Kärpät ei ansaitse finaalipaikkaa tuolla puolustamisella.
Montako maalia IFK on tehnyt tuosta maalin edestä noin että mies on täysin vapaana? Minä laskin kahdeksan. Vittu kahdeksan ilmaista maalia.
On se määrä kyllä aika uskomaton yhteen playoff-sarjaan. Peli toimii noin pääasiassa oikein hienosti, ja sitten välillä hirveitä nukahduksia, jotka maksaa tällä hetkellä ihan liikaa varsinkin, kun viimeistelyteho ei ole mikään kaksinen. Tänäänkin peli olisi värilaseilla ja ilman pitänyt voittaa ihan selkäesti sen kolmannen erän aikana. Valitettavan usein pallopelissä sitten se vastustaja tekee kun en itse tee. Kyllä vituttaa, oikein tarjottiin. Junttilan pihapelimaalin (3-3) jopa vähän nauratti, että onpa isät vastaan pojat.
En tiedä, riittääkö edes. Mamballe kaikki kunnia että saa näinkin paljon tuosta materiaalista irti, mutta organisoituun viisikkopuolustukseen ei näemmä rahkeet riitä. Harmi sinänsä.
No jaa. Materiaali on mielestäni ehdottomasti ihan liigan huippua, ei kai pistepörssejä muuten dominoitaisi. Etenkin puolustuspää sekä parhaat hyökkääjät ihan liigan terävintä kärkeä. Kyllä tätä viisikkopuolustusta voidaan ja pitää ensi kaudeksi (ja itse asiassa per heti jos / kun halutaan finaaleihin / mestaruus) Mannerin toki organisoida paremmin.
En oikein ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa, kun noita virheitä tulee jatkuvalla syötöllä. Eikö ne osaa kommunikoida keskenään jäällä? Se Koivisto voisi pysyä maalin edessä, jos ei uskalla mennä iholle, koska toi yhdellä kädellä tökkiminen ei auta mitään.
Tästä samaa mieltä. Olipa hupaisa puolustuspeli siinä jatkoajan maalissa, mutta varsinkin Ruohomaa ja maalin taakse haamua seuraavat puolustajat ansaitsevat erityismaininnan. Luulisi, että maalisedusta olisi oikein prioriteetti yksi varsinkin playoffien jatkoajalla, mutta siinä tilanteessa taisi unohtua kaikki junnuaikojenkin opit koko kentältä.
Juu kyllä itsekin tässä sarjassa näen että HIFK on se, jolle löpön loppumisen pelko on akuutimpi. Tänäänkin Kärpät pääsi koko ajan paremmin ja paremmin peliin mukaan isossa kuvassa ottelun edetessä. Game sevenissä hoidetaan finaalipaikka kotiin. Toivottavasti nähdään samalla myös sellaista viisikkopuolustamista, että sillä voi luottavaisemmin mielin suunnata finaaliin.
Ilman muuta olen samaa mieltä. Ei se Kärpillä loppu
tässä sarjassa. Suoranaista dominointoihan tuo välillä on pelillisesti ja luisteluvoimalta, mutta onhan sille syynsä, miksi sarja on edelleen vain tasan.
Pieni pelko minulla on, että tuosta 7.pelistä voi tulla jopa yllättävän vaikea Kärpille: Tämän kauden Kärppien pelitapaan on ehkä jopa pieni kaukalo (kuten Nordis) sopivampi kuin oma "lentokenttä", sillä peli perustuu aktiivisiin kiekonriistämiseen ja Kärpille yllättävän fyysiseen pelaamiseen ympäri kaukaloa ja sitä kautta olemme saaneet maalipaikkoja. Tässäkin sarjassa on nähty, kuinka maali- ja maalipaikkamäärät pienenevät Oulussa vrt. Helsinki ja uskon kaukalon olevan merkittävä tekijä tässä. Pelko siksi, että nyt me emme ehkä saa niin suurta etua kotikaukalosta, kuin voisi kuvitella tai olisimme vaikka Marjamäen aikana saaneet. Pomppu sinne, pomppu tänne niistä harvoista maalipaikoista, joita ei ehkä tule kovin montaa.