Pixmania

  • 8 159
  • 22

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Tarkoitus olisi hommata uusi televisio ja Pixmania:lla löytyisi mieluisa vaihtoehto ja reilusti edullisemmin kuin kotikylän liikkeistä.

Haluaisinkin kysyä onko kellään kokemusta kyseisen likkeen toiminnasta? Kuinka palvelu pelaa, entä tuotteiden takuu?

Tämä takuu kiinnostaa erityisesti sillä Pixmania lupaa jo edullisen hinnan päälle tuplatakuun ja muutamalla kympillä saisi vuodenlisää(nyky taulu-tv:n ennustettu elinikä 4v ). Mutta kuinka tuotteen palautus käytännössä hoituu ja pitääkö firma sanansa?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Itsellä ei kokemuksia mutta DVD Plaza Forumilta löytyy ketju, josta saattaisi vinkkejä löytyä. Osa viesteistä toki jo melko vanhoja.
 

Dartsi

Jäsen
Muutaman kerran olen tuolta tilannut tavaraa (viimeksi juurikin television) ja eipä ole ongelmia ollut. Kertaalleen olen palauttanut tuotteen takaisinkin ja sekin hoitui sujuvasti. Toimitusaika on ainakin omien tilausteni kohdalla ollut muutaman päivän pidempi kuin heidän nettisivuillaan luvataan.
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Kiitos teille kumpaisellekkin. Pitänee katsoa tuota Murmelin laittamaa ketjua.
 
Olen itse tilannut digikameran, kotiteatterijärjestelmän ja viimeeksi syyskuussa ostin taulutelkkarin Pixmaniasta. Tavarat tulleet aina luvatussa ajassa ja 32" telkkari tuli kotiovelle 5pv sisään tilauksen tekemisestä.

Suomen verkkokaupat myyvät niin paljon kalliimmalla, että ei ole tarvinnut paljoa harkita muita paikkoja. Telkkarin sain lähes 200e halvemmalla...

Suosittelen.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Telkkaria tilatessa kannattaa ottaa huomioon, ettei Pixmanian malleissa ole yleensä kaapelipuolen viritintä mukana. Tämä selittää pitkälti tuon edullisemman hinnan. Jos sitä ei tarvitse, niin ihan ok.

Itse olen tilannut yhdet kuulokkeet aikanaan Pixmaniasta ja ne tulivat juuri niin kuin pitikin.
 

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nopeet toimitukset ja halvat hinnat. Hyvä asia.

Huonot asiat löytyykin sitten takuupuolelta. Ite tilasin yhen näytön tuolta, ja se tuli tosiaan nopeesti. Näyttö olikin rikki (ei antanu kuvaa). Viestittelyn jälkeen lähetin sen niille takasin. Kesti todella kauan (2-3kk). Olisin halunnu samanlaisen näytön takas. Sitten tulikin viestiä, jotta ne antaa rahat takasin. Ajattelin, etten jaksa sen enempää taistella ja meen ostaan lähikaupasta saman näytön muutaman kympin kalliimmalla (hinnat oli myös vähän kerenny laskemaan). Rahoja sain sitten odotella 6-8kk vielä päälle. Rahat tuli kuitenkin lopulta, kun tarpeeks kauan jakso olla yhteydessä.

Vuoden projekti tuli siitä näytöstä. Eli jos menee takuuasioihin niin ongelmia tulee. Oon myös lukenu, että en ole ainut asiakas, jolla on ollu ongelmia takuujutuissa.
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Juu, kiitos kaikille vastanneille.
Lueskelin tuolta Murmelin antamasta linkistä ja vaikuttaisi aika yleiseltä ongelmalta nämä takuu ja palautus sähläykset. Lisäksi sähköpostit vaikuttaneet välillä siltä että ne on suomennettu jollain ohjelmalla.

Huomasin tuossa asioita tutkiessani että MustaPörssi tarjoaa plussa-kortilla 4 vuoden täystakuun veloituksetta. Jotenkin taitaa kallistua kuitenkin siihen suuntaan. Täytynee tehdä tietysti kompromissi sen tv:n mallin kanssa.
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Tjaa olikin tämä Mustanpörssin takuu vain kodinkoneille. Jep jep. Sonykin tarjoaa vain 1v takuuta.
 
Jouduin peruuttamaan tilaukseni ja hankalaa oli rahojen takaisinsaanti. Sähköposteihin ei äkkiä tullutkaan enää vastauksia, kunnes lopulta kaiken kerrottiin olevan kunnossa. Vaan sielläpä summa kuitenkin seisoi kuukauden kuluttua saapuneessa VISA-laskussa. Taas mailikyselyitä ilman vastauksia. Lopulta Luottokunta hoiti homman kuntoon.
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
Joo tuolla keskusteluissa kehoitettiin tilaamaan kortilla jotta viimeistään luottokunta perii saatavat jos homma menee puihin.

Tilasin television Tietoasemalta. Budjetti ylittyi mutta jäänyt hyvä -ja asiantuntevakuva kyseisestä puljusta.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Olen tilannut näyttöni tuolta. Lähetys kyllä tuli ripeästi ja näyttö oli edullinen suomalaisiin liikkeisiin verrattuna. Kaikki menee hyvin niin kauan, kun liikkeeseen ei tarvitse olla yhteydessä. Nimittiäin asiakaspalvelu tuolla on täysin perseestä. Aikoinaan soittelin jotain näytöstäni, oisinkohan kysellyt jonkun puuttuvan kaapelin/ohjekirjan perään. Puhelimeen vastannut naikkonen ei osannut vastata yhteenkään kysymykseen, ohjasi minut autovalmistaja Hyundain kotisivuille (näyttöni on Hyundai imagequestin tekemä) jne. Lopulta taisi mennä hermot ja löin luuria korvaan, kun tuntui, että toisessa päässä toimitaan hitaasti lähinnä tahallaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itselläni ei ollut mitään ongelmia palautuksen kanssa ja neuvontakin pelasi oikein hyvin ja kun sen palautus lomakkeen täytti ja siinä kerroin haluavani rahat takaisin niin kunhan se palautettava tuote oli siellä vastaanotettu niin rahat tuli tilille muutamassa päivässä.

Itsellä on vain tuo yksi kokemus palautuksesta, otanta ei siis ole suuren suuri mutta ainakaan sillä kerralla ei ongelmia ollut.
 

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ehkä kuukausi takaperin tilasin putiikista telkkarin. Homma meni muuten ok, mutta luvattu 3-5 päivän toimitusaika ei toteutunut. Taisin olla kaksi viikkoa, mitä laitteen saapuminen lopulta kesti.
 
Tilasin joskus vuosi sitten dvd-tallentimen Pixmaniasta. Tilauksen tein joskus aamupäivästä ja seuraavana päivänä ruokatunnilla laite tuotiin kotiin, kun kuriirifirman kuski soitteli ensin, onko ketään kotona. Tilauksesta ja laskun maksusta kului siis 27 tuntia kun tavara oli perillä. Tilausseurannan mukaan paketti lähti Ranskasta ja tuli Saksan ja Ruotsin kautta Suomeen. Täytyy kyllä sanoa että olin todella tyytyväinen ja yllättynyt kuinka napakasti homma toimi. Toimitustapa oli muistaakseni joku hivenen kalliimpi pikamalli, jossa luvattiin toimitusta 48 tunnissa, taisi olla tuo sivuilla mainostettu express kuljetus, jonka hoitaa UPS.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Äsken asentelin näkymään Pixmaniasta tulleen LG7000 42" television. Hyvin tuntuu toimivan ja hintakin oli muutama sata euroa vähemmän mitä Suomessa.
Ainoa miinus oli pari päivää pidempi toimitusaika mitä luvattiin. Tosin joulun aikana sekin on jossain määrin ymmärrettävää eikä asia ole välttämättä edes Pixmanian vika.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Kolme kertaa ostanut Pixmaniasta ja aina on toiminut ihan hyvin. Kerran ostokset viipyivät 3 päivää, vaikka piti tulla 24h toimituksena. Tällöin kuljetustapojen erotusten takaisin perintä oli niin hankalaa, etten muutaman euron takia jaksanut vaivautua, vaikka ihan periaattesta olisi pitänyt. Muuten luotettava yritys.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Pari kertaa on tullut Pixmaniaa käytettyä ja kokemukset hyviä joskin vähäisiä. Ainoat miinukset oikeastaan ovat, että joissakin tuotteissa tuoteselosteet ja muu info on aika puutteellista sekä esim. kameroissa ei yleensä ole suomenkielisiä valikoita, koska kamat ovat jotain Keski-Euroopan mallistoa. Ensimmäiseen kohtaan liittyen tuolla myytiin esim. vanhan generationin iPodeja alennuksella, mutta sitä generationia ei mielestäni oltu mainittu ollenkaan tai ei ainakaan kovin selvästi. Eli jos osaa ottaa tuotteista selvää itse ja nuo kieliasiat eivät haittaa niin hyvä kauppa.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
"Kaikki Nettisivulla olevat hinnat on ilmoitettu euroina ilman toimituskuluja. Käyttäjälle ilmoitetaan tilauksen lopulliset toimituskulut tilauksen yhteenvedossa sen jälkeen, kun hän on valinnut kaikki haluamansa tuotteet ja päättänyt tilauksensa."

Yllä mainittu kopioitu Pixmanian yleisistä myyntiehdoista. Kysyisinkin, että onko kellään kokemusta esim. 42" taulutelevision toimituskuluista? Sivuilla kyseisen tv:n toimituskuluiksi on annettu 34,90€ alkaen. Mutta myyntiehdoissa sanotaan tuo yllä mainittu "Käyttäjälle ilmoitetaan...". Eli tilaan tuotteen ja toimituskulut saan tietää vasta tilauksen jälkeen. Ja summa voi olla vaikka 150€? Eikä tuo ole kusetusta? Minä vaan kysyn...
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sivuilla kyseisen tv:n toimituskuluiksi on annettu 34,90€ alkaen. Mutta myyntiehdoissa sanotaan tuo yllä mainittu "Käyttäjälle ilmoitetaan...". Eli tilaan tuotteen ja toimituskulut saan tietää vasta tilauksen jälkeen. Ja summa voi olla vaikka 150€? Eikä tuo ole kusetusta? Minä vaan kysyn...
Ei. Vaan kyllä tuo 34,90e on se millä edullisimmillaan saat sen kuljetuksen.

Menemällä ostoskoriin saakka näet että tuo on "POSTIPAKETTI 3-5 päivää".
Toisena vaihtoehtona antaa vain "Dachser : 4-7 arkipäivää 112,90 €",
jota ei varmaan kannattane käyttää.

Pienemmissä tuotteissa on muitakin toimitustapoja (KOTI(ovelle?)-paketti 3-5 päivää / UPS 24-48 tuntia).

Kerran olen tilannut, aikaa lienee kolmisen vuotta. Ei ollut ongelmia, ja laitekin on kestänyt, joten ei ole tarvinnut testata takuun toimivuutta.
 

Dolgor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Rags
Vähän samankaltaisia kokemuksia. Puolitoista vuotta sitten ostin tuolta Archos-multimediasoitimen ihan reilulla diilillä ja laite toimitettiin luvatussa ajassa - kaikki sujui kaikin puolin hyvin tältä osin.

Takuuasiat oli sitten mielenkiintoisia: mainittuani Archosin maahantuojalle soittimen myyjän, kaveri suuttui ja katkaisi puhelun. Eivät omien sanojensa mukaan halunneet olla missään tekemisissä ko. kaupan kanssa. Ja tämä numerosta, jonka Pixmanian asiakaspalvelu antoi. Sain onneksi itse junailtua tuon otettuani yhteyttä itse valmistajaan ja laite korjattiin kustannuksitta.

Mutta todella tyytyväinen kuitenkin olen kauppaan. Vertailun vuoksi tuote maksoi tuohon aikaan 200 euroa enemmän Verkkokauppa.comissa (600e). Takuutakin joutui loppuenlopuksi hyödyntämään aika vähäpätöisesti muutaman heikon ruuvin takia. Eli kauppaa en todellakaan kadu!
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
"Kaikki Nettisivulla olevat hinnat on ilmoitettu euroina ilman toimituskuluja. Käyttäjälle ilmoitetaan tilauksen lopulliset toimituskulut tilauksen yhteenvedossa sen jälkeen, kun hän on valinnut kaikki haluamansa tuotteet ja päättänyt tilauksensa."

Yllä mainittu kopioitu Pixmanian yleisistä myyntiehdoista. Kysyisinkin, että onko kellään kokemusta esim. 42" taulutelevision toimituskuluista? Sivuilla kyseisen tv:n toimituskuluiksi on annettu 34,90€ alkaen. Mutta myyntiehdoissa sanotaan tuo yllä mainittu "Käyttäjälle ilmoitetaan...". Eli tilaan tuotteen ja toimituskulut saan tietää vasta tilauksen jälkeen. Ja summa voi olla vaikka 150€? Eikä tuo ole kusetusta? Minä vaan kysyn...



Sen verran voisi antaa vielä vinkkiä, että kannattaa ilmeisesti maksaa tilaus luottokortilla eikä perinteisellä rahansiirrolla. Työkaverillani ja ilmeisesti joillain muilla on kestänyt aika kauan, että vahvistavat maksun tulleen ja tällöin on voinut tilatessa varastossa ollut tavara jo loppua ja uutta erää kyseistä tavarasta voi saada odottaa viikkoja.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Sen verran voisi antaa vielä vinkkiä, että kannattaa ilmeisesti maksaa tilaus luottokortilla eikä perinteisellä rahansiirrolla. Työkaverillani ja ilmeisesti joillain muilla on kestänyt aika kauan, että vahvistavat maksun tulleen ja tällöin on voinut tilatessa varastossa ollut tavara jo loppua ja uutta erää kyseistä tavarasta voi saada odottaa viikkoja.

No asiassa ei ole sen enempää miettimistä, kun 42" Samsungin saa Gigantista huomenna n.10€ hintaerolla...Töllön saan heti huomenna ja ongelmien tullessa matkaan mielummin Giganttiin. Joten Pixmanian kokeilu jää tulevaisuuteen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös