PLAYOFF : Kärpät vs. JYP - Raksila, peli 7.

  • 8 359
  • 77

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Tepa
En kutsuisi maalia onen kantamoiseksi. Se oli hyvin rakennettu vetopaikka suoraan syötöstä parhaalta mahdolliselta sektorilta. Vastaavasta paikasta tehdään runsaasti maaleja. Playoff peleissä mm. Marusak ja Myllykoski teki vastaavista paikoista maalit.

Sitähän yritin juuri selittää. Tuuriahan se vaatii, että kiekko pomppujen kautta maaliin menee, mutta siksikinhän sinne maalille pyritään maskia tekemään. Puhuin onnenkantamoisesta, koska näin sitä yritettiin vähätellä mm. sanomalehti Keskisuomalaisessa.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti MrJones
Täytyy kyllä nostaa hattua JYPn junnuille, suoraan pleijareihin pelaamaan ensimmäisiä SM-liigan pelejä ja vielä (veikkaukseni) nälkäpalkalla!

Hyvä tulee hyvän luo, vaikka vähän pienemmälläkin rahalla. Toinen vaihtoehtohan on haalia joukkue täyteen nobody-omia-junnuja kovalla rahalla jonkun pälvikalju m*lk*n 'valmennettavaksi', jonka taidoista kertonee radiosta kuultu vertaus omasta kärppien peluuttamisesta (sinällänsä erittäin arvostettuun ammattiin) maanviljelyyn. Kuulema kärppiä valmennetaan samoin kuin lehmiä lypsetään, filosofiaa kerrakseen!

Meillä sentäs valmentaja kaljuuntuu rehellisesti ja peluutta junnuja heidän sen hetkisen taitotason yläpäässä vaihdosta vaihtoon. Jos joku vaihto ei suju, ni seuraavassa yritetään kovemmin. Ei ihme jos henki on kohdallaan ja kentällä esiintyy joukkue. Heikkilän karjalauma koostuu lähinnä niistä ylipalkatuista statisti'junnuista' ja ulkomaalaisvahvistuksista.

Huhhuh, mikä ketju. Ei ehkä kannataisi ottaa osaa, mutta kun tällaisia helmiä näkee niin harvoin, niin aivan pakko.

Harvoin näkee noin huonoa häviäjää(en tosin ole ihan varma, onko tuo vain totaalinen provo-provoa-vastaan pöljäily), mutta jos tuo edes hiukan tosissaan kirjoitettu, niin aika lähellä palkinto kevään Teini-trophyn saajaksi on kyllä tuossa.

Mutta jotta tämä ei nyt ihan ilman kommenttia jää, niin pistetään jotain.

Ihan vaan tiedoksi, nuo sun "nälkäpalkkajunnujen" sijaan esim. viimeisessä pelissä korvasi Perrin ja Sillgren pelaten joka toista vaihtoa(oikeaa peluutusta, mutta se tuosta "vaihdosta vaihtoon").

Harmihan se on, kun maailma on niin paha paikka. "Ylipalkatut statistijunnut" jatkaa välieriin, kun nälkiintyneet köyhät opiskelijapojat palaa valmistautumaan kesän pääsykokeisiin. Mutta näin se nyt vaan on. Voi voi.

p.s. Jos tuo lainattu kirjoitus oli provokatiivinen vastine toiseen provoon, unohda koko juttu. En halua ottaa osaa, ei kiinnosta mikään mun isä/sun isä - jutut. En vain oikein saanut selvää, mikä tuossa kirjoituksessa oli se pointti.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Pienet asiat ratkaisevat suuret pelit. Eri näkökulmista katsottuna niitä pieniä asioita voisivat olla Tonon hankkima jäähy viimeisen pelin viimeisessä erässä, Pihlmanin loukkaantuminen ekassa matsissa tai varmasti pienimpinä asioina 1-3 vaiheessa mukaan ilmaantuneet flunssapöpöt. Mutta kyllä seitsemän ottelua on tarpeeksi pitkä aika karsimaan jyvä(skyläläise)t akanoista. Kiekko ja cheerleaderit ehtivät pomppia tuossa ajassa suuntaan jos toiseen ja pillin herneen ulkoiluttaja henkäistä riuskasti töpeksien suhteellisen tasapuolisesti. Tuuri pelasti JYPin kolmannessa pelissä, ja Kärpät kuudennessa. Alea jacta est, Kärpät jatkoon.

Kiitos JYPille tästä kaudesta. Joukkueessa on upea henki, ja se näytti että maineikkaat nimet selässä eivät auta voittamaan yhtään ottelua. Väkisin tästä sarjasta tulee mieleen talvisota - vaikka turpiin tuli, niin kuitenkin jotain sentään jäikin. Kärppämotin laukaisuun ei vain riittänyt voimia, valitettavasti. Arvokasta play-off-kokemusta on nyt kerättynä jatkokoitoksiin. Toivottavasti tämä samanlainen huuma toistuu myös ensi vuonna. Voittoja ja huumaa, tappiota ja katkeruutta. Mutta lopulta ilon hetket voittavat tappion karvaan kalkin.

Kiitos Kärpille hyvästä vastuksesta. Vaatii joukkueelta kuin joukkueelta sisua ja sydäntä nousta 1-3-asemasta 4-3-voittoon. Euroja on miehissä enemmän kiinni, mutta ehkä tämä näytti miksi. Play-offeissa kun mitataan voittoja, ei hinta/laatusuhdetta. Jokereita vastaan asetelma on uusi: kuningas onkin ennakkoasetelmissa prinssi. Toivottavasti Tenkratit ynnä muut heräävät play-off-parran kasvuun, ennen kuin on liian myöhäistä. Jokereita vastaan ei 3-1-tilanteesta enää nousta.

Lainasin jo Eppuja yhdessä viestissä, mutta laitetaan tähän loppuun vielä summaus koko JYPin kaudesta lyriikan muodossa. En viitsi laittaa viittauksia (miettikää itse) eri asioihin, mutta itse sain siihen mahtumaan viimeisen play-off-pelin, Chlubnan paluun Jyväskylään sekä Kärppien väsyttämisen puolikuoliaaksi ja ties mitä muuta. Palataan sorvin ääreen sitten kun syksen Veikkaaja-lehdet ennustavat JYPin jälleen ties minne.

Hyvää kesää ja hyviä rantapalloilmoja myös Ouluun. Ei muistella pahalla - toukokuussa voidaan sitten kannustaa vaihteeksi samaa joukkuetta...Huoh. Se on ohi nyt.

Tahroja paperilla (Eppu Normaali)
Tiedän että on yö
kun saavut kotiisi pimeään
yksinäisyys lyö sanomatta nimeään
kun luet kirjeeni kaiun kuulet tahrat näet
joita sateeksi luulet

Kuljen ulkona valossa
kasvoillani voin tuntea tuulen
ei sitä tuntunut talossa
johon palaa en koskaan luulen

en ole menossa minnekään
ei missään tule minun luokseni
minun vuokseni

Vain tahroja paperilla
älä siis suutu
ei niistä asiat miksikään muutu
ei se että meillä oli retkemme
eikä se että meillä oli hetkemme
voi tuuli kylmästi kutittaa selkää
se eteen päin työntää
älä siis pelkää
älä huoli siitä sillä meillä oli hetkemme
muista että meillä oli_- hetkemme

Kutsun saaneena tulin
lähdin kuin varas säikähdin viimein
kun itseni tarttuneen
tajusin varttuneen
imin sut kuiviin
tarttui mun huiviin tuoksusi
teit saman minulle juoksusi
annan anteeksi sinulle

vain tahroja paperilla;
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös