Pierre Dagenais Jokereihin

  • 96 605
  • 340
Positiivista

Mielenkiintoa liigaan lisää. Kuten aikaisemmin on huomattu, voi tällaiset kaverit olla mitä vain jumalaisen vahvistuksen ja surkeimman surffailijan väliltä. Itse luulen, että kaveri sijoittuu tuon keskimaastoon siten, että hänestä on pitkässä juoksussa huomattavasti enemmän iloa kuin surua. Toivottavasti asiat natsaa ja pelityyli sopii kaverille ja onnistumisia tulee. Mielenkiinnolla odotan näkeväni kaverin tositoimissa.
 

Acid

Jäsen
Vähän olen pettynyt. Kuten moni muukin, niin itsekin sitä Senaa odottelin. Myös toi huono liikkuminen vähän pelottaa. No, ehkä Shedden tekee tosta kaverista semmosen täsmäaseen laittamalla hänet Pakan viereen. Ei me mitään peliätekevää sentteriä tarvita, Paka voittaa aloituksia ja Pierre latoo niistä maaleja ;-) Tolla kuviolla ei haittaa vaikka Pierre ei osaisi luistella kunhan pystyssä pysyy. Voihan niitä maaleja noinkin tehdä.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni ihan lupaavan kuuloinen hankinta. Snaipperia ollaan haikailtu ja nyt sellainen saatiin. Pelintekijä tulee sitten perästä, joten eivät nämä hankinnat onneksi mitenkään toisiaan eliminoi.

Kriittinen saa ja pitääkin olla, mutta näissä hankinnoissa pitää aina muistaa se että täydellistä pakettia ei tänne asti tullakkaan saamaan. Ne jäävät haaveeksi ja pelaavat isossa liigassa. Se mitä nyt saatiin maalintekotaidon muodossa, mikä onkin loistava hankinta ylivoimien kannalta, menetettiin 5 vs. 5 pelissä hitautena ja kankeutena. Samassa paketissa tuli myös pehmeyttä, mutta sitä vartenhan meillä on jo herra Ryan. Kokonaisuuden kannalta lupaavan oloinen hankinta siis.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Äsh, kaikki jääkiekkomediat vaan kertoo dagenaisin olevan pehmeä, laiska ja että hän käyttää isoa kokoaan huonosti hyödyksi, jotta ei nousisi samanlaista kohua kun eräästä VDB:stä. :)
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Elazi kirjoitti:
...jääkiekkomediat vaan kertoo dagenaisin olevan pehmeä, laiska ja että hän käyttää isoa kokoaan huonosti hyödyksi...
Saa kaiken anteeksi jos on ensi kevään suomenmestareita.
Aika näyttää ja kiinnostavaa nähdä millainen mies on meidän paita päällä.
 

Brad

Jäsen
Virmasen kommentit uudesta hankinnasta:
- Dagenais`lla on vuoden sopimus, joka sisältää kuukauden koeajan. Seuralla on optio, haluammeko hänen jatkavan 18. marraskuuta jälkeen.

- Hänellä on erittäin kova laukaus, hän on kova maalintekijä.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Brad kirjoitti:
Dagenais`lla on vuoden sopimus, joka sisältää kuukauden koeajan.
Noniin, helvetin hyvä! Jos ei natsaa ja kaveri osottautuu turhaksi, niin ulos vaan. Tosin sitten alkaa olla jo vaikeaa löytää korvaajaa, mutta joka tapauksessa parempi näin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En sitten tiedä kummasta se kertoo enemmän, Jokereiden toiminnasta vai www-sivujen ylläpitäjästä, kun kovin heikkoa informaatiota on sivuille ilmestynyt vuorokausi sen jälkeen, kun siirto alkoi netissä varmistumaan. Kaiken huippu oli se linkki Jokereiden etusivulta HockeyDB:n sivuille.

Tai ehkä sieltä sitten tulee jotain paljon suurempaa...

Noh sentään kuukauden tryoutit on ihan positiivinen juttu Jokereiden toimiston nykytoiminnassa.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisiko kenties huomenna massiivinen päivä? Yleensä kun ollaan uusia pelaajia hankittu, on pidetty tiedotustilaisuus, nyt ei. Tässä on jotain kieroa selvästi taustalla.. huomista odotellessa..
 

Tuoppi

Jäsen
wezq kirjoitti:
Olisiko kenties huomenna massiivinen päivä? Yleensä kun ollaan uusia pelaajia hankittu, on pidetty tiedotustilaisuus, nyt ei. Tässä on jotain kieroa selvästi taustalla.. huomista odotellessa..

Ei pitäs innostua liikaa! Kyllä sentteri-/pelintekijäongelma varmaan tiedostetaan mutta se onkin sitten toinen juttu saadaanko ketään. Saas nähä tosiaan tuleeko ketään muuta...

Kasvaako Masan massiiviset tiedotustilaisuudet uusiin sfääreihin?! =)
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
wezq kirjoitti:
Olisiko kenties huomenna massiivinen päivä? Yleensä kun ollaan uusia pelaajia hankittu, on pidetty tiedotustilaisuus, nyt ei. Tässä on jotain kieroa selvästi taustalla.. huomista odotellessa..

Paitsi HIFK ottelun alla? Eikös viime vuonnakin Norton ilmestynyt täysin puskista tuohon Nordiksella pelattun ottelun kokoonpanoon ja Jokerit eivät tainneet tiedottaa ollenkaan.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
RustEnuff kirjoitti:
Paitsi HIFK ottelun alla? Eikös viime vuonnakin Norton ilmestynyt täysin puskista tuohon Nordiksella pelattun ottelun kokoonpanoon ja Jokerit eivät tainneet tiedottaa ollenkaan.

Aika melkein lentokentältä nordikselle, mutta tiedottaminen oli annettu lehdistölle aamupäivästä, kun media siitä kirjoitti. Muistan tapauksen, kun aloin välittömästi jullityökavereille pullistelemaan.

Voiko Masa olla tosiaan niin kiero, että sieltä vielä jotain massiivista tulisi? =)
 

Tuoppi

Jäsen
Lager Lager kirjoitti:
Aika melkein lentokentältä nordikselle, mutta tiedottaminen oli annettu lehdistölle aamupäivästä, kun media siitä kirjoitti. Muistan tapauksen, kun aloin välittömästi jullityökavereille pullistelemaan.

Voiko Masa olla tosiaan niin kiero, että sieltä vielä jotain massiivista tulisi? =)

Kierohan Masa on, siitä ei pääse yli eikä ympäri. =) Se on sitten toinen juttu mitä kieroilee.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Erinomaisen...

..mielenkiintoinen hankinta. Kyllähän kaveri maaleja osaa tehdä, asenne ja liikkuminen ovat olleet niitä kysymysmerkkejä. Jälleen pääsee suurella mielenkinnolla vertaamaan NHL:ssä pelanneen suoritustasoa täällä SM-liigassa pelaaviin paikallisiin sankareihin.
 

Näsä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Clarke Wilm, Teppo Numminen
Pierre tuntuu ainakin vielä hyvältä hankinnalta. Plussana on vielä tuo koeaika, jolloin miehen pitää näyttää kykynsä ja toivottavasti tuo maalintekovoimaa joukkueeseen. Dagenais-Hirso-Rita...
Huomenna nähdään jo ensi silmäys herrasta.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
macnevis kirjoitti:
En sitten tiedä kummasta se kertoo enemmän, Jokereiden toiminnasta vai www-sivujen ylläpitäjästä, kun kovin heikkoa informaatiota on sivuille ilmestynyt vuorokausi sen jälkeen, kun siirto alkoi netissä varmistumaan. Kaiken huippu oli se linkki Jokereiden etusivulta HockeyDB:n sivuille.

Nyt on Jokerien kotisivuille ilmestynyt vähän pidempi teksti uudesta vahvistuksestamme: http://www.jokerit.com/uutiset/181006/dagenais.html

"Olen jutellut Pierren agentin kanssa kuukauden verran. Teimme paljon taustatyötä ja juttelimme monien eri ihmisten kanssa. Itse olin valmentajana AHL:ssa työsulkukaudella, kun hän pelasi Hamiltonissa. Tiedän siis hyvin, millainen pelaaja on kyseessä ja luulen, että lahjakaana maalintekijänä hän pystyy tuomaan tähän joukkueeseen tarvitsemamme elementin", Shedden kertoo.

"Tällaisia kavereita ei keksitä joka päivä ja heitä on vaikea löytää. Tiedän, että hän on suuri uhka vastustajalle aina, kun hän on kentällä. On erittäin tärkeää, että meillä on tällainen pelaaja", Shedden kehuu.

