Onnea HIFK leiriin ja onnea jatkoon. Itse pidin siitä tässä sarjassa, että yhtään sikailua ei nähty. Hieman fyysisempääkin peliä olisin vielä JYPiltä toivonut, mutta itse asiassa HIFK vastasi siinäkin puolella hyvin. Mutta raukkamaisuus ja älyttömyydet loistivat poissaolollaan - ja onneksi myös tänään ottelun lopussa. Jotkut harvemmin hallilla käyvät (todennäköisesti) toisella erätauolla pohtivat, kenet Yonkman hakee tappeluun kolmannessa erässä, jos ottelu on ratkennut. Siihen on todettava nyt ja silloin, ettei ole Yonkman senluonteinen pelaaja, että alkaa ketään mättämään ilman syytä - ja hyvä niin. Parempansa tunnustaminen paras seitsemässä sarjassa on myös viisautta viime minuuteilla. Ja loppuun saakka JYP pelasi, siitäkin kiitos.
HIFK:n puolella on jatkossa oltava, koska toista sarjaa on hehkutettu liikaa. Siinä on oikeasti loistanut nuorten maailman mestarit, jotka on HIFKin saatava kiinni, tuli vastaan kumpi tahansa - siinä onnistuessaan stadin kingit juhlivat. Itse alan siihen uskoa!
Ja me otetaan pronssit - tällä kertaa Mikko Luoman kunniaksi ehkäpä. Diego taitaa lopettaa tähän kauteen (en toivo toki sitä) ja ansaitsisi mitalin kaulaansa. Hän on yksi JKL:n jääkiekon malliesimerkkejä.
Diskoksen ja kakkosdivarin kautta NHL:ään ja paljon paljon muuta. Enpä silloin Diskos - Titaanit nousukarsinnan päätyttyä ja Diskos Academic fun clubin juhliessa saunalla yhdessä joukkueen sangen nuorten pelaajien kanssa nousua ykkösdivisioonaan, olisi uskonut, minkä uran Mikko vielä luo.
B4 katsomossa, jossa istun, on keskiosassa yksi todella ärsyttävä kaveri, joka jokaisessa pelissä jaksaa arvostella Luomaa ihan itse itsensä nolaten ja kovaakin huutaen - usein syyttä suotta. 12 vuotias poikani on nimennyt tämän kaverin asiantuntijaksi, ja ironia sekä pelin ymmärtäminen on isältään opittua. Itse siis lähden kannustamaan Mikko Luoman kunniaksi JYPin voittoon pronssipelissä.
Siitä on suunnilleen 19 vuotta nimittäin, jollen väärin muista, kun Diskoksen nousua juhlittiin. DAF:n rumpalina haluan nähdä Mikon pokkaamassa mitalia, jos ura sattuisi tähän kevääseen päättymään. Mutta jos Mikko jatkaa, niin ensi kaudella "asiantuntijan" avatessa ensimmäisen kerran suunsa käyttäydyn pitkästä aikaa katsomossa huonosti - ja käännyn karjaisemaan kyseiselle tyypille, että TURPA KIINNI IDIOOTTI! (anteeksi pieni vuodatus loppuun, mutta luon itselleni pronssipelifiilistä - ja toivottavasti jolle kulle muullekin).
Kaikki matkaan kannustamaan Mikkoa ja koko JYPin joukkuetta perjantaina pronssipeliin. HIFKin matkaa mestaruuteen ehdimme ihastella sen jälkeen