Playoffs 2014–2015 – sulaa vahaa vai jäätyneitä unelmia?

  • 17 483
  • 69

Selänne 8#

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, KalPa ja Anaheim Ducks
Pakko kiitellä tänne eilen paikalla ollutta yleisöä. Kävin katsomassa elämäni ensimmäisen playoff pelin paikan päällä ja oli kyllä aivan loistava tunnelma koko pelin ajan. Tuntui, että yleisö todella oli kuudes kenttäpelaaja. Osa syynsä tähän on tietenkin kotijoukkueen hienolla pelillä, mutta kuitenkin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Pakko kiitellä tänne eilen paikalla ollutta yleisöä. Kävin katsomassa elämäni ensimmäisen playoff pelin paikan päällä ja oli kyllä aivan loistava tunnelma koko pelin ajan. Tuntui, että yleisö todella oli kuudes kenttäpelaaja. Osa syynsä tähän on tietenkin kotijoukkueen hienolla pelillä, mutta kuitenkin.
Hyvä tunnelma saatiin aikaan läpsyttimillä. Harva istumapaikkakatsoja viitsii taputtaa pelin aikana ja pelikatkoilla, mutta kun isketään läpsytin käteen niin johan tekee mieli läpsyttää.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Hyvä tunnelma saatiin aikaan läpsyttimillä. Harva istumapaikkakatsoja viitsii taputtaa pelin aikana ja pelikatkoilla, mutta kun isketään läpsytin käteen niin johan tekee mieli läpsyttää.

Onko se väärin jos se tuo tunnelmaa? Itse heitän läpsyttimen penkin alle ja hakkaan käsiä yhteen. Kyllähän se vähän hölmöltä näyttää kun 3000 ihmistä hakkaa käsiään keltaisella paperiviuhkalla, mutta jos se lisää tunnelmaa tuonne kirkkoon, niin antaa mennä vaan.

Mutta tunnelma oli huikea verrattuna lauantaiseen.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Onko se väärin jos se tuo tunnelmaa?
Ei, tuntuu vaan vähän keinotekoiselta. Mutta mieluummin toki äänekäs kannustus läpsyttimillä kuin ei mitään kannustusta ilman läpsyttimiä.
 

Limeton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa mitalikannassa 2016-2017
Läpsyttimet ovat parasta mitä lätkäkatsomoiden aktivoimiseksi on keksitty. Kaikki mikä, pl. huutaminen ja käsien taputtelu, on keksitty oman joukkueen kannustamiseksi, fiiliksen nostamiseksi ja yleensä tapahtumaelämyksen edistämiseksi tuntuu joidenkin mielestä olevan keinotekoista, hölmöä ja junttimaista. Vaan ei se mitään, osaahan ne Änärissäkin katsojat heilutella yhtä sun toista. Kaikki maailman lätkäkatsomot ovat siis yhtä dorkia. Onneksi on vielä Kai Nu Lainen ja Hollanti, jotka osaavat oikealla tavalla kannustaa.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko se väärin jos se tuo tunnelmaa? Itse heitän läpsyttimen penkin alle ja hakkaan käsiä yhteen. Kyllähän se vähän hölmöltä näyttää kun 3000 ihmistä hakkaa käsiään keltaisella paperiviuhkalla, mutta jos se lisää tunnelmaa tuonne kirkkoon, niin antaa mennä vaan.

Mutta tunnelma oli huikea verrattuna lauantaiseen.

Itsekin mielummin hakkaan käsiä yhteen, etenkin kun on tullut todettua että läpsytin ei kestä kolmea erää. Mutta minusta läpsyttimet ovat silti erittäin hyvä keksintö: se todistetusti madaltaa kynnystä kannattaa omaa joukkuettaan muutenkin kuin silloin kun tulee maali. On kyllä aina huvittavaa kun (etenkin) vierasfanit joskus näitä kommentoivat kovin ärsyyntyneenä. Kuopio on Kuopio ja täällä tehdään niin kuin on hyväksi havaittu. Läpsyttimistä lähtee hirveä mekkala, mutta ääni ei ole paha eikä kuulosta mitenkään mekaaniselta.

Ihan niin kuin Hollanti totesikin, kaikki mikä parantaa tunnelmaa, on hyväksi.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei, tuntuu vaan vähän keinotekoiselta. Mutta mieluummin toki äänekäs kannustus läpsyttimillä kuin ei mitään kannustusta ilman läpsyttimiä.
No ei niin keinotekoiselta kuin ne puhallettavat putken pätkät, joista ei edes järkevähköä ääntä lähde. Ovat paljon huonompia saunan sytykkeitäkin. Ja väärinkannattamisen välttämiseksi, en ole läpsyttänyt, nenänvartta pitkin ole katsellut hurjiksi.
 

Bondarev

Jäsen
Säälittävää rimpuilua! Siinä on kaksi sanaa jotka kuvaavat KalPan playoff pelaamista.
Dufva vs Virta 100-0! Ei neppikiekolla näissä karkeloissa pärjää.

Itse itseä lainaten, käsi ylös virheen merkiksi! Sen verran pitää selkärankaa olla, että voi virheensä myöntää. ISO muutos on tapahtunut tämän ottelusarjan kenttätapahtumissa. Toki nyt lähdetään taas "nolla-nollasta" ja noutaja voi tulla, mutta jo nähdyn perusteella KalPa (Virta) teki tästä hyvän playoff-sarjan.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
KalPan pelaajat saapuvat haastatteluun Carolinan 2002 -finaalilippis päässään.

Ylen juttu tässä.

Aika mielenkiintoinen juttu ja varmasti joukkueen sisäinen hengen nostatus -kikka.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Nythän tämä homma ratkeaa ihan täysin henkisellä tasolla. Otteluseuraantaan jo kirjoittelinkin, miten tämän päivän pelissä näkyi se, miten huonosti joukkue osasi käsitellä tilannetta, jossa se olikin kuskin paikalla sarjassa. Huonointa kiekollista peliä koko kaudella. Tässä kohtaahan johtavien, kokeneiden pelaajien pitäisi johtaa porukaa teoillaan ja henkisellä vahvuudella, mutta Jokela ja Voutilainen on joukkueen huonoinpia pelaajia tällä hetkellä.

Tänään saatiin kirittyä peli aina tasoihin, mutta keskittyminen ja kantti ei riitä kun peli pitäisi tylysti hoitaa kotiin. No tästä pitää ottaa oppia seuraavaan kauteen. Kyllähän tänään näkyi miten paljon eroa joukkueilla on play-offs kokemuksessa.

Ja nyt kyllä Chiodo maaliin. Perhosen täytyy tämä kesä harjoitella muutama tuhat toistoa siitä, missä se maila pitää olla sivuttaisliikkeessä. Veikkaan että Lukko on scoutannut tuon puutteen kun sinne kiekkoja laittavat noissa tilanteissa.
 

Boston -68

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa. Vahva sympatia "kasvattajaseura" JYPille.
Homma ratkeaa siihen, kun vaihetaan maalivahtia. Perhonen imenyt längeistä joka matsissa. Minkälaisia laukauksia Andylle tuli vs.Perho-pehmeä. Kalpan puolustus oli täyttä kuraa kahdessa ensimmäisessä pelissä. Yhtään helppoa Andy ei päästänyt, sen totesi kommentaattorina olleetkin. Voidaan me luovuttaakkin ja katsoa taas kun Perhonen laskee päänsä ja toteaa längeistä meni, niin kuin ennenkin. Kyllä Raumalla asia on rekisteröity.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Ehdottomasti Chiodo maaliin maanantaina, ei tuolla Perhosella pärjätä.

Olen 100-varma, että Virta laittaa Chiodon maaliin maanantaina!
 

Kurmuuttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalikka
Homma ratkeaa siihen, kun vaihetaan maalivahtia. Perhonen imenyt längeistä joka matsissa. Minkälaisia laukauksia Andylle tuli vs.Perho-pehmeä. Kalpan puolustus oli täyttä kuraa kahdessa ensimmäisessä pelissä. Yhtään helppoa Andy ei päästänyt, sen totesi kommentaattorina olleetkin. Voidaan me luovuttaakkin ja katsoa taas kun Perhonen laskee päänsä ja toteaa längeistä meni, niin kuin ennenkin. Kyllä Raumalla asia on rekisteröity.
Boston-68, jos sinä oikeasti ilmloitat suosikkijoukkueksesi Jypin JA Kalpan, niin olet trolli.Poistakaa tämmönen luuseri listoilta väliyyömästi.
 

Boston -68

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa. Vahva sympatia "kasvattajaseura" JYPille.
Kuules jurnuttaja. Olen syntyperäinen Jyväskyläläinen ja asunut pitkään Kuopiossa. Takaan että olen ollut useammin montussa kannustamassa Kalpaa kuin sinä. Pleijareissa olen katsonut kaikki vierasmatsit proolta, sarjassa Lukko-Kalpa eli revi siitä. Minulla on kaksi joukkuetta jota kannatan, se ei lienee tällä foorumilla rikos.Toki jos Kalpa tippuu, siirryn seuraamaan Jypin otteita. Jos sinua totuus kirpaisee, jätä lukematta viestini. Kasva aikuiseksi.Tai poista itsesi asialliselta foorumilta.
 
Viimeksi muokattu:

Kurmuuttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalikka
Kuules jurnuttaja. Olen syntyperäinen Jyväskyläläinen ja asunut pitkään Kuopiossa. Takaan että olen ollut useammin montussa kannustamassa Kalpaa kuin sinä. Pleijareissa olen katsonut kaikki vierasmatsit proolta, sarjassa Lukko-Kalpa eli revi siitä. Minulla on kaksi joukkuetta jota kannatan, se ei lienee tällä foorumilla rikos.Toki jos Kalpa tippuu, siirryn seuraamaan Jypin otteita. Jos sinua totuus kirpaisee, jätä lukematta viestini. Kasva aikuiseksi.Tai poista itsesi asialliselta foorumilta.
Kato perhana provo osui ja uppos. Edelleen sanon, että et voi kannattaa samaan aikaan JYPiä ja KalPaa. Se ei vaan toimi. Jos yrität edelleen uskotella itsellesi, että näin voisi olla, niin hakeudu hoitoon ja pian. Oikeasti.
 

Boston -68

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa. Vahva sympatia "kasvattajaseura" JYPille.
Tunnen Ritarin henkilökohtaisesti, menneiltä ajoita. Ikää kun jo on . Kyllä Kalpan huivia, Jypiä vastaan pelatessa on tullut pidettyä ja Kalpaa kannustanut, mutta jos jollekin on hävittävä, niin sitten Jypille☺.
 

Kurmuuttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalikka
Homma ratkeaa siihen, kun vaihetaan maalivahtia. Perhonen imenyt längeistä joka matsissa. Minkälaisia laukauksia Andylle tuli vs.Perho-pehmeä. Kalpan puolustus oli täyttä kuraa kahdessa ensimmäisessä pelissä. Yhtään helppoa Andy ei päästänyt, sen totesi kommentaattorina olleetkin. Voidaan me luovuttaakkin ja katsoa taas kun Perhonen laskee päänsä ja toteaa längeistä meni, niin kuin ennenkin. Kyllä Raumalla asia on rekisteröity.
Niin ja lisäyksenä vielä, kun ihan aikuistumisestakin koit olevasi pätevä minulle kertomaan. Olen nähnyt paikan päällä, kun KalPa on voittanut finaalipelin ja pronssipelin.En usko, että meitä on kovin monta.
 

Boston -68

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa. Vahva sympatia "kasvattajaseura" JYPille.
Jurnuttaja, joko olet täysi-ikäinen. Jutussi ei vaikuta siltä. Minä kannatan ketä haluan ja olen montussa maanantaina. En viitsi enään reakoida sinuun mitenkään, en näe mitään syytä. Ei se Jypin vika ole jos Perhonen päästä längeistä joka peli.
 

Haalariosasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jälleen yksi luku on kirjoitettu KalPan playoffs historiaan. Vaikka kevät tarjosi myös hienoja elämyksiä, kuten paikka kuuden joukossa ja hieno nousu sillasta, ei mahda mitään että kyllä nyt on taas haalari tyhjä.

En tiedä onko liian aikaista alkaa mitään syväanalyysiä tekemään tai syitä tappioon etsimään, mutta hiukka kyllä harmittaa, itse asiassa helvetisti, tuo mihinkään johtamaton kulmissa pörrääminen, mitä ollaan saatu koko kausi taas ihastella. Ei tarvitse paljoa ihmetellä miksi KalPan ottelut ovat vähämaalisia. Tässäkin sarjassa (kuten tänään) nähtiin mitä saattaa tapahtua kun kiekkoa ja miestä toimitetaan maalille. Kyllä sitä kiekkoa ja miehiä pitää saada/haluta maalille, mikäli mustaa verkon perukoille halutaan, pelkkä pörrääminen ei riitä. Itseasiassa KalPan sota-alueen ulkopuolella pyöriminen ilman minkään sortin laukausta/maalille toimitusta alkoi olla todella turhauttavaa katsottavaa. En tiedä mitä Virta tuollaisella pelaamisella ajoi/ajaa takaa vai eikö saanut joukkuetta toteuttamaan maalille toimituksia, maskipelaamista, rebound-pelaamista kuin ajoittain mutta pahoin pelkään että samaa väsynyttä pörräämistä ja siitä johtuen vähämaalisia otteluita on jatkossakin luvassa. Niitä odotellessa on onneksi pitkä loma hokista edessä, niin ja lomathan on aina kivoja. Nyt kun pitkä kausi on takana, on Haalariosastonkin aika vaieta, heittää haalarit naulaan ja vetää happea KalPasta ja hokista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös