Pidätkö itseäsi rumana?

• 2 716
  • 46

Oletko mielestäsi ruman näköinen? (ruma=lintu)

• Olen ruma.

Ääniä: 26 16,0%
  • Olen luultavasti ruma.

Ääniä: 15 9,3%
  • En tiedä.

Ääniä: 6 3,7%
  • En usko olevani ruma.

Ääniä: 24 14,8%
  • En ole ruma.

Ääniä: 50 30,9%
  • Kanada. Tämä on yhtä turha äänestys kuin kaikki Jaska85:sen äänestykset yleensäkkin.

Ääniä: 28 17,3%
  • Kanada. en ota kantaa Jaska85:sen äänestyksenteko taitoihin.

Ääniä: 13 8,0%

• Äänestäjiä
    162

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Mulle on sanottu että oon helvetin ruma jätkä mutta myös se että komeampaa kaveria ei maa päällään kanna. Joten eihän tässä oikeen tiedä mitä uskoa? :confused:

Yleisesti ottaen kauneus on katsojan silmässä. Joku joka toisen mielestä on ruma, saattaa jonkun toisen mielestä olla kaunis.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti girlzilla15

Mutta minä en ole sitä mieltä, että sisäinen kauneus olisi ainoa joka ratkaisee, enkä minä ole myöskään sitä mieltä, että rumia ihmisiä ei olisi olemassa. Kyllä niitä on.

Aivan. Ei sisäinen kauneus voikaan olla ainoa joka ratkaisee, vaikka puhutaan mitä. Sen tajuaa varmasti jokainen. Kuitenkin valitettavan useissa tapauksissa ihmisistä tehdään luonne-analyysi ulkonäön perusteella, itse ainakin tunnen paljon yksilöitä jotka eivät ole mitään erityisen hyvännäköisiä, mutta ovat kuitenkin helvetin mukavia ihmisiä. Kyllä mua kiinnostaa paljon muukin kuin ulkonäkö.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
tällaista kirjoitteli Shane
Sanoisin, että kyse on lähinnä elämäntavoista&harrastuksista. En tiedä sinun asioistasi, mutta ainakin jos harrastat "skimbausta", "skeittausta" tai muuta vastaavaa höpöhöpöä, käyt joka viikonloppu tai useammin ryyppäämässä (ja kerrot ryyppyreissuistasi ja sammumisistasi suureen ääneen seuraavana koulu-/työpäivänä vielä hieman "värikynää" käyttäen), ja pukeudet trendipellevaatteisiin, on naismenestys taattu, olet sitten miten ruma tahansa. Kokemuksella nim. "sivustaseuraaja"...
Toimii ehkä yläasteella ja lukiossa. Ei välttämättä toimi normaalin aivotoiminnan omaavaan aikuiseen tai nuoreen naiseen.

Ai minä vai? Noh, tuota noin. Riippuu keneltä kysytään. Olen kuullut olevani komea ja hyvännäköinenkin, mutta toisaalta ulkonäköni ei välttämättä iske babyface-pojista pitäviin naisiin. Toisaalta voin olla erittäin ruma tummuuteni ja tiheähkön parrankasvuni vuoksi, toisaalta joku pitää minua komeana juuri niiden vuoksi. Vaimoni ainakin sanoi ihastuneensa ulkonaisissa ominaisuuksissani juuri siihen, etten ole mikään DiCaprio tai Räikkönen.

Niin. Hyvännäköisen itsestään saa vaikkapa muodikkailla ja hyvin istuvilla vaatteilla, trendikkäällä kampauksella ja linjakkailla aurinkolaseilla. Naaman ei välttämättä tarvitse olla erikoinen, kunhan itseluottamus ja sanankäyttö on kohdillaan.

Seksikkyys taas on aivan jotain muuta kuin kauneus, komeus tai hyvännäköisyys. Miettikääpä esimerkiksi jotain Britney Spearsia; tyttö ei todellakaan ole keskiverto terveyssiteenkäyttäjää kummallisempi ulkonäöltään, mutta silti puoli maailmaa kuolaa hänen perässään. Sama ilmiö tapahtuu täällä kotoisassa Suomessa joka kevät hameen helman lyhentyessä ja aurinkolasien ilmestyessä katukuvaan (se on muuten metka juttu, miten paljon silmät loppujen lopuksi vaikuttavat kauneuteen/komeuteen).

Kuten Taito-Ojanen sanoi, on itseluottamuksella tärkeä rooli kokonaisuuden kannalta. Kauneus ja komeus eivät yksistään riitä, ei ainakaan minulle. Vaimoni lumosi minut nimenomaan luonnollisuudellaan ja rohkeudellaan olla oma itsensä sen lisäksi, että on kaunis. Ja hyvin pukeutuva. Ja sillei kivasti sexy, juu nou, ei mikään itseään esittelevä bimbo. Voi, voi. Tahtoo kotiin.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
No ei tietenkään sisäinen kauneus kaikkea ratkaise. Ihminenhän yleensä tekee ensimmäiset havainnot tällaisissa asioissa silmillään. Miten sitä nyt pääsee perehtymään siihen sisäiseen ihmiseen, jos ei henkilö ole herättänyt minkäänlaista huomiota?
Pitemmän päälle tuolla mainitulla kauneudella on kuitenkin ratkaiseva merkitys, näin uskallan väittää. Ja uskon, etten ole mielipiteineni yksin, eiks jeh parisuhteessa elävät?

Shane

Jäsen
Viestin lähetti sampio
Toimii ehkä yläasteella ja lukiossa.
Nähty ja kuultu on, että toimii myös yliopistossa ja amk:ssa. Joskus luennolla vieruskaverin juttuja kuunnellessa tuntuu, kuin olisi palanut takaisin peruskoulun yläasteen penkille.

Viestin lähetti sampio
Ei välttämättä toimi normaalin aivotoiminnan omaavaan aikuiseen tai nuoreen naiseen.
Totta, mutta kun niitä normaaleja naisia näyttää olevan niin perhanan harvassa!

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Veikkaisin, että vauvana kaikkiin ulkonäkööni liittyviin kommentteihin lisättiin loppuun lause "Mutta pääasiahan on että hän on sentään terve". Sittemmin kävi ilmi ettei edes tämä pitänyt paikkaansa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Shane

Ymmärrän, mitä tarkoitat. Tuo tunne yläasteesta valtaa minutkin toisinaan täällä tradenomien ihmeellisessä maailmassa.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Meikäjäppinen on kyllä aika komee jätkä. Usein se tuottaa ongelmia, sillä aina on oven edessä neitejä, jotka yrittävät ängetä sisään:p Kiva juttu, mutta kun ei ole aina aikaa..:D

Niin.. ja olen myös erittäin vaatimaton...

Ja kauneus ratkaisee! Mitä tekee älykkäällä naisella, jolla kikit roikkuvat kuin hyvin sisäänajetut hiekkapuhalluskintaat?

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Luultavasti:(

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En mä omasta mielestäni ruma ole. Tietenkin tuo on riippuvaista päivästä ja kellonajasta, tällä hetkellä en kuitenkaan koe olevani mitenkään ruma. Mukavaa itsetunnonkohotusta tulee vielä työmaalla (siis raksalla), kun talossa työskentelevät autonkorjaajat(?) kyttäävät, vaikkei mulla ole meikin hiventä ja vaatteetkin on mitä on... Tai ehkä sittenkin syynä on se, että olen melkoisen pienikokoinen tyttö ja teen nk. miesten hommia...?

Totta on, että pelkästään sisäinen kauneus ei ratkaise mitään. Ensimmäisenä kiinnitetään huomio kuitenkin ulkoiseen olemukseen, ja jos se ei miellytä, sisäisen kauneuden löytäminen voi olla hankalaa. Mutta jokainen meistä on varmasti jonkun mielestä kaunis/komea, tuntisipa itsensä miten rumaksi tahansa. Ja paljon merkkaa myös itsetunto.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kyllä, kalju ja lihava. Ei kai sitä enää mies muuta tarvitse.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Ööh, eikö kaikki paitsi muut kuin jääkiekkoa koskevat äänestykset kielletty moderaattorien toimesta?

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti mirasane
Ööh, eikö kaikki paitsi muut kuin jääkiekkoa koskevat äänestykset kielletty moderaattorien toimesta?
Se tapahtui tämän ketjun jälkeen ja luultavasti myös tämän ketjun innoittamana. Se on kuitenkin peruttu toistaiseksi.

EDIT: olen myös otettu siitä, että peräti 23 ihmistä oikeasti/leikisti ei pidä minusta. Kiitos kiitos. hei! ota nyt se sinko pois mun nenän edestä, kun mä en näe matsia! mitä? siis aiot ampua mut, no et varmasti osu! ai miten niin tuollaiseen läskiin osuu kuka tahansa?? mä en ole läski! miten niin en näe edes omaa mu**ni muuta ku peilistä?...

Viimeksi muokattu:

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Mikä muuten oli syynä siihen että muista kuin jääkiekkoon liittyvistä aiheista ei saanut tehdä äänestystä?

Akseli

Jäsen
Kun on tarpeeksi ruma niin on melkein kaunis.
-Vanha norjalainen sananlasku 1200-luvulta

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Niin,eikös se vanha pohojalaanen sanonta kuulu: Soon rumaa jos miäs on koree.

Itse olen melko kirveellä veistetyn näköinen mikä sopii paremmin kuin hyvin Tapparammiähelle.
Vaikka en mielestäni mikään babyface olekaan niin joskus vuosia sitten kun olin 27 v. minulta kysyttiin papereita ravitsemusliikkeen ovimiehen toimesta.Olin syvästi imarreltu vaikka miäs olenkin.

Suosikkijoukkue
HIFK,HJK(futis)
Omasta mielestäni en ole ruma, olen suorastaan komea, mutta jostain kumman syystä muut ihmiset ovat kanssani eri mieltä...

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Riittääkö vastaukseksi, että saan pelkällä läsnäolollani muut huoneessa olijat näyttämään helvetin kauniilta ja komeilta?? :D

Tosiasiahan on, että ensivaikutelma tulee aina ulkonäöstä. Tai jostain ulkonäön osasta. Siis ensivaikutelma ennen suun avaamista. Ja usein tämä ulkonäkö on monelle juuri se, jonka taakse ei aina nähdä. Se on monelle kuin naamari. Siis tiedän liian monta kaunista ihmistä, jotka ovat älyllisesti niiden Nokian kumisten Kontioiden (numeron 45) tasolla. Poikkeus tosin vahvistaa säännön. Kyllähän sitä aina hetken jaksaa kaunista yksinkertaista kuunnella ja tämän kanssa keskustella, mutta hajoohan se pää ennemmin tai myöhemmin. Tosin ruman "Kontion" kanssa ei aina jaksa edes keskustella :D

Se, että pidänkö itseäni rumana riippuu täysin siitä mikä on fiilis. Joskus olen mielestäni kovinkin komea ja joskus niin halvatun ruma.

Eihän sillä ole mitään väliä mitä itse ajattelet itsestäsi vaan sillä mitä muut ajattelevat sinusta?? :D :D

Rocco

Jäsen
Mulla on nyt Itä-Helsingin Noutajien T-paita ja olen heti paljon komeampi.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Rebel
Kyllä, kalju ja lihava. Ei kai sitä enää mies muuta tarvitse.
... ja vanha...

Mutta onneksi en ole Antero Mertaranta...

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Minäkö ruma..?
ehei, olen kuin kauneuden perikuva.
Jos joku mua rumaks haukkuu,
sen jälkee alkaa nyrkki paukkuu.

oho, hitto mikä riimitys. :D

Nojoo, enpä nyt pidä itseäni kovinkaan rumana, mutta en myöskään kauniina. Kai mä olen ihan ok...

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy