista Oulun jäähallissa. Kaikkialle pitää jonottaa min.5min jos riittääkään. Lisäks eväs huonoa, kalja väljähtynyttä, itse pelin ulkopuoliset viihdykkeet harmaata limaa. Ei kiitos, ei kelpaa enää nykyaikana pelkkä urheilu. Tilaisuuden hinnat ovat kuin paremmassakin viihdekonsertissa, silloin pitää kaiken muunkin olla priimaa. Tää ei oo enää pelkkää urheilua syvien rivien keskuudessa.

Tänään vie Kärpät, tulta munille!

Tässäpä ne aika hyvin tuli syyt lueteltua, miksi itekkään en hallille vaivaudu. Niin se näytti viime kotipelissä, ettei saa sitä yhtä kahvikuppia ostettua. En mä halua lähteä 5 minuuttia ennen erän loppua hakemaan syömistä tai juomista. Ees normi jalottelu ei onnistu, koska joutuu kävelemään sivuttain jonku perseessä kiinni. Ei kiitos.
 

Hoki-Hemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Todella harmillista ettei saada tupaa täyteen tänään.
Jokaisella on tietenkin omat syyt lähteä hallille katsomaan tai jättää lähtemättä.
Itse olen viihtynyt todella hyvin hallilla. En edes kaipaa mitään oheisjuttuja..tms. Tällä kaudella tuote eli kärpät on ollut erittäin mielenkiintoinen ja ei ole jättänyt ketään kylmäksi.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Todella harmillista ettei saada tupaa täyteen tänään.
Jokaisella on tietenkin omat syyt lähteä hallille katsomaan tai jättää lähtemättä.
Itse olen viihtynyt todella hyvin hallilla. En edes kaipaa mitään oheisjuttuja..tms. Tällä kaudella tuote eli kärpät on ollut erittäin mielenkiintoinen ja ei ole jättänyt ketään kylmäksi.
Hyvä että viihdyt! Sinunlaisesi fanit ovat seuralle arvokkaita. Kärppien sikariporras vain kuvittelee, että samanlaisia faneja olisi enemmän mitä niitä todellisuudessa on. Nykyään kilpaillaan ihmisten vapaa-ajasta. Tähän kilpailuun Kärpät ei ole 2000-luvulla heränneet ollenkaan, vaan ottelutapahtuma on täysin sama mitä se oli esim. vuonna 2008. Eli pelkkä jääkiekko-ottelu.

Tänään Kärppien täytyy voittaa ja ihan luottavaiset fiilikset tähän onkin. Hakanpää painaa tänään muuten maalin! 4-2
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös