Pientä katsausta Pens-miehistöön tässä vaiheessa, kesän hankintojen jälkeen.
Maalivahtiosastolla Caron on varmasti ylhäällä pelaava maalivahti. Kysymys kuuluu mitä tekee Fleury. Ja toisaalta mitä Pens tekee Fleuryn kanssa. Syytä olisi kaivaa ne miljoonat esille, joilla saadaan signattua. Ei ole mitään järkeä hankkia huippuveskaria, jota ei signata.
Puolustusosastolla Tärnström ja Berehowsky ovat paljon vartijoita. Berehowsky on vihdoin hieman parempi nimi Pens-pakistoon. Viimeinen UFA-markkinoilta hankittu yhtä hyvä pakki on ties kuinka kaukaa. Tämän kaksikon jälkeen ovat tsekki-kaksikko Melichar ja Rozsival, jotka ovat ihan OK-tasoa. Eivät tosin monessa muussa joukkueessa mahtuisi kakkospariin, mutta pelaavaan kokoonpanoon kylläkin.
Tuon nelikon jälkeen on sitten tarjolla nelikko Bergevin, Boileau, Orpik ja Lupaschuk. Näistä kolme ylhäällä ja Bergevinin paikka siellä lienee varma. Ketkä sitten ovat muut kaksi? Itse toivon edelleen, että Orpik ja Lupaschuk pääsevät kehittymään ylös. Näin ollen Boileau tippuisi farmiin.
Hyökkääjistöön on tehty muutama hankinta, jotka minä olisin jättänyt tekemättä. Yksinkertaisesti minä en löydä käyttöä Buchbergerille, Eastwoodille ja Simpsonille juuri mitään käyttöä. Simpson voisi olla McKennaa parempi vaihtoehto kovanaamaosastolle, mutta mitä ihmettä Buchbergerillä haetaan. Eastwood taas on mielestäni vaihtoehto Brian Holzingerille. Molempia ei yksinkertaisesti voida kuvitella pelaavaan kokoonpanoon.
Abidin kanssa pitäisi saada sopimus väännettyä. Vaihtoehtoisesti kauppa eteenpäin. Ehdottomasti kokoonpanoon kaikkien ollessa terveinä pitäisi mahtua Lemieux, Morozov, Straka, Fata, Beech, Kraft, Abid, Bradley, Sivek ja Surovy. Lopuille kahdelle paikalle sitten yksi kovanaama, toinen kaksikosta Eastwood/Holzinger. Siinä olisi sopivasti nuoruutta ja kokemusta. Colby Armstrong voi kehittyessään pystyä haastamaan Surovyn ja Sivekin.
Ketjut rakentaisin kuta kuinkin seuraavasti:
Straka - Lemieux - Morozov
Abid - Beech - Fata
Surovy - Kraft - Sivek
Bradley - Holzinger - Simpson