Pitäisikö Jokereihin palkata lisää NHL-keikkatyöläisiä?

  • 49 262
  • 375

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jokereiden NHL-vahvistukset ovat Teemu Selänne ja Ossi Väänänen ja he pelaavat Jokereissa, mikäli NHL peruuntuu koko tällä kaudella. Ossi saattaa pelata jo tämän vuoden lopulla, Teemu pelaa ensi vuoden puolella sen mukaan kun leikattu polvi on kunnossa. Molemmat ovat Jokereiden omia poikia ja jo siksi erittäin arvostettuja nykyisten jokeripelaajien ja kannattajien silmissä. Teemulle ja Ossille on aina paikka Jokereissa.

Mutta entäs muut NHL-pelaajat? Campbellin kontrahti loppuu joulutaukoon ja kokemukset hänestä ovat kiekollisena hyökkäyspäässä hyvinkin myönteisiä. Puolustaminen on sitten vähän niin ja näin, mutta kokonaisuutena Campbell on täyttänyt hyvin ruutunsa.

Jokereita painostetaan edelleen mm. agenttien toimesta todella kovilla nimillä. Maailman paras puolustaja, kovin hanskaaja, taitavin maalintekijä - kaikki he voisivat pelata Jokereissa muutaman ottelun tai enemmänkin, jos NHL ei käynnisty. Tällaisten tähtien palkkaamiseen loppukaudeksi ei välttämättä löydy rahoitusta, mutta muutaman ottelun verran kyllä. Halukkaita maksajiakin on yhteistyökumppaneiden puolella jos ei nyt ihan jonossa, niin jonkin verran kuitenkin.

Mitä mieltä asiasta ollaan? Sotkeeko tällaisten keikkatyöläisten värvääminen muutaman ottelun ajaksi Jokereihin koko joukkueen pelin ja kemian vai onko siitä Jokereille enemmän hyötyä kun pelaajat näkevät sen, miten huippukallit ammattilaiset valmistautuvat otteluihin ja pelaavat Jokereissa?

Asia on juuri nyt aivan oikeasti ajankohtainen, sillä Jortikka, Hjallis ja Virmanen pohtivat agenttien lähettämiä toinen toistaan houkuttelevampia tarjouksia keikkatyöläisistä.

Edit: 1 kirjain
 
Viimeksi muokattu:

Boogey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voittamisen kulttuuri
Mun mielipide alkaa pikkuhiljaa taipua sille puolelle että ei kiitos. Jos ei saada sellaista miestä joka pelaa kaikki kevään pelit, sitoutuu joukkueeseen ja on _selkeä_ vahvistus niin ei noille ole tarvetta. Uskon että Jortikalta löytyy vielä monia valttikortteja keväällä vaikka näillä miehillä (+ Ossi ja Teemu ) mentäisiinkin.

Tietysti jos sieltä tyrkyttää jotain NHL:n supertähtiin kuuluvaa miestä niin asiaa voi harkita. Siis jos mies on kunnossa ja sitoutuu joukkueeseen. Tällaisessa tapauksessa mielellään näkisin joukkueessa huipputason kanukkilaiturin tai hyökkäävän pakin. Nimiä toivellistalla ois Sakic, Iginla, Kariya, Niedermayer ja Pronger. Noista miehistä ottaisin kenet vaan jos asenne ja kunto on kohdallaan... Kanukin haluaisin ehdottomasti siksi että uskon useammalla kanukilla asenteen olevan paremmalla mallilla kuin jenkkitähdillä. Saatika sitten jos vertaa Tsekki tai Slovakki diivoihin. Ruotsalaiset ei tietenkään ole poislaskettuja.. mutta onkos niitä nyt enää montaakaan vapailla markkinoilla kun ovat Elitserienin invaasioon ryhtyneet.

edit: kielen kukkasien korjailua & fiksailua
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Erittäin vaikea kysymys. Pitkällisen harkinnan jälkeen vastaus on, ei kiitos. Ossi ja Teemu tietysti ovat tervetulleita, mutta ei muita.

Perustelen tätä sillä, että jo joukkuetta koottaessa korostettiin korostamasta päästyäänkin, että pelaajien tulee sitoutua antamaan 100% Jokereille. Tänne ei enää tulla vain nostamaan liksaa, vaan Joukkueen hyväksi pitää pelata ja täysillä.

Nyt jos tänne tuodaan toinen toistaan kovempia staroja, joidenkin on annettava tilaa. Tämähän tarkoittaa sitten sitä, että seurajohto lipsuu omalta puoleltaan tästä sitoutumisperiaatteesta. Ulkomaalaiskiintiö on täynnä, joten jokainen tänne hankittu "niedermayer" vie yhden ulkomaalaispaikan. Ensimmäisenä liipasimella on tällöin Hancock, toisena Campbell, kolmantena...

Vaikeaksihan asian tekee se, että kaikki varmaan haluaisivat nähdä maailman kuuluisimpia pelaajia omassa joukkueessaan. Koko ongelmasta päästäisiin, jos NHL:n työsulku päättyisi. Nythän ilmeisesti pelaajapuoli on antamassa omaa sovintoesitystään. Toivotaan, että se johtaisi työsulun päättymiseen vielä tällä kaudella.

Ossi ja Teemu tänne, mutta muuten mennään näillä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ei keikkatyöläisiä

Mielestäni Jokereiden ei ole syytä hankkia ainuttakaan keikkatyöläistä, jo Campbellin hankinta oli turha. Kaikki fyrkat jemmaan ja sitten kun NHL-kausi virallisesti peruuntuu, niin loppukaudeksi kovimmat 1-2 vahvistusta mitä saatavilla on, mielellään sellaiset, jotka kiekollisen taitavuuden lisäksi tuo myös kokoa ja muskelia. Toisaalta sitä tuo jokainen NHL-pelaaja SM-liigaan ja nykyrosteriimme.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei

Ei keikkatyöläisiä kurvailemaan esim. 10 matsiksi. Ei edes Sakickia, vaikka kuuluukin suosikkipelaajien listan kärkipäähän. Sitten kun on varmaa että koko kausi perutaan ja on mahdollista hankkia varmasti loppukaudeksi sitoutuva tähtipelaaja, on tilanne eri.

Yksi poikkeus aktiivipelaajista. Mario Lemieux on tervetullut vaikka vain yhteen matsiin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei vastaus täältäkin päin. Ossin ja Teemun osalta ei tosiaan ole tarvetta edes pohdinnalle, aina mahtuvat Jokereihin ja avosylin otetaan vastaan. Muiden NHL-ukkojen osalta lausun lievän ein.

Jos NHL-ukkoja kuitenkin harkitaan, kyse on ilman muuta oltava kovasta pakista tai sitten Domi the Roadista. Pakin osalta kyse on pelkästään siitä, että puolustus on tällä hetkellä osa-alue, johon voisi järkisyillä jopa toivoa vahvistusta. Tie Domin osalta taas saisitte viihdettä, ihan kelpo pelimiehen ja todennäköisesti vielä kaverin, joka olisi kohtuullisen helppo ajaa sisään jengiin. Domia puoltaa sekin, että mieshän on Tomekin heikompi painos ja Tomekin saikun kesto on kaikille avoin. Domi siis Tomekin stuntiksi maskimieheksi. Tällainen mulle kävisi ja uskon, että Domi voisi ihan järjellisellä sopimuksella tullakin.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Ei pidä, koska ulkomaalaiskiintiö on täynnä. "Kämppeli" on pelannut hyvin eikä Hancock'kia saada myytyä mihinkään. Uskoisin, että nuo starat ovat pitäneet kuntoaan yllä höntsäilemälle erikseen, keskenään, jotkut jopa junnu-joukkueiden mukana. Toisin sanoen he ovat pahasti keskenkuntoisia. Joulutauon jälkeen liigaa pelataan nelisen kuukautta, joten aika harppauksin nämä starat saavat reenata, että ovat täydessä iskussa kun ne "tosipelit" alkavat. Vastaukseni on siis ei, vaikkakin joku super-mega-giga-stara olisi kiva nähdä narri-nutussa.
 

Jokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
KYLLÄ KIITOS!

Uskon olevani Areenalla käyvän enemmistön puolella sanoessani KYLLÄ. Nyt en välttämättä puhu kaikkien hc jokerijamppojen puolesta, mutta veikkaan, että jos Areenalla käy vaikka 10 000 personaa niin kepeästi 2/3 haluaisi jäällä nähdä Campbellin sijasta todellisen tähden.

Siis kamoon! Mahdollisuus nähdä näitä NHLmiehiä on jälleen vasta 10 vuoden kuluttua... Antaa Latvaloiden, Vertaloiden sun muiden levätä pari matsia, jotta nähtäisiin Scottia jne jne

Jos valuttaa löytyy niin jamppoja on tultava!!
Kansanäänetys seuraavaan kotimatsiin.

Masa hoida homma.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naapurissa kohisee

Niin tuolla kisuluolassa jo hehkutellaan jonkun hullun koiran hankkimisesta. Täytyy sanoa etten itse tiedä ukosta mitään, varmaan spanielin veli. Koiria molemmat.

Mutta aiheeseen, jos naapuri tosiaan signaa jälleen yhden ukon, Turkuun menee vaivaiskoivu ja Mark, Kärpissä takuulla lasketaan parhaillaan seteleitä ja mietitään mihin niitä tuhlaisi, niin mikä on tämän vaikutus Jokereihin ? Mä en millään jaksa uskoa, että Masa pystyy pitämään päänsä kylmänä ja pysyttelemään niissä ukoissa joita meillä jo on. Masan toinen nimi ei ole maltti, sen olen oppinut.

Lähetetäänkin tätä kautta maltti-viesti Masalle ja Jokereille. Ei ole mitään hätää tai tarvetta etsiä vahvistuksia nyt. Näillä mennään on ehkä kulunut sanonta, mutta tässä tilanteessa helvetin hyvä ohjenuora.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Kyllähän tilanne hieman kaksipiippuinen on. Lievä kyllä, lievä ei. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että yhden todellisen mega-starban Jokerit voisi hankkia, mutta mitään pataljoonallista kariyoita Areenalle ei tarvita.

Selänne vahvistaa uskoakseni hyökkäyspäätä ihan kivasti, ja Ossin tulon myötä pakistoonkin tulee kivasti uskottavuutta lisää. Jos noiden lisäksi joku muukin olisi tulossa, niin näkisin kovaa taklaavan kynämiehen mielelläni hyökkäyspäässä. Kuka se voisi olla? Ehkä Iginla?
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Viestin lähetti Anadigi
Kyllähän tilanne hieman kaksipiippuinen on. Lievä kyllä, lievä ei. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että yhden todellisen mega-starban Jokerit voisi hankkia, mutta mitään pataljoonallista kariyoita Areenalle ei tarvita.

Selänne vahvistaa uskoakseni hyökkäyspäätä ihan kivasti, ja Ossin tulon myötä pakistoonkin tulee kivasti uskottavuutta lisää. Jos noiden lisäksi joku muukin olisi tulossa, niin näkisin kovaa taklaavan kynämiehen mielelläni hyökkäyspäässä. Kuka se voisi olla? Ehkä Iginla?

Ei kannata Iginlaa hankkia. Voitte saada paljon sakkoja kun haukutte häntä apinaksi.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omissa toiveissani olisi, että Hancock saataisiin korvattua kunnon pelimiehellä. Korvaajan pitäisi kuitenkin pelata joukkueessa kauden loppuun asti; runkosarjastuntit ovat hanurista.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Viestin lähetti demitra
Omissa toiveissani olisi, että Hancock saataisiin korvattua kunnon pelimiehellä.

Tästä olen samaa mieltä. Uskon itse että Hancock lähtee kun joku tulee sisään. Ei Hjallis voi katsoa kuinka HIFK, Kärpät ja TPS hankkivat maailmanluokan pelaajia. Eli uskon vahvasti siihen,että Jokereihin tulee ulkomainen hyökkääjä/puolustaja. Campbellin lähtöön en usko, niin on Jortikka häntä kehunut.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti snailcake
Campbellin lähtöön en usko, niin on Jortikka häntä kehunut.
Mun mielestä Kampelan ulkoistamista ei kannata edes harkita. Miehellä peli kulkee, on siis tyytyväinen. Yleensä nimittäin on niin, että karuun Suomeen joutuessaan ne pelaajat viihtyvät, joilla peli kulkee. Näin Kampelalla.

Hjortikka tykkää. Valkku diggaa, pelaaja diggaa, siitä on aika hyvä jatkaa. Nyt kaikki tuki Kampelalle, siinä voi hyvinkin olla NHL:ssä pienen roolin mies, joka päästessään Suomessa isompaan rooliin nostaa tasoaan vailla mitään negatiivisia tähden elkeitä. Go Kampela Go !
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti bozik
Nyt kaikki tuki Kampelalle, siinä voi hyvinkin olla NHL:ssä pienen roolin mies, joka päästessään Suomessa isompaan rooliin nostaa tasoaan vailla mitään negatiivisia tähden elkeitä.
Juuri noinhan kävi edelliskaudella Harkinsin kohdalla, joten käytäntö voi hyvin toistua myös ... hmm ... Kampelan tapauksessa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Jonkun Bryan Marchmentin vois seuraavaan paikallispeliin hankkia... ;)


Tainnut tosin lopettaa jo.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Master Chief
Jonkun Bryan Marchmentin vois seuraavaan paikallispeliin hankkia... ;) Tainnut tosin lopettaa jo.


Syksyllä oli selvä, että Jokereihin tulee 2+2 eli kaksi puolustajaa ja kaksi hyökkääjää NHL:stä, jos kautta ei siellä pelata. Saattaa olla, että tähän päädytään nyt uudelleen, koska kaikki muutkin joukkueet hankkivat vahvistuksia. Viimeisimpänä Lukko hankki Gillin, joka on sellaiset 200/110. Muutenkin olen huolestuneena seurannut Jokereiden vaikeuksia kovia ja fyysisiä joukkueita vastaan (Lukko, HPK, Ässät, Blues, HIFK ainakin). Näissä peleissä on ollut ongelmia suhteettoman paljon. Suunnilleen sen verran kuin ennen sarjaa omana oletuksenani vaikeista vastustajista kirjoittelin. Nyt kun mm. HIFK ja Lukko ovat hankkineet lisää suhteellisen taitavaa lihaa, pienissä kaukaloissa siihen ei voida enää vastata pelkästään luistelulla. En tiedä kuinka tarkkaan Jortikka on tätä ongelmaa pohtinut, mutta vastaus ei voi olla pelkästään Campbellin kloonaaminen. Jos siis aiotaan keväällä lyödä tarvittaessa ne kaikki vieraissakin.

Itse hankkisin koko loppukaudeksi esimerkiksi Laraquen tai vastaavan. Osaa luistella ja omaa täysin riittävän pelikäsityksen SM-liigaan. Samalla Laraque rauhottaisi tilanteen Metron, Teemun ja kaikkien muiden ympärillä keväällä.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Syksyllä oli selvä, että Jokereihin tulee 2+2 eli kaksi puolustajaa ja kaksi hyökkääjää NHL:stä, jos kautta ei siellä pelata. Saattaa olla, että tähän päädytään nyt uudelleen, koska kaikki muutkin joukkueet hankkivat vahvistuksia.

Mitäs tällä tarkoitat? Mikä oli selvää? Se, että hankitaan pelaajia vai että jopa nimet oli tiedossa. Väänänen? Sakic? Selänne? Blake?

Kaljapokeria ei muuten kannata pelata keskellä viikkoa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti demitra
Mitäs tällä tarkoitat? Mikä oli selvää? Se, että hankitaan pelaajia vai että jopa nimet oli tiedossa.

