Piirteet, joita vihaat itsessäsi

• 7 498
  • 50

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Piirteet joita vihaat itsessäsi

En tiedä onko tällainen ketju jo olemassa, mutta ajattelin silti avata. Eli löydättekö itsestänne sellaisia piirteitä, jotka eivät miellytä? Itse olen todella pihi silloin kun ei välttämättä kannattaisi olla ja se kyrsii jälkikäteen itseänikin. Lisäksi ylireagoin liikaa asioihin (sori Tykki) niin tosielämässä, kuin näillä Jatkoajan sivuillakin. Otan kaikki asiat välillä liian rennosti, vaikka välillä olisi ihan inhimillistä stressatakin (esim.tentit). Niin, ja joskus kännejä vetäessäni avaan turhia topicceja ja nolaan itseni! Olen niin laiska, että siivosin kämppäni viime sunnuntaina ensimmäisen kerran kolmeen kuukauteen! Jep, kaikkien naisten unelma-aviomies olen.

Rocco

Jäsen
Olen itse äärettömän laiska tekemään joitakin asioita. Siivous on kotona yksi sellainen asia. Jollei ole pakko siivota niin sen voi jättää huomennakin tekemättä.

Jollei asioilla olisi deadlinea, niin en varmasti saisi koskaan mitään tehtyä...

EDIT: Lisätään tähän se että olen varsin laiska ja saamaton pitämään yhteyttä sukulaisiin tai hieman normaalia kaukaisempiin kavereihin.

Viimeksi muokattu:

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Rocco
Jollei asioilla olisi deadlinea, niin en varmasti saisi koskaan mitään tehtyä...

Tämän allekirjoitan täysin! Deadline on paras motivaation lähde. On se kumma juttu, että heti alkaa tapahtumaan, kun on pakko.

Messenger

Jäsen
Yleinen laiskuus asioiden hoidossa ja sellainen "-en minä jaksa." mentaliteetti on ainakin sellatteita piirteitä joissa voisi parannusta tapahtua.
laitetaan edittiä myöhemmin...

Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Luulenpa että tälle ketjulle on sosiaalinen tilaus...

Minua vaivaa yleinen saamattomuus. En edes viitsi kertoa kuinka harvoin tiskaan tai yleensä siivoan himassa. Silloin tällöin kun tulee vieraita kylään olen pakotettu siivoamaan ja sen jälkeen taas päätän että en päästä kämppää enää ikinä sellaiseen kuntoon mutta kohtapa asun taas katastrofialueella. Sängyn petaamista en ole muutamaan vuoteen nähnyt tarpeelliseksi ja ikkunat olen pessyt tässä kämpässä kerran ja olen asunut nykyisessä osoitteessani jo jonkin aikaa...

Lyhytjänteisyys, olen erittäin harvoin saanut mitään vähänkin isompaa hommaa, joko duunissa tai vapaa-ajalla, kokonaan valmiiksi. Hyvä että saan kerralla leikattua kaikki varpaankynnet. Olen kyllä helvetin hyvä aloittamaan kaikenlaista mutta valmista ei tunnu tulevan. Deadlinekaan ei ole mikään pakote minulle. Olisihan se kiva joskus aloittaa projekti heti eikä puolen vuoden kuluttua kun on aikaa viikko jäljellä.

Olen tosin hieman parantanut tapojani, vastoin yleistä mielipidettä olen jaksanut käydä kutakuinkin säännöllisesti kuntosalilla jo kohta puolen vuoden ajan! Jos ei ala kohta tuloksia näkymään niin se(kin) homma varmasti jää. Ja sitten onkin asiaa vitutusketjuun. Oikeastaan tämänkin viestin olisi voinut cross-postata sinne.

Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Laiska

Olen laiska, ja laiskuus näkyy erityisesti asioissa, joista en nyt niin paljon välitä. Se on paha juttu se.

Tuntuu, että meikällä ei ole kuin nämä asiat ne tärkeimmät: oma rakas, (sitten toooosi pitkä väli) musiikki ja jääkiekko. Esmes koululle pitäisi antaa huomattavasti enemmän panostusta, mitä toistaiseksi olen antanut. Töissäkin olen nyt kesällä ahkera, mutta talvella koulumasennus (?) vie voimat, eikä kiinnosta niin sillä tahdilla, mitä pitäisi.

Paikoin olen "ylihöpsö" oman rakkaan seurassa. Minkä sille voi, kun välittää toisesta niin maan perusteellisesti. Olen saanutkin hienon osuvan nimen häneltä: pössykkä.

Mitäs vielä.. No kaikkea sitä on, enimmäkseen pienempää, josta ei suurempaa stressiä jaksa ottaa. Sepä se, eli en ota liiaallista ressiä tietyistä asiosta. Koulu on yksi niistä. Pakko se vielä mainita uudelleen.

GeneRation

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen saamaton. Varsinkin naisten suhteen, en koskaan saa tehtyä mitään radikaalia heidän suhteensa. En myöskään saisi mitään töitä tehtyä ilman sitä deadlinea. Kaikkien asioiden aloittaminen vie aikaa, kuten siivoaminen, mutta sitten jos rupean tekemään niitä, niin se sujuukin hyvin.

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Laiska ja kunnianhimoinen. Ei kovin hedelmällinen yhdistelmä. Näköjään sama homma kuin muillakin, kaikkien hommien tekeminen tulee lykättyä aina deadlineen asti. Voi kuinka monta kertaa sitä on väsännyt esitelmää kouluun koko helvetin yön kun seuraavana päivänä on ollut viimeinen palautuspäivä.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Laiska

Viestin lähetti Arnold

Olen saanutkin hienon osuvan nimen häneltä: pössykkä.
Minä vihaan tätä piirrettäni, että minun pitää huomautella tuollaisista asioista kuin "pössykkä".
Herrajestas Arnold, vaikka kuinka rakastaa niin, että "pössykkä" ;)

Tuon lisäksi vihaan sitä, että olen konemaisen vihainen aina kun siivoan. Minun on pakko papattaa koko ajan vuosia samoina pysyneitä vuorosanoja...joita kukaan tässä talossa asuva ei noteeraa enään. Aloitan ja lopetan samalla lauseella:
-onko johonkin tähtiin kirjoitettu, että vain minä voin koskea tähän imuriin ?

Muuten olen ihan mukava ihminen...

Terveisin koo

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tuo laiskuus taitaa olla ihan järkyttävän yleinen asia:

Itsessäni vihaan seuraavia "tahattomasti käyttämiäni periaatteita":

- Pakko on paras motivoija
- Miksi tehdä tänään sen, minkä voi tehdä huomennakin
- Miksi olla menemättä siitä, missä aita on matalin

Tänään oli tentti klo 17. Oli niin maan stanasti aikaa lukea siihen, mutta yllättäen aloitin lukemisen tänä aamuna kello 9. Avasin toki kirjat aikaisemminkin, mutta suljin ne aika lailla saman tien ajatellen, että "onhan tässä vielä hyvin aikaa". Joo!

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti GeneRation
Olen saamaton. Varsinkin naisten suhteen, en koskaan saa tehtyä mitään radikaalia heidän suhteensa. En myöskään saisi mitään töitä tehtyä ilman sitä deadlinea. Kaikkien asioiden aloittaminen vie aikaa, kuten siivoaminen, mutta sitten jos rupean tekemään niitä, niin se sujuukin hyvin.

Noniin. Naisten iskeminenhän ei tunnetusti ole deadlineen sidottu asia. Siksi se kai voi olla joskus niin vaikeaa.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen vähän liian ilkeä. En siis ystävilleni tuosta noin vaan, mutta jos joku on minulle epäoikeudenmukainen niin sanon aina aivan liian pahasti ja ilkeästi. Ja minulla on huono "taito" osata aina lyödä vyön alle... Siitä tavasta olisi kiva päästä eroon, se on refleksinomainen.

Lisäksi:

-Korjailen ihmisten kielioppia
-Käytän aivan liian paljon rahaa

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti girlzilla
:
-Korjailen ihmisten kielioppia

Hieno homma! Sitten varmaan korjaat tuosta otsikosta tuon pilkun, jonka unohdin pistää. Olen pahoillani kaikkien äidinkielien opettajien puolesta:)

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Re: Re: Laiska

Viestin lähetti koo
Minä vihaan tätä piirrettäni, että minun pitää huomautella tuollaisista asioista kuin "pössykkä".
Herrajestas Arnold, vaikka kuinka rakastaa niin, että "pössykkä" ;)

Heh, no se on positiivisessa muodossa.. Ei suinkaan negatiivisessa, joten en mää siitä mitään suutu.

Eräs kaverinikin sanoi, että tuo "pössykkä" sana on erittäin osuva.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Laiska

Viestin lähetti Arnold

Paikoin olen "ylihöpsö" oman rakkaan seurassa. Minkä sille voi, kun välittää toisesta niin maan perusteellisesti. Olen saanutkin hienon osuvan nimen häneltä: pössykkä.

Tuo "ongelma" on kyllä ollut itse sun kullakin! On kokemusta samasta asiasta. Huono puoli siinä on, että on pakko olla koko ajan yhteydessä rakkaaseensa, niin, että melkein jopa kaverit unohtuu. Siitä ei voi syyttää ketään. Se suhde vaan vie mennessänsä! Varsinkin suhteen alkuvaiheessa.

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen lisäksi, että hermostun hyvin nopeasti ja loukkaannun typeristä asioista, olen aika mustasukkainen. Piirre ärsyttää eniten siksi, että se on kehittyi vasta viimeisimmän poikaystävän mukana. Ennen se oli hyvin terveellä tasolla, vaikka minun ja oman kullan välillä oli useampikin sata kilometria. Edellisessä suhteessa kuitenkin vallitsi sellainen luottamuspula ja tapahtui kaikkea ilkeää, että jostain tuo piirre lykkäsi esiin. Nyt olen pohtinut, että pystynkö tulevaisuudessa suhtautumaan asioihin luontevasti vai olenko tulevista mussukoista yhtä sairaalloisen mustankipeä?! Kyseinen piirre kuvottaa myös siksi, että isäni on aivan sairaalla tavalla mustasukkainen; puolisot eivät edes saisi jutella miespuolisten duuniasiakkaiden kanssa puhelimessa. Minua on tuo aina inhottanut pirusti ja siksi on epämiellyttävää huomata samankaltainen piirre itsessä.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Pikku Myy
Minua on tuo aina inhottanut pirusti ja siksi on epämiellyttävää huomata samankaltainen piirre itsessä.

Mutta Sinäpä havaitset tuon piirteen, ja siksi tulet pääsemään sen ylitse. Piirteidensä vangit eivät niitä (mustasukkaisuutta, alkoholismia, väkivaltaisuutta...) ikinä tosiksi myönnä.

EDIT: Itsessäni vihaan liiallista laiskuutta, niin hengen kuin lihan sellaista. Skidi ryhti kummallakin saralla tekisi hyvää.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Haukat
Stressaan kaikkea liikaa, se ärsyttää. Lisäksi minulta puuttuu käytännön osaamista ja maalaisjärkeä. Toimin turhan teoreettisella pohjalla.

Se oli tiivistetty esitys.

- Olen kärsimätön kontrollifriikki (onhan tuollainen sana olemassa, onhan?). Tulen tavattoman hermostuneeksi, jos asiat eivät ole hallinnassani. Tahdon pitää ohjat käsissäni, vaikka en asioista välttämättä mitään ymmärtäisikään.

- Olen tavattoman pihi. Vieläpä omituisella tavalla. Minusta on aivan kamalaa, kun ruokakaupassa kuluu välillä satakin euroa kerralla, vaikka kaikki ostokset ovatkin tarpeellisia ja ruoka riittää koko kuukaudeksi. Mielummin käyn sitten vaikka neljä kertaa viikossa ruokakaupassa ja ostan ruokaa kymmenellä - viidellätoista eurolla joka kerta.

- Edelliseen viitaten, taidan olla hieman yksinkertainen raha-asioiden suhteen. Rahat ovat aina loppu, vaikka en edes kuluta paljoa. En osaa säästä, ylimääräinen raha on aina käytettävä johonkin.

- Arvostelen joskus täysin tuntemattomia ihmisiä heidän tekemisistään, vaikka itse teen tismalleen samoja asioita, eri tavalla vain. Olen siis tekopyhä. Tuttujen ihmisten tekemisiä minulla tosin on harvoin pokkaa kritisoida. Nehän voi vaikka loukkaantua.

- Olen tylsä ja epäsosiaalinen. En toivo kenellekään pahaa, mutta iän karttuessa olen oppinut inhoamaan suurinta osaa kohtaamistani ihmisistä. Jos saisin päättää, niin meille ei koskaan tulisi yhtäkään vierasta. Tai siis yhtäkään avovaimoni kutsumaa vierasta, minun vieraani ovat ainakin ajoittain tervetulleita. Inhoan jokaista avovaimoni ystävää anoppia myöten.

- Olen tylsä avomies. Meidän suhteessamme eivät kipinät pahemmin lentele. En anna tarpeeksi huomiota avovaimolleni.

- Olen kännissä helvetin rasittava. Sanavarastoni typistyy n. kuutentoista sanaan, kun promilleraja kohoaa kohti yhtä promillea. Kuinkahan monta kertaa olen kerrannut viime kesän Ruisrockin kauhut ja viime vuosituhannella tapahtuneet kännitoilailut ihmisille, jotka ovat ne jo sataan kertaan kuulleet? Luultavasti liian monta.

- Tämä saattaa tunkea palkoa jonkun nenään: minä ihan oikeasti huudan koiranpennuille! Siis tosissaan rähjään, en puhu mistään yksittäisistä komennoista. Minut säikäyttävä haukahdus palkitaan heti täysin keuhkoin karjaistulla kirosanalla ja muullakin rähinällä. Fyysiseen väkivaltaan en usko, joten en ole koiriamme sentään lyönyt, luojan kiitos. Ja parasta on se, että en uskalla huuta koirille avovaimoni ollessa kotona. Olen siis raukkamainen.

Huh huh. Tulipas hyvä mieli. Taidan mennä pihalle keinumaan, kaulasta nimittäin.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Kyllähän niitä löytyy, eikä vähimäpä ison vehkeen tuomat rajoitukset. Myös taloudellinen vauraus ja menestys elämässä tuo tiettyjä ikäviä luonteenpiirteitä, mutta on niin vaikea olla vaatimaton kun on niin hyvä.

Ei mene hyvin mullakaan.

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylihöpsö pössykkä - antakkee armoo!

Viestin lähetti Arnold

Ei helvetti, Arska, mitä tapahtui? Koska Sinusta on tullut ylihöpsö pössykkä, ja minkä vuoksi? Minkälainen on nainen, joka tekee täyden tolkun miehestä moisen imelehtiän? Eihän nyt kukaan Kelan kuponkeihin sukupuolekseen miehen kohdalle rastia piirtävä perusmies voi olla ylihöpsö pössykkä. Koeta nyt hyvä mies ryhdistäytyä.

Vaikket varmaan vanhemman miehen neuvoja vielä tässä vaiheessa kaipaakkaan, niin sanon silti, ettei pitemmän päälle kukaan nainen jaksa katsella ylihöpsöksi pössykäksi heittäytynyttä miestä. Ylihöpsölle pössykälle ladotaan kyllä kilvan pitkospuita elonsuon alkutaipaleelle, mutta leton käytyä veteläksi noita puita ei enää näy, vaan vajoat mössykköinesi ja pössykköinesi ylihöpsöön silmäkkeeseen missä jalka ei enää pohjaa tapaa. Havahdu!

Niin niistä omista ”vioista” sen verran, että olen kenties turhan särmikäs niille ihmisille joista pidän…

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen sillä tavalla hajamielinen, että en aina tule niin tarkkaan kuunnelleeksi mitä kumppani kertoilee, vaan unohdun ajattelemaan omiani. Sitten joudun pulaan kun en tiedä mistä on puhuttu. Lisäksi unohtelen tavaroita ympäriinsä enkä enää löydä niitä. Vaikea tosin väittää, että näitäkään piirteitä varsinaisesti vihaisin.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Snakster
Vaikea tosin väittää, että näitäkään piirteitä varsinaisesti vihaisin.

Ehkä voisin muotoilla toisin tuota topicia. Eli piirteet, jotka häiritsevat itseäsi eniten itsessäsi! Olipas hienosti sanottu...

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti cosmic_rodeo
- Edelliseen viitaten, taidan olla hieman yksinkertainen raha-asioiden suhteen. Rahat ovat aina loppu, vaikka en edes kuluta paljoa. En osaa säästä, ylimääräinen raha on aina käytettävä johonkin.

Nyt en kyllä ymmärrä...

Juuri tuossa pari viikkoa sitten ostin äkkiä digikameran ihan vain sen takia kun palkkatilillä oli vielä rahaa jäljellä vaikka seuraava tili oli jo tulossa vain muutaman päivän päästä! Eikö se tili ole tyhjennettävä ennen kuin se uusi palkka on tulossa sinne? Miten ne uudet rahat muuten mahtuvat sinne?! Onko jollain mahdollisesti kokemusta moisesta?

Ei, en löytänyt edes tsöötsillä naisen logiikkaa -ketjua...

Riesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Lukko, Sex Pistols, Kärpät, Chicago BH
Viestin lähetti cosmic_rodeo
- Olen kärsimätön kontrollifriikki (onhan tuollainen sana olemassa, onhan?). Tulen tavattoman hermostuneeksi, jos asiat eivät ole hallinnassani. Tahdon pitää ohjat käsissäni, vaikka en asioista välttämättä mitään ymmärtäisikään.........
......lyönyt, luojan kiitos. Ja parasta on se, että en uskalla huuta koirille avovaimoni ollessa kotona. Olen siis raukkamainen.

Huh huh. Tulipas hyvä mieli. Taidan mennä pihalle keinumaan, kaulasta nimittäin.

Mitäpä sitä itse tilittämään, kun sen jo joku teki puolesta.
Allekirjoitan, sillä erotuksella, etten huuda koiranpennuille ja sanavarastoni kännissä ei todellakaan käsitä kahtatoista sanaa enempää.

edit. lyhennetty lainausta, plaa plaa pöö pöö.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy