Itse en ymmärrä yhtään miten joku Tapparan kannattaja voi sanoa ettei edes paljon harmita hävitä KalPalle. Aivan uskomaton juttu. Jos olisi Tapparan äijiä, niin ei tarvitsisi näyttää kuin Pekka Virran naamataulu, niin häviäminen otttaisi suhteellisen kovasti päähän. Suhteellisen vastenmielinen ja ylimielinen kaveri. Faktahan on se, että vaikka Tappara on ollut tätä kevättä ennen neljä kertaa finaaleissa, niin kolme kertaa sieltä on tultu hopeiset mitalit kaulassa pois. Ei luulisi olevan maha täynnä kelläkkään. Hopea kun on hävitty mitali, vaikka miten yrittää positiivikseksi kääntää.
Itse odotan tästä mielenkiintoista sarjaa. Kaksi hyvää joukkuetta vastakkain tässä sarjassa. Tapparaa pidän selvänä suosikkina tähän sarjaan ja tämä asetelma tuskin Tapparan kokenutta joukkuetta kauheasti kipsaa kuitenkaan. Onhan Tapparalla ainakin omasta mielestä paljon potentiaalia parantaa vielä ja rosteri on todella laadukas. On tälläkin faktalla merkitystä, vaikka kuinka sanotaan että ei niillä nimillä ole merkitystä. Pystyykö KalPa kuinka paljon vielä parantamaan?
KalPan pelaamista on ollu ilo katsella (Pekka Virrasta huolimatta) ja aivan varmasti tulee kovan haasteen antamaan Tapparalle tässä sarjassa. Kilpeläinen pelaa aivan huikeaa kevättä ja pystyy varmasti jopa yksin voittamaan pelejä. Toki turha tässä on myöskään vähätellä Dominikin pelaamista. Helvetin hyvä maalivahti myös ja tuskin Tappara häneen tässä sarjassa kaatuu missään vaiheessa. Maalivahdit menee aika tasan tässä sarjassa omasta mielestäni. Kaksi liigan parasta maalivahtia vastakkain ihan ehdottomasti.
Hyökkäys menee Tapparalle minun mielestäni aivan selvästi ja nimenomaan siityä syystä, että ratkaisijoiden lista on huomattavasti laajempi kuin KalPalle. Tällä asialle saattaa olla aika paljonkin merkitystä ja tässä on selvä etu Tapparelle. Toki KalPalle kärki on hyvässä iskussa, mutta luonnollisestikkin laajuutta ei hyökkäyksessä ole samalla tavalla kuin Tapparalla.
Puolustus menee jollakin tavalla aika tasan tässä, molemmilla tarpeeksi kiekollisuutta. KalPan puolustus on ainakin tähän asti pystynyt vastaamaan todella hyvin myös fyysisyyteen ja en näe miksei pystyisi myös tässä sarjassa. Aika tasan menee omasta mielestäni.
Vaikka itse olen Kärppien miehiä, niin en hyppää kummankaan bandwagoniin tässä sarjassa, vaan katson pelejä katsomisen ilosta. Eli on täällä ainakin yksi, joka ei ole hypännyt KalPan junaan. Mut itse luulen, että Tapparan kärsivällisyys riittää tässä sarjassa ja sarja menee Tapparalle 4-2. Olen ollut koko kauden sitä mieltä ettei yksikään joukkue voita Tapparaa neljää kertaa ja uskon näin myös olevan. Se ei ole KalPan vähättelyä tai heidän mahdollisuuksien lyttäämistä. Jos olen väärässä, niin myös sen mielllään myönnän.
Mutta nauttikaahan finaaleista. Parempi joukkue tämänkin sarjan tulee voittamaan. Kiitos ja anteeksi.