Hyökkäyspäässä on täysin selvää, että kunnossa ollessaan Jokerien kärkiäijät ovat tehokkaita (Ruutu, Lahti, Filppula, Eaves...). Punaisilla on pomminvarmoja pudotuspelionnistujia, kun esimerkiksi Paloposti-Kuhtakin pelasi viime keväänä (ensimmäiset?) huippupudotuspelinsä. Peltonen, Wirtanen ja esimerkiksi Kulta-Mikke tulevat olemaan kovia. Väitän, että tässä kuitenkin etu punakeltaisille.
Hassua, minä kun väitän edun olevan tällä(kin) osastolla IFK:lla.
Hardt-Eaves-Teräväinen
Lahti-Filppula-Pulkkinen
Ruutu-Hahl-Rita
Mäki-Heino-Tyrväinen
vs.
Granlund-Granlund-Pesonen
Peltonen-Wirtanen-Kuhta
Huhtanen-Redenbach-Somervuori
Nyholm-Liivik-Pöysti
Boldasin nyt nuo mainitsemasi tehokkaat pelaajat (+Hahl ja Pesonen) ja lukumääräisestihän noita tulee yhtä monta, mutta itse nostaisin tuolta esiin IFK:n materiaalin kolmos- ja nelosketjuista.
Mitä tulee spekulaatioon IFK:n ensimmäisen kierroksen vastustajasta, itse ottaisin mieluummin vastaan ensimmäisellä kierroksella Ässät tai Kärpät kuin Jokerit, puhtaasti oman pumppuni jaksamisen vuoksi, mutta kieltämättä tänä vuonna lähtisin luottavaisemmin mielin Jokerit-sarjaan kuin vuosi sitten. Joukkue on nyt täynnä kokemusta isojen pelien/sarjojen voittamisesta ja materiaali on erittäin laadukas. Pakisto on fyysisempi kuin vuosi sitten ja pelitapa toimii. Piinaavinta Jokerit-sarjassa olisi se viikon odotus ennen sarjan alkua.