Piste- ja maaliveikkaus Liiga 2014–2015 edition

  • 17 983
  • 135

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oma osallistuminen taitaa sittenkin olla mahdotonta. Draftin aikaan olen ulkomailla sellaisissa oloissa, ettei netin käyttö onnistu. Eli jos dfafti on kuun vaihteessa/ sen jälkeen, jättäydyn suosiolla pois.

Harmi, jos näin on, mutta ymmärrän kyllä. Pitää laittaa siis yksi paikka avoimeksi. Taitaa olla vielä kolme alkuperäistä vetoon ilmoittautunutta käyttäjää, jotka eivät ole tähän ketjuun vastailleet. Jos tunnistat itsesi, niin kuittaatko jotain tänne.
 
Viimeksi muokattu:

Roo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Philadelphia Flyers
Mukana ollaan suurella innolla mutta aika ei ole nyt riittänyt isompaan kirjoitteluun. Viimeisenä varaajana olen tietysti sillä kannalla, että draftia tasoitetaan viimeisillä kierroksilla ykkösen ja viimeisen välillä. Olen myös ennen alkua tapahtuvan maksun kannalla.
 
Viimeksi muokattu:

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mukana ollaan suurella innolla mutta aika ei ole nyt riittänyt isompaan kirjoitteluun. Viimeisenä varaajana olen tietysti sillä kannalla, että draftia tasoitetaan viimeisillä kierroksilla ykkösen ja viimeisen välillä.

Varausjärjestys on vielä arpomatta. Se tehdään, kunhan saadaan porukka kasaan varmasti.
 

Anonymous

Jäsen
Olen mukana, ja pystyn kyllä draftiin osallistumaan melkein milloin tahansa.
 

The #77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KeuPa HT, Tornado Luxembourg
Jos drafti tosiaan ajoittuu kuunvaihteeseen niin joudun myös jättäytymään pois. Asunnon tyhjennyksen aloitan 25.8 alkavalla viikolla, ja 29.8:tta lähden jo Luxembourgiin ja siellä verkkoon pääsemisessä menee, sillä 1.9:ttä alkaa jo leiritykset junnuille.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan mielenkiintoinen formaatti tää Drafti Pörssi :)

- Ns. normi drafti järjestys mielestäni ok. Ero tuolla loppupäässä on niin pieni, että ei tarvitse mielestäni käännellä.
- Maksu etukäteen paras vaihtoehto.
- Drafti voidaan järjestää puolestani miten vain.


Pistelaskua voisi tarkistaa. Käyttöön kannattaisi mielestäni ottaa Liigapörssistä tuttu pistelasku, puolustajalle 6/9 ja hyökkääjälle 4/6. Nykyinen pistelasku aiheuttaa sen, että kaikki varaavat ensin hyökkääjät, ja sitten lopuksi puolustajat. Kun puolustajat ovat n. yhtä arvokkaita, niin tämä mielestäni hieman vähentää drafti järjestyksen merkitystä.

Jos järjestäjälle sopii, niin mielestäni helpoin keino arvonnan järjestämiselle olisi, että järjestäjä varaa keskivaiheilla, ja arpoo muille osanottajille varausvuorot. Jos regularflex haluaa päästä mukaan jännittämään oman varausvuoronsa arvontaa, niin sitten täytyy keksiä jotain muuta.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pistelaskua voisi tarkistaa. Käyttöön kannattaisi mielestäni ottaa Liigapörssistä tuttu pistelasku, puolustajalle 6/9 ja hyökkääjälle 4/6. Nykyinen pistelasku aiheuttaa sen, että kaikki varaavat ensin hyökkääjät, ja sitten lopuksi puolustajat. Kun puolustajat ovat n. yhtä arvokkaita, niin tämä mielestäni hieman vähentää drafti järjestyksen merkitystä.

Jäin eilen miettimään tätä ehdotusta, kun sitä oli jo aiemmissakin viesteissä sivuttu. Olen pitänyt tuota yksinkertaista pisteytystä (1/2) parhaana sen vuoksi, etten ainakaan minä jaksa välttämättä edes joka viikko tehdä tänne pistepäivitystä. Tällöin yksinkertaisella pisteytyksellä olisi helpointa seurata/arvioida, millä sijalla oma joukkue on jos pistepäivityksiä ei tule kovin tiheään.

Tuumin kuitenkin, että turha olla ehdoton jollekin asialle, kun Excelillä näitä on helppo pyöritellä. Pistepäivityksiä ei välttämättä tule kovin tiuhaan. Alussa varmaan vähän useammin, mutta loppua kohden kerran tai pari kuussa. Mutta jos tahtoa löytyy, niin kyllä monimutkaisemmatkin pisteytykset käyvät. Väsäsinkin kolmelta viime kaudelta pistetaulukoita ja tasaisimmin homma menee, kun pakit saavat tietyn tasoituksen. Tässä pelissä on hieman eri lähtökohdat kuitenkin kuin liigapörssissä, sillä yksi pelaaja ei voi olla useammassa joukkueessa. Tällöin etenkin sijoilla 15-20 olevat pakit jäävät hieman paitsioon. Tältä pohjalta kehittelin kuitenkin pisteytysmalleja ja mielenkiintoisimpaan lopputulokseen päädyin pistejaoilla hyökkääjät (6/4) ja puolustajat (10/6). Tällöin parhaat hyökkääjät ovat niukasti parempia kuin parhaat pakit, mutta vastaavasti top 5 pakit pesevät pääsääntöisesti sijoilla 10-20 olevat hyökkääjät. Tällä tasoittuu hieman ensimmäisenä ja viimeisenä varaavan erot.

Eli monimutkaisemmat pistejärjestelmät vaikeuttavat hieman seurantaa, mutta tuovat lisämielenkiintoa draftiin. Saatte päättää nyt tämän pisteytyksen huutoäänestyksellä. Eniten ääniä saanut vaihtoehto (2p ja 1p kaikille) tai (hyökit 6p/4p ja pakit 10p/6p) maanantaihin mennessä lyödään lukkoon. Jos ei ehdotuksia tule, niin mennään tuolla 2p/1p kaikille tyylillä, kun siitä on ketjun avausviestissä lähdetty. Muutoin jäävään itseni tästä äänestyksestä. Samoin maanantaina arvon varausjärjestyksen ja lähetän tilinumeron, johon tuo 10€ maksu suoritetaan osallistujille YV:nä.
 
Viimeksi muokattu:

Anonymous

Jäsen
Pakkien maalit täytyy olla arvokkaampia kuin hyökkääjien maalit, joten kannatan vaihtoehtoa b
 

Wyrneri

Jäsen
Hei, anteeksi viivästely, mutta mukana edelleen olen. Olen tällä hetkellä ulkomailla ja tulen suomeen vasta ensi viikonloppuna, joten vasta silloin onnistuu tilisiirto. Ja edellä kysytyistä vaihtoehdoista B-vaihtoehto olisi minulle mieluisin.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pahoittelut viivytyksestä, mutta sain vihdoin ja viimein lähetettyä YV:tä kaikille maksusta. Ja vaihtoehdolla B mennään tämä skaba!
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No niin, maksuja on alkanut tulla, joten olen suunnitellut, että drafti voitaisiin aloittaa 1.9.2014. Kaikki pelaajat, joiden sopimus on julkaistu 31.8.2014 klo 23:59 mennessä ovat siis draftattavissa ja drafti tehdään pidemmän kaavan mukaan, eli drafti päättyy viimeistään maanantaina 8.9.2014 klo 23:59. Draftijärjestys arvotaan, kunhan kaikki saavat maksettua. Tarkistan maksutilanteen ensi viikon keskiviikkona 27.8. ja muistuttelen niitä, jotka eivät ole silloin vielä maksua suorittaneet.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hienosti on maksuja jo tullut, joten päässemme aika lailla aikataulun mukaisesti etenemään. Lisätietoja tulossa lähipäivinä.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos drafti tosiaan ajoittuu kuunvaihteeseen niin joudun myös jättäytymään pois. Asunnon tyhjennyksen aloitan 25.8 alkavalla viikolla, ja 29.8:tta lähden jo Luxembourgiin ja siellä verkkoon pääsemisessä menee, sillä 1.9:ttä alkaa jo leiritykset junnuille.

Tämä viesti olikin jäänyt huomaamatta. Pitää laittaa yhdelle vielä paikka avoimeksi. Yhtä vaille kaikilta osallistujilta on maksut tulleet, ja viimeinenkin ilmoitti laittavansa maksun tilille huomenna. Jahka kaikki maksut näkyvät tilillä niin päästään aloittamaan.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikki osallistujat ovat nyt maksaneet. Tuo The #77 poisjäänti oli jäänyt huomaamatta, enkä saanut yrityksestä huolimatta tähän hätään yhden päivän varoajalla yhtä osallistujaa lisää, niin mennään yhdeksällä kilpailijalla. Arvon nyt tuon järjestyksen Random.org työkalulla.

Draftijärjestys:

1. Pohkeet Jumissa
2. Sörsseli
3. Sienihattu
4. Hasselbaink
5. juunas_erkki
6. Anonymous
7. Roo
8. regularflex
9. Wyrneri

Minun puolestani saa Pohkeet Jumissa varata ensimmäisen pelaajan. Tämän hetken eli 1.9.2014 klo 14:00 jälkeen sopimuksen tekeviä pelaajia ei saa tässä draftissa varata. Avausviestiin on päivitetty draftijärjestys kokonaisuudessaan ja siihen päivitetään myös varaukset tietyin väliajoin, eli käykää lukemassa se viesti.

Edit. Ja varaukset tehdään tähän ketjuun vastaamalla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Wohoo hatusta vedetään Liigan puolustajien pistepörssin 2014-2015 voittava:

2. David Kolomatis (Tappara)

Edit: Meinasin unohtaa koko Draftin. Tai muistin vielä aamulla, mutta mutta...
 
Viimeksi muokattu:

Anonymous

Jäsen
6. Brian Salcido
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
8. Janne Niskala

Edit: Sellainen ehdotus tuli YV:llä, että aina viimeksi varannut lähettäisi seuraavalle varaajalle YV:tä, että jokainen pysyy kärryillä koska pitää varata. Jos on kulunut edellisestä varauksesta pitkä aika eikä kukaan varaa ketään, niin kannattanee toimia tämän ehdotuksen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös