Pikkujoulut

  • 47 095
  • 178

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Tkk:n kemian osasto taitaa järjestää omat pikkujoulunsa 11.12. Sielläkin varmaan tulee oltua paikalla, mutta kyllähän parhaat pikkujoulut on pienellä opiskelija/kaveriporukalla järjestetyt pippalot ensin jonkun kämpillä ja siitä sitten yleensä ravitsemusliikkeseen. Ja olihan jo tällä viikolla jonkinlainen varaslähtö pikkujoulukauteen kun saman kemman osaston kanssa oltiin risteilemässä Tukholmassa fuksicruisen merkeissä. Ensi viikolla varmaan vuorossa ekat epäviralliset pikkujoulut, joilla juhlistetaan erittäin vittumaisen analyysin valmistumista. Siis sillä ehdolla että se valmistuu. Jos alkoholisoituminen kiinnostaa suosittelen ehdottomasti kemian tekniikkaa...
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Oli sitten tänään, tai siis eilen, työpaikan järjestämät pikkujoulut. Koko ilta selvin päin ja sieltä suoraan töihin. Onpa aamulla parempi olo kuin monella pienellä juhlijalla. Ja rahaa säästyy. :peukkuylös:
Ja tuo on melko suurelta osin itsensä pettämistä...
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Pian lähtee pikkujoulut käyntiin.. Elämäni ensimmäiset nimittäin

Tässä päivän mittaan lipitellään kahvia ja siirrytään iltapäiväksi paikalliselle urheilutalolle. Pelaillaan jotain(?), jossa ei kuulemma tule hiki, mutta tuulipuku asustetta on suositeltu

illan ja pimeyden saapuessa siirrytään keskustassa sijaitsevaan ravintolaan ja ilmeisesti jonkinasteiseen kokoustilaan. Kunnolla sapuskaa naamaan ja jatkamaan jonnekkin..

Paljoa ei ole saanut tietoja irti pikkujoulujen järjestäjiltä, mutta eiköhän tää ihan hyvin nappaa silti.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Aika nostella tätäkin ketjua ylös, kun eletään kovimpia pikkujoulu-hetkiä. Onkos jatkoaikalaiset jaksaneet jo pikkujouluilla kosteissa tai vähemmän kosteissa merkeissä?
Omat pikkujoulut ovat oikeastaan kaveri/opiskelu-porukalla vasta edessäpäin ja vain yhdet tai maksimissaan kahdet kappaleet sellaisia, joista toisen voisi pitää rauhallisissa merkeissä. Mikään hirveä pikkujoulu-hyeena en ole ikinä ollut, mutta silloin tällöin on tullut osallistuttua vuodesta riippuen näihinkin kinkereihin, joissa yleensä kippoa otetaan kyllä aika miehekkäästi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Paikallisen V-Twin Cityn pikkujouluissa olin viikko sitten. Muut kutsut eivät ole kiinnostaneet. Rauhallisissa merkeissä juhlistettiin ja mukavaa oli.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisin melko varmasti saanut aika rumalta...

Olisin ehkä saanut aika kohtikselta (MILF), mutta en jaksanut vääntää...

Väänsin aivan helvetin kauan aika vitun hyvän näköisen kanssa, mutta se oli aika alusta selvää, että se haluaa vain jutella (oli aika nuorikin)...

Nyt olen yksin himassa...

Vittu...
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Olisin melko varmasti saanut aika rumalta...

Olisin ehkä saanut aika kohtikselta (MILF), mutta en jaksanut vääntää...

Väänsin aivan helvetin kauan aika vitun hyvän näköisen kanssa, mutta se oli aika alusta selvää, että se haluaa vain jutella (oli aika nuorikin)...

Nyt olen yksin himassa...

Vittu...

No niinhän se menee, että ronkelit runkkaa. Jälleen yksi väittämä osoitettu todeksi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Haha itse ajoin eilen viimeisen taksivuoroni... no ainakin pitkään aikaan. Anyway kyllä taas nauratti seurata erinäisten firmojen pikkujoulun viettoa. Ensimmäisen yrityksen työntekijä vietiin klo 20.00 kotiin, koska oli niin pyörryksissä ilmaisesta viinasta ettei pystyssä meinannut pysyä. Muutenkin näitä firmojen pikkujouluja on hauska seurata, kun aina siellä on jotain draamaa käynnissä. Pohjat veti eräs Vantaalla sijaitseva yritys, kun tuossa hieman ennen klo kolmea kävin hakemassa viimeisen keikkani sieltä, niin täydet tappelut oli käynnissä. Osa jengistä lensi pihalle, osa tappeli ja eniten nauratti, kun joku vihainen nainen syöksyi yhtäkkiä portaista hakkaamaan muita miehiä käsilaukulla. Toki kaveri, jonka heitin kotiin, halusi päteä kuinka hän on niin kova jätkä ettei kukaan halunnut tapella hänen kanssaan tms.

Mahtaa maanantaina olla firmassa hyvä fiilis, kun yksi jos toinenkin on saanut turpaansa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
On jälleen näiden vuotuisten sikailujen aika. Etenkin työporukoissa tätä odotetaan. Näin se yleisesti menee.

Työstressistä, henkilökohtaisesta stressistä ja muusta kuormituksesta syntyneet patoutumat purkautuvat pitkän syksyn jälkeen itse kullakin, kun terästettyä glögiä hörpitään. Ensin on kaikilla teennäisesti kivaa, sitten kuppikunnittaudutaan ja lopuksi pinnan alla kytevät konfliktit purkautuvat tappeluksi ja perinteisesti ilta päättynee jonkinlaiseen järkestyksenvalvonnallisiin toimenpiteisiin tai samaan jatkopaikkaan esimiehen kanssa. Seuraava työviikko aloitetaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Same old story. Aika yliarvostettu "juhla".
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Hienosti kyllä kuvailit tapahtumaa ja menisi heittämällä tuollaisenaan myös junttiketjuun.

Stereotypiaksi toki helposti kuvattavissa ylläoleva tapahtumasarja, mutta ei itseasiassa kovin kaukana todellisuudesta. Suomessa ainakin tuo tuppaa näin menemään. Harva näköjään kestää täällä kohdata työyhteisöä asiallisesti ja sitten sekin pitää kerran vuodessa tehdä jossain pakollisista pikkujouluissa ja ne pitää järjestää, kun ne vain pitää. Sehän on käsite. "Firman pikkujoulut".
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
On jälleen näiden vuotuisten sikailujen aika. Etenkin työporukoissa tätä odotetaan. Näin se yleisesti menee.

Työstressistä, henkilökohtaisesta stressistä ja muusta kuormituksesta syntyneet patoutumat purkautuvat pitkän syksyn jälkeen itse kullakin, kun terästettyä glögiä hörpitään. Ensin on kaikilla teennäisesti kivaa, sitten kuppikunnittaudutaan ja lopuksi pinnan alla kytevät konfliktit purkautuvat tappeluksi ja perinteisesti ilta päättynee jonkinlaiseen järkestyksenvalvonnallisiin toimenpiteisiin tai samaan jatkopaikkaan esimiehen kanssa. Seuraava työviikko aloitetaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Same old story. Aika yliarvostettu "juhla".

Täytyy sanoa, etten omissa työpaikoissani ole tälläisiä kliseisiä pikkujouluja koskaan todistanut - aina on ollut hauskaa ja harmitonta. Sen sijaan opiskeluajan iltatöissä lämpiövahtimestarina pääsin mm. todistamaan julkista yhdyntää ihan koko firman läsnäollessa ja ajoin esim. takaa sukkasillaan hiippailevaa toimitusjohtajaa, joka ei halunnut poistua sulkemisaikaan, mutta monesti teatteriesitys ei ollutkaan näiden firmojen ehkä parasta vahvuusaluetta...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Itse kun en juo alkoholia, niin pikkujoulut työporukan kanssa on semmoinen tapahtuma jonka skippaa ihan suosiolla. Vaikea sanoa että mitä se meno siellä sitten on.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Enpä ole erityisiä törkeyksiä joutunut todistamaan näiden kahdeksan vuoden aikana kertaakaan. Syödään ja juodaan, jauhetaan paskaa ja jotain pikku kilpailuja on, mutta siinä se. Tai siltä osin kuin minä jaksan olla mukana. Yhdeksän-kymmenen välillä nimittäin lipeän kotiin nukkumaan, baarikierros ei kiinnosta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämä on se vihoviimeisin vaihtoehto. Virheliike myös monesti, joten fiksuutta siirtyä takavasemmalle jo hyvissä ajoin.
Poistuminen on omalla kohdallani hyvä ratkaisu, koska pidän itseni yleensä ajokuntoisena ja tykkään käyttää seuraavan päivän muuhun kuin sängyssä makaamiseen. Tosin mitä noista kierroksista jälkeenpäin kuulee, ihan tolkun touhua se ilmeisesti on meidän jengillä, sen verran fiksua porukkaa siellä kuitenkin on mukana. En kiistää mahdollista hauskuutta, mutta ei ole mun juttuni.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Vaihtoehtona pikkujoulut tai pikkujunnun lätkäturnaus maakunnassa kylpylämajoituksella. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä, syönkö huonoa safkaa ja seuraan tylsää ohjelmaa vai painanko perheen kanssa liikkeelle. Niiden hyvien ja samanhenkisten duunikavereiden kanssa käydään kaljalla eli vapaamuotoisesti osataan jauhaa paskaa, kun sen aika on.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
On jälleen näiden vuotuisten sikailujen aika. Etenkin työporukoissa tätä odotetaan. Näin se yleisesti menee.

Työstressistä, henkilökohtaisesta stressistä ja muusta kuormituksesta syntyneet patoutumat purkautuvat pitkän syksyn jälkeen itse kullakin, kun terästettyä glögiä hörpitään. Ensin on kaikilla teennäisesti kivaa, sitten kuppikunnittaudutaan ja lopuksi pinnan alla kytevät konfliktit purkautuvat tappeluksi ja perinteisesti ilta päättynee jonkinlaiseen järkestyksenvalvonnallisiin toimenpiteisiin tai samaan jatkopaikkaan esimiehen kanssa. Seuraava työviikko aloitetaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Same old story. Aika yliarvostettu "juhla".

Ihan hyvin kuvailtu sinänsä pikkujouluja, mutta onko joku pakko niihin mennä? Tietääkseni ei.

Minun työyhteisössäni meno ei ole noin kärjistettyä, pääosin ollut alkuillasta ihan rauhallista silloin kun olen niihin osallistunut. Loppuillan baarikierroksiin yms. en ole paria aniharvaa poikkeusta lukuun ottamatta osalistunut. En silti pikkujoulujen tapaisia kekkereitä juurikaan jaksa enkä niihin yleensä osallistu, kuten en osallistu muihinkaan sellaisiin juhliin joita pitäisi ns. pakosta viettää siksi, että sellaiset kalenterissa ovat (vappu ja juhannus esimerkkeinä).

Onkin sitten ihan eri asia tavata ihmisiä - vaikka työkavereita - muissa merkeissä ja muina aikoina. Matkareissu jonnekin, työpaikan tai muun yhteisön yhteinen visiitti esim. leffaan, teatteriin jne.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihan hyvin kuvailtu sinänsä pikkujouluja, mutta onko joku pakko niihin mennä? Tietääkseni ei.

Ei onneksi tosiaan. Perinteisesti viina ja suomalainen tapa "juhlia" sopivat huonosti yhteen. Oli kyse työporukasta, kaveriporukasta, pikkujouluista, juhannuksesta jne. Työkuviot vain tuppaavat tulemaan esiin työporukoiden pikkujouluissa, ne negatiivisetkin ja tuohon kun yhdistetään brenkku + muutama ns. hankala tapaus pienessä nousuhiprakassa niin jälki on usein lohdutontakin. Kukaan täysijärkinen ei moista riekkumista jaksa vierestä katsoa varsinkaan jos työyhteisö ei ole itselle läheinen. On stereotypiaa, että pikkujouluissa aina "rytisee", mutta yllättävän paljon peruuttamattomiakin asioita noissa on valitettavasti saatu aikaan.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olin vuonna 2003 Jokerifanien pikkujouluissa, jotka järjestettiin Hartwall Areenalla pelin jälkeen. Taisivat pikkujoulut loppua jo ennen puolta yötä. Siellä oli Jokerien joukkue mukana. Muistan sieltä ainakin Jortikan, Hjalliksen, Meri-Kukka Forsiuksen, Sami Heleniuksen, Glen Metropolitin ja Pasi Häkkisen. En muista nähneeni Marko Jantusta, vaikka hän tuolloin pelasikin Jokereissa. Jortikka piti jonkun lyhyen puheen ja en tiedä, että oliko kännissä vai ei. Kumminkaan matsin loppumisesta ei ollut siinä vaiheessa ollut kulunut kauaa. Sen muistan, että pikkujoulut loppuivat ihan yllättäen kesken, kun tuli ilmoitus, että nyt loppuu tarjoilu. Ei siellä kukaan mitään ihmeempiä sekoillut. Tai sitten se oli ruokatarjoilu, joka loppui yllättäen ja juhlat jatkuivat. Minä poistuin joka tapauksessa sieltä ennen puolta yötä, kun oli kyyti tarjolla Porvooseen.

Siinä olivat minun kokemukseni pikkujouluista.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Meillä kun oman tiimimme väkeä löytyy kolmesta eri kaupungista, niin perinne on ollut se, että vuorovedoin pikkujoulustetaan kussakin kaupungissa sen kaupungin ihmisen teemalla ja ohjelmalla. Pikkujouluista on pyritty tekemään ohjelmallisia keilailusta teatteriin, sisärata-ammuskelusta yhteiseen ruuan laittoon leirintä-alueen huvilassa ja kiekkoaitioon. Usein pikkujouluja edeltää pikku palaveri, eli sitä työasiaakin on mukana. Tasokas illallinen kuuluu kuvioihin ja aika usein myös saunominen ja muu kylpyttely. Mitään selkkauksia, tai mielenpahoittamisia ei ole koskaan sattunut. Me ollaan aika avoimia ja puhutaan asioista, joten ihan hirveästi ei pitäisi olla hampaankolossa kenelläkään. Kyllä ainakin itse odotan aina tätä yhteistä kokoontumista. Rennolla meiningillä edetään, vaikka myöntää täytyy, on sitä tullut oltua toki seipäässä näissä karkeloissa joskus alkuvuosina.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tämä on aika yhdentekevä juhla, kun minusta on ammatillisesti huono idea 1) hankkiutua kovaan känniin työpiireissä ja/tai 2) alkaa kisuttelemaan ketään työpiireistä. Tuleehan siellä käytyä, jos ei ole selvää syytä olla poissakaan, mutta kyllähän se meno aika torsoksi jää verrattuna kavereiden kanssa ulkoiluun. Yleensä työpaikan pikkujouluissa myös joku känniläinen, jolla ei ole ihan niin supermielenkiintoiset jutut, jatkaa jutteluaan vähän turhan pitkään. Kun näitä yhdistää useamman peräkkäin, niin alkaakin olla kotiin lähtöaika.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mulle riittää työkavereiden näkeminen töissä, en tuhlaa vapaa-aikaa pikkujouluissa, risteilyillä jne. niiden ihmisten kanssa.
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Itsellä ois tänä vuonna kahdet "pikkujoulut". Siksi "pikkujoulut" kun en niitä oikein perinteisiksi pikkujouluiksi miellä, vaan enemmän illanistujaisiksi kaveri porukalla. Pari kertaa olen ollut isommissa pikkujouluissa ja kyllähän se meno on ollut aika ahdistavaa. Varsinkin kun kerran en oikeastaan ees tuntenu ketään ni oli fiilis että mitähän vittua minä täällä teen. No sen ikäisenä kaikki bileet mistä sai ilmaista viinaa oli jees.

Meidän firmassa ei ole minun aikana järjestetty kertaakaan pikkujouluja. Henkilökunnalta kysytään haluaako ne pikkujoulut vai mennäänkö vanhalla kaavalla, ja aina vanha kaava on voittanut. Vanhassa kaavassa työntekijät saa n.8kg kinkun ja jouluruuan saa käydä syömässä firman piikkiin valitsemassaan paikassa. Viimeisenä arkipäivänä ennen joulua ollaan laitettu firma aikasemmin kiini ja pidetty vapaamuotoinen palveri kuluneesta vuodesta yms. tässä palverissa on ollut monesti sitten jotain alkoholipitoista tarjottavaa, jos on mieli tehnyt. Tietysti tämmöisessä pikkunarikassa (6hlö) on helppo sopia tuollaisista asioista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pikkujouluja ei ole iltamenoina varsinaisesti, mutta ollaan otettu iltapäivään joku aktiviteetti, joka on sopinut mahdollisimman monelle, ja siitä sitten ruoka sekä juomat niille, jotka haluavat. Ja aktiviteetti siis todella kevyenä, koska jengi on fyysisesti ja kiinnostuksiltaan erittäin heterogeenistä, vaikkei mikään iso lafka olekaan.

Syy, miksi kaivoin tämän ketjun esille, on se, että heittäkääpä jotain aktiviteettia pk-seudulta, jossa pärjää vähän kaikki tai ainakin voi roikkua mukana auttavasti, vaikkei varsinaisesti osaisikaan. Tai kohde, jossa olisi varianssia valikoimassa. Itse tykkäsin jostain fyysisemmästäkin, mutta jos ehdotan jotain kamppailuurheilun kokeilua, tiedän, että ei mene läpi. Paras olisi, kun jossain pääsisi yksi keilaamaan, toinen salille, ja kolmas seinäkiipeilemään. Toki sitten se tiimiytyminen ei ehkä ihan toimi.

Hirmu vaikeita asioita.

Edit. Homogeeninen --> heterogeeninen
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös