Nämä hommat on varmaan tässäkin ketjussa moneen kertaan sanottu, mutta tulevatpa ne nyt vielä kerran tältäkin näppäimistöltä, kun siihen kerta kerrankin on aihetta.
Tyätyy tulla kehumaan tätä mahtavaa Joukkuettamme, joka pelaa nyt pleijareita suurella sydämellä. Monta vuotta on Oulussa katseltu melkoista paskaa ja pakko sanoa, että olen helvetin ylpeä kannattajana siitä, että meillä pelaa jengissä uskomattoman paljon omia kasvatteja. Siihen kun päälle laitetaan muutama onnistunut ulkkarihankinta ja erinomainen valmennus, niin tulos on tämä. Aivan sama miten tässä nyt tuleekaan käymään, niin kyllähän tämä on yksi kaikkien aikojen Kärppäjoukkueista. Ennen kautta en uneksinutkaan, että Spede, JMA ja Lasse pelaisivat meillä. Pirneskin on tehnyt hyvää työtä ennakkoluuloista huolimatta.
Silti parastahan tässä joukkueessa on nimenomaan se, miten kaikki pelaajat sitoutuvat Joukkueeseen ja tekevät kaikkensa voittaakseen muidenkin, kuin oman itsensä takia. Tuo me-henki oikein paistaa tuosta porukasta, mikä näkyy kurittomien jäähyjen puutteena, blokkauksina ja tiiviinä puolustuspelaamisena. Jokainen pelaaja yrittää aina hakea sitä ratkaisua, mikä on parhaaksi Joukkueelle.
Muut fanit, ne jotka ovat hyvin usein lomilla ennen meitä, jaksavat aina osin leikkisästikin meitä muistuttaa, miten meillä on rahaa ja sitä pelaajiin käytetään ja miten se tekee meistä ostojengin, vaikka tilannehan on juurikin toisin päin. Meillä pelaajilla on sitä jatkuvuutta, mitä muualla on huonommin nähtävillä ja omia kasvatteja nousee vuodesta toiseen. Vanhat meiltä lähteneet pelaajat taasen palaavat ilomielin takaisin. Haatajakin tuossa eilen mainitsi, miten seuravaihtoehdot ovat KHL tai Kärpät, vaikka täällä miten IFK-fanit hänelle punaista sydäntä huusivatkin. Kyllä se veri on ainoa asia, mikä Junnun sydämessä on punaista ja loppu on keltamustaa...
Helvetin ylpeä olen, kävi miten kävi. Tämä on mun Kärpät!