PIN-koodi?

  • 5 255
  • 29

PIN-koodisi

  • Operaattorin vakio

    Ääniä: 34 14,5%
  • Oma salasana

    Ääniä: 200 85,5%

  • Äänestäjiä
    234

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Olen huomannut työni puolesta että useilla ihmisillä on kännykän PIN-koodina operaattorin vakio 1234 tai 0000.

Oletko itse vaihtanut koodia?
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Oma. Eipä sillä loppupeleissä niinkään väliä ole, kun en puhelinta koskaan pidä suljettuna, mutta samapa tuo.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
PIN (lyhenne sanoista Personal identification number) on salasanana käytettävä tunnusluku. Esimerkiksi SIM-kortti avataan vähintään nelinumeroisella (enintään kahdeksan) PIN-koodilla ja pankkikorttiin liittyy (Suomessa) nelinumeroinen PIN-koodi.

Lähde: Wikipedia

En malta odottaa syvällistä keskustelua aiheesta. Omaani en silti paljasta, sillä puhelin on liian täynnä arkoja valtionsalaisuuksia.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Oma syntymäaika eli 8 numeroa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Silloin kun sain ensimmäisen kännykkäni, pistin pin-koodiksi vaan jonkun mikä silloin tuntui mieleen. Siitä asti tuo salasana on ollut esim. kaikissa käyttämissäni web-kirjastoissa.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Elisan koodi löytyy. Täytyis kaiketi vaihtaa, mutta oon jo 4 vuotta sitä vaihtanut. Edellisessä liittymässä ihan päästä vetäisty.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Oma.

Syntymäpäivähän se. Vaihdettu siksi, että muistaisin sen, ei sen takia, ettei kukaan ulkopuolinen tutkisi sitä. Onhan se vaikeaa muistaa, että onko koodina neljä nollaa vai ykkösestä neloseen. Siksi mieluummin oma.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Oma koodi on itsellänikin käytössä. Harvoin tuota PIN-koodia tarvitsee näpytellä, viimeksi kun tarvitsi niin en sitä muistanut ja piti PUK-koodia sitten soitella.. Nyt on semmoinen mikä pitäisi muistaa, ellei sitten omaa syntymäpäiväänsä satu unohtamaan..

En malta odottaa syvällistä keskustelua aiheesta.

Itse jäin kaipaamaan puolestaan hassunhauskoja äänestysvaihtoehtoja, joita olisi saanut olla paljon enemmän..
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Itse jäin kaipaamaan puolestaan hassunhauskoja äänestysvaihtoehtoja, joita olisi saanut olla paljon enemmän..

Autetaanpa nyt ketjunavaajaa lykkimällä edes hieman sisältöä tähän Gallup Forumin mestariteokseen.

Neely-Lucic ei ole välttämättä se paras apu näihin, mutta Gretzkya, Bourqueta, Royta, Huddya, Messieria yhdistelemällä saa aina sopivan vaikeat yhdistelmät aikaan. Roy seteissäni on tosin yleensä oikeasti Don Beaupre. Neljä Neelya olisi kaksi Lindrosia, huono karma, sillä miehistä ei kaikesta huolimatta saa puhua samana päivänä, eikä Lindros pääsisi tasoihin vaikka lukumäärät olisivat toisinpäin. Brian Leetchistä voi pinkoodina tulla kaksimielisiä hokemisia aikaan, ja tyttökamu kysyy oletko varmasti hetero?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Mulla on S.Koivu & J.Myllys. Ihan oikeasti.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Harvoin tuota PIN-koodia tarvitsee näpytellä, viimeksi kun tarvitsi niin en sitä muistanut ja piti PUK-koodia sitten soitella..
Harvoinhan tuota tarvitaan, tosiaankin. Tässä pari vuotta sitten kävi sitten niin, että missasin sen sarjan totaalisesti. Tosin kolmen promillen humalassa olen voinut painaa väärinkin, ei voi muistaa varmaksi. Silloin pe-la välisenä yönä klo 02 kun sitten soittelin sitä PUK-koodia, niin muija kysyy ensimmäisenä, että et kai vaan ole humalassa. Mitä mahtoi se naishenkilö silläkin tiedolla tehdä?
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Aiemminhan sitä tarvitsi harvoin, mutta kyllä nykyään nuo toosat on niin lähellä tietokoneita, että joutuu buuttaamaan kuukauden parin välein. Oma nokia ainakin alkaa piiputtaa. Ensin se ei enää soi kunnolla vaan päästää vain pienen pihauksen, sen jälkeen muutkin toiminnot alkaa mennä, jos ei buuttaa.

Koodi on sitten Mikkola-Aarnio-Jaakola. Useammin tuota tarvitsee kuin pankkikortin koodia, joka onkin sitten paljon hankalampi muistaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mulla se koodi on teipattu luuriin ja tussilla piirretty pankkikorttiin. Varas tai löytäjä ei malta olla kokeilematta ja niinpä menee puhelin lukkoon ja automaatti nielee kortin. Ne koodit kun ei kumpikaan ole oikeita.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla se koodi on teipattu luuriin ja tussilla piirretty pankkikorttiin. Varas tai löytäjä ei malta olla kokeilematta ja niinpä menee puhelin lukkoon ja automaatti nielee kortin. Ne koodit kun ei kumpikaan ole oikeita.
Ei vaan mene kerrasta puhelin lukkoon, tai automaatti niele korttia. Useamman kerran jälkeen vasta.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Kännykän pinkoodissa on tällä hetkellä 6 numeroa. 486772. Se on ollut myös mm. 87654321, 2580, 68778, 46884 ja 43794. Eli niinkuin joku näppärä ja sukkela keksi, niin vaihdan pin-koodia aikastas usein. Kerran kuussa apaut, joskus useammin.
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kännykän pinkoodissa on tällä hetkellä 6 numeroa. 486772. Se on ollut myös mm. 87654321, 2580, 68778, 46884 ja 43794. Eli niinkuin joku näppärä ja sukkela keksi, niin vaihdan pin-koodia aikastas usein. Kerran kuussa apaut, joskus useammin.

Ihan vaan mielenkiinnosta - miksi ihmeessä? Itse olen pärjännyt samalla 7 vuotta käytössäni olleella itsekeksimällä koodilla, eikä ole käynyt mielessänikään vaihtaa sitä. Tuskinpa kukaan koskaan saa selville yhtäkään PIN-koodiasi ellet sitä kaikkien edessä kailota, joten miksi nähdä tämä vaiva?
 

TheT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Montreal Canadiens
Sama, itsekeksitty koodi ollut ensimmäisestä sim-kortista lähtien. Joskus harvoin on hauska vaihtaa jokin vanhoista sim-korteista puhelimeen ja katsoa mitä viestejä menneisyydestä löytyy.

Sen verran OT:tä, että ihmiset ovat yleensä liian laiskoja vaihtamaan pin-koodinsa ja joskus vuosia sitten tullut humalassa soiteltua suoraan ihmisten vastaajiin sattumanvaraisella numerolla (onnistuu esim. Soneran liittymissä vaihtamalla 040-etuliite 042:een) ja näppäilemällä juuri tuon oletuksen, 0000:n tai 1234:n, mikäli sitä ei ole vaihdettu ja sitten vain kuuntelee kaikki viestit jos niitä on. Saatiin aikoinaan hyvät naurut kaveriporukalla jostain keski-ikäisen miehen avautumisesta, koskien jotain kalareissua. Mutta silloin oltiin vielä nuoria ja kurittomia!
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ihan vaan mielenkiinnosta - miksi ihmeessä?
Miksi ei?

Itseasiassa en tiedä. Se on näitä mystisiä tapojat, jotka on tehtävä silloin tällöin. "Ihan muuten vain" on varmaan se järkevin perustelu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi ei?

Itseasiassa en tiedä. Se on näitä mystisiä tapojat, jotka on tehtävä silloin tällöin. "Ihan muuten vain" on varmaan se järkevin perustelu.

Minun mielestä on aika pelottavaa, jos joku on tosiaan niin sekaisin, että katsoo tarpeelliseksi vaihtaa PIN-koodia kerran kuukaudessa tai useamminkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös