Playoff-07 Palautetta valmennusjohdolle

  • 3 704
  • 14

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
No niin. Avataanpas ketju, jossa saa antaa suoraa palutetta/parannusehdotuksia valmennusjohdolle playoffien aikana.

Kake, Jos luet tätä, niin penkitä perkele Ismo! ja Suhonen. Aivan saatanan lammasmaista toimintaa näiltä herroilta.
Joku myös tökkii tuon ykkösen pelissä. Onko Kohn heikoin lenkki? Voisiko joku muu yhdistelmä toimia? Esim Kariya-Manderville-Lehtonen?
Jos fyysisyyttä haetaan, niin missä olivat Lostedt ja Alén?

Perkele Kake, nyt on viimeisimpiä mahdollisuuksia näyttää sitä 47 vuotiaan suomalaisuroksen kuuluisaa hauista Bluesin peräsimessä. Näytä ja käytä!

Tästä lähtee. Antakaa palutetta niin paljon kuin sielu sietää.
 

TheTuoppi

Jäsen
pete666 kirjoitti:
Kake, Jos luet tätä, niin penkitä perkele Ismo!

Miksi? Ismohan pelasi loistavalla asenteella läpi ottelun, toisin kuin osa joukkueesta. Nämä jäähyt voidaan laittaa kovan latauksen piikkiin. Ainiin, ja tekihän Ismo maalinkin!

Itse en siis olisi penkittämässä Ismoa ensimmäisenä.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
TheTuoppi kirjoitti:
Miksi? Ismohan pelasi loistavalla asenteella läpi ottelun, toisin kuin osa joukkueesta. Nämä jäähyt voidaan laittaa kovan latauksen piikkiin. Ainiin, ja tekihän Ismo maalinkin!

Itse en siis olisi penkittämässä Ismoa ensimmäisenä.

Mulla vaan sattuu olemaan Ismo!a kohtaan tällanen asenne. Juu, teki mies maalin, mutta mielestäni aivan kujalla muuten. Ei hirveän fyysinen pelaaja ja oli vaikeuksissa oman pään väännöissä. Alakertaan pitäisi saada fyysisyyttä muutenkin lisää. Mutta, kysehän on omasta aivopierustani vain. Niin monta mielipidettä, kuin kirjoittajiakin.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tässä nyt copy-pastena tuolta otteluketjusta.

Mitäs sitten Bluesilla on parannettavaa? Kaikessa. Pakkien kiekollinen peli oli täysin perseestä. Miten voikin olla noin hermostuneen näköistä? Ykköskenttä liikuttaa kiekkoa aivan liian hitaasti, mikä tukehduttaa ketjun peliä ja paljon. Kariyan tulisi hakea alempaa kiekkoa ja pistää peli rullaamaan. Hän jos kuka sen osaa tuossa ketjussa. Sitten Kaken YV-peluutus! Voi hyvänen aika sentään mitä penailua. Eikö olisi aika muodostaa kaksi pätevää yv-koostumusta eikä peluuttaa kolmea kentällistä? Ykkösketju sai aivan liian vähän vastuuta yv:ssä. Ehkä siinä oli yksi syy miksi äijät eivät oikein kunnolla päässeet sisään tähän otteluun. Viivassa ei oikeasti tarvitse kierrättää kuutta pakkia kun siihen rooliin löytyy täysin päteviä hyökkääjiäkin. Jos joukkueen on pakko tasoittaa peli, niin minkä helvetin takia joukkueen todelliset syömähampaat eivät voisi pelata vaikka koko helvetin yv:tä?

Kariya-Manderville-Hurme
Laatikainen-Kohn

Lehtonen-Kalto-Tolsa
Peltonen-Viitaluoma

Siinä mun mielestä kaksi hyvää yv-kenttää...noh ehkä kakella on joku pitemmän kaavan peluutussuunnitelma. En tiedä, mutta ei se kyllä hirveästi muutoksia pelin sisällä tee.

Peltosen poissaollessa voidaan viivaan laittaa ISMO tai sitten kätisyyksien puolesta Heiskanen. Tosin Sanen eilinen ripulikiekkoilu oli kyllä kauheaa katsottavaa, että ei noilla otteilla ainakaan. Suhonen oli täysi sukka YV:ssä, mutta se sentään sai edes jotenkin avattua peliä tasakentällisin. En tiedä, toivottavasti hermoilu jäi tähän ekaan peliin. YV-peluutukseen isoimmat muutokset.

Edit: Niin Kohnista vielä. Kaverilla on täysin ylivoimaisesti paras kuti tässä jengissä. Laukaus lähtee napakasti ranteella ja uskomattoman hyvin suoraan syötöstä. MIKSI, oi MIKSI sitä ei käytetä enempää?
 
Viimeksi muokattu:

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
King kirjoitti:
Edit: Niin Kohnista vielä. Kaverilla on täysin ylivoimaisesti paras kuti tässä jengissä. Laukaus lähtee napakasti ranteella ja uskomattoman hyvin suoraan syötöstä. MIKSI, oi MIKSI sitä ei käytetä enempää?

Olikohan se juuri tuolla otteluketjussa, kun joku valitteli, että Kohn laukoo liikaa ja on itsekäs.
Olen tässä asiassa täysin samaa mieltä Kingin kanssa. Ylivoima oli surkeata pakkien viivalla koomailujen lisäksi myös siltä osin, että ei siellä helvetti vedetty yhtään. Ja kunnon vetoja. Ei mitään pikku roikkusneppejä mitä ainakin Lada ja Suhonen eilen harrastivat.
Kyllähän se on nähty, että ei sitä hieromalla ja sillä, että "hienosti pyörii peli kulmassa" pelejä voiteta.

Eli ehdottomasti Kohnilta ja Villeltä lisää vaan vetoja, kun miehet sitä kiekkoa osaavat maalia kohti vetää.


Eilisestä vielä sen vertaa, että erityisen pettynyt olen Mandervillen ja Brucksin suorituksiin. Heiltä vaadin nyt sitä playoffs-vastuunottoa, mitä ainakin Jari Tolsa eilen esitti.

Nou hätä, huomenna tasoihin.
 

molari

Jäsen
Eilisen pahimmat flopit olivat Laatikainen, Suhonen, Peltonen ja Heiskanen, ei pysty noin onnettomasti viivalla pelaamaan - Tappara teki 2 maalia simppelillä peruskuviolla YV:llä - pakille kiekko ja tarkka veto ja maskia maalille, Bluesin ym. janarit eivät saaneet vedon vetoa aikaiseksi koko pelin aikana - Huomenna voisi (pitäisi) laittaa Kohn ja Viitaluoma vetäjän paikalle, muuten voi olla v-mäistä lähteä TRE:lle 2-0 tilanteessa.

Pertiltä käsittämätön imurointi jatkoa-ajalla, vielä käsittämättömmän jäähyn viheltämättäjättämisen jälkeen, toisaalta Tapparan laukausten taso oli valovuoden edellä Bluesin vastaavia. Toki Viitaluoman ylärimaveto olisi voinut ratkaista pelin toisinkin, Uhlbäckillä oli hyvä tekopaikka, jne., noita pitää saada lauantaina lisää.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Täältä peukku ylös Kingin YV-kuvioille.

Itse en voi käsittää sosiaalipeluutusta pakkien osalta ylivoimalla. Lada pelasi ylivoimat lähes alusta loppuun viime vuonna ja teki sen helvetin hyvin. Siinä meillä on pelaaja joka vain paranee mitä enemmän vastuuta tulee.
Ihan turha lepuuttaa Laatikaista kun tarvetta sille ei ole. Heiskanen on ihan näppärä kiekon kanssa noin muuten, mutta ylivoimalla ihan onneton kun ei saa kelvollisia laukauksia aikaiseksi sillä pizzalapiollaan.

Tää on oikeasti tosi yksinkertaista:

Kariya playmakerina --> syöttöjä Laatikaiselle, nousu tai syöttö maalin eteen --> Laatikainen laukoo ohjureita maalin eteen tai syöttää Ladille "peruspaikkaan" --> Kohnin laukoessa maalin edessä Manderville tai/ja Hurme --> riparit verkkoon.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Ehdin katsoa pelistä vain osan. Huonoa hokia, missä korostuivat Bluesin kauden ongelmat: maalinteko ja puolustajien laukausten heppoisuus, jos niitä yleensä oli ollenkaan. Lisäksi viisikkojen etäisyydet olivat liian pitkät eli peli oli hajallaan. Se, että Blues ei jatkoajalla voita, noudatti myös runkosarjan kaavaa: vain 5 peliä voitettiin jatkoajalla/rl-kisassa 15 mahdollisesta. Tässä kylläkin Tappara oli ihan yhtä huono.

Bluesin esitykseen nähden 3-2 tappio (ja.) oli "hyvä". Valitettavasti.

Ei Tappara mikään ihmejoukkue ole ja se on voitettavissa. Ratkaisun avain on joukkueen johtamisessa ("leadership"). Eli kumpi on parempi, Kake vai Urama, motivoimaan joukkue ? Pelkään, että Uramalla on enemmän näytön halua kuin Kakella, joka on jo entinen päävalmentaja.

Jos olen väärässä, olen siitä hyvin, hyvin mielissäni. Nyt on Kakella näytön paikka eli näyttää, mitä osaa. Hänestä riippuu, miten Bluesille käy. Bluesin materiaali on ihan riittävä Tapparan kaatoon. Eli siinä ei ole Kakelle syy hävitä Tapparalle. Eli painetta vaan Kakelle.
 

Iippo31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Monta
Ekonyymi kirjoitti:
Ehdin katsoa pelistä vain osan. Huonoa hokia, missä korostuivat Bluesin kauden ongelmat: maalinteko ja puolustajien laukausten heppoisuus, jos niitä yleensä oli ollenkaan. Lisäksi viisikkojen etäisyydet olivat liian pitkät eli peli oli hajallaan. Se, että Blues ei jatkoajalla voita, noudatti myös runkosarjan kaavaa: vain 5 peliä voitettiin jatkoajalla/rl-kisassa 15 mahdollisesta. Tässä kylläkin Tappara oli ihan yhtä huono.

Bluesin esitykseen nähden 3-2 tappio (ja.) oli "hyvä". Valitettavasti.

Ei Tappara mikään ihmejoukkue ole ja se on voitettavissa. Ratkaisun avain on joukkueen johtamisessa ("leadership"). Eli kumpi on parempi, Kake vai Urama, motivoimaan joukkue ? Pelkään, että Uramalla on enemmän näytön halua kuin Kakella, joka on jo entinen päävalmentaja.

Jos olen väärässä, olen siitä hyvin, hyvin mielissäni. Nyt on Kakella näytön paikka eli näyttää, mitä osaa. Hänestä riippuu, miten Bluesille käy. Bluesin materiaali on ihan riittävä Tapparan kaatoon. Eli siinä ei ole Kakelle syy hävitä Tapparalle. Eli painetta vaan Kakelle.

Ratkaisu piilee siinä kumpi on parempi Kake vai Rale??? Hereille nyt!! Valmentajalla ei ole pleijareissa enää mitään merkitystä. Pelaajien kyvyt sietää painetta, nostaa tasoaan ja olla viileitä ratkaisee nämä(kin) pelit. Kariyalta, Laatikaiselta, Bruckleriltä ja Mandervillelta pitää vaatia enemmän...Ei Kakelta!
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Iippo31 kirjoitti:
Ratkaisu piilee siinä kumpi on parempi Kake vai Rale??? Hereille nyt!! Valmentajalla ei ole pleijareissa enää mitään merkitystä.

Ooppa rehellinen. Valmentaja motivoi joukkuetta. Valmentaja muuttaa niitä ketjua. Tottakai valmentajalla on väliä. Ei Aravirralla ole turhaan hyvää Play-Off saldoa. Tosin tällä kaudella tulee materiaali vastaan, sen verran on Kärppien joukkue kovempi, että voittaa vaikka puolivaloilla.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Valmentajan merkitys

Hyvä esimerkki valmentajan merkityksestä menestykseen on Jukka Jalonen ja HPK. HPK'lla ei ole mitenkään ylivertainen materiaali, mutta voittoja on tullut. Myös Baxter on samaa lajia ja käänsi hifkin suunnan viime tipassa. Silloin kun joukkueet ovat jokseenkin tasavahvat, kuten Blues ja Tappara, valmentajan rooli on ratkaiseva ja se pieni ero, joka tarvitaan voittoon.

Se, mitä Kaken tulee nyt tuumata ja varmaan tuumaakin on, miten saada ykköskenttä ("ulkomaalaiset") suorittamaan. Eivät ole kahdessa ekapelissä saaneet mitään aikaan. Ketjua tuskin kannataa ihan vielä hajoittaa, mutta jotain on keksittävä !
 

jap1812

Jäsen
Suosikkijoukkue
ESPOON BLUES
Parit parannukset mun mielestä:

- ei enää kertaakaan pakkiparia Suhonen & Heiskanen yhtäaikaa ylivoimaa pelaamaan. Suhonen saa hyvin harvoin kiekon edes ensimmäisestä vastustajasta eteenpäin

- Kohn viivalle, kuten runkosarjassa

- siivotaan sitä oman maalin edustaa kunnolla. Eilenkin Tapparan mies sai seisoa aivan rauhassa Brücksin edessä. Pakki seisoi kiltisti vieressä Ei näin!

Yleisasenne on kyllä Bluesilla mahtava!
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ekonyymi kirjoitti:
Ketjua tuskin kannataa ihan vielä hajoittaa, mutta jotain on keksittävä !

Aivan. Miksi ylipäätänsä muiden ketjujen tulisi kärsiä siitä, ettei jollakin toisella kulje. Sillä tällä hetkellä Bluesin kolme muuta ketjua toimii yllättävänkin hyvin. Ainoa murheenkryyni on sitten tämä ykkönen, mutta uskon sen tulemiseen vielä vahvasti. Kariya alkoi jo lauantain pelissä pääsemään vähän iskuun.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mulla on hyvin yksinkertainen mutta arvokas neuvo Kakelle:

Ota ja takavarikoi nuo pizzalapio-mailat joita Heiskanen käyttää! Voin kuvitella että Santeri suuttuu tästä, mutta joukkueen etu tulee aina ennen yksilön etua. Tällä hetkellä on hermot pinnassa joka kerta kun Heiskanen saa kiekon, ikinä ei tiedä mihin ne propellit lähtevät.

En kyllä oikeasti ymmärrä miksi mies pelaa tuollaisella lavalla kun tulos on mitä on.
 

Robert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos ja näkemiin
Hyvä, hyvä! Nyt ymmärrän miksi Tolsa saa peliaikaa. Edellisessä pelissä ja eteenkin ensimmäisessä erässä tolsa pjöritti peliä ihan itse tapparan päädyssä. Kake, hyvä että luotit Tolsaan, minä en luottanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös