Playoffs 2012

  • 100 563
  • 239

BaronFIN

Jäsen
Itse asiassa eilinen 4800 osuu juurikin siihen parhaimpaan katsojamäärään, joka mahdollistaa suurimman oheismyynnin. Täysi tupa, niin tuolla käytävillä ei kukaan liiku minnekään -> huonompi myynti.
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kokoonpanot

Mites nää kokoonpanot. Mun mielestä pitäis laittaa ainakin Jormakka kehiin ja mahdollisesti myös Tavi. Ketkä tässä tapauksessa pitäis istuttaa kokoonpanosta? Toisaalta voittavaa joukkuetta ei vaiheta, mut tuoreet jalat ois nyt aika kultaa tuolla kentällä. Loppia en uskaltais laittaa kentälle siel vois tapahtua jotain kauheuksia.

Pikkarainen on mun mielestä ollu ainakin suht pihalla kiekon kanssa, Wärn taas ei välttis ole ihan niin kovassa kunnossa mitä oli syksyllä, ku oli se loukkaantuminen. Sopanen taas vois istua yhen pelin katsomossa niin sais jonkunlaisen buustin taas seuraaviin peleihin.

Vaihtoehtoja on, mut ite en oo oikein saanu selvyyttä, mitä täs pitäis tehdä, joitain nyt ainakin!
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse asiassa eilinen 4800 osuu juurikin siihen parhaimpaan katsojamäärään, joka mahdollistaa suurimman oheismyynnin. Täysi tupa, niin tuolla käytävillä ei kukaan liiku minnekään -> huonompi myynti.

Voihan se toki olla noinkin. Itse olen kyllä aina haluamani saanut ostettua oli halli sitten ollut täynnä tai vähemmän täynnä.
 
Nostetaanpas hieman esille tänään kolme tähteä napannutta Brocklewurstia.

Mies kellottaa puolustajista pienimpiä peliminuutteja, mutta +/- tilasto on aika huimaa luettavaa:

Brocklewurst +5
Latvala +3
Järvinen +1
Seikola -1
Marttinen -1
Jalvanti -2
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnea Pelicaaneille jo varmasta hopeasta!
Onnea Pelicaaneille edessä kiiltävästä kullasta!

Ja kiitokset vauhdikkaista ja viihdyttävistä UrhoTV:n peleistä, myös Bluesille!

Hyvää taistelua finaaleihin!
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pari vuosikymmentä Lahtelaista jääkiekkoa seuranneena tunne on jotenkin epätodellinen. Eikö finaalipaikkaan vaadittukaan voittamisen kulttuuria ja vuosien play-off kokemusta?

Erot ovat pienet. Onnistuneet hankinnat ja oikea heppu penkin aakse niin alkoi tapahtua.

Mitään ei ole vielä voitettu. Jos kuvataan suhdeluvuilla arvostustani mestaruuteen, hopeaan ja pronssiin, niin luvut ovat 90-6-4. Eli valtava pettymys on jos kultaa ei tule.

Karsinnoista finaaliin on jo suorituksena 4D-dokumentin paikka. Jos mestaruus tulee, niin kokoillan elokuvan oikeuksista voidaan ruveta neuvottelemaan.
 

majusa3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kiekkoreipas, Lahti 1976-1985
Pari vuosikymmentä Lahtelaista jääkiekkoa seuranneena tunne on jotenkin epätodellinen. Eikö finaalipaikkaan vaadittukaan voittamisen kulttuuria ja vuosien play-off kokemusta?

Erot ovat pienet. Onnistuneet hankinnat ja oikea heppu penkin aakse niin alkoi tapahtua.

Samoilla linjoilla ollaan! Itse olen myös Hyvin, Hyvin Onnellinen! Olen seurannut Lahtelaisen kiekkoilun ”rämpimistä” jo jostain 1976 - 1977 asti, joten vihdoinkin kaikki hankinnat onnistuivat tällä kertaa ja penkin päähän saatiin sitä voittamisen kulttuuria, ja toivotaan, että nyt saadaan myös se poika vihdoin kotiin! JESS!
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
On tää helvetin hienoa.

Mutta pitää muistaa että kausi on vielä kesken ja loppuhuipentuma edessä. Eiköhän nyt sitten paineta päätyyn asti kun ollaan näin pitkälle päästy.
 

Joukkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, ja muu pohjoinen Suomi
Mukava nähdä Paakkolanvaarakin taas elementissään kun on päässyt kuntoon ja vaivoista eroon ja huokuu peli iloa. Kiekko pysyy mukana ja porukkaa vedetään kahville urakalla.

Aivan loistavaa 4 kentän työskentelyä. Menisi varmaan tällä hetkellä ylemmissäkin kentissä ainakin 3ssa. Menisi heittämällä Immosen tilalle tällä hetkellä mutta muuten menetetään iso osa 4 sesta.
 

Jeeveli

Jäsen
On tää vaa ihan uskomatonta kaikkien näiden vuosien jälkeen mitä on joutunu(jouduttu) katsomossa "kärsimään".

Kiitos jo tähänastisesta Pelicans, mutta kyllähän tällainen kausi ansaitsee sen kirkkaimman päätöksen...
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Reipas, Hockey-Reipas, Reipas, Pelicans, Eloranta, Aravirta, nyt Suikkanen ja sit mä itkin :'''''''')

Kiitos Pelicans ! Kiitos Suikkanen-Lehtonen-Nurminen ! Kiitos Kaarna, pelaajat, markkinointi, toimisto, huoltajat, hierojat, Ääriliike, fanit, kannattajat, lahtelaiset ! Tätä päivää on odotettu villeimmissä unelmissa vuodelle 20XX ja nyt se on totta 11.4.2012. Tunteet pinnassa, sanattomaksi vetää väkisinkin :'''')
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
70-luvulta on tuolla pyöritty, silloin tosin enemmän tuli etsittyä kolikoita katsomon alta kuin seurattua peliä. Ja sieltä yläkiskalta faija osti aina lihiksen, perkele että maistui hyvältä pojan suussa.

Meni 80-luku ja tuli 90-luku ja joukkueelle uusi nimi. Hallissa käytiin, enemmänkin sosiaalisen tapahtuman merkeissä jätkien kanssa paskaa jauhaen. Peliesityksethän harvoin aiheuttivat hurrausta. Käytiin kattomassa divaria Savonlinnassa, Järvenpäässä ja ties missä.

2000-luvulla alkoi jo näkyä pieniä valonpilkahduksia mutta aina kun päätä nostettiin, tuli joku iso ja kova joka tiputti pleijareiden ekalla kierroksella pois. Mutta kiva oli kausi, todettiin. Eihän me oltaisi voitukaan menestyä, juteltiin. Vähän samanlainen olo oli kuin Suomi-futiksen kanssa: hetkittäisiä ilon hetkiä mutta että oikeesti kisoihin? Heh-heh.

Viime kaudella iskettiin sitten historian kovimmat fyrkat porukkaan. Tuli jätkiä änäristä asti: Yorkki ja Helminen, kovia poikia. Mutta niinpä: Sporttia vastaan taisteltiin putoamista vastaan ja ihmeteltiin että mikäs vittu meni taas pieleen? Taas kerran, eipä tuo nyt taas yllättänyt. Lahelaisiahan myö ollaan.

Tänään kattelin melkein tippa linssissä kun yli 5000 lahtelaista hakkaa käsiään (tai lärpyttimiä, miten vaan) yhteen ja ulvoo. Ja kentällä juhlii lahtelainen joukkue! Jumalauta! LAHTELAINEN! Eihän tää voi olla mahollista ja olo itsellä on jotenkin epätodellinen. Ihan kuin heräis Jennifer Lopezin vierestä vaikka siinä pitäis olla kantabaarin Känni-Elma.

Ei tätä pysty analysoimaan millään järjellä, hyvä että edes tajuaa että ollaan finaaleissa. Ensi maanantaina ne alkaa. Ne finaalit. Ja Lahen jäähallissa.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Tekojään katsomosta ekat pelit Ladessa katsottu, nyt hienon Isku Areenan lehtereiltä todistettu ensimmäinen mitali ja finaalipaikka. Niin paljon paskaa ja ivaa, epätoivoa ja yritystä mahtuu tuolle aikavälille, että ei oikein jaksa edes uskoa tätä!
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Ei tätä suuremmiksi sanoiksi vielä pysty pukemaan.

Vuosi sitten Sporttia vastaan pelasimme liigakarsintoja. Silloin oli aidosti pelko, että mitä jos ei voitetakkaan ?
Nyt vuosi myöhemmin Lahessa, Pelicans pelaa SM-Liigan finaaleja. Tämä on jotai niin uskomatonta, ettei tätä nyt tarkemmin pysty analysoimaan.

Historiaa on tullu jo pariin otteeseen tehtyä, mutta siihen lopulliseen päämäärään on vielä yksi este ylitettävänä.

Usko omiin on kova, eikä se ole kadonnut missään vaiheessa. Toi turkoosipaitainen meiän Pelicans on joukkue isolla J:llä. Joten taistelu kirkkaimmasta alkakoon.

Ääriliikettä lainaten lopuksi;
"Pohjalta me noustiin, nyt muita kaadamme. Tää on mun jengi, sitä koskaan vaihda en"
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä mä ymmärrän, että ensimmäinen mitali on nyt tosiasia, mutta hei ei nyt vielä kiitellä ketään! Isompaa on tulossa!

Huomasiko muuten joku Aaron Brocklehurstin peliä tänään. Okei yksi iso virhe, josta bluesilainen pääsi puolittaiseen maalipaikkaan, mutta muuten hienoa peliä nuoren Hurrin kanssa. Brocklen tehotilasto on muuten +6 näissä tosipeleissä.

Mielestäni Brockle on ollut koko playoffien mittakaavalla Pelsujen luotettavin nimenomaan omassa päädyssä. Naurakaa vaan, mutta minä olen tätä mieltä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Kyllä mä ymmärrän, että ensimmäinen mitali on nyt tosiasia, mutta hei ei nyt vielä kiitellä ketään! Isompaa on tulossa!

Huomasiko muuten joku Aaron Brocklehurstin peliä tänään. Okei yksi iso virhe, josta bluesilainen pääsi puolittaiseen maalipaikkaan, mutta muuten hienoa peliä nuoren Hurrin kanssa. Brocklen tehotilasto on muuten +6 näissä tosipeleissä.

Mielestäni Brockle on ollut koko playoffien mittakaavalla Pelsujen luotettavin nimenomaan omassa päädyssä. Naurakaa vaan, mutta minä olen tätä mieltä.

Jep, oon itekin huomannut saman. Alkukaudesta Brockle oli se hasardipakki joka sai meiltä faneiltakin paskaa niskaansa. Mutta nyt, playoffeissa 2012, yks Aaron esittää esimerkillistä puolustuspelaamista ja näyttää että kaudessa on opittu ja paljon! Eikä varmasti vähiten Suikkasen ansioista ;)

Kiitos kuuluu antaa myös Joonas Järviselle. Lade loukkaantuu, fanit pelkää että nyt meillä tulee olee ongelmia puolustuspäässä ja Järvinen tekee juuri niin kuin tällasessa tilanteessa johtavan puolustajan pitääkin. Järvinen oli tänään kentällä The Boss, sanokaa mitä sanotte. Hän voitti tämän pelin Pelicansille, toki unohtamatta Koskirannan hyviä tarjoiluja, Laschin panosta ykköskentän pelissä, ei loistokkaasti mutta varmasti pelannutta kakkoskentää ja meidän loistavaa neloskenttää.

Ja mitä ihmettä, en ollut näkevinäni Seikoltaltakaan naurettavia puolustuspään sähläilyjä tänään??? Fakta on se että tänään koko joukkue pelasi helvetin hyvin ja näytti koko lahtelaiselle kiekkoyleisölle että tää jengi on kova. Ja arvatkaa mitä? Tää jengi on nyt SM-finaaleissa!
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Nöyrimmät onnittelut Lahteen finaalipaikasta. Menin lukemaan ess.fi -raporttia viimeisestä pelistä ja lehden kommenttipalstaa lukiessa vasta käsitti kuin iso asia tämä on Lahtelaiselle lätkälle kaiken paskan jälkeen. Tuli mieleen JYPin finaalikevät 09 helvetillisen odotuksen jälkeen. Hattu ylös saavutuksesta. Seuraavaan sarjaan sitten onnea mutta ei liikaa ;)

Mutta tosiaan, nauttikaa se hetki tästä!
 

Kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Todella suuret onnittelut saavutetusta finaalipaikasta ! Nyt vielä hajuton, mauton ja väritön Jyp selälleen, ja ei muuta kuin bileet pystyyn ! Olen kadehtien seurannut täältä saimaan rannalta tällä kaudella liitoanne, ja suuri hatun nosto ja kumarrus tehdylle työlle, ja ennenkaikkea kaksikolle Kaarna- Suikkanen.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vähän kumma fiilis nyt. Kauan on mitalia (edes sitä pronssia) odotettu ja nyt se on varma. Joskus tuli mietittyä, että jos joskus se mitali tulee, niin sitä tulee tuuleteltua helvetisti. Silti nyt ei tunnu juuri missään. Ihan samanlainen hyvä fiilis kuin minkä tahansa voitetun playoff-sarjan jälkeen, mutta silti on tunne, että matka jatkuu ja mitään ei ole vielä saavuttu.

Nyt kun miettii niitä tunteita mitkä oli silloin joskus ennen joulua 2004, kun koko homman loppuminen oli aivan hilkulla, niin huh huh. Ihan oikasti silloin mietti, että miltähän mahtaa tuntua käydä seuraavalla kaudella katsomassa jotain Suomi-sarjapelejä. Ei käynyt silloin mielessä, että kahdeksan vuoden päästä pelataan finaaleissa, taloudellisesti ollaan selkeästi kuivilla ja organisaationa kokonaisuudessaan liigan kärkeä.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Silti nyt ei tunnu juuri missään.

Juuri näin. Finaalipaikan varmistuttua oli jotenkin epäuskoinen olo, eikä sitä osannut juhlia riittävästi mielessään. Eikä osaa vieläkään. Totta kai oli hieno peli ja hieno voitto, mutta ei mitään muuta. Pelit jatkuvat ja mestaruutta tavoitellaan. Tämän tunnetyhjyyden jälkeen on vaikea kuvitella, miltä mestaruus tuntuisi. Saisiko siihenkään kunnon kosketuspintaa? Toivottavasti se selviää piakkoin.

Käy finaaleissa miten tahansa, onhan tämä ollut huikea kausi. Totta kai häviäminen harmittaisi todella paljon, mutta seuralle jo varmistunut mitali on äärettömän tärkeä. Ja eiköhän se faneillekin kirkastuisi ajan myötä. Mutta nyt vielä kerran kaikki peliin ja pytty Lahteen!
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noniin... Eilinen huuma on ohi ja tänään voi ruveta jo pohtimaan JYPpiä ja sen kaatamista, tää ei ole todellakaan ohi, eikä mitään ole voitettu. Pronssi ja kulta on ainoat mitkä voitetaan hopea hävitään, vaikka se sitten joskus puolen vuoden päästä ehkä saattaa maistuakin ihan hyvältä se hopeakin, ja joku pelaaja sitä uransa jälkeen saattaa fiilistellä, mutta silti. Voittoa lähdetään hakemaan kovasta Jypistä ja robottikiekosta, katotaan onnistutaanko! Kerranki ku ollaan täällä nii maha EI SAA OLLA vielä täynnä, vaikka tää kuinka hienoa onki!
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
70-luvulta on tuolla pyöritty, silloin tosin enemmän tuli etsittyä kolikoita katsomon alta kuin seurattua peliä. Ja sieltä yläkiskalta faija osti aina lihiksen, perkele että maistui hyvältä pojan suussa.

Tätä samaa täältäkin!

80-luvulla ja 90-luvun alussa omalla porukalla istuttiin yläkioskin vieressä seisomokatsomossa jo hyvissä ajoin ennen peliä ja jauhettiin sarkastisia heittoja isolla porukalla, ei edes voitu haaveilla pärjäämisestä. Tämä kaikki varmaankin kulminoitui kauden 92-93 helmikuiseen peliin, joka oli Salppurin kisojen iltamäen kanssa samaan aikaan ja hallissa oli noin 650 katsojaa virallisen ilmoituksen mukaan ja tosiaan muuta ei kuulunut kuin ilmastointilaitteen kohina.

Koettu on henkilökohtaisesti katsomossa nousuhuumaa Hockey-Reippaan kanssa, putoamiskrapulaa Reipas-Lahden kanssa ja taas nousuhuumaa ja laskukrapulaa Pelicansin kanssa. Mestaruushuumaa ei vielä olla koettu kenenkään kanssa, mutta nyt on meidän KEVÄT!
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mikä tää juttu on et heti ku Pelicans pääsee finaaleihin rupee tuolta muilta palsoilta porukka huutelemaan et "Pelsu on muovia" "Ruma nimi" "miks ei oo Reipas" "ootte vaan säälistä mukana" "Ette kuulu sm-liigan" yms. yms.

Emmä tiiä onks porukka jotenkin katkeria vai mitä tää kura nyt oikein on?! Ihan varmana jokaisen kohdalla, ihan sama vaikka joku Lukko tai vastaava vaihtais nimen toiseen niin silti pysyttäis oman joukkueen takana vaikeuksista huolimatta! Vaikka oma seura olis talousvaikeuksissa, mut silti pysyy pinnalla yrityssaneerauksen ja velkajärjestelyjen kautta niin silti seisotaan oman seuran takana!

Rupee toi nyppimään. Koko kauden aikana ei ole kuulunut oikein mitään vastaavia kommentteja, mut vähänki ku pärjää playoffeissa niin sit rupee kuulumaan jotain, jonka minä käsitän katkerana kitinänä. Nöyrästi ja kunnioittavasti aina suhtautunut muihin joukkueisiin ku ei Lahessa ole muuhun ollut varaa, miksei muutkin vois tällei käyttäytyä.

Joo ja okei tartuin provoihin, mut halusin vaan nostaa esille kiinnostavan seikan et just pleijareitten aikaan näitä kommenteja rupee kuulumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös