Playoff 2007,Pronssipeli, HPK-Blues

  • 14 017
  • 72

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään sitten ratkesi finaaleihin menijät, jotka olivat Jokerit ja Kärpät. Tämä tarkoitti sitä, että suoraan kolme- muna välieränsä hävinneet HPK ja Blues kohtaavat toisensa pronssipelissä kaudella 2006-2007.

HPK:n historiaa pronssipeleissä:

1990-1991: JYP-HPK 3-6
1995-1996: Lukko-HPK 2-1
1996-1997: HPK-Ilves 5-1
1998-1999: HPK-Saipa 7-2
1999-2000: HPK-HIFK 5-2
2001-2002: HPK-TPS 3-1
2002-2003: HPK-Jokerit 3-0
2003-2004: HIFK-HPK 3-1
2004-2005: HPK-Lukko 4-3

Eli pronssipeleissä HPK on historiansa aikana ollut peräti 9 kertaa ja 7 pronssipeliä on päättynyt HPK:n juhlien merkeissä. Vain 2 pronssipeliä on vastustaja hoitanut. Maaliero on HPK-Vastustajat 35-17, eli aika murskaava:D.

Vastaavasti Espoon Bluesin pronssipeli historia ei ole iloista muisteltavaa espoolaisittain. Blues on ollut Kiekko-Espoon nimellä pronssipelissä vain yhden kerran kaudella 1997-1998, jolloin Jokerit pöllytti K-Espoota muistaakseni peräti luvuin 8-0.

Asetelma pronssipeliin lienee selvä. HPK lähtee luultavammin pelaamaan viimeistä voittoa HPK:n kaikkien aikojen parhaalle päävalmentajalle Jukka Jaloselle. Bluesille varmasti taas pronssikin maistuu hyvin makoisalta, sillä se olisi joukkueen 1. mitali koskaan, ikinä, missään.

Älkää kysykö minulta kuitenkaan milloin tämä peli otellaan, sillä siitä en osaa sanoa. SM-liigan sivuille ottelun pelipäiväksi on merkitty sunnuntai 8.4. Luultavammin ottelun pelaamisajankohtaa kuitenkin aikaistetaan.

Tästä se sitten alkaa, keskustelu kiihkeästä ja kuumasta pronssipelistä HPK-Blues.

-Kumpi vie?
-Milloin olisi paras aika pelata peli?
-Kiinnostaako?
-Mihin peli ratkeaa?
-Ja paljon muuta...Ota kantaa ja kommentoi rohkeasti!
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vilperi kirjoitti:
Älkää kysykö minulta kuitenkaan milloin tämä peli otellaan, sillä siitä en osaa sanoa. SM-liigan sivuille ottelun pelipäiväksi on merkitty sunnuntai 8.4. Luultavammin ottelun pelaamisajankohtaa kuitenkin aikaistetaan.
Järjestetään huutoäänestyksellä. Torstaita ehdotettu. Joskus vannoin etten pronssipeliin mene, nyt on edellisestä Jokerit-välieristä aikaa ja pitää tehdä Jalosen ja poikien tähden takinkääntö.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulle oikeastaan ihan sama miten tossa käy. Vieköön se joukkue pronssit kummalle siitä on enemmän iloa, mua ei ainakaan harmita vaikka oma joukkue häviäisikin tuon pelin(muuten kyllä kieltämättä vituttaa juuri nyt).

Pronssimatsit on vaan niin turhia ja se on mun mielipide. Ihan sama vaikka Bluesilla ei mitaleita olekkaan, niin ite ainakin olen sen verran kunnianhimoihin ettei säälimitskut kiinnosta. Kärpät lähetti Bluesin kesälomille ja Narrit Kerhon, miksi ei voida nyt viettää sitä (ansaittua?) lomaa ja unohtaa noi turhat pronssipelit?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ramirez kirjoitti:
Pronssimatsit on vaan niin turhia ja se on mun mielipide. Ihan sama vaikka Bluesilla ei mitaleita olekkaan, niin ite ainakin olen sen verran kunnianhimoihin ettei säälimitskut kiinnosta.

Aivan samaa mieltä. Kyllä tähän iltaan loppui kiima Espoossa. Vain voittajat muistetaan, vaikka...

Pronssipeli on Espoossa pettymys, sille ei voi mitään. Kai sekin nyt pitää pelata pois kuitenkin. EVVK.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
vilperi kirjoitti:
Älkää kysykö minulta kuitenkaan milloin tämä peli otellaan, sillä siitä en osaa sanoa. SM-liigan sivuille ottelun pelipäiväksi on merkitty sunnuntai 8.4. Luultavammin ottelun pelaamisajankohtaa kuitenkin aikaistetaan.
Ensi torstaina pelataan.

Kyllä tämä peli sytyttää! Toivottavasti Blues on samoilla linjoilla ja se mitali todella halutaan hienon kauden päätteeksi. Bluesillakin on valmennuksessa kaveri, joka siirtyy kauden jälkeen muualle, lyhyemmän aikaa ollut organisaatiossa kuin HPK:n vastaava, mutta samantapaisia fiiliksiä varmaan molempien aitioissa, kun vikat pelit kyseisten joukkueiden peräsimessä. Kakellahan on kokemusta pronssipelistä viime kaudelta Venäjältä ja voittohan sieltä tuli. Kärpät ei tainnut pronssipeliin joutua Kaken aikana?

Toivottavasti pelistä tulee viihdyttävä ja nähdään paljon maaleja.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Paha valita kahdesta hyvästä (kyllä, tänä vuonna Blues ylitti sen häilyvän rajan minulle, jossa joukkueesta tulee kiinnostava)... mutta sikäli kun on pakko, on todettava HPK:n pelaavan joukkueena välillä erinomaistakin kiekkoa, mutta liika keskittyminen pelin ulkopuolisiin asioihin verottaa "pisteitä". Blues taasen, on näyttänyt juurensa tuntien (itse pidin paljon K-Espoosta), että heillä on resurssit, taidot ja kyky rakentaa voittava joukkue. Mikäs sen parempaa, kuin pitkästä aikaa välierissä esiintyneen joukkueen, osoittaa paremmuutensa hallitsevaa mestaria vastaan!

Vaikkakin, pronssi on vain "häviämällä voitettu" mitali, on se voitettu. Siksi toivon ehdottomasti Bluesin voittavan tämän mittelön! He jos jotkut, ovat sen ansainneet.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Vaikkakin, pronssi on vain "häviämällä voitettu" mitali, on se voitettu.

Toveri puhuu ehdottomasti totta.

Voitte olla varmoja, että pronssi kelpaisi allekirjoittaneelle, jos TPS pelaisi tänä keväänä tuosta mitalista. Tottakai takki on tyhjä rankan välieräsarjan jälkeen, mutta jos kausi on mahdollista päättää mitaliin, niin on se huomattavasti parempi vaihtoehto kuin neljäs sija.

Antakaa Tepsille se pronssi jos ei kiinnosta muuten. Minulle kelpaa.
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lauri kirjoitti:
Kärpät ei tainnut pronssipeliin joutua Kaken aikana?
Kake oli Kärppien kanssa pronssipelissä "Jokerikeväänä" 2001, jolloin Ilves oli parempi luvuin 2-0. Kakelta taitaa puuttua valmentajana pronssinen mitali, joten hoitakaa Kakelle sellainen. Onhan hän kuitenkin tuonut Espooseen melko paljon voittamisen kulttuuria ja vienyt muutenkin paljon parjattua espoolaista kiekkokulttuuria eteenpäin.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pelaajana Kakelta kuitenkin pronssimitali löytyy (1989 Ilves-Tappara 10-3) ja samanlaiset lätkät jaetaan valmentajille ja pelaajille, joten nähty on.


Tuosta "ihan sama onko pronssilla vai neljäs" haluaisin omana mielipiteenä sanoa, että hävittyyn pronssiotteluun päättynyt kausi 96-97 tuntuu jälkikäteen samalta kuin tämä ja monet muut puolivälieriin päättyneet kaudet. Mitään ei jäänyt käteen, sijoitus ynnämuut. Sen sijaan pronssinen kausi 2000-01 elää muistoissa melkeinpä hopeakeväiden rinnalla.

Bluesin varsinkin joka ei ole ikinä saanut mitään mitalia luulisi olevan erityisen innostunut pronssisista mitaleista. HPK toki lähestyy jo pronssitilaston kärkipaikkaa pitävää Ilvestä näiden määrässä. Tosin, kotietu on SM-liigassa kaikkein suurin juuri pronssiottelussa (kotijoukkueilla päällä 11 vuoden voittoputki pronssiotteluissa), joten epäilen HPK:n hoitavan pronssimitalit.
 
Viimeksi muokattu:

Tipi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihme homma. Luulishan sitä, että mitalit kuitenkin kiinnostavat. Ehkä tämä on sitten perspektiivikysymys. Kerhon taustaa vastenhan sen ymmärtää, ettei nämä pronssipelit enää niin innosta. Bluesia sen sijaan luulisi inspiroivan. Vaikka mitä jauhetaan tämän kyseisen ottelun tarpeellisuudesta ja tarpeettomuudesta, niin on se pronssi kuitenkin mitali - ja ihan hieno sellainen. Itselläkin on vieläkin makeana mielessä Ässien Raumalla -95 voittama pronssi. Erittäin hyvä maku jäi kyseisestä kaudesta itselle juurikin tuon voitetun mitalin takia.

Peukut pystyyn täältäkin Bluesille, eikä vähiten eilisen välierätaistelun takia. Blues näytti todella joukkueelta, ja pelasi kovaa ja hyvin. Pronssi Espooseen!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kyllä pronssi kiinnostaa. Muutama päivä tässä nyt otetaan ja eihän tuota nyt tohdi häviämään lähteä, perkele. Kausi pitää päättää voittoon, kun siihen nyt mahdollisuus kerran on.

Itse suuntaan Rinkelinmäelle satavarmasti ja kannustelen kotijoukkueen himmeälle mitalille.

Jukka Jalosen mahtikausi HPK:ssa ansaitsee myös suuret kiitokset.
 

Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicansin ja Bruinsin tv-mainokset.
Totta helvetissä kiinnostaa Pronssi. Sehän on mitali ja playoffien kolmas sija. Muu puhe on paskaa tai sitten ei oman joukkueen kannustaminen taida kiinnostaa. Niin pitkälle mennään kuin mahdollista on.

Torstaina kannustetaan omat voittoon niin kuin ei huomista päivää olisi ja pelin jälkeen juhlitaan. Kävi miten kävi ;)
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Toivottavasti hauis-Cake saa pronssilätkän kaulaansa. Heikkilän useista kärppävisiiteistä(divari+liiga) on jäänyt ainoastaan positiivisia muistoja, joten tämän ainoan kerran olen blues-bandwagonissa mukana=) Go Kake Go....
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän tässä käy juuri niin kuin ennustin ennen kautta: HPK ottaa omansa pois. Mutta toivottavasti Blues taistelee nyt oikein kunnolla.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Ramirez kirjoitti:
Mulle oikeastaan ihan sama miten tossa käy. Vieköön se joukkue pronssit kummalle siitä on enemmän iloa, mua ei ainakaan harmita vaikka oma joukkue häviäisikin tuon pelin(muuten kyllä kieltämättä vituttaa juuri nyt).
Samat sanat, paitsi tuo sulkeissa oleva osuus. Sehän olisi historiallinen hetki, jos Blues voittaisi. Olisi se mitaliputki avattu. Toisaalta, Kerholla ei ole ollut tapana hävitä näitä pelejä.

Aion saapua paikalle kiittämään Jukka Jalosta näistä vuosista. Toivottavasti on viihdearvoltaan hyvä peli tulossa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Paskapuhetta ettei Bluesia kiinnostaisi tämä. Ja varsinkin Blues-faneja.
Bluesilla ei ole mitalin mitalia ja pronssi tästä kaudesta olisi todella hieno suoritus.

Toivottavasti Kake saa sytytettyä joukkueen kunnolla tähän matsiin.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Säälittävä ettei muka pronssi Blues-faneja kiinnostaisi. Olisihan tuo iso juttu koko espoolaiselle jääkiekkoilulle että saataisiin eka mitali miesten sarjassa. Joten itse olen ainakin paikalla aloittamassa pääsiäisen viettoa.

Neljännen sijan mielekkyydestä voi kysellä Janne Ahoselta.
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä pronssi kiinnostaa ja olisihan se mukavaa päättää kausi voittoon mitalit kaulassa. Ensimmäinen askel bluesin perinteiden rakentamiselle voitaisiin aloittaa ottamalla historian ensimmäiset mitalit miesten sarjassa.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Pysykää poissa meidän reviiriltä. Nyt kun jäi toistumatta viimevuotinen hairahdus, jota on täällä jo verrattu MM-kultaan vm. 95, mutta outoa kyllä ei Tiaisen olympiavoittoon, palatkaamme rutiiniin. Mistäs niitä pronssikausi t-paitoja saa?
 

Ansku_

Jäsen
Jos Blues- faneille pronssi ei kelpais niin on kyl noussu liemet päähän. Ikinä voittanu mitään niin kyl pronssi olisi voitettu mitalli.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Taitaa Blegin kannattajilla olla samaa vikaa kuin viime vuonna Ässien porukoilla, nälkä kasvaa syödessä ja vituttaa jälkikäteen. Eiköhän Ässäläiset osaa jo arvostaa hopeaansa, toivottavasti Blueskin ymmärtää mahdollisuutensa.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Todellakin sytyttää, ehdottomasti olen mukana matkalla. Kyllä olisi pronssimitali hieno päätös hienolla kaudelle. Loukkaantumissumat ja kaikki takana ja tänne asti ollaan silti painettu.
 

Robert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos ja näkemiin
Tottakai pronssi kiinostaa!!!
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kyllä itse ihan innolla taistelemaan siitä himmeimmästäkin mitalista, kun yhtään miesten mitalia ei ole Espooseen koskaan tullut. Yhdeksän vuotta sitten se peli kulminoitui kahteen mustaan minuuttiin (joista ensimmäisen aikana tuli kaksi ja toisen aikana neljä (!) maalia). En tiedä mikä meni pieleen. Silloinhan toki pelissä oli paikka legendaarisessa EHL:ssä, mutta en usko että espoolaiset olisivat siihen lähteneet vaikka olisivatkin pronssia silloin ottaneet. Seuraavan kauden alku meni kuitenkin evakossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös