Playoffit Digitv:ssä

• 4 707
  • 44

mara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Digitaalinen tv 3 rinnakkaiskanava lähettää otteluita alkaen 14.3
Sateliittitalosta vihdintie 3-5 Helsinki SAIN ASIALLISET NEUVOT SEKÄ KOHTUUHINTAISEN MHP BOXIN 290e KERRANKIN JÄRKEÄ MAIKKARIN TOIMISSA

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
KErtokaas nyt tyhmälle että mikä on tällä hetkellä 'se' digiboksi joka kannattaa hankkia? Eli sellainen että ei tarvitse ensi vuonna ostaa uutta ja että mahdolliset maksukanavatkin saa tarvittaessa näkyviin. Nokian joku malli kenties? Mistä saa halvimmalla?

mara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Daespoo
KErtokaas nyt tyhmälle että mikä on tällä hetkellä 'se' digiboksi joka kannattaa hankkia? Eli sellainen että ei tarvitse ensi vuonna ostaa uutta ja että mahdolliset maksukanavatkin saa tarvittaessa näkyviin. Nokian joku malli kenties? Mistä saa halvimmalla?

Pitää olla MHP TARKOITTAA JÄRJESTELMÄÄ SISÄÄNRAKENNETTU CONAX SALAUS MODEEMI ASIALLINEN VEHJE ON ESIM I-CAN
Tämän kaltaisella vehkeellä pärjää nyt ja tulevaisuudessa

SuperTero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,
SC Classic,
Suomen Leijonat
Viestin lähetti Daespoo

Mun mielestä sitä ei todellakaan kannata vielä ostaa. Ne tulee kehittymään vielä paljon. Kokoajan tulee lisää herkkuja.

Itse ratkaisin ongelman vuokraamalla laitteen kaapelityhtiöltä. Laite, Entertainment-kanavapaketti (sis. mm. extreme-,reality-,discovery-, animal planet-kanavat) ja Canaldigitalin yhteensä 53€ kuussa.

JPL

Jäsen
Muuten hyvä, mutta maanpäälliset digikanavat ei näy.... (etc. MTV3+) Jos eivät ole sitten jo tehneet molemmille taajuusalueille tarkoitettuja boxeja...

SuperTero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,
SC Classic,
Suomen Leijonat
Viestin lähetti JPL
Muuten hyvä, mutta maanpäälliset digikanavat ei näy.... (etc. MTV3+) Jos eivät ole sitten jo tehneet molemmille taajuusalueille tarkoitettuja boxeja...

Puhutko mulle? Kyllä sä saat kaikki kanavat näkyviin kaapelidigiboksilla. Digibokseja on kahta mallia periaatteessa...

-T=terrestial, eli jos taloyhtiö käyttää maanpäällistä antennia, niin toi on oikea vaihtoehto.

-C=Cable, eli jos taloyhtiö käyttää kaapeliverkkoa hyväkseen.

Kummallakin saat näkyviin samat peruskanavat näkyviin. Tietenkin laitteita on erilaisia mutta joko maanpäällisiin lähetyksiin tai kaapelilähetyksiin.

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Eli periaatteessa hommaan boksin jollainen käy mun kämppään (katolla antenni) kytken sen, ja avot, kanavat näkyy? Ei tarvi mitään palveluja tilailla, jos nuo peruskanavat riittää? (Yle Teema, MTV3+....)

Mulla kun ei tosiaan oo tota HTV:n kaapelia talossa kiinni, eli ei näy SUBTV:t eikä muutkaan kaapelikanavat, niin näkyvätköhän ne sitten boksin kautta? Tuskin nyt kuitenkaan....

Saakohan jostain vuokrata boksia määräajaksi? Pleikkarien ajaksi? Jollakulla täällä lainata/vuokrata?

SuperTero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,
SC Classic,
Suomen Leijonat
kanavat

Peruskanavat saat näkyviin vaikka et ota mitään maksullista kanavapakettia.
Sub,urheilukanava,mtv3+ ja nelonen plus tulee lisäks näitten yle1,yle2, mtv3 ja nelosen lisäks.
Sub näkyy didiboksin kautta osan päivää. Jotkut aamuohjelmat ja jotkut iltaohjelmat jää pois, jostain kumman syystä. Sit saisit näkyviin wellnet-kanavan jolta ei oo tullut ohjelmaa pitkiin aikoihin.

Eli hommaat semmoisen digiboksin, joka käy maanpäällisiin lähetyksiin. Sano myyjälle toi, niin kyllä se osaa sulle oikean laitteen myydä.

JPL

Jäsen
Viestin lähetti SuperTero
Puhutko mulle? Kyllä sä saat kaikki kanavat näkyviin kaapelidigiboksilla. Digibokseja on kahta mallia periaatteessa...

Sekä satelliittilähetyksiin tarkoitettuja.... joista ei saa noita kahta edellämainittuja näkyviin. Mutta jos sulla on toi kaapeli, josta sitten olet laittanut maksutkin näkyviin niin ok... käsitin että sulla oli sateliittivastaanotin, joka käyttää eri taajuusaluetta sekä eri modulointia kuin nämä Digi-boxeina myytävät vehkeet.

Eli my fault... (olisi ehkä pitänyt jopa tajuta että jos olet kaapeliyhtiöltä vehkeen ostanut, niin kaippa sulla kaapelilla tulee töllökanavat .. /me hakkaa päätään pöytään ;)

Tätähän ne ei usein muista mainita myydessään lautasta+jotain Canal Digital tms. pakettia että nämä normaalit digikanavat ei siinä näy. Paljon muuta kylläkin.

Viimeksi muokattu:

SuperTero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,
SC Classic,
Suomen Leijonat
Viestin lähetti mara
Huom digiboxilla näkyy myös MM kisoista huomattavasti laajempi paketti

En ihmettele yhtään vaikka asia näin olisikin. Ootkos mistä onkinut infoa tuosta?

tt73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse ratkaisin ongelman huomisen pelin osalta siten että marssin Hobby Halliin otin boxin kainaloon menin kassalle ostin osamaksulla 70 Eur käsirahalla, joka tulee laskulla himaan ja koska vielä en aio boxia omaksi ostaa (koska ne kehittyy vielä paljon ja hinnat tulee putoamaan) aion viedä sen takaisin ennenkuin 14 päivän palautusoikeus menee umpeen.
Tuleehan samalla katottua miten hyvin se näkyy :-)

SuperTero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,
SC Classic,
Suomen Leijonat
Viestin lähetti mara
Olen alan ihminen tieto on varma

Epäilemättä ;)

Voisitkos vähän kertoa huippusalaista tietoasi. Mitä kaikkea me digiboksin omistajat saamme kokea? Muutakin kuin lisää tv-otteluita ja koosteita?

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Digibokseja on kahta mallia periaatteessa...

-T=terrestial, eli jos taloyhtiö käyttää maanpäällistä antennia, niin toi on oikea vaihtoehto.

-C=Cable, eli jos taloyhtiö käyttää kaapeliverkkoa hyväkseen.
Tai oikeastaan niitä on kolme.

S = Satellite eli lautasantenni puuttui listasta (kalja vetoa että joku on jo huomauttanut siitä minua ennen).

EDIT: voitin. Olette mulla kaljan velkaa. Tarjoatte sitten ensi kerralle.

Itse otin Canal plussan ja sen mukana tuli digitaalinen dekoori/digi-boksi. Laitteen kuukausivuokra on 15 € kuussa ja Canal +:n katselumaksu on 27€ eli yhteensä 42€ ja niillä näkyy tavallinen Canal plussa, kulta ja sininen sekä ZAP-lähetykset (lauantaisin extra NHL-peli). Kaapeli-TVllä pyörii usein mainos, että liittyminen on ilmaista, joten suosittelen omasta puolestani.

Jos laitteen ostaa nyt, niin softia pystyy useisssa - jos ei kaikissa -malleissa päivittelemään myöhemmin, eli se ei ole syy miksi sitä ei kannata vielä ostaa. Itse odottelen vehkeitä joilla pystyy tallentamaan lähetyksiä muistiin (kovalevylle).

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Ja niistä peleistä...?

Laatikkokeskustelun lomassa on unohtunu ne itse pelit...

Eli muistaakseni (nyt ei ehi tarkistaan) sieltä MTV3+:lta ei tule kuin kaksi peliä. Perjantaina hifk-narrit, ja sit 3. semifinaaliottelu.

Ja muutenkin maikkarin matsitarjonta on hanurista. Telkkarista ei taida tulla kuin pelkästään lauantaisin pelit (pl. finaalit), ja ensimmäiseltä kierrokselta ei näytetä yhtään kolmatta ottelua. Miksi?

SuperTero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,
SC Classic,
Suomen Leijonat
Viestin lähetti dana77
Tai oikeastaan niitä on kolme.

S = Satellite eli lautasantenni puuttui listasta (kalja vetoa että joku on jo huomauttanut siitä minua ennen).

Jos laitteen ostaa nyt, niin softia pystyy useisssa - jos ei kaikissa -malleissa päivittelemään myöhemmin, eli se ei ole syy miksi sitä ei kannata vielä ostaa. Itse odottelen vehkeitä joilla pystyy tallentamaan lähetyksiä muistiin (kovalevylle).

Oot oikeassa, mutta satelliittidigiboksi on vähän eri asia kuin nää digiboksit T & C. S:llä et saa näkyviin kuin MTV3:n ja nelosen, ilmaiseksi. Korjaa jos olen väärässä. Eikös silloin nämä sub,mtv3+ ja nelonen plus jää kokonaan näkymättä? Korjaa jälleen jos olen väärässä, meinaa kiinnostaa tietää. Subiahan satelliitilla ei saa mitenkään näkyviin. Sub ja "kaapeliyhtiö" on tehnyt sopimuksen ainoastaan kaapeliverkkolevitykseen.

Ja se mitä olen seurannut niin ainoastaan Canal Digital mainostaa ilmaista satelliittilautasta ja boksia (l. ensimmäinen vuosi ilmainen, sitten maksaa), ainoastaan kun otat canal-kanavapaketin.

SuperTero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,
SC Classic,
Suomen Leijonat
Re: Ja niistä peleistä...?

Viestin lähetti Kyyberi

Ja muutenkin maikkarin matsitarjonta on hanurista. Telkkarista ei taida tulla kuin pelkästään lauantaisin pelit (pl. finaalit), ja ensimmäiseltä kierrokselta ei näytetä yhtään kolmatta ottelua. Miksi?

Tosta oon samaa mieltä. MTV3:lla on yksinoikeus sm-liigan peleihin ja suomen suosituimman urheilun kaikki pudotuspelit tulisi näyttää. Tietenkin kaikki salkkarifanit on raivoissaan.

Joka kierroksen päätteeksi saisi olla myös kunnon studio, jossa näytettäisiin pelien tilanteet ja maalit. Veisi ohjelmakartasta ehkä n.10 minuuttia. Muut ohjelmat voisi alkaa siis 10 minuuttia myöhemmin, tuskin kukaan siihen kuolisi.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Oot oikeassa, mutta satelliittidigiboksi on vähän eri asia kuin nää digiboksit T & C. S:llä et saa näkyviin kuin MTV3:n ja nelosen, ilmaiseksi. Korjaa jos olen väärässä. Eikös silloin nämä sub,mtv3+ ja nelonen plus jää kokonaan näkymättä? Korjaa jälleen jos olen väärässä, meinaa kiinnostaa tietää. Subiahan satelliitilla ei saa mitenkään näkyviin. Sub ja "kaapeliyhtiö" on tehnyt sopimuksen ainoastaan kaapeliverkkolevitykseen.
Itse asiassa en tiedä miten asia on, sillä itse omistan C:n. Sen verran kuitenkin vielä tiedän että digitaalinen Sub-tv:lta ei tule kaikki ohjelmat, vaan pelkästään prime-timena tulevat ohjelmat.

Daespoo, tuo digitaalinen kaapelilähetys alkoi jo lähes puoli vuotta sitten, pistetään se "uutisia" ainakin hipsuihin...

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
dana77, ymmärtääkseni Daespoon linkittämässä jutussa puhutaan ihan normaaliantennilla vastaanotettavasta lähetyksestä ts. c+ näkyy tulevaisuudessa koko maassa ilman tarvetta lautaselle tai kaapelille. Kaapeliverkossa c+ digilähetystä tullut jo jonkin aikaa.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Dana77, niinkuin mainitsinkin viestissäni niin C+ tulee nyt maanpäälliseen verkkoon (terrestial broadcast) digiboksin kautta eli enään ei tarvita KAAPELIA tai SATELLIITTILAUTASTA.

Tiedän kyllä hyvin C+:n digilähetyksistä kaapeliverkossa.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti dana77

Itse otin Canal plussan ja sen mukana tuli digitaalinen dekoori/digi-boksi. Laitteen kuukausivuokra on 15 € kuussa ja Canal +:n katselumaksu on 27€ eli yhteensä 42€ ja niillä näkyy tavallinen Canal plussa, kulta ja sininen sekä ZAP-lähetykset (lauantaisin extra NHL-peli). Kaapeli-TVllä pyörii usein mainos, että liittyminen on ilmaista, joten suosittelen omasta puolestani.

Todella toimiva setti, puoltoääni täältäkin. Ei edes HTV:n mukaan kannata ostaa digiboxia, vaan vuokrata se ja päivittää uudenpiin ja parempiin ajan kanssa. Uudet kaksisuuntaiset boxit HTV:ltä ehkä jo kesän aikana.

Mites toi Canal Digital ? Eikö se ole vain yhtiö joka hoitaa satelliittilähetyksiä Suomessa, samaan tapaan kuin HTV hoitaa kaapelilähetykset, lähinnä tuon Canal+ osalta ? Mitäs tuossa daespoon linkissä tarkoitetaan ?

EDIT: johan uutinen aukesi minullekin, kun kaverit vähän jelppivät.

Viimeksi muokattu:

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näkyykös missään baarissa Helsingissä digikanavat? Esim. Sport Academyssä? Saattaisin mennä illalla katsomaan peliä, jos sellainen löytyy...

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Nyt en oikein ymmärtänyt tuota Daespoon linkittämää uutista. Siis pitäisikö täällä Porin seudullakin näkyä Canal+ normaalin digiboxin kautta?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy