Pikkujoulut

  • 46 938
  • 178

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Raittius- vai pursiseura?

Viestin lähetti Master God
Niin, olen saanut vihiä että tänäkin vuonna olisi tarjolla tuota sydänten nektariinia ja että se ei loppuisi.
Pikkuhiljaa eilisestä toipuneena voin vain todeta, että ihmeelliseksi on mennyt touhu kun ko. pikkujouluista raahattiin takaisin yletön määrä täysin juomatonta alkoholia.

Huhut kertovat myös, että ainoastaan allekirjoittanut ei selvinnyt anniskeluravintolaan asti. Tämä jos mikä alkaa olla todella huolestuttavaa, ja mielestäni jokaisen läträilijän tulee omalla kohdallaan tarkkaan miettiä mikä oikeasti on näiden juhlien perimmäinen tarkoitus.

Minulla oli kyllä kivaa, mutta voitteko te muut tunarit käsi sydämellä sanoa samaa?
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Raittius- vai pursiseura?

Viestin lähetti Rontti
Minulla oli kyllä kivaa, mutta voitteko te muut tunarit käsi sydämellä sanoa samaa?

Niin, myönnettäköön, että aloin pikkuhiljaa viihtymään. Eikä ollut edes ihan hirveä kanuuna. Sellainen pikkunäppärän viekoitteleva.

Päädynkin siis suosittelemaan reipashenkistä pikkujoulupämppäämistä itse kullekin säädylle.

Täältä tähän
 

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Olisi tällä viikolla kahdet pikkujoulut edessä perjantaina ja lauantaina.

Perjantaina olisi Pelicans fan clubin kekkerit ja seuraavana päivänä firman pikkujoulut.

Tässähän nämä pikkujoulut taitanee olla tänä vuonna.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Firman pikkujouluista kun jotenkin onnistuisi luistamaan, niin olisin taas tyytyväinen. Ei niitä enää jaksa.

Muuten parit mukavat pikkujoulut tiedossa, pari seuraavaa viikonloppua menee niiden parissa.
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voi, että on tylsää nää firman pakolliset pikkujoulut. Meillä on duunissa pelkkiä naisia ja kaikki pippalot on siis vähän tylsänpuoleisia. No jatkoilta voi sitten odottaa jo toimintaa tällainen upea ja menevä sinkkutytsy.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
"Vain" kahdet pikkujoulut ovat juhlittavana tämän sesongin aikana. Kumpikin liittyvät työpaikkaani. Ekat bileet (jotka itse asiassa olivat jo viime viikolla) ovat koko konserniin liittyvät. Onneksi niiden kinkereiden järjestäjänä/ylläpitäjänä ei ole firma itse, sillä meno saattaisi olla melkoisen kuivakkaa. Tosin siihen kyllä vaikuttaa nykyisen pääjohtajan tulos tai ulos-johtamistyyli eli bileitä ei ole, jos se hänestä kiinni olisi. Näiden pippaloiden järjestäjät ovat eri puolilta isoa konserniamme olevia aktiivisia henkilöitä, jotka haluavat ylläpitää bileitä. Paikkana on aina yksi tietty ravintola, joka ottaa meidät aina ilomielin vastaan (ilmeisesti illan tuotto on aina hyvä). Fiilis on aina ollut rento ja vaikka porukkaa onkin yhtiön ns. ylä- ja alatasoilta, niin mitään hässäkkää (tässä tapauksessa tarkoitan nokkapokkaa) ei ole koskaan ollut.

Seuraavat pikkujoulut ovat joulukuun puolella ja se taas on oman osastomme sisäinen juttu. Sen järjestäjänä on yksi työntekijämme, jota ilman ei näitä pippaloita olisi. Syötävää ja juotavaa yleensä saadaan... toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän. Mutta bileet ovat aina olleet onnistuneet.

Monesti pikkujoulut ja niiden onnistuminen riippuu hyvin paljon siitä, että miten ne järjestetään. Oma fiilikseni meidän kinkereissä on aina ollut positiivinen, sillä ne ovat hyvin tehdyt. Osallistuvien henkilöiden suhtautuminen ja käyttäytyminenkin on sen mukaista. Vaikka viinaa läträtään ja sen myötä ihmiset toimivat myös sen mukaisesti, niin koskaan ei kuitenkaan sellaista tapahdu, ettemmekö voisi jälleen tulevana/tulevinakin vuosina pikkujoulujamme viettää.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse tuli viikonloppuna pikkujouluiltua ensimmäisen kerran, ja meininki oli ihan letkeää. Kyseessä olivat perinteiset kaveriporukan kekkerit, joten mitään typerää jäykistelyä ei ollut luvassa. Alkoholin kanssa ei tullut minkäänlaisia ylilyöntejä, vaikka aikaisempina vuosina tämä on ollut osallistujien keskuudessa enemmän sääntö kuin poikkeus. Aiemmin parjaamastani taksijonostakaan ei ollut pelkoa, kun poistun keskustan juomingeista vasta kuuden aikoihin.

Parit pikkujoulut saattaa olla vielä jäljellä, mutta jos työpaikan kemut saisi jätettyä väliin. Varsinkin, jos irtisanon itseni tällä viikolla, niin tunnelma saattaa kiristyä jossain vaiheessa iltaa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Viestin lähetti Professori McGarmiwa
No jatkoilta voi sitten odottaa jo toimintaa tällainen upea ja menevä sinkkutytsy.

Niin, em. toiminnasta on sitten annettava raportti Jatkoaikaan.

Loppukaneetiksi päädyn suosittelemaan ko. toimintaan turenkilaisperäistä miesgenreä, koska sieltä ne vetävimmät jannut / ursukset ovat jokatapauksessa kotoisin.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Kerkesin luulla jo että pääsen tänä vuonna vain kahdesti viettämään pikkujouluja, mutta kuinkas ollakkaan tänään tuli sitten kolmaskin kutsu.

On tossa joulukuussa vielä yhdet pikkujoulut, nimittäin oman kanttisravintolan juhlat. No joutuuhan tonnekkin menemään, kun kerran on kutsu jo käynyt.
 

metsänpeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänä vuonna tuli vietettyä vain yhdet pikkujoulut. Eikä enempää kekkereitä oikeastaan tarvitakaan, sillä sen verran antoisat nämä ainokaiset olivat.

Kaveriporukalla Silja Europalla juhlittiin. Syötiin hyvin, ja juotiinkin. Rahatkin säästyivät, ystävälliset herrasmiehet kun halusivat väkisin kantaa juomista minulle.

Kyllä mukavaa oli, paljon paremmat kekkerit kuin viime vuoden ainoat, Ässien pikkujoulut.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Käväisinpä pikkujouluissa Kihniöllä. Se on "hieman" syrjässä, mutta ei se mitään, koska ystäviä nyt vain sattuu asumaan siellä. Meillä oli hauskaa, vaikka alkoholi ei kuulukaan kuvioihimme.

Mutta, tuskin monet teistä on pikkujoulujen jälkeen joutunut hiirentappo-operaatioon. Yhden tuttavan rivitaloasunnon pesuhuoneen katon ilmastointiräppänästä näkyi vain häntä, kun menimme tapausta katsomaan. Aina kun valot laittaa päälle, lähtee propelli pyörimään, ja sen päältä hiirulainen oli sitten pudonnut, sikäli hyvä, että karkuun se ei enää päässyt.

Ei minusta puukon käyttäjäksi ollut, pidin vain valoa, kun ei tosiaan haluttu uudestaan sitä tuuletinta sinne pyörimään. Toivottavasti kokemus ei toistu, näiden ystävienikään kohdalla.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itsellä tiedossa vain yhdet pikkujoulut, firman toki.
Mennään ravinteliin syömään firman piikkiin ja varmaan jatketaan siitä sitten etiäpäin.
Päiväys on niinkin eksoottiinen kuin 18.12.
Taidan mennä piruuttani selvinpäin paikalle ja taltioida mahdollisia mokia.
Kyseessä on pieni firma, joten siellä ei nyt muutenkaan tule mitään ihmeempää tapahtumaan.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Tänään on meidän osaston juhlien aika. Suuta kuivaa jo pirusti, mutta puoliseiskaan asti täytyy töissä kärvistellä. Suurin osa henkilökunnasta on jo siirtymässä juhlapaikalle. Jos tästä jotain positiivista hakee niin juhlapaikan sauna on käyttökiellossa remontin takia eli ei harmita saunomisajan menetys työvuoron takia. Suuri humala tänään tiedossa.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän firmamme järjestää pikkujoulun niinkin mahtavana
ajankohtana kun torstai-iltana. Itse kieltäydyn osallistumasta,
niin olen tehnyt kaikki ne 4 vuotta kun k.o paikassa olen ollut.
Kun ei kerran kiinnosta niin mitä sinne väkisinkään on järkeä mennä. Tänä vuonna on ollut vain yhdet urheiluseuran pikkujoulut joissa kyllä tuli vedettyä ihan kiitettävät kännit
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tänään!

Pikkujoulupäivä, firman siis. Ja minä olen seonnut: menen paikalle autolla, ja tarkoitus on myös poistua autolla. Siis itse ajaen, ilman promilleja. Eikä minulla ole edes mitään erityistä syytä, ajattelin vaan että kokeillaanpa tämmöistä versiota tällä kertaa.

Anteeksi.

PS. Mikä perkele on Las Vegas-teema?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Tänään!

Viestin lähetti Twite
PS. Mikä perkele on Las Vegas-teema?

Ööö... Siellä on se roomalainen palatsi, egyptiläinen pyramidi ja Disneyn satulinna. Siitä sitten vaan valitsemaan. Tosin valikoima taitaa olla vielä laajempi. Itse ehdotan, että pukeudut huoraksi.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Re: Re: Tänään!

Viestin lähetti sopuli
ÖööItse ehdotan, että pukeudut huoraksi.

Tai jos Vegas-yhteydellä haettiin vanhaa kunnon 70-luvun alun Elvaria. Kuningashan heitteli keski-ikäisille naisille pitkiän aikaa shouta sielä erämaan palatsissa.

Ei muuta kuin poskipartaa liimailemaan (ellei jo ole), Suaveeta hiuksiin, Elvis-laseja hankkimaan, valkoinen kimalteleva puku / karatepuku / poliisiasu (näitähän Elvari suosi soussaan) päälle ja pisteeksi iin päälle muutama kymmen lisäkiloa keskiseudulle.

Sitten Elvariasento ja anna palaa:
"It's one for the money..."
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Re: Tänään!

Viestin lähetti sopuli
Itse ehdotan, että pukeudut huoraksi.
Ei pysty selvinpäin.

Ja niin.. mikä teitä tänään vaivaa, onko mulla väärää partavettä? Birkku ehdottelee että kokeilisin Ervaa reikään ja toinen fantasioi minusta huoran asussa. Ihme porukkaa. Tosin ei niin kummallisia kuin minä joka menen selvinpäin pikkujouluihin.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Tänään on vanhan duuniporukan pikkujoulut. Mitä minä siellä sitten teen, onkin hyvä kysymys. Satuin käymään viime viikolla vanhassa työpaikassa ja mm. entinen pomo oli heti et sinne vain. Lisäksi pari muuta oli, että kai sinäkin tulet sinne? Kun kerran pyydetään, niin pakkohan sitä on mennä. Saa nähdä onko miten järkevää. Todennäköisesti ei ensi vuonna enää ole kukaan pyytämässä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Re: Tänään!

Viestin lähetti Twite
PS. Mikä perkele on Las Vegas-teema?
Ihan sitä perinteistä, fiinimmällä nimellä vaan. Nimittäin myös Las Vegasissa yön pikkutunneilla tehtyjä lupauksia ja sitoumuksia kadutaan seuraavana päivänä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tänään on perinteiset suvun pikkujoulut, jonne tulevat tädit, sedät, serkut jne. Puolet suvustani on tovereita, joten loppuillasta aloitan heidän piikittelynsä. Tänä vuonna pukeudun Ukrainan oranssiin paitaan ja eiköhän aiheesta saada jotain irti. Toisaalta heistä on ollut viime vuosina todella vähän vastusta väittelyissä. Toveri setänikin on ryhtynyt yksityisyrittäjäksi ja viime vuonna hän markkinoi minulle "sosiaalista markkinataloutta" (kaskun ei sosialistista), joka tietysti kuulostaa hienolta, mutta ei merkitse mitään.

Joten illalta odotan hyvää safkaa, kunnon glögiä, hyviä vaittelyjä sekä sitä, että joku kuskaa lopuksi kotiin jumalan selän takaa Klaukkalasta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole tällä haavaa töissä enkä kuuluu muutenkaan mihinkään mainittaviin sidosryhmiin. Näinpä ollen ei pikkujouluja ole ohjelmassa, mutta ihmeen hyvin sitä joulukuun tullen on kuitenkin keskiolut ja väkijuomat maistuneet. Kuuluuko ihmisyyteen myötäsyntyinen tarve tinata ja törttöillä joulukuussa?
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Ja niin ne ensimmäiset ja pahimmat pikkujoulut olisivat ensi lauantaina edessä... Kyseessä on nimittäin ne kuuluisat työpaikan pikkujoulut. Uudessa työpaikassani hippalot ovat minulle täysin uutta ja sitäkin jännittävämmät. Hieman tässä jo käy mahanpohjassa vääntämään kun miettii tapahtumasta erinäisiä kauhuskenaarioita...
Ovatko jotkut jo kenties ehtineet pikkujoulukauden aloittaa?
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
PeteX kirjoitti:
Joten illalta odotan hyvää safkaa, kunnon glögiä, hyviä vaittelyjä sekä sitä, että joku kuskaa lopuksi kotiin jumalan selän takaa Klaukkalasta.

Muuten voisi palstalta tulla apuja, mutta lähden tänään stokikseen, ja toinen ko.kylässä asuva nicki miettii miten lujaa kuuden kympin alueella saa tutkaan ajaa.

Itsellänikin olisi tänään firman pikkujoulut, mutta valitsin ennemmin risteilyn kavereiden kanssa. Oikeastaan riitti kuukausi sitten vietetty osaston risteily, kaikkea en muista, mutta osaa osaston naisista hymyilyttää turhan paljon. Olen varmaan vongannut reilummin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös