Pitwall

  • 5 683
  • 39

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Monenlaisesta managerointi pelistä täällä on jo ketju, muttei tästä F1 manageroinnin helmestä.

Ensinnäkin pelin kotisivut löytyvät osoitteesta www.pitwall.org

Sitten pieni esittely.
Pelissä on yllättäen tarkoituksena rakentaa menestyvä F1-tiimi. Tiimin kokoaminen alkaa henkilökunnan palkkaamisella (mekaanikot, suunnittelijat, kuskit, yms.)
Sitten onkin aika valita mitä moottoria, jarruja, renkaita bensaa autoon laitetaan. Merkkejä on paljon ja paras tottakai maksaa eniten.
Tässä vaiheessa voi jo myös ruveta miettimään ruvetaanko rakentamaan ensi vuoden autoa uudelta pohjalta kokonaan, vai tyydytäänkö virittelemään vanhoja osia.
Normaali viikkoon kuuluvat testit, aika-ajot ja kisa. Testiä ajetaan keskiviikkona ja torstaina. Aika-ajot perjantaina tai lauantaina. Kisa sitten ajetaan sunnuntaina, ja sitä voi seurata livenä.

Itse koukutuin pelistä parissa viikossa, ja mitä enemmän sitä opin sitä enemmän siitä tykkään. Monipuolisuudessan minusta yksi parhaimpina manageripelejä.
Ainoa miinus pelissä on se, ettei siinä voi tehdä konkurssia. Mutta jos miinusta tekee yli 5 miljoonaa, niin sitten autonkehitystyö loppuu, joka tavallaan paikkaa tuota puutetta.

Vastailen parhaan taitoni mukaan kysymyksiin pelistä. Jos kukaan tästä edes kiinnostuu.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Nokkis kirjoitti:
Olen nyt hieman yrittänyt tutustua ko. peliin ja sekavuudestaan huolimatta kai sitten pelin hienoudet jossain kohtaa avautuu. Nyt tässä yritin etsiä tietoa, että monenko aikaan sunnuntaisin nämä kisat pärähtävät käyntiin?

Kieltämättä olen hieman pihalla koko pelistä. En ole edes varma, että osallistuuko tallini ko. kisaan. Aika-ajot kaiketi onnistuin kuitenkin ajattamaan.

Itselläni on kisa tänään 15:00 Suomen aikaa alkaen 4 divarissa. Tiedon löytää pääsivulta, events laatikosta.

Ja tosiaan tallisi osallistuu kyllä kisaan, jos aika-ajot olet ajanut. Ilman aika-ajojen ajamista kisaankaan ei pääse.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pistetäämpä nyt omasta tiimistä vähän infoa.

Ensiksi tästä kaudesta, joka on ensimmäinen täysi kausi tämän pelin parissa.
Ensimmäisessä kisassa tuli jopa hieman yllättäen kaksoisvoitto. Siinä kisassa jäi monta autoa matkanvarrelle, joten kisa ei kertonut lohkon voimasuhteista juuri mitään.
Toisessa kisassa tuli maltillisemmat sijat 4 ja 7. Näiden lisäksi tuli nopeinkierros. Nopeutta tallissa siis oli, mutta taktiikka ei onnistunut.
Kolmannessa kisassa sattui pieni lapsus, ja toinen auto jäi matkavarrelle bensan loputtua. Olin merkannut toisen stopin yhteydessä tulevat bensat riviä liian alas.
Toinen auto ajoi kuitenkin maaliin kakkosena, ajaen samalla kisan nopeimmankierroksen.
Tämän illan kisassa tuli sitten jälleen kaksoisvoitto, ja nopeinkierros. Ero kakkosen ja kolmosen välillä oli jopa yli 50 sekunttia.
Tästä on hyvä jatkaa kohti ensi viikon taistoja.

Tiimin rahatilanne on tällä hetkellä heikko (yli 7 miljoonaa miinuksella), mutta paranee kovaa tahtia (yli 2 miljoonaa per viikko plussaa).
Tämä merkitsee sitä, että parin viikon päästä autonkehitys lähtee taas täyteen vauhtiin, ja sitä varten tulikin viikolla hommattua uusi pääsuunnittelija. Kaveri omaa innovatiivisuudessa korkeimman arvosanan, ja uudelleensuunnittelussakin hän on toisiksi korkeimmalla tasolla. Luulisi auton kehityksen lähtevän siis tämän hepun käsissä hyville urille.

Junioripuolella minulla on kasvamassa kaiketikin suht hyvä tapaus. Ja kaiken lisäksi suomalainen. Tällä hetkellä mies olisi taitojenpuolesta jo kakkoskuski tasoa tiimissä, mutta antaa kaverin vielä kehittyä junnuissa ainakin kauden loppuun asti. Ikää ei kuitenkaan ole kuin vasta 18 vuotta, joten kyllä kisakuskiksi kerkeää myöhemminkin.

Siinäpä tärkeimmät minun FIN@F1 tiimistä. Kauden tavoite on tämän päivän kisan jälkeen selkeä, ja sehän on nousu. Siihen tiimi ei vielä ole kyllä valmis, mutta peruuttelemaan ei lähdetä.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Juuri sain itse tiimin käsiini. Pari kysymystä:
Kauanko kestää että scoutilta heruu jotain kommenttia. Kahta nuorta ajajaa se nyt tarkastelee? Scouttaako se yhden kerralla joten ei hyödy mitään laittaa koko junnulistaa scouttaamaan kerralla?
Maksaako mekaanikot sun muut jotain viikossa? Missään en mitään palkkaa niitten kohdalla nähnyt. Onko se ainoastaan kertainvestointi? Ei kai sentään? Montako kannattaa aloittelijan pitää ringissä?

Monimutkaiselta vaikuttaa....
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mr.Moon kirjoitti:
Juuri sain itse tiimin käsiini. Pari kysymystä:
Kauanko kestää että scoutilta heruu jotain kommenttia. Kahta nuorta ajajaa se nyt tarkastelee? Scouttaako se yhden kerralla joten ei hyödy mitään laittaa koko junnulistaa scouttaamaan kerralla?
Maksaako mekaanikot sun muut jotain viikossa? Missään en mitään palkkaa niitten kohdalla nähnyt. Onko se ainoastaan kertainvestointi? Ei kai sentään? Montako kannattaa aloittelijan pitää ringissä?

Monimutkaiselta vaikuttaa....

Taitaa riippua scoutin tasosta se kuinka nopeasti raporttia tulee. Ja yksi kerrallaan tulee raportit. Itselläni kesti päivästä kahteen per kuski kun tuli raporttia. Ja aina raportti oli mallia "ei tämä mikään huippukuski ole, mutta parin kauden päästä hän voi olla siellä".

Mekaanikot maksavat sen 2500 tonnia viikossa, se kerta investointi taitaa käsittää lähinnä sen ensimmäisen viikon palkan.
Mekaanikkojen optimimäärää en tiedä, mutta maksimihan on 100. Ja jos talous antaa myöden, niin sen verran tottakai kannattaa pitää. Itselläni on tällä hetkellä 10 - palkkaan lisää ennen seuraavaa kisaa - ja otan jokaisella varikkostopilla turpaan muilta lohkon talleilta useita sekuntteja, vaikka tankkausmäärät olisivat suht samat.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Miten junnukuskin saa tiimiin? Transferlist kun avataan, ja sieltä joku junnu, niin ainoa vaihtoehto on scout driver. Pitääkö ne scoutata ennenkuin voi palkata?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mr.Moon kirjoitti:
Miten junnukuskin saa tiimiin? Transferlist kun avataan, ja sieltä joku junnu, niin ainoa vaihtoehto on scout driver. Pitääkö ne scoutata ennenkuin voi palkata?

Jep, ensiksi scouttaus ja sitten palkkaus jos vielä scouttauksen jälkeen kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Vielä pari kyssärii.
Mistä saa coachin? Mistään en ole löytänyt kyseistä heppua. Ei kyllä ole junnuakaan vielä. Yksi junnu mitä scoutattiin oli kuulema huippulupaus ja must sign, mutta joku vei sitten nenän edestä, pirhana.
Onko mitään haittaa jos laittaa kilpakuskin testaamaan? Kärsiikö moraali?
Varmaan mokasin kun mulla ei ole kakkoskuskia tällä viikolla, vaan ykkönen ja testaaja? Testaajan olisi varmaan kannattanut laittaa kilpailemaan?

Edit: Miten tuo kilpataktiikka. Jos laittaa vaikka ekan stopin 10. kierroksella, niin tajuaako tiimi laittaa tankki täyteen sitten, vai pitääkö itse tehdä muuta kuin laittaa bensaa ekaa stoppia varten? Ja bensaa pitää siis laittaa 3 kierrosta (aika-ajot) + niin monta kierrosta kun ajetaan ennen varikkokäyntiä?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mr.Moon kirjoitti:
Vielä pari kyssärii.
Mistä saa coachin? Mistään en ole löytänyt kyseistä heppua. Ei kyllä ole junnuakaan vielä. Yksi junnu mitä scoutattiin oli kuulema huippulupaus ja must sign, mutta joku vei sitten nenän edestä, pirhana.

Sieltä ne löytyvät staff marketista, mistä muukin tallin henkilökunta. Coachit löytyy kun vetää palkin ihan alas. Ensimmäisenä toki tällä taktiikalla tulee vastaan - Coaches whose contract expires in 2 weeks:

Mr.Moon kirjoitti:
Onko mitään haittaa jos laittaa kilpakuskin testaamaan? Kärsiikö moraali?
Varmaan mokasin kun mulla ei ole kakkoskuskia tällä viikolla, vaan ykkönen ja testaaja? Testaajan olisi varmaan kannattanut laittaa kilpailemaan?
Itse en ole huomannut negatiivista merkitystä kilpakuskin testauttamisella. Ja hyvähän niitä kilpakuskeilla onkin ajattaa testiä, sillä testikuski luo vain 33% kisakuskien säädöistä.
Tuosta toisesta kisakuskista en ole varma, saako sen vielä etsiä ennen kisaa. Kannattaa ainakin yrittää, jotta saisi kaksi kuskia kisaan.

Mr.Moon kirjoitti:
Edit: Miten tuo kilpataktiikka. Jos laittaa vaikka ekan stopin 10. kierroksella, niin tajuaako tiimi laittaa tankki täyteen sitten, vai pitääkö itse tehdä muuta kuin laittaa bensaa ekaa stoppia varten? Ja bensaa pitää siis laittaa 3 kierrosta (aika-ajot) + niin monta kierrosta kun ajetaan ennen varikkokäyntiä?

Strategia pitää luoda itse. Kun laitat auton radalle aika-ajoissa, niin se strategia sivuhan aukeaa automaattisesti. Sinne vain sitten laittaa milloinka tullaan toiselle stopille ja paljonko sillä ladataa bensaa tankkiin.
Nuo aika-ajot bensat on muuten tankissa valmiina, kun auto pistetään radalle. Joten aika-ajoihin tarvitsee pistää vain kisabensat.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Tästä nyt näyttäisi tulevan aika kahdenkeskeistä dialogia mutta mitä periaatteessa edes tekee testikuljettajan kanssa kun kisakuskit itse voi testata? Jos palkkaa jonkun kuskin jolla ainoastaan hyvä setup, sekin maksaa maltaita, joten alkutaipaleella oli ehkä vikatikki palkata testikuljettaja?
Eli kisataktiikkaa kun säädetään niin siinä on myös varikkopysähdyksien määrä? Nyt siinä on ainoastaan valikko milloin mennä varikolle sen yhden kerran.

Niin paljon kysymyksiä nousee koko aika. Yritetään nyt hillitä näitä kysymyksiä jatkossa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mr.Moon kirjoitti:
Tästä nyt näyttäisi tulevan aika kahdenkeskeistä dialogia mutta mitä periaatteessa edes tekee testikuljettajan kanssa kun kisakuskit itse voi testata? Jos palkkaa jonkun kuskin jolla ainoastaan hyvä setup, sekin maksaa maltaita, joten alkutaipaleella oli ehkä vikatikki palkata testikuljettaja?
Testikuskilla tekee seuraavaa "- The test driver contributes for 33% in the carsetup of both drivers", kun se kuitenkin luo 1/3 kisakuskien säädöistä, niin en näkisi testikuskia turhana ostoksena. Toki testikuskin taidot pitää suhteuttaa käytettävissä olevaan varallisuuteen, ja täytyy myös huomioida se että testikuskin huonoa testaustaitoa voi kompensoida ajattamalla isomman määrän kierroksia (pätee myös kisakuskeihin).

Mr.Moon kirjoitti:
Eli kisataktiikkaa kun säädetään niin siinä on myös varikkopysähdyksien määrä? Nyt siinä on ainoastaan valikko milloin mennä varikolle sen yhden kerran.

Niin paljon kysymyksiä nousee koko aika. Yritetään nyt hillitä näitä kysymyksiä jatkossa.

Se strategy välilehti aukeaa sitten, kun olet pistänyt kuskien radalle aika-ajossa(kun painat send out nappia, niin se lataa automaattisesti strategy sivun). Nythän siinä näkyy vain se kohta jolla lähdetään aika-ajoissa radalle.

Ja saa kyllä kysyä mitä mieleen juolahtaa. Itse vastaan jos osaan. Kannattaa myös tutustua pitwallin viralliseen ohjeistukseen. http://wiki.pitwall.org/index.php/Main_Page

Lisätään vielä sen verran, että alkuun kannattaa panostaa aika paljon commercials kohtaan. Sieltä vain palkkaa 100 tyyppiä (maksimi), ja pistää prosentit isolle. Tottakai pitää myös hommata hyvä pääjehu tuohon hommaan.
Sitten kun vielä kirjoittelee joka viikko 200 merkin lehdistötiedoitteen, niin sponssit on tyytyväisiä, ja rahaa rupeaa virtaamaan sisään.
Itselläni on noilla konsteilla tällä hetkellä viikkotulot seuraavat:
Sponsors: 2 459 101
Merchandise: 2 165 400

Menoja on huomattavasti vähemmän.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Noniin, eka aika-ajo edessä ja yksi pieni kysymys.
Millaista taktiikkaa täällä suositaan? Yksi vai kaksi pysähdystä? Tämä on siis eka viikkoni ja mekaanikkoja on noin 10 kpl ja prosentit niissä 20 muistaakseni. Näin ollen varikkopysähdykseni tulee olemaan varmaan aika hidas. Kannattaako lähteä yhden pysähdyksen taktiikalla. Ekaksi ajattelin seuraavaa:
25 kierrosta+36 kierrosta. Renkaat tulee olemaan aika finaalissa mutta testien mukaan kestää kyllä (very bad kuntoisia).
Wikipedia: Currently there's no overtaking, no accidents and no random breakdowns.
Pitääkö paikkansa? Silloinhan kannattaisi laittaa kaikki kiinni aika-ajoon, nopea eka stintti, ja loppu körötellään?
Toinen vaihtoehto:
11 kierrosta+ 25 + 25. Tällöin saisi ehkä paremman sijoituksen aika-ajoissa.

Mikä on huomattu toimivaksi taktiikaksi aloittelijoille?


Lisäys: Development:

Internal:
Gearbox

Overall rating: 28% | Division rating: 100% | Potential: 0
Price: 320 000,-
Price: 400 000,-
Progress: 8% (Revolution)

Mitäs nuo palkit tarkoittaa? Eli siis olen alkanut kehittää vaihdelaatikkoa, mutta mitä tarkoittaa nuo Overall rating, division rating ja potential. Onko tuossa kehityksessä nyt nolla potentiaalia vai mitä? Mitä kannattaa kehittää?
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mr.Moon kirjoitti:
Wikipedia: Currently there's no overtaking, no accidents and no random breakdowns.
Pitääkö paikkansa? Silloinhan kannattaisi laittaa kaikki kiinni aika-ajoon, nopea eka stintti, ja loppu körötellään?

Kyllä siinä kisassa ohitukset on. Mutta ei varmaankaa siinä mielessä kun perinteisissä formuloissa on totuttu. Pelissä pääsee ohi jos on toista nopeampi ja tarpeeksi lähellä. Lähinnä voisi sanoa, ettei ohittamista ole vaikeutettu mitenkään.
Hajoamisetkin on, mutta randomia ne ei tosiaan olla. Jos osat ei kestä (pystyy seuraamaan kulumista kisan aikana), niin sitten tulee keskeytys.

Mr.Moon kirjoitti:
Mikä on huomattu toimivaksi taktiikaksi aloittelijoille?

Itse huomasin toimivaksi taktiikaksi semmoisen, että pistää alussa paljon bensaa, ja käy sitten tankkaamassa sen kerran tai kaksi vähemmän bensaa.
Tähän on yksi syy, jonka itsekkin jo otit esiin, varikkopysähdyksen nopeus. Aika-ajoon voi ladata bensaa huoletta, ilman että siitä saa ns. aikasakkoa. Jos taas lähtee aika-ajoon kevyellä autolla, niin se kostautuu varikkopysähdysten pituutena.
Itse siis suosittelen, että laitat alussa paljon bensaa omaan taktiikkaasi, ja täten säästät pysähdys ajassa jopa 10-15 sekunttia.

Mr.Moon kirjoitti:
Lisäys: Development:

Internal:
Gearbox

Overall rating: 28% | Division rating: 100% | Potential: 0
Price: 320 000,-
Price: 400 000,-
Progress: 8% (Revolution)

Mitäs nuo palkit tarkoittaa? Eli siis olen alkanut kehittää vaihdelaatikkoa, mutta mitä tarkoittaa nuo Overall rating, division rating ja potential. Onko tuossa kehityksessä nyt nolla potentiaalia vai mitä? Mitä kannattaa kehittää?

Täytyy todeta, että olen itsekkin pihalla noista kehityspalkeista. Mutta käsittääkseni tuo potenttial tosiaan kertoo siitä osan kehityspotenttiaalista.
Ja jos tosiaan näin on, niin kannattaa kehittää niitä osia joissa on paljon potenttiaalia.
Ja kannattaa myös katsoa olisiko järkevää pistää ensi kauden auton kehittely tulille.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Ensimmäinen asia jonka tein oli laittaa ensi vuoden auto kehitykseen. Arvelin että tällä ei pitkälle pötkitä.
Noh, kokeillaan yhden stopin taktiikkaa ja reilusti bensaa.
Laitetaan myös kehitykseen joku osa jossa on potentiaalia. Ehkä se selviää ajan kanssa sitten.

Kiitoksia jälleen kerran vastauksista.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Itse pääsen hyvin sivulle kyllä. Aika-ajoissa testeissä olleet pari kuljettajaa meni parilla kymmenyksellä ohi, ja tällä hetkellä viimeisenä kolmesta ajajasta... =)

Testeistä puheenollen, näkyykö mistään testien tulokset, siis hyötyikö siitä, muutettiinko säätöjä?
 

Troll Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-Finland-Perkele
Jees tiimiä odotellessa itsekin.
Red Bulls F1 Racing team nimellä löytyy sitten meikäläisen bensasuonet. Saas nähärä mimmoinen peli tämä on, mielenkiintoa vormuloihin ainakin löytyy ettei siitä jää ainakaan kiinni, mutta katotaan ny.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mr.Moon kirjoitti:
Testeistä puheenollen, näkyykö mistään testien tulokset, siis hyötyikö siitä, muutettiinko säätöjä?

Testit ei sitä tuloslistaa paremmin missään. Tai ainakaan minä en ole löytänyt. Ajoista voi sitten vertailla onko testeistä ollut iloa, edellyttäen että on vedetty samoilla renkailla ja bensoilla useampi kuin yksi veto.

Tuossa testien tilannoissa olisi kyllä yksi parantamisen paikka. Ensinnäkin eri testivedot voisi eritellä, eikä iskeä kaikkia kierroksia samaan listaan. Ja toisekseen voisi olla valittavana vaikka parit eri säätövaihtoehdot, joita sitten testataan. Ja sitten myös se voisi näkyä jossain mitenkä paljon säädöissä on menty eteenpäin.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Lauantai-ilta kun on niin en ukso että kukaan aika-ajoja enää ajaa, niin näyttää siltä että ainoastaan kolme tallia osallistuu huomiseen kisaan. Oma kuljettajani starttaa sijalta 5/6. Eli pisteitä olisi luvassa, mutta satavarmasti kone tai joku muu osa pettää. Katellaan huomenna.

Kattelin tuossa "contracts" osiota, näyttäisi "own brand" (ilmainen) voittaa kaikki halvimmat vaihtoehdot jotka maksaa jotain 850.000. Onko tämä ihan oikein? Siis miksi maksaa tuollaista summaa kun oma merkki on parempi. Tuo hinta on koko kaudesta? Mitä tuo (-15%) tarkoittaa?

Onko mahdollista katsoa muitten divisioonien aika-ajo-aikoja (jännä sana)? Yritin Repe sun lohkon aikoja katsella mutta ei näy kuin "standings". Onko mahdollista?

Sori jos oli sekava.
KOFF!
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mr.Moon kirjoitti:
Kattelin tuossa "contracts" osiota, näyttäisi "own brand" (ilmainen) voittaa kaikki halvimmat vaihtoehdot jotka maksaa jotain 850.000. Onko tämä ihan oikein? Siis miksi maksaa tuollaista summaa kun oma merkki on parempi. Tuo hinta on koko kaudesta? Mitä tuo (-15%) tarkoittaa?
Hinta on tosiaan koko kaudesta. Ja se suluissa oleva -15% on kauden alusta tapahtunut hintojen tippuminen. Jolla ei sikäli ole enää mitään merkitystä, kun osia ei voi vaihtaa, kuten aiemmilla kausilla.
Own brand merkin pitäisi kyllä olla huonoin osa jokaisessa osiossa. Ja sen pitäisi myös kehittyä hitaiten kauden aikana. Mutta eipä tuo siltä tällä hetkellä todellakaan näytä. Esim jarruissa on törkeän suuri epäsuhtaisuus own brandin ja halvimman ostetun jarrumerkin kohdalla.

Mr.Moon kirjoitti:
Onko mahdollista katsoa muitten divisioonien aika-ajo-aikoja (jännä sana)? Yritin Repe sun lohkon aikoja katsella mutta ei näy kuin "standings". Onko mahdollista?

Sori jos oli sekava.
KOFF!

Muiden lohkojen aika-ajotuloksia voi katsella kun menee siihen omaan qualify kohtaan. Sitten scrollaa sivun alas, ja sieltä tulee esiin valikko jossa lukee view division. Sieltä sitten vain valitsee divisioon ja painaa view. Toki myös kannattaa katsoa ennen tuota, että kausi ja viikko on oikein.
Oma divarinihan on 4.19 että sieltä vain kuikuilemaan aikoja.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Ensimmäinen kilpailu takana ja lopputuloksena selvääkin selvempi kaksoisvoitto tallille. Tyytyväinen pitää olla.

Divisioona 4.53

Aika-ajoissa olin sijoilla viisi ja kuusi, mutta kisastrategia näytti toimivan loistavasti. Näköjään toi 2 pysähdyksen taktiikka toimii paremmin kuin 3:n, ainakin lopputulosten perusteella. Eli kuskini joka voitti oli 2:n pysähdyksen taktiikalla ja toiseks tullu oli 3:n pysähdyksen taktiikalla. Ens kisaan täytynee laittaa toiselle kuskille kovat kumit alle ja vain yks pysähdys.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itselleni tuli tämän päivän kisasta voitto ja kolmossija. Voittoon ajoi yhden stopin taktiikalla kisassa ollut Brassi, joka myös latasi kisan parhaankierroksen. Ja kolmanneksi ajoi 2 stopin taktiikalla ollut sarjaa johtava Suomi poika.

Ensi viikolla onkin sitten edessä testiviikko/kuskien koulutusviikko. Viikon tarkoitus on siis ajattaa testikuskilla testiä, jotta auto kehittyy, ja laittaa kuskit koulutukseen jos haluaa. Tai näin minä ainakin olen asian ymmärtänyt.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Eka kisa täälläkin takana. Viimeiseksi jäätiin, tosin vain 0,2 sekuntia kolmannesta sijasta. En tiedä olisiko kahden pysähdyksen stoppi ollut fiksumpi veto kuin yksi, siinä ja siinä. Kuskini olisi kuitenkin pitänyt palkintopallille yltää, sillä hän spinnasi ylivoimaisesti eniten kaikista. Kierrätykseen pitäisi mokoma laittaa.

Ylivoimainen voitto jäi näkemättä. Yksi jannu johti 20 sekunnilla, mutta viimeisellä kierroksella rengas pamahti.

Nyt on sitten näköjään testiviikko edessä ja seuraava kisa vasta kahden viikon päästä. Harmi, nyt haluaisi ehdottomasti lisää kisoja alle. Siihen mennessä ajattelin hankkia autoon uusi moottori. Saas nähdä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pistetäämpä tuosta kehityksestä, nyt kun tuli luettua siitä vähän.

Elikkäs potenttial pitää olla suurempi kuin 0, että osaa kannattaa kehittää.
Overall rating kertoo sen kuinka paljon sinun osaasi on kehitetty suhteessa osan potenttiaaliin koko pelissä.
Ja division rating kertoo kuinka paljon osaa on kehitetty suhteessa divisioonan maksimi kehitykseen.

Elikkä jos division rating on 100%, niin osaa ei kannata kehittää, sillä se ei ole mahdollista ennen kuin nousee ylöspäin.

Toivottavasti selvensi asiaa niille, jotka eivät olleet itse ottaneet asiasta selvää.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Lähetin kaikki kuljettajat training campille maanantaina. My home osiossa lukee "driver training camp monday, tuesday". Eli eikös herrojen olisi pitänyt palata jo? Testaamaan pitäisi päästä.
Onko noista campeista mitään hyötyä/haittaa (nouseeko tasot/kärsiikö moraali?)

Voiko näin väliviikkona laittaa mekaanikot prosentin nollaan vai kärsiikö siitä? Laitoin nyt designereille prosentit kattoon. Voiko olla että kisa-auto ei ole kunnossa jos ei ole mekaanikot fixailleet sitä pitkin viikkoa?


Kun hakee uutta kuskia, mistä tietää milloin tätä voi lähestyä? Usein tulee teksti että hän on juuri saanut kenkää eikä häntä kiinnosta vielä, ja seuraavan kerran voi lähestyä kuuden tunnin kuluttua. Silloin yleensä joku on jo kuskin napannut. Onko tuo ainoastaan tuurista kiinni?

Onko haittaa jos laittaa kaikille kuskeille sponsorship duty? Mitään väsymys indikaattoria en ole nähnyt.

Lisäys: Miten pitkä training camp henkilökunnalla on? Jos lähetän pääsuunnittelijan sinne, kärsiikö kehitystyö, ja jos kärsii, miten pitkäksi aikaa? Ja kehittyykö siellä kerralla?

Vastataan itse pariin.
Näköjään sain aivan väärin käsityksen jostain noista training campeista. Kuskit ovat siis perjantaihin asti pois.
Mitään hallaa ei nähtävästi tuosta sponsorship duties hommasta tule. Joko moraali nousee huilatessa tai sitten boostataan sponsseja.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Renkaat ja muuta

Millaisia kokemuksia managereilla on renkaista? Itse olen kahden vaiheilla lähteäkkö seuraavaan kisaan pehmeillä renkailla kahdella stopilla. Testasin äsken 20 kierrosta, mikä on noin kolmannes kisasta+ aika-ajot niin pehmeä seos meni viimeisellä kierroksella kuntoon awful. Onko joku raja missä rengas todennäköisesti pamahtaa vai onko se täysin randomilla? Oma brändi kyseessä.

Mites tuon polttoaineen kanssa? Jos ostaa ulkopuoliselta, jolla on durability parempi, niin väheneekö kulutus kierrokselta, vai voiko vain tankata lisää vai miten se toimii? Nyt kulutus seuraavaan kisaan on 4,11/kiekka. Tämä tarkoittaa kahden stopin taktiikalla jumalattoman pitkiä pysähdyksiä. Vaikka tuo pitlane on lyhyt, niin ajattelin kahta stoppia käyttää. Voi tosin olla että laitan toiselle kuljettajalle toisen taktiikan. Saas nähdä. Siitä puheenollen, pitääkö katsoa että kuskit ei tule samalla kierroksella sisään? Onko sillä jotain merkitystä?

Tähän kisaan piti ostaa uudet renkaat/moottori. Mutta omien mokien kautta ei ole millään varaa. Aloittaessani laitoin surkeille hemmoille pitkät sopparit käteen. Tällä viikolla piti laittaa ykköskuski pihalle joka maksoi miljoonan. Ensi viikolla on kakkoskuskin ja markkinointipäällikön vuoro. Luulin että olisi vaikeampaa saada näitä parempia heppuja.

Eli aloittelijalle vinkiksi: Mikäli et löydä OK kuskia heti, anna vain parin viikon sopparia sitä huonommalle. Hyviä kuskeja näyttäisi löytyvän. Itse maksoin palkkaa ekalle ykköselleni 230.000/vk, joka oli bad/very bad tasoa. Seuraava yrittäjä on luokkaa excellent ja palkkaa tulee saamaan 193.000.

Mutta, renkaista ja bensasta olisi kiva kuulla kokemuksista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös