tällaista kirjoitteli Shane
Sanoisin, että kyse on lähinnä elämäntavoista&harrastuksista. En tiedä sinun asioistasi, mutta ainakin jos harrastat "skimbausta", "skeittausta" tai muuta vastaavaa höpöhöpöä, käyt joka viikonloppu tai useammin ryyppäämässä (ja kerrot ryyppyreissuistasi ja sammumisistasi suureen ääneen seuraavana koulu-/työpäivänä vielä hieman "värikynää" käyttäen), ja pukeudet trendipellevaatteisiin, on naismenestys taattu, olet sitten miten ruma tahansa. Kokemuksella nim. "sivustaseuraaja"...
Toimii ehkä yläasteella ja lukiossa. Ei välttämättä toimi normaalin aivotoiminnan omaavaan aikuiseen tai nuoreen naiseen.
Ai minä vai? Noh, tuota noin. Riippuu keneltä kysytään. Olen kuullut olevani komea ja hyvännäköinenkin, mutta toisaalta ulkonäköni ei välttämättä iske babyface-pojista pitäviin naisiin. Toisaalta voin olla erittäin ruma tummuuteni ja tiheähkön parrankasvuni vuoksi, toisaalta joku pitää minua komeana juuri niiden vuoksi. Vaimoni ainakin sanoi ihastuneensa ulkonaisissa ominaisuuksissani juuri siihen, etten ole mikään DiCaprio tai Räikkönen.
Niin. Hyvännäköisen itsestään saa vaikkapa muodikkailla ja hyvin istuvilla vaatteilla, trendikkäällä kampauksella ja linjakkailla aurinkolaseilla. Naaman ei välttämättä tarvitse olla erikoinen, kunhan itseluottamus ja sanankäyttö on kohdillaan.
Seksikkyys taas on aivan jotain muuta kuin kauneus, komeus tai hyvännäköisyys. Miettikääpä esimerkiksi jotain Britney Spearsia; tyttö ei todellakaan ole keskiverto terveyssiteenkäyttäjää kummallisempi ulkonäöltään, mutta silti puoli maailmaa kuolaa hänen perässään. Sama ilmiö tapahtuu täällä kotoisassa Suomessa joka kevät hameen helman lyhentyessä ja aurinkolasien ilmestyessä katukuvaan (se on muuten metka juttu, miten paljon silmät loppujen lopuksi vaikuttavat kauneuteen/komeuteen).
Kuten Taito-Ojanen sanoi, on itseluottamuksella tärkeä rooli kokonaisuuden kannalta. Kauneus ja komeus eivät yksistään riitä, ei ainakaan minulle. Vaimoni lumosi minut nimenomaan luonnollisuudellaan ja rohkeudellaan olla oma itsensä sen lisäksi, että on kaunis. Ja hyvin pukeutuva. Ja sillei kivasti sexy, juu nou, ei mikään itseään esittelevä bimbo. Voi, voi. Tahtoo kotiin.