Se että hankitaan pelaajia. Kolmesta neljään, kuten silloin kirjoitin. Ossi, Teemu ja yksi tai kaksi muuta. Nimet oli tietenkin tiedossa, mutta olen luvannut olla kommentoimatta niitä.

Itse taidan ryhtyä keräämään Myllypuron ja Pirkkolan jäähallilla nimiä addressiin Laraque Jokereihin!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Itse taidan ryhtyä keräämään Myllypuron ja Pirkkolan jäähallilla nimiä addressiin Laraque Jokereihin!
Mä olen jo aikaisemmin todennut, että Jori Lartama kuuluu meille. Mä voin lähettää kortilla allekirjoituksen.

Nyt näyttää siltä, että tästä on ihan aikuisten oikeasti tulossa jumalaton "varustelukierre". Eikös sille Domille voisi oikeasti tarjota sopimusta, ja Jorille tietenkin.

Mun takkihan ei käänny, tästä on jo monta tuntia kun toivoin ettei ketään tule.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Viestin lähetti cobol
Syksyllä oli selvä, että Jokereihin tulee 2+2 eli kaksi puolustajaa ja kaksi hyökkääjää NHL:stä, jos kautta ei siellä pelata. Saattaa olla, että tähän päädytään nyt uudelleen, koska kaikki muutkin joukkueet hankkivat vahvistuksia.

Cobol, jos kerran on aiottu alkaa kilpavarusteluun, niin onko Hancockia yrittetty myydä vai istutetaanko häntä katsomossa. Onko kohde jo valittu? Eli onko pakki vai hyökkääjä?
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Jokerit hankkinee pari alle 180 cm pitkää pakkia, jotka painavat hädin tuskin 65 kiloa. Ukkoja peluutetaan jatkuvasti alivoimalla Latvalan kanssa. Sitten turkulainen selittää miten hienoa on katsoa ketteriä pygmejä aitojen jääkiekon pelaajien tilalla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti snailcake
Cobol, jos kerran on aiottu alkaa kilpavarusteluun, niin onko Hancockia yrittetty myydä vai istutetaanko häntä katsomossa. Onko kohde jo valittu? Eli onko pakki vai hyökkääjä?

En tiedä enkä suoraan sanottuna haluakaan tietää tarkkaan tai nimiä. Tuskin Hanckia istutetaan, vaan hän lienee kaupan. Ja Campbell ei jää, jos sieltä useampi kaveri tulee. Antaa herrojen hoitaa asiat kunhan tekevät sen sillä tyylillä, että kokonaisuus palvelee Jokereita. Eli suomeksi sanottuna pääasia on se, että Filppula, Lepistö ja muut nuoret saavat riittävästi peliaikaa tuli sitten vaikka ketä. Alisuorittajat ovat ne, jotka itse pistäisin vilttiin. Vertala on suhteessa palkkaansa kauden toistaiseksi pahin floppi. Tosin saavutus on jo Vertsille turvallisen tuttu.

Vertsin korvaisin Laraquella ja silleen :)
 

Jokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Cobolit sun muut onko tietoa millon Teme on kunnossa/parsittu kuntoon? Milloin Ossi pelaa ensimmäisen pelin? Jos ei tietoa niin hankkikaa sitä! Prkl nyt potkitaan Herbiet sun muut pois ja hankitaan pelaajia!

Munaa tähän hommaan. Ossi heti rosteriin sekä Herbien tilalle joku tyylin Kariya.

Jos sponssit on hankittu ja pelaajat kunnossa niin mikä vittu on, että jampat ei ennen tammikuuta voi pelata!?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Jokeri
Milloin Ossi pelaa ensimmäisen pelin? Jos ei tietoa niin hankkikaa sitä!
Soitto Teemulle riittää. Kyllä se kertoo.

Mä olen aina sanonut, että vahvistuksia meille, mitä sä Masa jarruttelet ? Ihan ihme ukko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös