Mitä tuosta pitäisi selvitä? Tai siis tajuan kyllä sen, mutta mitä sitten? Eikö olisi järkevämpi sellainen taulukko missä näkyisi tilikauden tulos(/tappio) ja sitten siitä laskettaisiin hinta pisteille? Veikkaan, että esimerkiksi Kärpille ei tule läheskään niin paljon hintaa pisteelle kuin vaikkapa nyt Lukolle.
Eihän tuolla taulukolla ole kovinkaan paljon tekemistä oikeasti pelaajiin käytettyjen rahojen kanssa. Eli ei pisteen hintaa kyllä minun mielestäni noin voi laskea. Tai tietysti voi, koska niin teit, mutta totuuden kanssahan sillä ei ole juuri mitään tekemistä.
Tuo taulukkonihan on siis ihan triviaalitietoa eikä sillä tosiaan ole mitään tekemistä minkään kanssa. Tulipahan vaan mieleen tehdä moinen laskelma, kun Lukko ilmoitti (jo ennen Lindgreniä ja Tukosta) melkoisen budjetin ja perseili. KalPa taas ilmoitti aika pienen summan ja pelasi upean runkosarjan.
Jos tuollaisilla luvuilla tykkää hupailla niin voihan siitä sanoa että Lukon olisi tarvinnut panostaa Kärppien tapaan 3M, jotta olisi voittanut runkosarjan. Tai (hehheh) jos KalPa olisi sijoittanut sen 3M niin pinnoja olisi tullut 194.
Tuo taulukkonihan on siis ihan triviaalitietoa eikä sillä tosiaan ole mitään tekemistä minkään kanssa. Tulipahan vaan mieleen tehdä moinen laskelma, kun Lukko ilmoitti (jo ennen Lindgreniä ja Tukosta) melkoisen budjetin ja perseili. KalPa taas ilmoitti aika pienen summan ja pelasi upean runkosarjan.
Jos tuollaisilla luvuilla tykkää hupailla niin voihan siitä sanoa että Lukon olisi tarvinnut panostaa Kärppien tapaan 3M, jotta olisi voittanut runkosarjan. Tai (hehheh) jos KalPa olisi sijoittanut sen 3M niin pinnoja olisi tullut 194.
Mutta sinällään ihan hauska vertailu => tilikauden lopulta pitäisi vaan saada se todellinen lukema laskettua samalla kaavalla... Ainakin Lukko tod.näk. hyppäisi ylöspäin?
Olisi hauska nähdä jonkun toimittajan puuttuvan ilmoitettuihin budjetteihin ja verotietojen tultua tekevän edes jonkinlaista vertailua kuinka paljon joukkueet yli- tai ali-ilmoittavat budjettejaan. Syksyn budjettihan voi toimia täysin markkinointi aseena. Mikäänhän ei estä ilmoittamasta ihan mitä kehtaa.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt!Kirjaudu / Rekisteröidy