Pirjetä ja Kärpät

• 1 973
  • 12

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Enpä nähnyt, että asiasta olisi kommenttia ja kun palstallakin Kärppä-jutut ovat vähissä, niin pistetään tulemaan.

Pirjetä siis teki kahden vuoden sopimuksen. Kovinkaan moni tuskin Lassea pitää Suomen huippuna enkä itsekään kaverilta mitään ihmeellisiä esityksiä odota. Toisaalta Lasse taas on ollut aika takuuvarma pelaaja, joten aivan rivimiehestä ei ole kyse.

Mielestäni Lasse on kuitenkin pelaaja, jonka arvo Kärpissä on suurempi kuin missään muussa seurassa. Itselleni sopimus oli eräs parhaimpia uutisia sitten Palsolan ja Haapakosken paluun. Pirjetä kun ei mitenkään hiljaisessa hengessä seurasta lähtenyt.

Toivon todella, että Pirjetälle ensi kausi on nousuvireinen, sillä viime vuodet ovat menneet vähän laskusuunnassa. Sekä miehen itsensä kannalta että tietysti Kärppien menestyksen kannalta :-)

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Numero 26 :ko?

Jossain yhteyksissä (Kalevassa, Kärppien keskustelussa) on keskusteltu siitä, että millä numerolla Lasse ensi kaudella pelaa? Numero 26 kun on Kärpissä varattu jo Mikko Lehtoselle. Tuohan ei ole sinänsä mitään, sillä Lassen viimeksi Kärpissä pelatessa numeroa 26 kantoi sentterisuuruus Jussi Polvi. Muistaisiko kukaan viimeisen päälle Kärppä-tilastonikkari sitä, että millä numerolla Lasse pelasi debyyttinsä divari-Kärpissä? Tämä on tärkeä nippelitieto, minä en muista, tai paremminkin en tiedä?

Toinen yhtä mielenkiintoinen juttu on se, että missä ketjussa Kake ensi kaudella Lassea peluuttaa? Kysymykseen tulee lähinnä tietysti 1- ja 2-ketjut, Lieversin ja Palsolan ketjut. Lasse ei ole ollut tehollisesti koskaan mikään huippu-ukko, mutta joukkueidensa tuiki tärkeä runkopelaaja kylläkin. Minullekin on Lassen hankinta mieleen ja Lassen olisi aika pelata liigassakin pisteiden valossa kunnon huippukausi.

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Numeroa en tiedä, mutta itse ajattelin ensimmäiseksi Pirjetälle pelipaikaksi Palsolan kentän ja Joenväärälle Lieversin/Viuhkolan kentän (riippuen mahdollisista tulijoista). Älä kysy perusteluja :-)

tumppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp. Kärpät
Eikös Lasse pelannut alunperin numerolla 13, joka jossain vaiheessa (Tepsissä?) vaihtui 26:ksi.

Itse olen aina pitänyt Lassea pelimiehenä. Esimerkkinä JYP-HIFK viime tammikuulta, kun Kuula palasi vaihtoaitioon. Jyp voitti muistaakseni 3-1. Pelissä kaikki muut Hifkin miehet keskittyivät sikailemaan ja mussuttamaan tuomarille, paitsi Lasse, joka pelasi hyvän ottelun. Potentiaalia miehessä on, kunhan saisi kaikki miehestä irti.

Vesso

Jäsen
Viestin lähettänyt käyttäjä tumppi
Potentiaalia miehessä on, kunhan saisi kaikki miehestä irti.

Eikös Lasse ole aina rankattu pelillisiltä ominaisuuksiltaan yhdeksi ikäluokkansa lahjakkaimmaksi pelaajaksi, jolla on kokoa ja kykyä ratkaista ja tehdä peliä.

Minun mielestäni Pirjetän ongelmana on vain ollut se, että mies pelaa kapasiteettinsa alapuolella suurimmaksi osaksi aikaa, eikä tämä näytä miestä itseään edes pahemmin häiritsevän.

Jos ajattelee yhdistelmää koko ja taidot, niin Pirjetässä nämä yhdistyvät. Ehkä Heikkilän pelitapa sopii Lasselle paremmin kuin HIFK:ssa, jossa otteet olivat ajoittain kamalan flegmaattisia. Ei sinällään, olisi ollut hauska nähdä mitä Mälkiä olisi Lassesta saanut irti.

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tapparan jälkipeleissä joku sanoi mielestäni hyvin osuvan kommentin Pirjetästä: "kun muut juhlivat maalia, niin Lasse ruikuttaa tuomarilta syöttöppistettä".

Muistan kyllä kuinka hyvä Lasse ensimmäisellä kaudellaan Tapparassa oli, mutta muistan hyvin myös ne päivät jolloin Laiska-Lasse olisi halunnut olla jossakin muualla kuin kentällä. Muistissa on myös se kesken kauden tehty sopimus IFK:hon ja sen aiheuttama laiskuus. Muistan kaikkein parhaiten sen, kun Lasse kaikissa mahdollisissa medioissa muisti huutaa seuraavan iskulauseensa: "Nyt riitti rämpiminen, mä lähden voittavaan joukkueeseen".
Noh, Lasse lähti ja Tappara alkoi voittamaan...mites IFK:ssa meni? (=ei kovin hyvin)

Kovasti nauratti kun Lasse jossakin lehdessä oli kuulemma sanonut, että haluaisi Tampereelle takaisin :)
No, toivottavasti ura aukeaa Oulussa.

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lasse on palannut kotiin

Uskon Lasselta löytyvän uralle nostetta juuri Oulussa.
Miehellä on suuri Kärppä sydän ja sen uskon olevan yksi suuri asia joka hänen asenteestaan huolehtii jopa hänen tietämättään.

Tervetuloa Lasse takaisin.
"Pääasia jotta oot säilyttänyt rehellisyytes"

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Lasse sai HIFKissä kohtuuttoman paljon kritiikkiä niskaansa. Hän oli (muistaakseni) jatkuvasti kuitenkin kolmen tehokkaimman hyökkääjän joukossa, vaikkei ilmiselvästi saanut kaikkea osaamistaan esille. Lisäksi pystyy pelaamaan sentterinä ja kokoakin on riittävästi.

Luulenpa, että Oulussa "Löysä" motivoituu entistäkin parempiin suorituksiin - HIFKissä pimentoon jäänyt tavaramerkkinsä ,kova lämäri suoraan syötöstä tulee aiheuttamaan sekaannusta vastustajien riveissä. Mieluummin olisin potkinut pois Niemisen kuin Lassen.

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Peluutus

IFK:ssa Lehkonen peluutti Pirjetää paljon sentterinä , joka mielestäni on täysin väärä paikka Lasselle. Hyvä kulmavääntäjä ja omaa erään parhaimmista laukauksista koko liigassa. Laukoi tosin aivan liian vähän ja oli ajoittain aivan kuutamolla. Parhaimmillaan erinomainen tsemppaaja ja IFK:n paras play offs pelaaja edelliskaudella. Lasse Pirjetä, kiitos ja onnea Ouluun !

slava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä Minä Lasse

Parhainmillaan Pirjetä on toki oivallinen maalintekijä. Otsikko kuvaa mielestäni hänen Tappara aikaista asennettaan. Pirjetä ei ole mikään joukkue pelaaja ja hyvin usein erittäin itsekäs, joka ei lainaa kiekkoa kenellekään. Vaikka pelikaverilla olisi parempi paikka tehdä maali. Tämä pisteiden kalastelu tuomareilta sopii hyvin tähän kuvaan. Täytyy myöntää, että olin todella helpottunut Kärppä sopimuksesta, varsinkin kun huhuttiin miehen tulevan Tapparaan

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ippe: "Muistan kaikkein parhaiten sen, kun Lasse kaikissa mahdollisissa medioissa muisti huutaa seuraavan iskulauseensa: "'Nyt riitti rämpiminen, mä lähden voittavaan joukkueeseen'".

Vastaavanlaisella mentaliteetilla Lassen reissu Oulusta aikoinaan alkoi.

Vesso: "Minun mielestäni Pirjetän ongelmana on vain ollut se, että mies pelaa kapasiteettinsa alapuolella suurimmaksi osaksi aikaa, eikä tämä näytä miestä itseään edes pahemmin häiritsevän."

Ippe: "Tapparan jälkipeleissä joku sanoi mielestäni hyvin osuvan kommentin Pirjetästä: 'kun muut juhlivat maalia, niin Lasse ruikuttaa tuomarilta syöttöppistettä'."

Kuvaa hyvin Pirjetän menneisyyttä - kertovathan nuo lempinimetkin omaa korutonta kieltään :-)

Slava: "Täytyy myöntää, että olin todella helpottunut Kärppä sopimuksesta, varsinkin kun huhuttiin miehen tulevan Tapparaan"

Niin minäkin, mutta eri syistä :-) Tässä siirrossa kaikki on kohdallaan - harvempi pettyi.

Toivo siitä on kova, että vuodet ovat tehneet tehtävänsä ja Lasse palaa sille tasolle, missä uskon hänen olevan. Orastavana merkkinä pidän ehdottomasti jo paluuta Kärppiin. Toisekseen, lähtö HIFK:stä oli varsin hiljainen. Ja viime kausikin oli jo alavireisyydestään huolimatta paljon parempaa katsottavaa (lisätään: Minä-tauti näytti jo pahimman vaiheensa ohittaneen).

Mutta pettymykseenkin on pakko varautua.

Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Peluutus

Viestin lähettänyt käyttäjä Brewer
Hyvä kulmavääntäjä ja omaa erään parhaimmista laukauksista koko liigassa.

Todellakin KULMAvääntäjä, Lassen suurin ongelma oli se, että mies painoi aina suoraan kulmaan, ihan kuin siellä olisi lukenut suurin kirjaimin:" Lasse tule tänne".

Pisteiden tekijänä ihan ok, kuitenkaan ei puhjennut kukkaan missään vaiheessa IFK:ssa. Luultavasti tulee Oulussa olemaan erittäin hyvä.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
lasse

Lasse on loistava maalintekijä, jos hyödynnetään miehen osaaminen. Suoraan syötöstä lämäriä ja verkot heiluu. Hyvä laukaus myös kovasta vauhdista. Ei vaan löytänyt ikinä paikkaansa ifk:ssa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy