Pakko vastata
Nimittäin minulle tämä on melko ajankohtainen ja jokatalvinen asia. En viitsi pipoa pistää yleensä päähän, koska tosiaan kun geeliä heittää tähän hiusmalliin jossa tuosta edestä vähän hiukset kohoaa, niin johan on kamalan näköinen töyhtö sen jälkeen kun sen pipon ottaa pois päästä. Mutta se vasta kamalaa onkin mennä pyörällä mäkeä alas hirveässä vastatuulessa -20 asteen pakkasessa....siinä ei paljoa naurata. On koettu tämäkin. Ja kun sisälle pääsin, alkoi pian niin helvetillinen särky korvissa ja naamassa etten ole ennen moista kokenut...mutta kyllä, letti pysyi kasassa ;) Kannatti!
Niin, olen muuten keksinyt tähän kiusalliseen korvasärkyyn tai korvalehtien särkyyn niinkin yksinkertaisen ratkaisun kuin korvaläpät. Ne ovat hyvät olla. Ei ole enää pahassakaan pakkasessa korvat jäätyneet. Ei se naama nyt niin paha ole kuin korvat.
Toisaalta ihmettelen tällaistakin moralisointia...eihän se keneltäkään muulta ole pois jos joku ei pidä pipoa...omaa tyhmyyttähän se on ja oma ratkaisu. En ymmärrä kuinka jotain voi risoa se....vai onko pipo kuitenkin sitten sen pitäjällekin alitajuisesti jotenkin häpeällinen, että tämän henkilön on purettava vihaa ja katkeruutta niille jotka ovat päättäneet palelluttaa päänsä...? Sillä luulisi, että hän vain kaikessa hiljaisuudessa nauraisi tällaisille tyypeille eikä tulisi mihinkään moralisoimaan.
Muutenkin ihmetyttää tämä meininki että pitäkää pipoa, aivot jäätyvät. Ja paskanmarjat. Päähän nimenomaan kestää kaikista eniten lämpötilanvaihteluja ja aivot ovat helvetin hyvin suojatut kaikelta. Viimeisenä se aivokudoskin lähtee jos nälkää näkee. Aivot eivät kyllä todellakaan jäädy vaikka olisi -40 astetta. Voisin ihan piruuttani senkin todistaa vielä joskus. Eli mitään terveydellisiä haittoja en usko tästä olevan. Mitään en vuosien varrella ainakaan itse ole havainnut. Tulee siinä kyllä kylmä, mutta hyvin auttaa jo nuo korvaläpät. Korvat ovat nimittäin ne pahimmat.
Kaiken kaikkiaan sanoisin, että koko juttu on tottumuskysymys, joka on jokaisen itsensä ratkottavissa. Eipä se varmaan kovin edustavaa olisi jos joku liituraita-salkkumies kävelisi pipon kanssa kadulla...toisaalta, fiksua se saattaisi kuitenkin olla. Koska mitään terveydellistä en usko olevan kyseessä, kävelkööt. Niin minäkin teen.
Eli näin uskon kunnes joku selittää minulle mahdolliset terveysriskit...joihin tulen suhtautumaan hyvin varauksellisesti...
Ei muuta kun korvaläpät päähän ja pyörän selkään!