Nämä ovat kyllä vahvasti ristiriidassa erään suht laajan palstauskottavuuden omaavan nimimerkin tekstien kanssa tuolla toisessa ketjussa.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
wezq kirjoitti:
Olisiko kenties huomenna massiivinen päivä? Yleensä kun ollaan uusia pelaajia hankittu, on pidetty tiedotustilaisuus, nyt ei. Tässä on jotain kieroa selvästi taustalla.. huomista odotellessa..
Jokereiden netti sivulla on Pierren ja Sheddenin haastattelu ja siitä selviää miksi ei tiedoitustilaisuutta järjestetty.
" Päävalmentaja Doug Shedden uskoo uudesta vahvistuksesta olevan paljon iloa Jokereille.Virallista tiedoitustilaisuutta ei koskaan järjestetty ja syykin on yksinkertainen, kun muistaa, millainen sirkus Ryan VandenBusschen ympärillä on ollut.
Edellinen hankinta maksoi meille 15 000 euroa ylimääräista ,Shedden hymähtää"

Mukava huomata että huumorinkukkakin kukkii ja se on hyvä merkki.Uskon , että saatiin todella hyvä vahvistus.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ikijokeri kirjoitti:
Nämä ovat kyllä vahvasti ristiriidassa erään suht laajan palstauskottavuuden omaavan nimimerkin tekstien kanssa tuolla toisessa ketjussa.

Jos minua tarkoitat, niin pientä todellisuuden tajua :) Voit olla varma, että Shedden haluaa joukkueeseen taitoa sentteriosastolle. Mutta ei kai hän sitä mene sanomaan, että Pierre on ihan yes, mutta nyt kaipasin erityisesti sentteriä, vaikkakin snaipperi kelpaa myös? Järjestys oli 1) The Sena ja 2) The Snaipperi. Kuten aika moni eilen tai aamuyöstä totesi, tämäkin on hyvä ja eihän sieltä tullut maalinedustapakkia sentään...

Nyt saatiin siis kaveri, joka ei ole pelannut missään ja on treenaillut itsekseen ja katselllut pelipaikkaa Italiasta ja joka itse toteaa liikkeen olevan ongelma ja tulleensa tänne oppiakseen luistelua. Jos minä olisi Shedden, sanoisin myös, että loistavaa, sain juuri oikean kaverin. Näin se menee ja näin sen kuuluukin mennä.

Asioita pitää ymmärtää taustoja myöten.

Omana mielipiteenäni - huomaa nyt tämä - totesin, että minusta ei ollut hirveästi järkeä hankkia yhtä laituria lisää kun niitä on muutenkin jo tarpeeksi. Minä olen tätä mieltä ja näkökantani olen perustellut monta kertaa pelillisillä syillä.
 

Brad

Jäsen
cobol kirjoitti:
Omana mielipiteenäni - huomaa nyt tämä - totesin, että minusta ei ollut hirveästi järkeä hankkia yhtä laituria lisää kun niitä on muutenkin jo tarpeeksi. Minä olen tätä mieltä ja näkökantani olen perustellut monta kertaa pelillisillä syillä.

Shedden on ollut yhteydessä Pierren agenttiin kuukauden verran ja tietää varmasti millaisen pelaajan sai. Tämä on Sheddenin hankinta, ei Virmasen. Jos Dagenais floppaa, se menee Sheddeniin piikkiin.
 

Acid

Jäsen
cobol kirjoitti:
Omana mielipiteenäni - huomaa nyt tämä - totesin, että minusta ei ollut hirveästi järkeä hankkia yhtä laituria lisää kun niitä on muutenkin jo tarpeeksi. QUOTE]
Mutta Matin mielestä laitureita ei ole koskaan liikaa ;-) Katotaan nyt jos tosta äijästä ois apua yv peliin. Jos veto on tosiaan tasoa Hyvönen tai vielä parempi, niin kyllähän siinä saadaan yksi uusi ase yv:lle. En vaan tiedä voiko äijää viiva mieheksi heittää, jos se luistelu ei oikein suju. Voi muutaman kerran olla vastustaja karussa.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Olen Cobolin kanssa samaa mieltä asioiden tärkeysjärjestyksestä, mutta kumpikaan meistä (tai ainakaan minä) emme vastaa hankinnoista. Omalta kohdaltani tämä on Jokerien etu, Cobolista voisi joukkue jopa hyötyäkin.

Mutta uskon ja toivon lähitulevaisuuden tuovan mukavia uutisia. En vihjaa Joulupukkiin, joka tulee allekirjoittaneelle joka tapauksessa.
Vaan kyse on ....
Ja mikä tärkeintä, Sheddenin haastattelusta tulee ilmi mitä kautta Dagenais on tullut Jokereihin. Ei ollut Matin löytö. Samalta osastolta sentterikin.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
cobol kirjoitti:
Nyt saatiin siis kaveri, joka ei ole pelannut missään ja on treenaillut itsekseen ja katselllut pelipaikkaa Italiasta ja joka itse toteaa liikkeen olevan ongelma ja tulleensa tänne oppiakseen luistelua. Jos minä olisi Shedden, sanoisin myös, että loistavaa, sain juuri oikean kaverin. Näin se menee ja näin sen kuuluukin mennä.

Asioita pitää ymmärtää taustoja myöten.

Omana mielipiteenäni - huomaa nyt tämä - totesin, että minusta ei ollut hirveästi järkeä hankkia yhtä laituria lisää kun niitä on muutenkin jo tarpeeksi. Minä olen tätä mieltä ja näkökantani olen perustellut monta kertaa pelillisillä syillä.

Itse puolestani olen sitä mieltä, että vaikka laituriosasto on laadukas, se on liian homogeeninen. Vandy toi sinne taklausvoimaa, mutta maalinteko oli sillä osastolla heikkoa. Varikselta ja Anderssonilta toivottiin onnistumisia, mutta Varis on hieman vanha ja hidas ollakseen varsinainen pelote snaipperina ja Andersson liian nuori ja kokematon. Molemmat kuitenkin tuovat syvyyttä laituriosastoon. Täytyy huomata, että ei taida H.Hyvösenkään NHL-statsit olla kovin kummoset, mutta SM-liigassa on parhaana päivänä ihan dominoiva pelaaja. Hyvä laukaus on SM-liigassa melkoinen harvinaisuus hyökkääjältä, joten jos puheissa on mitään perää kovan aseen Jokerit saivat.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Eli saatiin kundi, jolla on hyvät statsit, Shedden tuntee ja on hidas. Hmm.... mitäs sanottiin viime vuonna Peter Whitesta? No, toivottavasti saadaan kuitenkin maalintekijä, tyyliin eräs intiaani. Eli, lapa jäähän ja kiekko maaliin, tuon kun toistaa sellaiset reilu parikymmentä kertaa kauden aikana, niin saa olla huonompi skrinnareilla kun sivullekirjoittanut.

Mielenkiintoista on, että viime vuodet ollaan odotettu aina kovaa sentteriä ja ollaan saatu laituri, onko Virmasella jonkinlainen fiksaatio niihin?

No, huomenna Dage voi sitten näyttää, miten nuo NHL-maalit ovat syntyneet. Kehutaan/hutkitaan jonkin ajan jälkeen ja on hyvä, että Jokerit keksi try-outin!
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
St_Patrick #16 kirjoitti:
Hyvä laukaus on SM-liigassa melkoinen harvinaisuus hyökkääjältä, joten jos puheissa on mitään perää kovan aseen Jokerit saivat.

Juuri näin. Varsinkin ylivoimalle saadaan nyt huomattavasti enemmän tulivoimaa. Nämä hanakasti ampuvat pelaajat tuppaavat yleensä muutenkin aiheuttaa yllättäviä tilanteita ja maaleja, koska laukaus lähtee kovaa paikasta kuin paikasta. Hyvinä esimerkkeinä käyköön Hyvönen ja Banham. Toki pelailu voi Dagenaisilta näyttää osittain surffailulta, mutta itse olen kyllä sen valmis antamaan anteeksi kunhan maaliverkot heiluvat vastustajan päädyssä. Sitä varten Dagenais tänne hankittiin ja sen myös Dagenais myös ennakkotietojen mukaan osaa.

Tervetuloa Jokereihin Dagenais.
 

Tuoppi

Jäsen
Kyllä tuollainen puhdas maalitykki voi olla hyödyksi tähän tilanteeseen vaikka pelaisikin paskan pelin silloin tällöin. Toisaalta jos maaliverkot ei mene tötterölle niin tällä kaverilla ei tee yhtään mitään. Mutta se sentteri tarvitaan ehdottomasti koska tuolla "yksinkertaisen miehen" avauspelillä mikä meillä on nyt käynnissä ei pitkälle pötkitä ja eiköhän sen Sheddenkin jo IFK:ssa viime kaudella oppinut. Toivottavasti!

Mitä laituri tilanteeseen tulee niin minä olisin melkein valmis lähettämään Vandyn himaan. Mies on nyt liigan mustallalistalla varmasti ihan pysyvästi plus siihen vielä kaikki syytehäslingit täällä kotosuomessa ja kanadassa. Uskon että meidän ryminävoima on ilman Vandyakin ihan riittävä jopa play-offseja silmällä pitäen. Puhumattakaan siitä jos ja kun Virta saa itsensä pelikondikseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös