Play-offit: Nautittavaa jääkiekkoa?

• 2 351
  • 47

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
janecky#91

Olen kanssasi 100%:sti samaa mieltä.

Tosifani: Janecky varmaankin tarkoitti, että ei nyt jokaiseen aiheeseen pidä, vaikka väkisin, tunkea typeriä analyysejä toisista joukkueista. Sitäpaitsi kyllä lätkästä löytyy muutakin keskusteltavaa kuin neitimäisyys, sikamaisuus, kahvaminen ym.

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kangasalusta on muuten sivumennen sanoen Parru tai Pekoni, Kanki on sitten aivan toinen mies eli Mikko Kankaanperä. Niin, eipä ole Parru suuria ihmeitä esittänyt. Runkosarjan 49 pelissä 2+3=5 ja +6. Ei ole suurempia saanut aikaan.

LD #7:n vihjeitä totellaan. Selvät on sanat (osoite on muuten http://www.sm-liiga.fi/tuomaritoiminta.asp?show=teemat)
Ei tosiaankaan olla tavoitteita kunnioitettu. Surkeaa.

Tampereelta on aivan turhaa tulla itkemään. Jokainen joukkue kahvaa, mutta eniten ja useimmin sitä harrastavat Tappara ja JYP. Joten suomalainen jääkiekkokahvaus on kotoisin Jyväskylästä ja levinnyt kauas sivistyksestä, tampereelle.

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tappara-Tps otteluparista en mitään pysty sanomaan kun en otteluakaan ole nähnyt mutta ainakin minä olen nauttinut erittäin paljon Jokereiden ja Hpk:n välisistä otteluista. Molemmat pelit ovat tarjonneet huippujännitystä aivan loppuminuuteille asti. Molemmilla joukkueilla nuoret, kotimaiset huippuvahdit ja ainakaan mun silmiini ei ole osunut minkäälaista sikailua tai vahingoittamisyrityksiä, ei puoli eikä toisin. Ennen tätä välieräsarjaa tällä palstalla puitiin sivutolkulla Jokereiden sikailua ja puolirikollista peliä. Eipä ole minun värillisten lasieni taakse vielä näkynyt! Jos eivät ihmiset tule näitä otteluita paikan päälle seuraamaan, niin olkoon tulematta. Ei se näiden otteluiden jännitystä tuhoa. Toivottavasti pelit jatkuu huomenna rinkulimäellä samalla tyylillä.....(kuin eilen)!

Kukko

Jäsen
Mikä siinä on niin vaikeaa? Jääkiekossa on säännöt, niitä tulkitsevat tuomarit, jotka jakavat rangaistuksia joukkueiden tekemistä rikkeistä. Voittaja on eniten maaleja tehnyt joukkue. Sorry voimassa olevilla säännöillä Tappara tulee siirtymään finaalipeleihin ja Jutin sanoin That´s IT

Viihteellisyydestä voidaan toki keskustella erikseen, mutta voin henkilökohtaisesti todeta käyneeni Tapparan peleissä, ja tulevani myös jatkossa tekemään samaa.

Ja vielä lopuksi sanonta: PARAS VOITTAA

Nimimerkillä: Tapparalta hyvää kiekkoa nähnyt

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä on taas puurot ja vellit sekaisin tässäkin keskutelussa. Osa kommenteista on ilman mitään perustelua suuntaan ja toiseen ja vain yksittäiset kommentit yrittävät pureutua kysymykseen. Susi kirjoittaa samaan aikaan Ojasen maalista ja kiekottoman estämisestä. Ojasellahan oli kiekko.

Aion katsoa huomisen, Tepsin ehkä viimeisen tärkeän pelin, (ketä pronssi oikeasti kiinnostaa?) televisiosta ja haastan Tapparafanit tarkkailemaan kärkikarvaajan poispelaamista. Itse asiassa sunnuntain pelissä Tappara ei tätä törkeästi harrastanut, mutta se on ehkä pelitaktisesti selkeimmin aikaisemmin esille tullut piirre. Lauantain pelistä minulla on vain hämäriä muistikuvia. Huomenna on Tapparan kotipeli, joten kaiken järjen mukaan Tepsin pitäisi kahvata enemmän. Täällä on kait jo yleisesti todettu, että joukkueet kahvaavat vähemmän kotihalleissaan. Pudotuspeleissä asetelma saattaa kuitenkin olla toisin. Toinen asia johon kannattaa kiinnittää huomiota, on irtokiekkoon rynnivien pelaajien vapaat luistelulinjat. Estetäänkö pelaajia jääkiekon hengen mukaisesti blokkaamalla - olemalla tiellä - vai käytetäänkö apuna mailaa ja käsiä. Blokkaaminenhan on hyväksytty säännöissä, koska pelaaja omistaa jään, jolla luistelee. Ilmaisu ei tainnut sanatarkasti olla noin, mutta idea on, että väistää ei tarvitse. Tarkkailkaa siis molempien joukkueiden tekemisiä!

Mäkinen oli muuten melkoinen show-mies. Itse istuin Tapparan vaihtoaition takana ja Mäkinen suhtautui saamaansa huomioon lähinnä irvistellen katsomon suuntaan. Varmastikaan valmentaja ei tätä arvostanut, mutta ei se näyttänyt Mäkistä paljoa haittaavan. Mitä tulee siihen pellehyppyyn, niin selkeämpää filmaamista en tällä kaudella ole nähnyt. Mäkinen kaatui kaksi sekuntia osuman jälkeen ja huomattuaan, ettei jäähyä tullutkaan lähti luistelemaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Rangaistus Josephille oli aivan oikea, koska se oli sikaimainen temppu, mutta turha kenenkään väittää Mäkisen oikeasti loukanneen. Tämä on minun mielipiteeni asiasta ja tunnustan, että kirjoitin sen väärän otsikon alle.

L-Mies

P.S. Terveiset niille tamperlaisille, joiden kanssa keskustelin tai vittuilin lauantaina. Aidosti jäi positiivinen kuva kaikista, joiden kanssa oli tekemisissä ensimmäisellä "Kehdon" vierailullani.

Kukko

Jäsen
Viestin lähetti Juha Salminen
Tampereelta on aivan turhaa tulla itkemään. Jokainen joukkue kahvaa, mutta eniten ja useimmin sitä harrastavat Tappara ja JYP. Joten suomalainen jääkiekkokahvaus on kotoisin Jyväskylästä ja levinnyt kauas sivistyksestä, tampereelle.

Raukkamista laittaa kahvaus, jonkin paikkakunnan kontille. Yhtä hyvinhän voisin sanoa, että ainoa miksi sinä Turunpoika saat nauttia näinkään kovatasoisesta liigasta, on se kun me täällä Tampereella Ipan miesten kanssa, annoimme kehdossa sille elämän (Ja tähän hymiöitä)

Viimeksi muokattu:

susi

Jäsen
Viestin lähetti L-Mies
Kyllä on taas puurot ja vellit sekaisin tässäkin keskutelussa. Osa kommenteista on ilman mitään perustelua suuntaan ja toiseen ja vain yksittäiset kommentit yrittävät pureutua kysymykseen. Susi kirjoittaa samaan aikaan Ojasen maalista ja kiekottoman estämisestä. Ojasellahan oli kiekko.

Nojaa, kerroin vain yhden esimerkin TosiFanin esiin tuoneesta seikasta. Sekä totesin, että tämänlaista painimista JA myös kiekottoman miehen estämistä kaikki joukkueet harrastavat. Eli siis tarkoitit kertoa kommentillasi mitä?

Huomenna tulet varmaan näkemään kiekottoman miehen estämistä ja kovaa painia, molemmilta joukkueilta. Kun panokset ovat kovat, myös otteet varmasti tiukkenevat.

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Susi:
"Tällaista painimista kaikki joukkueet harrastavat, ja muutakin kiekottoman pelaajan estämistä. "

...ja muutakin kiekottoman pelaajan estämistä...

Kuka ei ymmärtänyt mitä?

L-Mies

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja

Kuuluu taas kerran sarjaan olettamus. Aravirta valmensi Jyväskylässä--->Kahvakiekkoa. Aravirta meni Jokereihin---->taitokiekkoa. Maajoukkueen kahvaus? Rautakorpi kausilla 1995-1997 Tapparassa, sama pelisysteemi, ei menestystä--->ei mitään väliä. Rautakorven joukkue nyt, menestystä--->kaikkihan sen tietävät.

Lauantaina TPS oli enemmän rikkova joukkue mutta ainakin itse pidän sitä normaalina ilmiönä. Niin kauan kuin olen kiekkoa seurannut, niin vierasjoukkue on pääsääntöisesti rikkonut enemmän ja saanut enemmän jäähyjä. Tuomareiden on edes joskus pakko olla oikeassa....

susi

Jäsen
Viestin lähetti L-Mies
Susi:
"Tällaista painimista kaikki joukkueet harrastavat, ja muutakin kiekottoman pelaajan estämistä. "

...ja muutakin kiekottoman pelaajan estämistä...

Kuka ei ymmärtänyt mitä?

L-Mies

Pilkunnussimiseen en itse yleensä jaksa vaivautua, joten hyvä että joillakin myös tähän tarmoa riittää. Okay, tuossa kohdin esim. sana "myös" tai "kaikenlaista" olisi kuvannut tilanteen paremmin kuin sana "muutakin" mutta luulisi, että olisit jo alkuperäisestä mielipiteeni asiaan tajunnut.

Ja lisättäköön, että minusta on tuomittavaa sekä kiekollisen että kiekottoman miehen estäminen/kahvaus.

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Et jaksa vaivauta et. Itsehän halusit ottaa sen pienen pätkän oikein erityistarkasteluun. Taisi olla pisteennussimista, koska huti tuli. Ajatusviiva se ei ainakaan ollut. Mitä välimerkkiä itse suosit? Siis nussimiseen...

Mielestäni kiekottoman pelaajan estäminen on huomattavasti paljon pahempaa kuin kiekollisen pelaajan estäminen. Kiekollisen pelaajan estäminen on itseasiassa jopa sallittua ihan yleisesti jääkiekossa, mutta sen voi tehdä myös sääntöjen vastaisesti. Kysymys on siitä, että SM-Liigassa myös kiekotonta voi estää sääntötulkintojen mukaisesti ja se on valitettavaa.

L-Mies

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Kukko
Raukkamista laittaa kahvaus, jonkin paikkakunnan kontille.

Tuntuu olevan tällainen raukkamainen käytös täällä in. Ovathan kaikki TPS:n pelaajatkin sukeltelevia ämmiä (mutta eivät enää jos siirtyvät omaan suosikkijoukkueeseen. Näin esim. Elomon veljeksistä tulee helvetin hyviä kiekottomia pelaajia) ja valmentajat typeriä kusipäitä, jotka itkevät ja valittavat kun Tepsi ei koskaan pärjää. Onneksi missään muussa seurassa kukaan ei koskaan sukella, valita mistään tai soita suutaan kenellekään. Onneksi myös mestaruudet menevät aina Turun ulkopuolelle, kun täällä ei selvästikään mitään osata.

Näinhän se toisaalta aina on ollut. "No joo, ehkä me hävittiin 8-1 eikä olla voitettu mestaruutta mun elinikänäni, mutta v***u ainakin me hävitään kuin miehet! Me ei ainaskaan sukellella, että pitäkää te vaan ne mestaruutenne!". Nyt tuohon voidaankin pistää sukeltelun tilalle "kahva", jolloin saadaan sekä nykyiset valtajutut että Tapparalle hävinneiden ykkösargumentti. Kun ei pärjätä niin itketään ja huudetaan, that's the Finnish mentality.

Minä en tuolle linjalle lähde. Siinä missä TPS rakensi mestaruusjoukkueensa hirveän liikkeen ja taidon varaan (ja sai kuunnella sukeltelija/mikkihiiri-juttuja huonoilta häviäjiltä), Tappara on rakentanut joukkueensa voiman pariin (ja saa kuunnella kahvaaja-juttuja huonoilta häviäjiltä). Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Tappara oli TPS:ää parempi ja ansaitsee paikkansa finaalissa. Mikäli TPS nyt tulee takaa ja voittaa sarjan, se ansaitsee paikkansa. End of story.

Viimeksi muokattu:

axe

Jäsen
Viestin lähetti L-Mies
Mitä tulee siihen pellehyppyyn, niin selkeämpää filmaamista en tällä kaudella ole nähnyt. Mäkinen kaatui kaksi sekuntia osuman jälkeen ja huomattuaan, ettei jäähyä tullutkaan lähti luistelemaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Tuolla jo aiemmassa ketjussa laskeskelin sekunteja tämän tapauksen tiimoilta. Nyt kehottaisin myös L-Miestä katsomaan tilanteen uudestaan videolta, niin normaalinopeudella kuin hidastettunakin, ennen kuin kertoilee mitään varmoja mielipiteitään. Tapaus kun tallentui erinomaisesti Urheilukanavan lähetykseen.

Mäkinen tosiaan kaatui hetkeä osuman jälkeen ja mitä ilmeisimmin se polvilleen putoaminen oli filmiä ja liioittelua. Itse asiassa Mäkisen ei olisi sitä tarvinnut edes tehdä, koska linjamies tosiaan seisoi vieressä ja näki Josephin iskun.

Mutta itse iskuun Mäkinen reagoi heti. Se ei missään tapauksessa ollut mikään "mitäs nyt, se tais lyödä mailanpäällä, siitä voi saada jäähyn, nyt naamaa irveen" -ajatuskulku, vaan Mäkinen kiepsahti mahansa päälle välittömästi. Kyllä se siis varmaan pikku masussa ilkeältä tuntui tai sitten Mäkinen osasi odottaa jotain vastaavaa, kun tajusi välittömästi reagoida tilanteeseen oikein.

Ja mitä filmaamiseen tulee, niin voin vain kuvitella mitä suosikkipelaajani Mikko Rautee olisi saanut aikaan tuosta materiaalista mitä Joseph Mäkiselle tarjosi.

"Objection! Move to strike! This is purely speculation!"

(Rautee muuten on yllättänyt tämän kauden näkemissäni peleissä osaamalla ihan pelatakin. Se on selvästi paljon helpompaa kun muistaa pitää hanskat ja mailan käsissä.)

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
hmm.. kiekollisen pelaajan estäminen?? Jos tuota alkaa miettimään, niin eikös se mene lähes aina (lue aina) kiinnipitämiseksi tms.

Jos jotakuta todella nyt kiinnostaa ja vituttaa Tapparan kahvaaminen ja kiekottoman estäminen, niin tulkoon halliin lehtiön kanssa ja laskekoon Tapparan ja Tepsin rikkeet. Uskallan väittää, että niissä ei paljoa eroa tule. Lopputuloskin saattaa riippua kummilla laseilla peliä katsoo. Minä taasen en viitsi peliä pilata laskemalla jotain estämistilanteita, siinähän menee nautinto.
Sen olen huomannut, että Tapparan hyökkäyspään peliä, etenkin kulmapeliä, pidetään kamalana kahvausten ja estämisten harrastamisena. Usein tilanteet ovat kuitenkin taidokkaita blokkeja. Kun Tappara tekee blokin se mielletään automaattisesti estämiseksi. Ensimmäisessä välieräottelussa Kiviharju yritti blokata Kangasniemen ja tehdä lisää tilaa kaverille, mutta Kangasniemi ei koittanutkaan väistää blokkia vaan ajoi päin, jolloin Kiviharju lensi oman miehen eteen ja Tappara käänsi vastahyökkäyksen josta syntyi maali. Kiviharjulta hyvä idea, mutta meni toteuttamaan älynväläyksensä hieman liian pehmeästi.
Katsokaapa Norrenaa. Hän luistelee hyvin usein Tapparalaisen luistelulinjalle ja tämähän on sitä estämistä, vai? Tällaisissa tilanteissa ainakin minun mielestäni saa ajaa maalivahtia päin ilman rangaistusta, mutta Suomessa vihelletään heti jäähy, kun vain koskeekin seikkailevaan maalivahtiin.

TPS on ollut jo vuodet johtava seura kiekottoman estämisessä. Kulmapelin pyöriessä he naulasivat kiekottomat plekseihin ja saivat kiekon haltuunsa tai ruuhkan aikaan. Taitavaa peliä, josta ei valitettu. Tällä kaudella ainkin Tapparaa vastaan Tepsin alakerrasta ei näytä kovinkaan montaa sellaista miestä löytyvän, joka liimaisi Tapparan hyökkääjät seinille.

Minä ainakin pidän siitä, etä kiekossa ei saa mitään ilmaiseksi. Täytyy olla halua ja päättäväisyyttä, että saa palkinnon. Ei minua ainakaan kiinnostaisi katsella jos Kangasalusta olisi vaikka eilen kumartanut Ojasen edessä antaen tämän kävell maalille. Ojanenkin joutui tekemään lujasti töitä ja tällä kertaa se kannatti. EN kuitenkaan kannata yltiöpäistä roikkumista ja estämistä vaan mielestäni pitää taistella saadakseen sen maalin. Mies miestä vastaan koko ajan iholla. Eilinen peli oli parhaimmillaan juuri kovia, rehtejä kaksinkamppailuja. Se on jääkiekkoa.

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja mitä Elomoihin tulee, niin kyllä he ovat ahkerimpia filmaajia. Tai ainakin olivat puolivälierissä. Joka (liioittelua) tilanteessa kädet kohti kattoa ja selälleen/vatsalleen. Sitten sellainen söpö spanielikatse kohti päätuomaria. Onneksi ei aina mennyt läpi.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Torsti
Ja mitä Elomoihin tulee, niin kyllä he ovat ahkerimpia filmaajia. Tai ainakin olivat puolivälierissä. Joka (liioittelua) tilanteessa kädet kohti kattoa ja selälleen/vatsalleen. Sitten sellainen söpö spanielikatse kohti päätuomaria. Onneksi ei aina mennyt läpi.

Mutta hehän eivät pelaakaan Tapparassa? Tuo esimerkki oli tarkoitettu vain kuvaamaan sitä, miten muissa joukkueissa raukkamaiset rotat ovat omassa tiimissä niitä tärkeimpiä pelaajia. Niinhän se onkin, nuo pelaajat (Kiviharju, Mäkinen jne...) ovat omalle joukkueelle rakkaita, mutta muille niitä pahimpia kusipäitä. Jos Makko olisi pelannut Tepsissä pari kautta ennen Tapparaan siirtymistään, olisivat kaikki Tappara-fanitkin huutaneet hänen päätään vadille TPS-vuosien aikana aivan samalla tavalla kuin muiden fanit nyt. Se on ihan luonnollista ja niin sen kuuluukin olla. Eivät nuo pelaajat hoitaisi hommaansa, jos vastustajan fanit ja pelaajat kehuisivat heitä tosi kivoiksi kavereiksi.

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"TPS on ollut jo vuodet johtava seura kiekottoman estämisessä. "

Tämä on juuri tätä laadukasta kirjoittamista. Koivu-Lehtinen akseli oli erinomainen pelaamaan blokkipeliä. En kuitenkaan muista, että he olisivat erityisesti seinälle miehiä nostaneet, vaan yksikertaisesti pelasivat sääntöjen sallimaa blokkipeliä. Ei tarvitse väistää. Luistelulinjat valitaan niin, että kierretään oman pelaajan takaa turvassa vastustajan ohi. Ei sitä kiellä mikään edes salibandyssa, jota itse harrastan. Ei kyse ollut siitä, että jokainen pelaaja ottaa oman miehensä syleilyyn ja pitää kiinni kunnes kiekko on omalla joukkueella. Siihen kenttään otettiin myöhemmin mukaan muuan Peltonen ja maajoukkue esitti taitavaa ja viihdyttävää maailmanluokan kiekkoa. Väittääkö joku, että Lehtinen ja Koivu olisivat niin lahjattomia pelaajia, että eivät muuten olisi pärjänneet. Mixulta ei kysytä.

Millaisena sinä näet tämän Tepsin kuuluisan kiekottoman estämisen? Onko se sitä "kuuluisaa" maila jalkojenväliin pelaamista. Se on itselleni jäänyt myytiksi.

Norrenan seikkailuista olen samaa mieltä ainakin osittain. Pysyisi siellä maalilla.

Onko sinulla muuten ongelmia valita sopivia ilmaisuja:
"hmm.. kiekollisen pelaajan estäminen?? Jos tuota alkaa miettimään, niin eikös se mene lähes aina (lue aina) kiinnipitämiseksi tms."
"Joka (liioittelua) tilanteessa kädet kohti kattoa ja selälleen/vatsalleen."

Mikset kirjoita niin kuin tarkoitat (ajattelet). Ei kai se voi olla (voi ollakin) niin vaikeaa (oletko imbesilli?). Olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä (hyvin harvoin, tosin). Anteeksi! (olen ehkä pahoillani) (tai sitten en)

Kiinnipitäminen on vain yksi tapa pysäyttää vastustaja. Kiinnipitämisestä vihelletään jäähy yleensä, jos se tapahtuu kahdella kädellä tai pidetään kiinni varusteista. Kai se perimmäinen idea on ottaa kiekko pois, mutta kun miehen sitominen on helpompaa.

"Uskallan väittää, että niissä ei paljoa eroa tule." Olet ilmeisen rohkea tietäen, että olet jo teilannut mahdollisuuden olla eri mieltä. Sehän riippui laseista, miten asian näkee. Jos olet niin varma, niin eikö kannattaisi kuitenkin laskea. Nythän myönnät, ettei sinulla ole mitään aavistustakaan todellisuudesta. Sinähän vain nautit pelistä etkä kiinnitä huomiotasi pikkuseikkoihin.

Ojasen syöttämä maali oli hieno. Erinomainen suoritus!

Axe:
"Ja mitä filmaamiseen tulee, niin voin vain kuvitella mitä suosikkipelaajani Mikko Rautee olisi saanut aikaan tuosta materiaalista mitä Joseph Mäkiselle tarjosi. "

Mutta kun se ei ollut Rautee, vaan se oli Tapparan Mäkinen. Kuvittele rauhassa vaan! Sinäkin Brutukseni... Montako filmiä Rautee on heittänyt sarjan aikana? Entä koko pudotuspeleissä tänä vuonna? Mäkinen johtaa siis edelleen...

Kuten aikasemmin kirjoitinkin, alkoi yleisö kannustaa Mäkistä jo ennen kyseistä temppua. Lievää epävarmuutta muutamissa tilanteissa kiekon kanssa oli, mutta ainakin hymystä päätellen ei tainnut paljoa harmittaa. Kyllähän Mäkinen väriläiskä on. Ennenkuin kukaan nimeltämainitsemattomien pääkaupunkilaisten joukkueiden kannattaja tulee mitään aukomaan, niin en edelleenkään valita Josephin rangaistuksesta tai Mäkisen rangaistusta jäämisestä. En vain ymmärrä, miten joku vaatii lisärangaistuksia Jaloselle. Tästä voisi jatkaa toisessa ketjussa.

L-Mies

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti C5-Jarppa
Kahvakiekkoo...

Tämä on aihe, joka on puhuttanut täällä "Etelä-Hämeessäkin" tällä kaudella. Miksikö? Eipä tarvii kuin yksi Tapparan peli nähdä livenä, niin tietää mitä on kahvakiekko. Jos sitten on nähnyt useamman pelin kuin yhden, niin jo varmasti ajattelee, tätäkö on haettu SM-liigaan.

Tappara on sisäistänyt pitkässä juoksussa "talonpolttamisien" ym. tälläisten psyykkausten kautta eron "tuomarien näkökyvyn/- uskalluksen" ja jäähyn välillä. Tämä on osaltaan kyllä mestarillinen suoritus! Tuomareita vedätetään koko ajan kauemmaksi aidosta nautittavasta jääkiekosta.

Jospa olisit nähnyt edellisen TPS-Tappara pelin! Kumpikohan siinä koukki ja esti kiekotonta yms.?

Kertomuksesi Tapparan järjestelmällisestä tuomarien aivopesusta on aika hatara jos tosiaan uskot tohon niin luuleen että olet n. 9-12 v.
Jaa että tuomarit ei uskalla viheltää jäähyjä kun Jukka Rautakorpi uhkaa polttaa niiden talot?? Hahhaa päivän paras!!

Luulen että koko poru johtuu Tapparan kovasta fyysisestä pelistä mikä ärsyttää vastustajaa ja näköjään kaikkein enniten niiden faneja. Ja jos Tappara tosiaan koukkii, ronkkii, estää yms. muita enemmän niin miksi se ei näy jäähyissä??

Tappara ei edes vedä vertojaa tuomareiden psyykkauksessa esim. TPS "Jortsulle" tai HIFK "Föönille"

Seuraavaksi avataan ketju jossa väitän HPK:n menestyksen syynä olevan järjestelmällinen ja sytemaattinen douppaus.
(jos tähän sortuisin olisi se lähes yhtä lapsellinen kuin tämä)

On kaverilla vilkas mielikuvitus!!!:D

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!

No jos tosiaan näin on niin miksi Jyp ei sillä ikinä pärjännyt ja nyt Tappara pärjää??

Naurettavaa....:confused:

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
L-mies:
Koivu-Lehtinen -akselilla tarkoitat varmaankin hyökkäyspään pelaamisen esimerkkiä? Itselläni oli ainakin tarkoitus kommentoida Tepsin puolustustyyliä. Ja koskas Koivu-Lahtinen ovat viimeksi liigaa pelanneet? Ei muistaakseni ihan viimevuosina.
En oo puhunut mistään mailasta jalkojenvälissä vaan siitä, että painettiin kulmissa kiekottomat seinään, jolloin kiekolliselle ei jäänyt enää kavereita ja kiekko otettiin pois tai tehtiin ruuhkaa. En ihmettele jos et ole huomioinut tällaista, sillä emmehän me Tapparamielisetkään näe Tapparan kahvaavan enempää kuin muutkaan.

Miksi alkaisin laskea jotain estelyiden määrää? Monen on vain niin vaikeata uskoa, että Tappara estäisi yhtä paljon/vähn kuin muut. Joten laskekoot ja kertokoot tulokset. Televisiosta laskettuna jäisi monta rikettä huomaamatta, sillä kamera seuraa yleensä kiekkoa. Miksi en itse laske? Voinhan laskea vaikka samaan aikaan kotona katossamme olevien naulojen määrää, mutta se ei maksa sentin hyrrää.

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
kyllä muuten käyttää Vujtekkin mailaa aikaronskisti muuhunkin kun kiekon lyömiseen. mutta sama syytöshän toi on ku minä kertosin että kaupungeissa asuu tyhmiä ihmisiä niin se vain on.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mun mielestä Jaloselle/TPS'lle suurin rangaistus on, jos valmentajan kuuppa on noin sekaisin. Siis jos valmentaja alkaa höyryämään vastustajan pelaajalle, se on riittävä rangaistus. Aivan eri asia käskyttää pelaajaa tekemään jotain, uhkailla jotain, kuin huutaa "et uskalla tapella". Sehän vain osoittaa, että on kuppi mennyt nurin. Eikä tuo muita häiritse, siis kohdetta jolle huudetaan tms.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy