Pitäisikö pelaajien palkat saattaa julkisiksi?

  • 1 843
  • 13

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Oma kantani on että pitäisi.Saataisiin vähän painetta hyväpalkkaisiin pelaajiin jotka surffaa kentällä.
Taas ne jotka ansaitsivat isomman palkan hyötyisivät ehkä median ja fanien metelistä.
Nythän liigassa mukana olevien nhl-pelaajien palkat tiedetään ja olisi kiva verrata kuinka 50 tuhatta vuodessa ansaitsee pärjää kaukalossa pelaajalle joka tienaa kymmenkertaisen määrän.
 

Icepowerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hifk , HPK; KuPs, Zulimanit ...
Eikös kaikkien ihmisten verotiedot ole saatavilla ja löytyy nimen mukaan. Ainakin ne jotka maksavat veronsa suomeen.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti Icepowerman
Eikös kaikkien ihmisten verotiedot ole saatavilla ja löytyy nimen mukaan. Ainakin ne jotka maksavat veronsa suomeen.

Onhan ne mutta sieltä ei ihan oikeita helposti näy koska verovuosi päättyy kesken sopimuskauden.

Olisi selvempää jos kaikki sopimukset olisivat julkisia kuten nhl.ssä.
 

Pauli

Jäsen
Tietämätän kun olen niin toivon mukaan minua valaisette. Mistä saa selville NHL pelaajien palkat jos ne kerran on kaikki julkisia?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
www.nhlpa.com pitäisi jotain löytyä. Ainakin joskus sieltä niitä luin.
 

Rocco

Jäsen
Sitä lähtien kun NHL:ssä pelaajien palkat tulivat julkisiksi, palkat nousivat taivaisiin. Siitä vaan sama juttu Suomeen jos halutaan ottaa riski täälläkin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Rocco taas kerran kertoi jutun tärkeimmän pointin, joten peesaan vain häntä. On ihan taloustieteellinen fakta, että palkkojen julkisuus nostaa niitä. Sen takia työnantajat ne haluavat pitää salassa.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Palkkojen julkistamisesta seuraisi vuorenvarmasti palkkatason nousu. Ja koska Suomesta ei löydy muutenkaan kovin montaa kannattavaa jääkiekkoseuraa niin ei kuulosta kovin hyvän idealta.
NHL:ssähän tämä virhe tehtiin ja seurauksena on ollut pelaajien keskipalkan kuusinkertaistuminen.
 
F

Flonaldo

Ja mikä tärkeintä: pelaajat eivät halua palkkojaan julkisiksi. Olen aiheesta kysellyt useammaltakin pelaajalta, eivätkä he halua palkkojaan julkiseksi tiedoksi.

Kyllähän SM-liigassa pelaajien palkkatason tietävät hyvinkin tarkkaan toiset pelaajat ja katsojatkin osaavat sijoittaa kaverit aika hyvin järjestykseen.
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Pidetään vaan palkat salassa. Julkituominen nimittäin voisi aukaista Penan silmät palkanmaksussa. IFK voisi saada nimittäin oikeasti kovan joukkueen kasaan Penan huomatessa ettei tusinajunnuille ja vompateille tarvitse maksaa tähden palkkaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Flonaldo
Ja mikä tärkeintä: pelaajat eivät halua palkkojaan julkisiksi. Olen aiheesta kysellyt useammaltakin pelaajalta, eivätkä he halua palkkojaan julkiseksi tiedoksi.

Miksiköhän eivät halua, oletko kysynyt sitä heiltä?

Ei sillä, että minä haluaisin palkkatietojen olevan julkisia, mikäli olisivat, ikävimmässä tapauksessa seuraus olisi sama kuin NHL:ssä.

vlad.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni saisivat pysyä "salaisina" kuten nyt ovat. Pahin skenaario olisi jo täälläkin mainostettu palkkojen nousu ja sitä kautta seurojen yhä pahemmat talousongelmat. Pidetään palkkatiedot ennallaan ja poistetaan kaikki kiintiöt, ehkäpä sillä lailla liigaan saataisiin laadukkaampia pelaajia.

Sinänsä olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mahdollinen kateusreaktio, jos seurat palkkatiedot julkistaisivat. Jari Kurri aikanaan kuvaili suomalaista logiikkaa niin, että jos jenkeissä ostat hienon auton, amerikkalainen naapuri onnittelee uudesta duunista/palkan nousemista. Ruotsalainen taas tyytyisi kyselemään ja toivottamaan onnea ja suomalainen puolestaan hiljaa itsekseen toivoisi, että hajoaisi perkeleen auto. Tietysti kaukalossa olisi mukava nähdä kun "kolmen tonnin köyhän miehen metropolit" veisi jotakin palkkastaraa oikein kunnolla. Toisaalta esim. haukkuminen katsomosta käsin voisi Suomessa ns. karata käsistä.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Flonaldo
Ja mikä tärkeintä: pelaajat eivät halua palkkojaan julkisiksi. Olen aiheesta kysellyt useammaltakin pelaajalta, eivätkä he halua palkkojaan julkiseksi tiedoksi.

HPK:n pelaajien kohdalla se onkin ihan ymmärrettävää.

edit: Sori provo. Ei pystyny olemaan tarttumatta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös