Drafti on tosiaan takana. Hauska tapahtumahan tuo on aina ollut. Ensimmäisellä kierroksella varattiin joukkueiden toimesta taas viisi uutta Crosbya, Malkinia, Ovechkinia, Makaria jne. Kaikista kuulemma kuullaan vielä. Niin kuin aina. Eihän näistä Pensin varauksista oikeasti voi mitään sanoa tässä ja nyt. Osa oli mielenkiintoisia ja osa ei. Edelleen omissa painajaisissa on vain tuo 2012 ja Pouliotin varaus numerolla kahdeksan. Itse kun tuulettelin ennen varausta varmana, että sieltä tulee Forsberg tai Wilson nyt ja sitten repäistiin joku Pouliot sieltä jostain. Joskus tällainen sohvaperunakin voi olla "scouttaamisen" kanssa oikeassa, mutta jälkeenpäin tuskaa edes hieman lievitti, kun Caps meni täysin uunona kauppaamaan Forsbergin pois.
Kirjoittelin aiemmin Dubaksen kolmesta mahdollisuudesta miten lähteä rakentamaan joukkuetta tällä off-seasonilla. Rebuild, re-tool vai käsien päällä istuskelu? Ensimmäinen peliliike valuu tuonne rebuildin suuntaan. Cap-tilaa käytetään hyödyksi, kun hommataan cap-dump pelaaja ja sen kyljessä saadaan kiva varausvuoro. 100 %:sesti rebuildiin kallistuva liike ellei tuolta nyt lähde vielä Eller/Acciari pois tieltä. Jos näin käy, niin sittenhän tuo oli re-tooliin sopiva liike jossa vaihdetaan yksi palanen ehkä hieman parempaan ja samalla tuodaan tulevaisuudenkin palanen sisään. Jos tämä menee näin, niin sitten täältä varovainen peukku tälle liikkeelle, vaikka itse pelaaja eli Hayes ei todellakaan ole minun mieleeni. Jos tämä oli tässä, niin sitten en ymmärrä alkuunkaan missä järki. Jos ollaan rebuildissa, niin sitten siinä pitäisi olla tosissaan ja treidata kaikki arvokas pois. Pettersson, Jarry, Bunting, kaikki nuo pois sitten. Mielestäni pitää olla selkeä linja mitä tehdään ja mihin tähdätään. Sellainen poukkoilu ei ole minun mieleeni enkä usko, että sellaisella toiminnalla saavutetaan parasta mahdollista tulosta.
Edelleen seuraavanlainen hahmotelma olisi mahdollista toteuttaa:
Bunting - Crosby - Rakell
Guentzel - Malkin - Rust
O'Connor - Hayes - Puustinen
Jänmark - Eller/Acciari - Puljujärvi
Nieto
Pettersson - Karlsson
Graves - Letang
Joseph - St.Ivany
Ludwig
Jarry/xxx
Nedeljkovic
@Bosco voisi kenties vielä kertoa, että millaista sopimusta tuolle Josephille voisi hahmotella? Itselle Joseph on edelleen vähän kysymysmerkki. Lintu vai kala?
Kirjoittelin aiemmin Dubaksen kolmesta mahdollisuudesta miten lähteä rakentamaan joukkuetta tällä off-seasonilla. Rebuild, re-tool vai käsien päällä istuskelu? Ensimmäinen peliliike valuu tuonne rebuildin suuntaan. Cap-tilaa käytetään hyödyksi, kun hommataan cap-dump pelaaja ja sen kyljessä saadaan kiva varausvuoro. 100 %:sesti rebuildiin kallistuva liike ellei tuolta nyt lähde vielä Eller/Acciari pois tieltä. Jos näin käy, niin sittenhän tuo oli re-tooliin sopiva liike jossa vaihdetaan yksi palanen ehkä hieman parempaan ja samalla tuodaan tulevaisuudenkin palanen sisään. Jos tämä menee näin, niin sitten täältä varovainen peukku tälle liikkeelle, vaikka itse pelaaja eli Hayes ei todellakaan ole minun mieleeni. Jos tämä oli tässä, niin sitten en ymmärrä alkuunkaan missä järki. Jos ollaan rebuildissa, niin sitten siinä pitäisi olla tosissaan ja treidata kaikki arvokas pois. Pettersson, Jarry, Bunting, kaikki nuo pois sitten. Mielestäni pitää olla selkeä linja mitä tehdään ja mihin tähdätään. Sellainen poukkoilu ei ole minun mieleeni enkä usko, että sellaisella toiminnalla saavutetaan parasta mahdollista tulosta.
Edelleen seuraavanlainen hahmotelma olisi mahdollista toteuttaa:
Bunting - Crosby - Rakell
Guentzel - Malkin - Rust
O'Connor - Hayes - Puustinen
Jänmark - Eller/Acciari - Puljujärvi
Nieto
Pettersson - Karlsson
Graves - Letang
Joseph - St.Ivany
Ludwig
Jarry/xxx
Nedeljkovic
@Bosco voisi kenties vielä kertoa, että millaista sopimusta tuolle Josephille voisi hahmotella? Itselle Joseph on edelleen vähän kysymysmerkki. Lintu vai kala?