Minä taas jaksan uskoa. Parhaat pelaa tärkeimmissä peleissä paljon - oli jostain rikki tai ei. Ei tässä vaiheessa kautta säästellä mitään, kun jokainen erä ja ottelu ratkaisee paljon.Toisaalta Julle pelaa isoilla minuuteilla, joten minä en jaksa vammoihin uskoa. Ei miestä klesana peluuttaisi noin paljon av:ta myöten.
Ehkä vain varoo kuten Niemen Mika aikoinaan.
Joo ei olis ensimmäinen eikä varmasti viimeinenkään kerta kun poffeissa pelaa kärkiukot isoja minuutteja ja kaiken maailman erikoistilanteet vaikka puolikuolleena teipillä, piikillä, pyhällä hengellä ja muilla poppaskonsteilla kasaan parsittuna. Esimerkkinä toisesta välieräsarjasta muuan Kallion Tomppa.Minä taas jaksan uskoa. Parhaat pelaa tärkeimmissä peleissä paljon - oli jostain rikki tai ei. Ei tässä vaiheessa kautta säästellä mitään, kun jokainen erä ja ottelu ratkaisee paljon.
Mitä te oikein kitisette? Ihan mahtava esitys Kärpiltä tänään. Ei ole Hifkillä paljoa jakoja ollut. Omaa lääkettä on Selinille syötetty koko ilta. Yksi yhtä tasapainoinen erä vielä, niin ei ole voittajasta epäselvyyttä.
Juurikin näin. Itselleni tämä tämänpäiväinen esitys oli todella tärkeä merkki siitä, että Kärpät pystyy pelaamaan myös tarkkaa puolustuspeliä Veini viimeisenä lukkonaan. Sitä tarvitaan finaalisarjassa Tapparaa vastaan. Välillä on mukava nähdä dominointiakin, mutta perinteisesti pudotuspelikevään edetessä maalimäärät pienenee (varsinkin nyt kun JYP on peleistä ulkona) ja ottelut on tasaisia vääntöjä.Vähän sama ihmetyttää. Peli on tässä vaiheessa kautta väkisinkin hirveän tarkkaa, kun molemmat joukkueet pelaa niin hyvin. Jotenkin tuli tämänpäiväisestä IFK-matsista mieleen taannoiset finaalisarjat Tapparaa vastaan. Ehdottomasti kevään paras esitys tasapainoisen suorituksen jälkeen. Mitään dominointia nyt on turha odottaa toista kovaa joukkuetta vastaan, varsinkin kun vauhdikkaan pelityylin avainhahmoja on pois (Ruohomaa) tai osa pelaa todennäköisesti vajaakuntoisena (Junttila).
Juurikin näin. Kärjistetysti Kärppiä kritisoitiin siitä, mistä Hifkiä kehuttiin tiistaina. Aivan suvereeni esitys tälle iltaa eikä ollu hesalaisille mitään palaa. Kuten sanoit, kevään paras ja tasapainoisin suoritus kotijoukkueelta, vaikka ykkössentteri oli telakalla. Syy vai seuraus, paha mennä sanomaan, mutta jostain syystä peli parani torstainakin lähestulkoon heti Ruohomaan tiputtua vahvuudesta. Toivottavasti ketjuja ei hirveästi sekoiteta, vaikka Mikael tulisikin takaisin. Kolmosen keskelle laittaisin.Vähän sama ihmetyttää. Peli on tässä vaiheessa kautta väkisinkin hirveän tarkkaa, kun molemmat joukkueet pelaa niin hyvin. Jotenkin tuli tämänpäiväisestä IFK-matsista mieleen taannoiset finaalisarjat Tapparaa vastaan. Ehdottomasti kevään paras esitys tasapainoisen suorituksen jälkeen. Mitään dominointia nyt on turha odottaa toista kovaa joukkuetta vastaan, varsinkin kun vauhdikkaan pelityylin avainhahmoja on pois (Ruohomaa) tai osa pelaa todennäköisesti vajaakuntoisena (Junttila).
Kyllä eri peliä on katsottu, minä en saa kyllä tuota ensimmäistäkään erää mitenkään "täysin vieraille", vaan tasaistahan tuo oli koko ajan.Olihan nousujohteinen peli! Ensimmäinen erä täysin vieraille, toinen selkeästi Kärpille ja kolmannessa Hifk murskattiin fyysisesti ja henkisesti. Huikeaa!
Jos vieraskaukalossa et anna kotijoukkueelle yhtään maalipaikkaa (juu Heshkan viivakuti) erässä, on erä silloin mennyt täydellisesti vieraan pillin mukaan. Kiekon hallinta ja laukaukset selvähkösti myös vieraille.Kyllä eri peliä on katsottu, minä en saa kyllä tuota ensimmäistäkään erää mitenkään "täysin vieraille", vaan tasaistahan tuo oli koko ajan.
Ja toisaalta Kärpät piti myös IFK:n aikalailla täysin pois maalipaikoilta. En tiedä miten tätä nyt pyörittelee, mutta Kärpät ja Manner tuossa otti taktisen niskalenkin kun pystyi mukauttamaan pelinsä tuohon IFK:n puolustusvoittoiseen peliin.Jos vieraskaukalossa et anna kotijoukkueelle yhtään maalipaikkaa (juu Heshkan viivakuti) erässä, on erä silloin mennyt täydellisesti vieraan pillin mukaan. Kiekon hallinta ja laukaukset selvähkösti myös vieraille.
6-11 laukaukset ensimmäiseen erään.Ja toisaalta Kärpät piti myös IFK:n aikalailla täysin pois maalipaikoilta. En tiedä miten tätä nyt pyörittelee, mutta Kärpät ja Manner tuossa otti taktisen niskalenkin kun pystyi mukauttamaan pelinsä tuohon IFK:n puolustusvoittoiseen peliin.
Kiekonhallinta meni selostuksen mukaan IFK:lle ekassa erässä jotain 55-45, laukauksista en osaa sanoa koska Liigan sivuilta en (ainakaan minä osaa) saa noita laukauksia erä kerrallaan näkyville vaan näyttää koko pelin, enkä jaksa rueta laskemaan jokaista laukausta erikseen.
Heshka taisi lähettää maalin tehtyään yläkertaan terveisiä niille vastikään menehtyneille kanadalaisille kiekkojunioreille.
Olen kanssasi samanmielinen. HIFK pelasi erinomaisen ensimmäisen erän. Rohkea karvaus ja rohkea kiekossa pysyminen HIFK:n taholta söi Kärppien pelin. Kärpät ei päässyt ensimmäisen erän aikana tavoitteeseensa kuin tuloksellisesti. Muistan runkosarjakamppailun näiden joukkueiden väliltä tältä kaudelta. Tuolloin HIFK tuli samanlaisella voimakkaalla karvauksella Kärppien päälle Raksilassa ja tänään kävi samoin. Tuossa runkosarjaottelussa HIFK pääsi 0-2 karkuun, mutta peruutteli loppupelin ja hävisi. Tänään meni muutoin samoin, paitsi HIFK ei ensimmäisen erän hallintaansa saanut hyödynnettyä tuloksellisesti.6-11 laukaukset ensimmäiseen erään.
Mielestäni Hifk ei lähtenyt otteluun puolustusvoittoisesti, vaan yritti täystyrmäystä ensimmäiseen erään. Pitkään näyttikin hyvältä, kunnes Kärpät iski vaarattoman näköisestä tilanteesta.